Joukkueen rakennus kaudelle 2021–2022

  • 523 716
  • 3 600

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SK:ssa Kerttula kertoo että Kivelän optiota ei käytetä. Tiivolan siirron takajraja kesäkuun puolivälissä, ja jos KHL vie, niin Ässät saa korvauksen joka ei ole KHL-seuralle mikään kynnys.
Nyt kuulostaa ihan hyvältä tuo optio. Ihan älytöntä olisi ollutkin, että mies olisi pystynyt muutama päivä ennen sarjan alkua lähteä noin vaan kävelemään ja jättämään Ässät kuseen. Joidenkin mielestä sekin oli ihan riittävä paha, jotta jatkosopimus saatiin tehtyä.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun se nyt on selvää, että lähinnä on tulossa ulkkareita kärkipaikoille, ja mieluusti nuoria NHL-varattuja joissa on potentiaalia solmia NHL-sopimus vuoden - kahden sisällä, etsin potentiaalisia vahvistuksia Ässille:

1. 188cm norjalainen puolustaja, joka pelannut AHL:ssa hyvin tehojen puolesta. 16p 1+4


2. 187 senttinen hyökkääjä, hyvä kausi Timrassa alla, Porissa vuosi ja kovat tehot ja P-Amerikkaan, varmasti kyllä haluja jatkaa Timrassa.


Toki tämän vuoden draftista voi yrittää jonkun superlupauksen kaapata, mutta lienee hyvinkin epätodennäköistä. Eikös
Ty Dellandreaakin sommiteltu 19-20 kaudelle lainalle Dallasin toimesta? Mahdollista kuitenkin, että Dallasilta tulisi tämän vuoden draftin kautta lupaava pelaaja Poriin.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät tarvitsee alakerran johtajan. Oma ikuisuuden kestänyt mancrush on ollut Jonas Holøsiin, joka olisi liideri sanan kaikissa merkityksissä ja sopimus Ruotsissa katkolla. Tommi hoida Jonas meille, niin lupaan ostaa kausarin ja gamewornin, vaikka en pääsen kuin max viiteen otteluun paikalle ensi kaudella.

Tämä siis ihan omia haaveunia vain.

 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässät tarvitsee alakerran johtajan. Oma ikuisuuden kestänyt mancrush on ollut Jonas Holøsiin, joka olisi liideri sanan kaikissa merkityksissä ja sopimus Ruotsissa katkolla. Tommi hoida Jonas meille, niin lupaan ostaa kausarin ja gamewornin, vaikka en pääsen kuin max viiteen otteluun paikalle ensi kaudella.

Tämä siis ihan omia haaveunia vain.

Liian vanha Kerttulan makuun. Ottaisin itse kyllä ilomielin Poriin.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lepaus - Tiivola - Salminen
Killinen - Ruuttu - Eriksson
Lindsten - XXX - Erholtz
Juhola - Appeli - Viitala

Sevänen - Heimosalmi/X
Andersson - X
Määttä - Vainio
Matinpalo

Mutta jos vähän unelmoidaan niin 1,55milj budjetilla niin:

"Pereskokov" - Tiivola - Erholtz
Lepaus - "Bäck" - Sakke
Killinen - Ruuttu - Eriksson
Juhola - Appeli - Viitala

Sevänen - Andersson
"Bernhardt" - Vainio
"Varakas" - Heimosalmi
Määttä
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mikä vika? Tuohan näyttää hyvältä ja kiinnostavalta. En muista hetkeen että olisi ollut noin kiinnostavaa kokoonpanoa kasassa kauden tässä vaiheessa.

Kyllä todellakin kaikkein parasta on se, että joukkue on toukokuun puolivälissä jo noinkin hyvässä mallissa. Ja lisäksi tuohon @TurosHeavyMetal lainaamaan rosteriin oli listattu vain noita nykyisiä sopimuspelaajia lisättynä ainoastaan Seväsellä ja Anderssonilla. Onhan näiden lisäksi tuohon tulossa vielä arviolta 6-8 muutakin ukkoa, juurihan se tänään SK:ssa todettiin
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kun se nyt on selvää, että lähinnä on tulossa ulkkareita kärkipaikoille, ja mieluusti nuoria NHL-varattuja joissa on potentiaalia solmia NHL-sopimus vuoden - kahden sisällä, etsin potentiaalisia vahvistuksia Ässille:
Bjorgvik ja Lodin ihan ok nimiä mietintämyssyyn kunhan heistä ei odoteta mitään eturivin ratkaisijoita. Takon Dallasin listoilta "löytämistä" kavereista on vähän sellainen fiilis että useinmiten ovat olleet sutta ja sekundaa kuin mitään ratkaisijoita. Wandell oli melko hyvä haku ja Blow-Job Crombeen vielä parempi mut sitten on liikaa ollut näitä Bararukkeja ja johnlammerseja. Ja jos taas naarataan vapaiden agenttien altaasta joku kokeneempi pelaaja, niin sitten koukkuun osuu joku tyrattie, josta ei juuri iloa joukkueelle ollut. Rattuksen kohdalla tuli todistettua että McDavidin rinnalla pelatessa huonompikin pelimies alkaa näyttämään hyvältä ja todellisuus paljastuu sitten vasta kun vierellä ei olekaan se 2:n vuosituhannen luultavasti paras pelaaja vaan joku joe average.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä vika? Tuohan näyttää hyvältä ja kiinnostavalta. En muista hetkeen että olisi ollut noin kiinnostavaa kokoonpanoa kasassa kauden tässä vaiheessa.
Niinpä.

Jokainen toimii tavallaan, mutta minulle ei kausikorttia ostaessa koskaan ole kulloisenkin joukkueen pelaajalista ollut merkitsevä asia. Ässiä minä kannatan ja seuraan, en yksittäisiä pelaajia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Valmennus. Siinä on iso vika. Tuskin yhdessä Kesässä Selin muuttaa pelitapaansa. Toki ehkä hän haluaa itsekin ottaa itseään niskasta kiinni ja tekemään työnsä intohimolla. Näyttää muille.

Totta tämä, koska jos Selin vielä viimeisinä työvuosinaan yhtäkkiä muuttaa pelitapansa ensi kaudeksi, niin minä käyn vetämässä lipun salkoon. Ei tietenkään muuta, mutta siis eilisen uutisen perusteella rosteri on edelleen niin vajaa, että negailu siitä on turhaa. Itse jopa yllätyin, jos kerran tavoitteena oleva nuppiluku on peräti 32 pelaaja.. ja siis nimenomaan kasata se määrä jo ennen kuin kausi edes alkaa

Kivelä on siis ulkona, joten mielenkiintoista olisi tietää keiden kanssa siellä vielä on keskusteluyhteys jatkojen suhteen. Olisiko jotain vihjettä siinä, kun Kerttula taisi kommentoida eilen suunnilleen niin, että joukkueessa pitäisi olla 5-6 sellaista hyökkääjää jotka pystyvät pelaamaan sekä sentterinä että laiturina. Nythän näitä on jo useampia, mutta noinkohan esimerkiksi Ikonen voisi olla näistä yksi joiden kanssa vielä keskustellaan mahdollisesta jatkosta. Hän olisi kuitenkin jo ihan kokenut ja luotettava sentteri-laituri omaan pienehköön ruutuunsa, ja tekee pikkuroolissakin aika taatusti sen 20 pistettä. Ikosen mahdollinen jatko olisi myös yksi naula lisää siihen arkkuun, miksi Kivelän optiota ei käytetty..
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse jopa yllätyin, jos kerran tavoitteena oleva nuppiluku on peräti 32 pelaaja.. ja siis nimenomaan kasata se määrä jo ennen kuin kausi edes alkaa
SK:ssa Kerttula sanoi:
”– 32 pelaajaa voi olla edelleen se, mitä tarvitaan, mutta tuskin meillä sellaista määrää elokuussa on. Toivottavasti saamme jatkossa paikkaajat tarvittaessa omista reserveistä.”
Arvioisin edelleen että 28-30 pelaajalla lähdetään kauteen. Siinäkin on mun mielestä liikaa. Mestaruuskauden keväällä oli 23 pelaajaa. Optimi määrä olisi mun mielestä 24-26 pelaajaa, ja jos paikkaajia tarvitaan niin reservit nostetaan U20:sta.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Arvioisin edelleen että 28-30 pelaajalla lähdetään kauteen. Siinäkin on mun mielestä liikaa. Mestaruuskauden keväällä oli 23 pelaajaa. Optimi määrä olisi mun mielestä 24-26 pelaajaa, ja jos paikkaajia tarvitaan niin reservit nostetaan U20:sta.

Mestaruuskeväänä mentiin kyllä riskillä rosterin leveyden suhteen. Sitä ei ehkä kannata pitää kopioitavana esimerkkinä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
SK:ssa Kerttula sanoi:
”– 32 pelaajaa voi olla edelleen se, mitä tarvitaan, mutta tuskin meillä sellaista määrää elokuussa on. Toivottavasti saamme jatkossa paikkaajat tarvittaessa omista reserveistä.”
Arvioisin edelleen että 28-30 pelaajalla lähdetään kauteen. Siinäkin on mun mielestä liikaa. Mestaruuskauden keväällä oli 23 pelaajaa. Optimi määrä olisi mun mielestä 24-26 pelaajaa, ja jos paikkaajia tarvitaan niin reservit nostetaan U20:sta.

Ok, eli sanatarkasti Kerttula sanoi siis noin, kiitos. Olen nimittäin samaa mieltä, minkä olen sanonutkin jo aiemmin, että nimenomaan 28 pelaajaa riittää kauden aloittamiseen. Nykyisten päälle tarvitaan siis yksi maalivahti ("Volkov"), kolme pakkia ("Sevänen", "Andersson" ja "yksi TOP-4 pakki") sekä kaksi hyökkääjää (yksi TOP-3 sentteri, ja esimerkiksi sentteri-laituri Ikosen jatko). Tuo määrä ehditään myös saamaan kasaan riittävän ajoissa, etenkin jos kerran puolet noista pelaajista on nyt jo tiedossa.. edelleen näen silti, että esimerkiksi yhdeksän pakkia on hiukan vähän, mutta kyllä sillä kauden voi aloittaa

Mutta jos meillä on kauden alkaessa vaikka 30 pelaajaa, niin mikäs siinä..
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mestaruuskeväänä mentiin kyllä riskillä rosterin leveyden suhteen. Sitä ei ehkä kannata pitää kopioitavana esimerkkinä.

2013 kevät oli MOI ja sitä ei kannata käyttää ohjenuorana missään olosuhteissa. Sama kaava ei toistu toista kertaa. Ja hyvä niin, näin tuo kevät jää paremmin muistoihin ja historian kirjojen kansiin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Joista Dixon, Joensuu, Umicevic ja Virkkunen eivät enää keväällä Ässissä olleet, eikä Moisio ja Huhtalakaan käytännössä.

2013 kevät oli MOI ja sitä ei kannata käyttää ohjenuorana missään olosuhteissa. Sama kaava ei toistu toista kertaa. Ja hyvä niin, näin tuo kevät jää paremmin muistoihin ja historian kirjojen kansiin.

Juuri näin, kevättä 2013 ei missään nimessä kannata käyttää hyvänä esimerkkinä miltä rosterin pitää laajuuden suhteen näyttää. Kun silloin tammikuun lopulla yllä mainittuja pelaajia oli lähtenyt "luonnollisen poistuman" kautta ja se kuuluisa kiri alkoi, niin siitä hetkestä kannun nostamiseen asti varmaan kukaan ei enää loukkaantunut, mikä on käsittämätön juttu. Ässillä oli playoffien aikana käytössä enää vain 13 tai 14 hyökkääjää, eli käytännössä jokainen sopimuksenalainen hyökkääjä pelasi, ja ylimääräisenä oli tyyliin vain Aki Juusela. Onhan se aivan uskomatonta millaisella ringillä mestaruus vietiin, selittämättömällä tavalla kukaan ei loukkaantunut koko keväänä..
 

Jortikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Tuohon voi lisätä valmennuksen perään vielä niin ymmärtää, että ei kannata paljon kausikorttia uusia.

Samaa mieltä. Kyllä odotukset on suuret, että pari kunnon pelimiestä haaviin saataisiin vielä. Nykyisestä rosterista Lindsten ja Salminen oli viime kaudella niin lapasia, että niiden pitäisi nostaa tasoaan selvästi, että jotain valmista tulisi. Salmisen uuteen tulemiseen itse vielä jaksan uskoa, mutta Lindstenin viime kauden 50 läpiajosta 0 maalia kertoo liikaa. Miehen taso on jo tiedossa.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä tekee Antoine Laganiere? Sopimus loppui Saksassa, mutta onko haluja enään pelata, kun oliko viime vai toissa kaudella kun tahtoi lopettaa. Kelpaisi takaisin Ässiin, leftin isokokoinen hyökkääjä hyvällä luistelulla ja maagisilla käsillä.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Tästä Ässille ykkösheppa? Kerttula luuri käteen.

Sopivasti Texasista eli Takko tietää varmaan pelaajan, 25-vuotias, venäläinen ja leftin kätinen + isokokoinen.

Volkovikaan ei joutuisi olemaan joukkueen ainoa venäläinen.

Scherbak - Tiivola - Salminen olisi Liigan vaarallisimpia ketjuja toteutuessaan.

Toinen venäläinen laituri jonka haluaisin nähdä Ässäpaita päällä, ja olisi paljon realistisempi hankinta / mahdollinen Ässien resursseilla.


Yksi venäläinen sentteri vielä: German Rubtsov at eliteprospects.com

AHL:ssa pärjännyt heikosti 18-19 oli lupaava kausi, 20-21 ollut kauden lainalla Sochissa, 46p 3+8

Ässillä voisi olla jonkinlaiset saumat tähän.

e. lisätty yksi pelaaja
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös