Joukkueen rakennus kaudelle 2020–2021

  • 278 045
  • 993

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
Yleensähän KalPa on syksyllä kauden alettua hankkinut jonkun artistipelaajan loppukaudeksi, joten eiköhän sieltä joku laituri koodinimeä ”D’Amigo” vielä sitten tule.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tai vaikka valmentajiin tai huoltajiin. Heikoin lenkki taitaa kuitenkin olla maalivahtipeli.

Erikoistilannepelaaminen vaatii myös viimekaudesta hieman parannusta.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Jos ja kun Otto ja Eetu poistuu niin verorajalla voidaan herroille hakea korvaajat, luulisi silloin olevan hyviä pelaajia tarjolla paljon halvemalla mitä yleisesti.
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Luostarisen laina marraskuun loppuun eli muutaman kk ehtii pelailla vähintään. Tässähän melkein toivoo että pelit alkais jenkkilässä vasta myöhemmin. Toisaalta toivos että tämä koronahärdelli alkais jo helpottaa eikä liiga myös vaarantuis. Muillakin joukkueilla on näitä lainoja nähdäkseni nyt jonkun verran niin se hyvä puoli että ainaki tuolla laina-ajalla pystytään kilpailemaan muiden lainanneiden joukkuiden kanssa ja saadaan etua niihin joilla ei näitä lainavahvistuksia ole. Pelaajat on vielä viime kausien kalpalaisia ja into änäriin murtautumiseen kova joten ei varmaan vaan surffailemaan lähetä.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hienoa saada Luostarinen takaisin KalPaan! Itse olen sitä mieltä, että nämä lainapelaajat tuovat aivan erillaista värinää näin alkukauteen. Mielenkiintoista on nähdä myös miten Luostarinen on kehittynyt parin PA:ssa vietetyn vuoden jälkeen, sama Leskisen osalta. Mieluummin näitä katselen, kuin jotain Myttystä 1v soppparilla. Yllä jo todettiinkin se, että veroraja tulee juuri sopivasti herrojen mahdollisesti poistuttua takaisin, joten uutta ukkoa lienee silloin mahdollista hankkia täydentämään joukkuetta. Mikäli korona pysyy suomessa hyvin aisoissa, niin tulijoita varmasti on.

Luostarisen tulohan mahdollistaa nyt Pitkäsen pelaamisen laidassa. Tätähän moni on täälläkin toivonut. Sekin saadaan nyt mahdollisesti nähdä. KalPahan on vetänyt treeneissä n. 6 kentällisellä, joten rosterissa on sopivasti nyt leveyttä. Mitkä ovat Toman suunnittelemat kentälliset jää sitten nähtäväksi.

Graham on jo myös suomessa ja 2vk. karanteenissa. Liittynee joukkueen mukaan ihan näinä päivinä.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK

Romsarby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karis- Bk/UNC -Lohja /Suomikiekko
Millainen sopimus pituudeltaan, tällä nykyisellä valmentajalla on? (Miettinen) Ei kyllä kovinkaan vakuuttanut viime kaudella. No nyt on uusi kausi, mutta pistää miettimään kuitenkin...
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Millainen sopimus pituudeltaan, tällä nykyisellä valmentajalla on? (Miettinen) Ei kyllä kovinkaan vakuuttanut viime kaudella. No nyt on uusi kausi, mutta pistää miettimään kuitenkin...
Alku oli vaikea kuten odottaa sopii. Kapasen valitsemat pelaajat rosterissa ja pelitapa iskoistettuna. Tähän muutos takaisin vanhaan kiekkokontrolliin ja sitä myötä tulokset myös paranivat. KalPa oli menossa ja meni sääleihin. Mielestäni ihan kelpo suoritus. Tältä kaudelta voikin odottaa jo edempää ja tuolla rosterilla myös pitää paremmin pärjätä. Kenenkään ei pitäisi olla toistaiseksi myöskään loukissa? Niin imo KalPa pääsee aloittamaan kautensa paremmista lähtökohdista kuin moneen vuoteen.
 

Romsarby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karis- Bk/UNC -Lohja /Suomikiekko
Mun mielestä, käsittääkseni, tällaisen kaverin kuin Laineen tulo on kyllä positiivinen asia. Kirjoitin jo keväällä samasta asiasta joka tyrmättiin jonkun toimesta. No toivottavasti pelikirjassa on tolkkua tulevalla kaudella. Jäädään seuraamaan.
 

Ram Amounter

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, PuPe, KuPS
Hyvältä alkaa joukue näyttämään. Toisaalta tälle kaudelle olisi melkein toivonut huonoa joukkuetta, koska kausi mitä todennäköisimmin perutaan. Olisikohan Anssi Laineella ja varsin nimekkäillä hankinnoilla ollut tämä jopa tietyllä tavalla suunnitelmissa(?)

1500 katsojakeskiarvolla ei nimittäin Otto Leskisen palkkoja vielä maksella.
 
Viimeksi muokattu:

Romsarby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karis- Bk/UNC -Lohja /Suomikiekko
Toki tiedän: aikaista kommentoida peliesityksistä, pelikirjasta, mutta... Tämä, tämänhetkinen valmentaja on ihan väärässä sarjassa/seurassa. Mun mielestä ihan turha haikailla tähtipelaajia/sun muita onnen arpoja. Jos pelikirjassa ei ole tolkkua, eikä ole näkyvissäänkään mitään parannusta, ootellaan sitten tämän sopimuksen loppuun, jospa sitten..?
 

Pande30

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toki tiedän: aikaista kommentoida peliesityksistä, pelikirjasta, mutta... Tämä, tämänhetkinen valmentaja on ihan väärässä sarjassa/seurassa. Mun mielestä ihan turha haikailla tähtipelaajia/sun muita onnen arpoja. Jos pelikirjassa ei ole tolkkua, eikä ole näkyvissäänkään mitään parannusta, ootellaan sitten tämän sopimuksen loppuun, jospa sitten..?
Mielenkiintoinen kommentti. Toma on ollut vasta vuoden päävalmentaja liigassa ja oppirahoja jokainen joutuu alussa maksamaan. Mutta jos vertaillaan kahta edellistä kautta niin toissa kaudella jatkettiin yhdellä ja samalla pelitavalla ja tulos oli mitä oli. Viime kaudella Toma alussa halusi että joukkue pelaa kovaa painepeliä koko ajan, mutta ei vain toiminut ja muistaakseni tuli aika pitkä tappioputki, mutta Toma ei hakannut päätä seinään ja jatkanut samalla kauden loppuun vaan muistaakseni Lappeenrannassa joukkue pelasi ensimmäistä kertaa träppiä yhtenä osana pelitapaa ja siitä kääntyi KalPan kurssi. Jokainen tekee virheitä, mutta hyvä jos pystyy oppimaan virheistä ja muuttamaan niitä asioita jotka ei toimi.
Ensi viikolla varmaan taas kokoonpano elää ja luulisin että nuori maalivahti Jatkola saa pelata keskiviikkona Jukureita vastaan ja Eero lienee maalilla kotiavauksessa. Toivottavasti torstaina muutenkin joukkue pelaisi parhaalla mahdollisella kokoonpanolla mikä nyt on saatavissa.
 

rolston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toki tiedän: aikaista kommentoida peliesityksistä, pelikirjasta, mutta... Tämä, tämänhetkinen valmentaja on ihan väärässä sarjassa/seurassa. Mun mielestä ihan turha haikailla tähtipelaajia/sun muita onnen arpoja. Jos pelikirjassa ei ole tolkkua, eikä ole näkyvissäänkään mitään parannusta, ootellaan sitten tämän sopimuksen loppuun, jospa sitten..?
Vai semmosta tänään. Meillä on top-6 keskikaista ja puolustus alkukauteen tällä hetkellä, eiköhän myö pärjätä. Ja pelataan tosiaan muutama peli ennenkuin aletaan polttamaan paitoja.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Hyvältä alkaa joukue näyttämään. Toisaalta tälle kaudelle olisi melkein toivonut huonoa joukkuetta, koska kausi mitä todennäköisimmin perutaan. Olisikohan Anssi Laineella ja varsin nimekkäillä hankinnoilla ollut tämä jopa tietyllä tavalla suunnitelmissa(?)

Avaatko hieman enemmän. Jotain minä en nyt ymmärrä tässä viestissä. Toivot siis huonompaa joukkuetta, koska kausi tod.näk. perutaan? Miten tämä nyt liittyy Anssi Laineen ja nimekkäiden hankintojen suunnitelmiin?
 

Spuddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, littipeukku IPK:lle, KuPS
Mun mielestä, käsittääkseni, tällaisen kaverin kuin Laineen tulo on kyllä positiivinen asia. Kirjoitin jo keväällä samasta asiasta joka tyrmättiin jonkun toimesta. No toivottavasti pelikirjassa on tolkkua tulevalla kaudella. Jäädään seuraamaan.

Tyrmättiinkö? Muistellaanpa hieman. Tässä keväällä kirjoittamasi viesti ja siihen vastaus.

Hyvä! Jotenkin antaa uskoa, että Laineen avulla saadaan jo myös ensikaudelle näitä kokeneempia tulemaan näiden hyvien nuorten lisäksi.

Johon vastattiin seuraavasti.

Epäilen kyllä. Ei Anssilla juurikaan ole verkostoja tuonne kokeneemmalle puolelle. Nämä ex-junnumajut on juuri niitä mitä Anssi tänne kykenee tuomaan. Valmiit pelimiehet täytyy löytää muita reittejä

En millään näe, että tässä olisi Laineen palkkaamista tyrmätty, vaan oltiin kanssasi eri mieltä siitä, että millaisiin pelaajiin Anssin kautta saadaan parhaat kontaktit. Tälle kaudelle tehtyjen hankintojen valossa sanoisin, että Kuopionkukko on ollut lähempänä totuutta. Se ei tarkoita, että Anssi Laine olisi huono urheilutoimenjohtaja tai että hän ei saisi palkattua kokeneita pelaajia KalPaan.

Mikäli tarkoitit tuolla tyrmäyksellä jotain muuta viestiä niin se on minulta mennyt ohi.
 

Romsarby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karis- Bk/UNC -Lohja /Suomikiekko
Joillekin on ilmeisesti sopimatonta mun kirjoitukset valmentaja Miettisestä, pyydetään analyysiä, plussat/miinukset. Mulle tulee mieleen, että minua ei pidetä kovinkaan "hyvänä asiantuntijana". Kyllähän mielipiteeseen on oikeus, kai minullakin! En polta pelipaitaa, se on varmaa. No, jäädäänhän odottelemaan, miten se peli alkaa luistamaan. Sitten kirjoitellaan taas.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joillekin on ilmeisesti sopimatonta mun kirjoitukset valmentaja Miettisestä, pyydetään analyysiä, plussat/miinukset. Mulle tulee mieleen, että minua ei pidetä kovinkaan "hyvänä asiantuntijana". Kyllähän mielipiteeseen on oikeus, kai minullakin! En polta pelipaitaa, se on varmaa. No, jäädäänhän odottelemaan, miten se peli alkaa luistamaan. Sitten kirjoitellaan taas.
Aivan totta, sinulla on oikeus kirjoittaa tänne mielipiteesi. Sinun tai kenenkään muunkaan mielipide ei vain kiinnosta ketään, ellei sitä perustella. Mitä paremmin perusteltu mielipide, sitä arvostettavampi kirjoitus... Se on anonyymin keskustelupalstan luonne.

Miettisen lyttääminen yhden harjoituspelin jälkeen on sellaine mielipide, jota suuri osa lukijoista ei varmasti lähtökohtaisesti jaa (ihan jo siitä syystä ettei nähnyt peliä) ja siksi niitä perusteluita kaivataan.

Jos et pysty perustelemaan mielipiteitäsi, oikea paikka niille on Esson baari tai Suomi24, ei tämä palsta.
 

Romsarby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karis- Bk/UNC -Lohja /Suomikiekko
Seurasin Miettisen valmentamaa joukkuetta myös koko viimekauden, eihän yhdestä harjoitus ottelusta ole kysymys. Ehkä Zorba ymmärrät, ehkä.... Eli, jäädäänhän seuraamaan.
 

Ram Amounter

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, PuPe, KuPS
Avaatko hieman enemmän. Jotain minä en nyt ymmärrä tässä viestissä. Toivot siis huonompaa joukkuetta, koska kausi tod.näk. perutaan? Miten tämä nyt liittyy Anssi Laineen ja nimekkäiden hankintojen suunnitelmiin?

Tarkoitin siis, että mikäli kautta ei pelattaisi niin vaihtoehto A) "No, heikoltahan joukkue näyttikin" tuntuisi huomattavasti paremmalta kuin vaihtoehto B) "Tällä porukalla oltaisiin muuten otettu mestaruus".

Tästä päästäänkin villiin teoriaani, jossa Anssi Laine kasaa leikkirahalla tähtijoukkueen Kuopioon, tietäen jo valmiiksi, että kausi perutaan. Näin ollen KalPa ja kannattajat voivat muistella vielä vuosikymmentenkin päästä "menetettyä koronamestaruutta", joka Dream Teamilla olisi varmasti otettu. Tällöin juonessa olisivat tietysti mukana myös Tuomas Kiiskinen ja Teemu Hartikainen. Huonoimmassakin tapauksessa Game Worneja menee kuin kuumille kiville! Ei huono idea, vai mitä?
 

Romsarby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karis- Bk/UNC -Lohja /Suomikiekko
Tyrmättiinkö? Muistellaanpa hieman. Tässä keväällä kirjoittamasi viesti ja siihen vastaus.



Johon vastattiin seuraavasti.



En millään näe, että tässä olisi Laineen palkkaamista tyrmätty, vaan oltiin kanssasi eri mieltä siitä, että millaisiin pelaajiin Anssin kautta saadaan parhaat kontaktit. Tälle kaudelle tehtyjen hankintojen valossa sanoisin, että Kuopionkukko on ollut lähempänä totuutta. Se ei tarkoita, että Anssi Laine olisi huono urheilutoimenjohtaja tai että hän ei saisi palkattua kokeneita pelaajia KalPaan.

Mikäli tarkoitit tuolla tyrmäyksellä jotain muuta viestiä niin se on minulta mennyt ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös