Joukkueen rakennus kaudelle 2019–2020

  • 767 326
  • 4 271
Tila
Viestiketju on suljettu.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja korostan, että tilannetta "sekoittaa" vielä se, että veljesten on pakko pelata samassa ketjussa.
Mikäs tämä juttu on? Voiko tuollainen pitää paikkaansa? Luulisi että on suht vaikeaa löytää duunipaikkaa, mikäli poikien ehtona on se, että täytyy aina saada pelata velipojan kanssa samassa ketjussa?
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Jos kyseessä on identtiset kaksoset, niin lienee melko itsestään selvää että pelaavat mielellään samassa ketjussa. Aika paha on sanoa tietävänsä toisen aivoitukset paremmin kuin tuo toinen kaksosten puolikas. Jos kaverit on pelimiehiä niin ei taatusti ole vaikeaa löytää uutta seuraa.
Eri asia onkin jos eivät ole, sitten nauravan sian mainitsemat vaikeudet ovat olemassa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mikäs tämä juttu on? Voiko tuollainen pitää paikkaansa? Luulisi että on suht vaikeaa löytää duunipaikkaa, mikäli poikien ehtona on se, että täytyy aina saada pelata velipojan kanssa samassa ketjussa?

Jos kyseessä on identtiset kaksoset, niin lienee melko itsestään selvää että pelaavat mielellään samassa ketjussa. Aika paha on sanoa tietävänsä toisen aivoitukset paremmin kuin tuo toinen kaksosten puolikas. Jos kaverit on pelimiehiä niin ei taatusti ole vaikeaa löytää uutta seuraa.
Eri asia onkin jos eivät ole, sitten nauravan sian mainitsemat vaikeudet ovat olemassa.

Juuri olin tulossa itsekin kysymään, että @Naurava Sika oliko tuo viestisi sarkasmia vai ihan aitoa tyhmyyttä? En millään jaksa uskoa, että olisi jälkimmäistä..

Tietenkään tässä ei mistään sopimusteknisestä pakosta puhuta, vaan käytännön pakosta. Herrat ovat identtiset kaksoset, pelanneet käytännössä koko elämänsä yhdessä samassa ketjussa, haastattelujen perusteella poikkeukset tähän ovat olleet aivan yksittäisiä otteluja. Omien sanojensa tietävät "koko ajan missä toinen on". Ja juuri siksi jos tulevat, niin onkin tosiaan mietittävä tarkkaan kuka siihen laitetaan kolmanneksi pyöräksi, koska ainekset tehokkaaseenkin ketjuun ovat aivan varmasti olemassa

EDIT: itse asiassa Rekonen se voisi saada hyvän uuden yrityksen tämän floppikauden jälkeen, jos pelaisi yhdessä yhtenä yksikkönä toimivien kaksosten kanssa. Siitähän se ajatus sitten lähti..
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Juuri olin tulossa itsekin kysymään, että @Naurava Sika oliko tuo viestisi sarkasmia vai ihan aitoa tyhmyyttä? En millään jaksa uskoa, että olisi jälkimmäistä..

Tietenkään tässä ei mistään sopimusteknisestä pakosta puhuta, vaan käytännön pakosta. Herrat ovat identtiset kaksoset, pelanneet käytännössä koko elämänsä yhdessä samassa ketjussa, haastattelujen perusteella poikkeukset tähän ovat olleet aivan yksittäisiä otteluja. Omien sanojensa tietävät "koko ajan missä toinen on". Ja juuri siksi jos tulevat, niin onkin tosiaan mietittävä tarkkaan kuka siihen laitetaan kolmanneksi pyöräksi, koska ainekset tehokkaaseenkin ketjuun ovat aivan varmasti olemassa

EDIT: itse asiassa Rekonen se voisi saada hyvän uuden yrityksen tämän floppikauden jälkeen, jos pelaisi yhdessä yhtenä yksikkönä toimivien kaksosten kanssa. Siitähän se ajatus sitten lähti..
Käytännön sun muut pakot... Onko nyt siis niin, että jommankumman loukkaantuessa ei siis kumpaakaan voi peluuttaa, jos kerran pakko on peluuttaa vain ja ainoastaan samassa ketjussa käytännön pakon edessä? Siinä tapauksessa pitää sanoa, että Kerttula tekee huonot kaupat, jos näin on.
Onneksi reaalimaailma on toista.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Hieman ihmettelen miksi tätä kaksosasiaa näin päivitellään.
Esim. Lukkoon on tulossa käsittääkseni ihan vastaava kaksospari. Näistä toinen on parhaillaan loukkaantuneen parhaillaan ja toinen pelaa.
Ei siis ole huilaamassa koska kaksoisvelikään ei pelaa. Mutta lähtökohtaisesti kaksoset pelaavat aina samassa ketjussa. Onko nyt selkeämpi?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilmeisesti minä sitten olen tyhmä, kun en vaan tajua :D

Itse en ole kaksonen, mutta tuttavapiiriin kuuluu kahdetkin identtiset kaksoset. Molemmilla "pareilla" on se tilanne, että eivät ole alkuunkaan saman alan hommissa edes. Toki pitävät yhteyttä keskenään, kuten sisarusten kuuluukin, mutta on omat työt, harrastukset ja kaveripiirit, eivätkä ole mitenkään riippuvaisia toisistaan. Siksi vähän ihmetyttää että miksi ihmeessä sen pitäisi olla jokin itsestään selvyys, että kaksospojat pelaavat vain ja ainoastaan samassa ketjussa. Kyllä minä sen ymmärrän että pojat varmasi mielellään pelaavatkin vierekkäin, mutta kun se kerrotaan noin "kiveen hakkaamalla" että pojat eivät kerta kaikkiaan voi pelata muuten kuin samassa ketjussa, niin sellainen ehdottomuus särähtää korvaan aika pahasti.

Mutta sovitaan sitten niin että minä olen tyhmä, kun kerran @PataJaska asian niin ilmoittaa :D
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ilmeisesti minä sitten olen tyhmä, kun en vaan tajua :D

Itse en ole kaksonen, mutta tuttavapiiriin kuuluu kahdetkin identtiset kaksoset. Molemmilla "pareilla" on se tilanne, että eivät ole alkuunkaan saman alan hommissa edes. Toki pitävät yhteyttä keskenään, kuten sisarusten kuuluukin, mutta on omat työt, harrastukset ja kaveripiirit, eivätkä ole mitenkään riippuvaisia toisistaan. Siksi vähän ihmetyttää että miksi ihmeessä sen pitäisi olla jokin itsestään selvyys, että kaksospojat pelaavat vain ja ainoastaan samassa ketjussa. Kyllä minä sen ymmärrän että pojat varmasi mielellään pelaavatkin vierekkäin, mutta kun se kerrotaan noin "kiveen hakkaamalla" että pojat eivät kerta kaikkiaan voi pelata muuten kuin samassa ketjussa, niin sellainen ehdottomuus särähtää korvaan aika pahasti.

Mutta sovitaan sitten niin että minä olen tyhmä, kun kerran @PataJaska asian niin ilmoittaa :D

Noh, noh.. eipäs uhriuduta siellä, edes positiivisen hymiön kanssa. Minähän nimenomaan sanoin, etten jaksa uskoa että olet tyhmä :)

Spinkit ovat nimenomaan itse haastattelussa ilmoittaneet, että ovat pelanneet aina yhdessä. Ja tuollaiseen edellä olleeseen nokkelaan "mitäs jos toinen loukkaantuu" sanailuun voi todeta, että tällä kaudellahan laituriveli on ollut Ruotsissa puolet kaudesta loukkaantuneena, mutta ihme ja kumma sentteriveli on kuitenkin jatkanut pelaamista. Mutta yhdessä toki varmasti mielellään menevät kun molemmat ovat terveinä..
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jääkiekossa aina ollut identtiset kaksoset samassa ketjussa. Ainakin 99% todennäköisyydellä.

Lukon "westerholmit" kuulostavat herkullisemmalta kuin nämä "spinkit".
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On ihan normaalia, että nykyään joukkueesta on keskimäärin 1-2 ketjullista miehiä telakalla ja tähän halutaan varustautua hankkimalla laaja pelaajarinki.
Ihmetellyt koska tuosta on tullut normaalia. NHL:ssä jossa pelien määrä ja tahti on kovempi, tuollaiset loukkaantumismäärät eivät ole lähelläkään normaalia. Esimerkiksi Tampa käytti koko runkosarjassa 25 kenttäpelaajaa, ja niistäkin 4 pelasi alle 10 ottelua. Montrealin pelejä tuli seurattua sattuneesta syystä aika tarkasti, heille tuli koko kauden aikana käytännössä 2-3 merkittävämpää loukkaantumista, jne.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Spinkit ovat nimenomaan itse haastattelussa ilmoittaneet, että ovat pelanneet aina yhdessä...
No tulihan se vastaus sieltä vihdoin. Kiitos :)

Eli asia on niin, että he mielellään pelaisivat samassa ketjussa, mutta heidän ei ole pakko pelata samassa ketjussa. Uskon myös että joukkueen valmennus, mihin joukkueeseen sitten ikinä päätyvätkin, lähtökohtaisesti peluuttaakin veljeksiä yhdessä, mutta heitä siis voidaan peluuttaa myös eri ketjuissa.

Ajattelinkin että tuollainen ehdottomuus kuulostaa lähtökohtaisesti oudolta.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Onko niille Spink huhuille muuta kuin Kerttulan hommaamia jo Ruotsiin ja nyt vapailla markkinoilla? Mitä ominaisuuksia veljeksiltä löytyy tuon yhteispelin lisäksi?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Poikain pelipaidat olisivat levosmaiset: "Tyl Spink" & "Tys Spink".
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Pratu teki ansiokkaan koostekavalkadin. Pidetään nyt peukkuja, että nämä vahvahkot puheet veljeksistä pitävät paikkansa. Nuo jätkät tulevat nimittäin tekemään ihan komeaa tuhoa liigassa. Suoraan sanoen ihmettelen väläyksien valossa, jos herroja ei olla ajateltu kärkiketjujen rooleihin, vaikka TOP-koosteet toki luonnollisesti tietyllä tapaa aina värittävät kuvaa
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
@Pratu teki ansiokkaan koostekavalkadin. Pidetään nyt peukkuja, että nämä vahvahkot puheet veljeksistä pitävät paikkansa. Nuo jätkät tulevat nimittäin tekemään ihan komeaa tuhoa liigassa. Suoraan sanoen ihmettelen väläyksien valossa, jos herroja ei olla ajateltu kärkiketjujen rooleihin, vaikka TOP-koosteet toki luonnollisesti tietyllä tapaa aina värittävät kuvaa
0.28 & 0.25 ppg tilastoilla en ihmettele yhtään, ettei herroja ole sijoitettu kärkiketjuihin.
Mutta mitä olen pelejä nähnyt sieltä täältä, niin kyseessä on nopeat ja taitavat pelaajat.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos Spink Brothers tulee Ässiin, niin kyllä heidät pitää lähtökohtaisesti sijoittaa kahteen ensimmäiseen kenttään. Lisäksi ylivoimassa heidän pitäisi olla jossain roolissa. Tietysti, jos peli kulkee.

Spinkin kaksoset ovat tehneet neljän kauden yliopistouralla (Colgate) hyvin pisteitä, melkein piste per peli tahtiin. Lisäksi yhdellä ECHL--kaudella molemmat tykittivät yli 70 pistettä.

Molemmat ovat suhteellisen pienikokoisia taitopelaajia, mutta tiettyä kanukkiasennetta löytyy myös. Muistaakseni toinen veljeksistä aloitti pukukoppikäytävällä jonkinlaisen yhteenoton, jossa toisena osapuolena oli amerikkalainen Aaron Palushaj. Peli taisi olla Örebro-Brynäs. Löytyy jostain YouTuben syövereistä.

Ensi viikolla todennäköisesti selviää, että ovatko nämä tulossa Ässiin. Jos niitä ulkomaalaisia silloin julkaistaan.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Väkisinkin tulee mieleen että maalivahti tulee myös ulkomailta.
Spinkit, Åkerström, Stenqvist, Miro Mäkinen, Ruusu ja veskari ulkomailta. Siinäkö on kattava lista tulevista pelaajista?
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Väkisinkin tulee mieleen että maalivahti tulee myös ulkomailta.
Spinkit, Åkerström, Stenqvist, Miro Mäkinen, Ruusu ja veskari ulkomailta. Siinäkö on kattava lista tulevista pelaajista?

Ulkopuolelta tulevia uusia pelaajia tulee paljon enemmän, koska pelaajia tulee olemaan todennäköisesti 30-32. Tällä hetkellä on muistaakseni 15 sopimusta, joista kaiken lisäksi Marttisella ja Salmisella on optiot ulkomaille siirtymisestä. Esimerkiksi Sammalisto ja Lähteenmäki voivat vielä saada vanhasta joukkueesta jatkosopimuksen. Ja ainakin Oulun suunnasta on tulossa joitain junioreita Ässiin.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Katselin tuossa videoita, jotka Pratu oli kaivanut. Mitä noista itselle jäi mieleen, niin ainakin Tyson vaikutti ihan taitavalta kaverilta ja kumpikin hyviä liikkumaan. Noista koosteista kokonaisvaltaisesta pelaamisesta ei minkäänmoista johtopäätöstä vielä tehdä, mutta onneksi, Kerttula ja Selin ei ole pelaajia pelkkien maalikoosteiden perusteella joutuneet valitsemaan.

Vaikea on sanoa mitkä huhutuista nyt toteutuvat, mutta eipä tässä enää montaa päivää ole, kun tilanne hiukan valkenee lisää. Pari selvää pelaavan kokoonpanon pelaajaa jo auttaa hiukan hahmottaan, mitä joukkueeseen vielä mahdollisesti tarvitaan. Siis näin katsojan silmissä, toivottavasti Kerttulalla jo parempi näkemys.

Muistanko oikein, että Kerttula mainitsi, että noiden maanantain julkistusten jälkeenkin vielä avainpelaajia puuttuu?
Maalivahdit kai vielä auki? Tuntuu hankalalta jos nyt tässävaiheessa hommataan pelkkiä projektivahteja, kun kausi alkaa 5:n kk päästä, tai sitten pitää Rosendahliin olla hirmuinen luotto. Tuosta johtuen uskon toisen olevan maalivahti joka liigatasolle jo nyt riittävä ja toinen voi olla jotain muuta.

Uskoisin, että ensi kauden Ässät tulee olemaan rakennettu tasaiseksi joukkueeksi, jossa hyökkäyspäähän ehkä vielä enemmän potentiaalia ja nimenomaan alaketjuja myöden pyritään hyökkäyspeliin. Kuitenkaan ei voida unohtaa puolustamistakaan, joten muutamalla pelaajalla pitää olla taitoa/potentiaalia molempiin suuntiin. Tuossa mielessä joku Lähteenmäki olisi hyvä kahden suunnan pelaaja.

Jos Spinkit sieltä tulevat niin tuskin enää mahdollista "kärki" sentteriä saadaan, paitsi ehkä tilanteessa jossa Kivenmäki pelaa laidassa? Spinkit eivät varmaan kuitenkaan mitään halpoja olisi, joten sekin puoltaisi sitä, että sentteri osasto olisi siinä kärkikenttien osalta.

edit,
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ensi viikolla ei todellakaan julkaista kaikkia sopimuksia, vaan ne mitkä on tehty ja näiden pelaajien kausi on myös loppunut. Julkistamatta jää pelaajia, joiden kausi on jossain liigassa vielä kesken. Lisäksi kaikkia haluttuja pelaajia ei ole vielä saatu sopimuksen alle, joten pitkin kevättä niitä sitten julkistellaan. Kerttula sanoi jokin aika sitten, että joukkueen avainpelaajista puuttuu 2-4. En sitten tiedä, että onko sen jälkeen saatu näitä avainhahmoja joukkueeseen kiinnitettyä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ensi viikolla ei todellakaan julkaista kaikkia sopimuksia, vaan ne mitkä on tehty ja näiden pelaajien kausi on myös loppunut. Julkistamatta jää pelaajia, joiden kausi on jossain liigassa vielä kesken. Lisäksi kaikkia haluttuja pelaajia ei ole vielä saatu sopimuksen alle, joten pitkin kevättä niitä sitten julkistellaan. Kerttula sanoi jokin aika sitten, että joukkueen avainpelaajista puuttuu 2-4. En sitten tiedä, että onko sen jälkeen saatu näitä avainhahmoja joukkueeseen kiinnitettyä.

Joo syksyyn menee varmasti joidenkin hankintojen tekeminen. Kunhan nyt maanantaina saadaan vähän lisää tietoa mitä rosteriin tulee ja lähestytään sitä 20 sopimuspelaajaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
No Ruusua ei ainakaan ensi viikolla vielä saada, kun kausi on pahasti hänellä kesken. Toivottavasti ei lainkaan.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Onko itseltäni jäänyt jotain huomaamatta, mutta en ymmärtäisi näiden Spinkkien hankintaa.

Sanottakoon, etten loukkaa ketään, että varmaan Spfinskin pojat ovat kovia kavereita, kovassa kunnossa, motivaatio on mitä parhain ja fysiikkaakin on harjoiteltu. Mutta jos 26v kaksoset ovat yhteensä Sveduissa tehneet alle 0,2 pistettä per ottelu, niin ei kai ne voi Liigassa olla mitään sateentekijöitä?

Eli jauhelihaa 3-4 kenttään? Kannattaako hankkia, jos ei saada ylläpidon hinnalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös