Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Samaa mieltä, yksi kova laituri huhuttujen lisäksi vielä tarvitaan. Mun mielestä Lindsten on liian kova pala Ässiin, Nuori jätkä, kenellä alla kaksi ns. 40 pisteen kautta. Hyviä nimiä heitit kyllä ilmoille. Itse toivon, että hankinta olisi kovempi kuin Masi Marjamäki.Kommenttia vielä tähän TOP-9 hyökkääjä tilanteeseen. Valmiina meillä on siis Kärki, Kotkaniemi, Salminen, Lähteenmäki ja Salmio. Tämähän on Ässien mittapuulla aivan kivikova viisikko tässä vaiheessa vuotta. Mutta sitten TOP-9 rooleista pois on lähdössä Korhonen, Makkonen, Suoranta, Laganiere ja McRae. Tämän viisikon tilalle ovat siis tulossa vasta Tiivola ja Rekonen.. eli epäsuhtahan on melkoinen, etenkin laitureissa jossa Korhosen, Suorannan ja Lagan tilalle on siis tulossa vasta Rekonen. Eli vielä toinen TOP-6 tason laituri tarvitaan hänen lisäkseen, tuossa lainaamassani rosterissa hän olisi tuo X1. Ja sitten uskaltaisiko lähteä siitä, että esimerkiksi Varttinen kykenee olemaan ensi kaudella tuo X2? Varttisen kohdalla ensi kausi on joka tapauksessa se tulos tai ulos kausi, niin se nyt vain menee..
Lähdetäänpä siitä ajatusmallista, että ensi kaudeksi kootaan siis puhtaasti suomalainen joukkue. Näin ollen esimerkiksi liigan sisältä ei ole vapautumassa montaakaan järkevää vaihtoehtoa TOP-6 laituriksi. Olen pariinkin kertaan ehdottonut Jasper Lindsteniä, mutta oliko joku nyt sitä mieltä (en muista enää), että hän on Ässien ulottumattomissa. Liigan sisältä sitten pari muuta vapautumassa olevaa suomalaista hyvätasoista ja parhaassa iässä olevaa vaihtoehtoa TOP-6 laituriksi:
Teemu Tallberg - Eliteprospects.com
Janne Tavi - Eliteprospects.com
Anrei Hakulinen - Eliteprospects.com
Ulkomailta sitten suomalaisen sopivan/Ässien saatavilla olevan kaverin löytäminen on ehkä vieläkin hankalempaa. Mieleen tulee aivan ensimmäiseksi Matias Myttynen, jonka uratarina on se tavallinen: eli kun kaveri vihdoin ja viimein saa sen yhden tykkikauden liigassa, niin sen jälkeen miestä jo viedäänkin Kooheloon. Siellä ei nyt kuitenkaan ole homma oikein sujunut.. eli kyllä hän olisi myös saatavilla varmasti yhtenä vaihtoehtona, niin nimekästä ja kallispalkkaista poikaa hyökkäyspäästä on lähtemässä
Matias Myttynen - Eliteprospects.com
Niin, ja raitin kätisyyt olisi ehtottomasti plussaa.