Ben-Amorin toimintaa puolustellaan täällä valmentajan käskytyksellä, mutta kun hakee pelaajan täysin pelin ulkopuolelta, torppaa tappeluun haluttoman jäihin ja takoo puolustuskyvyttömän jäätä vasten lähes henkihieveriin, niin ei ainakaan minulta löydy mitään ymmärrystä tekoon.
On uskomatonta kuinka huonosti ihmiset ymmärtävät lukemaansa. Ainakin itse olen jatkuvasti tuominnut tuon tempun ja pidän sitä törkeänä. Kyse ei ole siitä.
Kyse on siitä, että Ben-Amor on joukkueelleen lojaali kiekkosoturi, joka tekee kaikkensa joukkueen eteen. Edelleenkään tuo yksi tapaus ei tätä asiaa mitenkään poista/vähennä. Mielestäni jopa päinvastoin. Teon jälkeinen toiminta, jossa SBA otti kaikki syyt omille niskoilleen nimenomaan kertoo lojaalisuudesta joukkuetta kohtaan.
En ymmärrä mikä tässä on niin vaikea ymmärtää.
Melkoinen imagotappio tulee, jos tällainen peluri ilmestyy Patarinkiin.
Veikkaan, että tämä imagotappio on vaan muutaman ihmisen päässä. Vai miten tämä ilmenisi käytännössä laajemmassa mittakaavassa? Jäisikö sponsoreita mahdollisesti pois, kävisikö yleisöä vähemmän? Kaipaan konkretiaa siitä mitä voisi tapahtua, jos Ässät signaa SBA:n.
Itse veikkaan, että suurin osa ihmisistä/sponsoreista ymmärtää, että Peltosen telominen oli yksittäinen törkeä ylilyönti ja se johtui valmennuksen käskyttämisestä. Uskon, että fiksut kiekkoihmiset näkevät oikeuden päätöksen taakse ja tiedostavat todelliset syyt SBA:n teon takana.