Joukkueen rakennus kaudelle 2015–2016

  • 692 034
  • 3 856

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikä muutenkaan mielestäni Niemen korvaaja, vaan Niemen rooliin pitäisi hankkia sitten laituri...

Ykkössentteri on joka tapauksessa Niemen "korvaaja", vaikkei samantyyppinen pelaajana olekaan. Ykkössentterin tehtävä on ottaa iso vastuu tuloksen tekemisestä ja viedä joukkuetta eteenpäin kohti voittoja.

Lisäksi täytyy muistaa, että Kiilholma kun nyt on päässyt pelaamaan isolla vastuulla kakkosessa niin ensi kaudella tuskin mukisematta suostuu 3. sentteriksi. Mihin siis laitetaan Saarela jos Kärkeä yritetään ajaa 3.senaksi?

"Kupru"
Kiilholma
Kärki
XX
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
En usko, että Ässät hankkisi Ben-Amoria, jos palkka olisi korkea, ei vain kuulu Ässien tapoihin hommata kalliilla alempiin kenttiin pelaajia.

Minusta tuntuisi oudolta jos Ben-Amor siirtyisi Ässiin pienen roolin pelaajaksi. Hyvä kausi alla ja uskoakseni omassa roolissa rotaatiopelaajana paikka tarjolla myös ensi kauden Jokereissa. Luulen, että kaverilla on nyt jotain muuta mielessä kuin nelosketju. Ilmeisesti kuitenkin neuvotellut useamman seuran kanssa.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuparisen luistelu ja liike oli sellaista "tököttämistä" että itku tulee jos hänet on valittu 1. sentterin ruutuun (mitä sielllä toimistolla taas mietitään?). Liike ei vaan riitä ja ura on väistämättä ehtoopuolella jos eivät ala posket kapenemaan ja luistin liikkumaan (tuolla tököttämisellä ei pääse edes lujaa vaikka mitä tekisi). Seurasin Kuparista tuossa viime viikonlopun perjantain Tappara-HIFK ottelussa ja saadaan kyllä Niemeen verrattuna tusinaluokan pelaaja takaisin. Kiilholma menee heittämällä edelle näillä nykyisillä otteilla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Action Bronson: minä puolestani ihmettelen osin mainitsemistasi syistä, että miksi Ässät on edes kiinnostunut Ben-Amorista tai päinvastoin Ben-Amor Ässistä? Hän ei missään oloissa tule mahtumaan nelosta ylemmäs, se nyt vain on tosiasia. Pelkästään jo Ässien tällä kaudella debytoineet omat junnut tulevat ajamaan hänen edelleen. Miksi ihmeessä siis mies lähtisi Jokereista Ässien nelosketjuun, aivan käsittämätön skenaario..

Kuparisen luistelu ja liike oli sellaista "tököttämistä" että itku tulee jos hänet on valittu 1. sentterin ruutuun (mitä sielllä toimistolla taas mietitään?). Liike ei vaan riitä ja ura on väistämättä ehtoopuolella jos eivät ala posket kapenemaan ja luistin liikkumaan (tuolla tököttämisellä ei pääse edes lujaa vaikka mitä tekisi). Seurasin Kuparista tuossa viime viikonlopun perjantain Tappara-HIFK ottelussa ja saadaan kyllä Niemeen verrattuna tusinaluokan pelaaja takaisin. Kiilholma menee heittämällä edelle näillä nykyisillä otteilla.

Itse en tätä rohjennut sanoa, mutta ehdottomasti jaan siis tämän näkemyksen: tällä hetkellä "jopa" Kiilholma on parempi kuin Kuparinen, joten olisihan tämä nyt aivan käsittämätön peliliike sikälikin. On selvä, että Kuparinen tulisi ykkössentterin statuksella, mutta kun hänestä ei siihen rooliin ole. Sanoin jo aiemmin, että mielelläni olen väärässä, mutta kun aika suurella varmuudella en ole väärässä..

Kuparinen-Saarela-Kiilholma-Kärki/Kerälä(?) sentteriosasto oli varsin riskialtis kokonaisuus, jolla pitäisi ensi kauteen lähteä. Saarelan esimerkiksi pitäisi ottaa aivan huima askel eteenpäin kesän aikana..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei Kuparista varmaan tänne miksikään ykkössentteriksi haalita, vaan sentteriksi. Sitten kun sentterit voidaan hyvällä omalla tunnolla laittaa alla olevaan järjestykseen, niin tämä projekti lähenee loppuaan ja me tapellaan tosissaan menestyksestä. Sitä en tiedä tapahtuuko tämä ens vuonna vai sitä seuraavana. Ässien ilmoitus budjetin pienentämisestä ens kaudeksi saattaisi vihjata siitä, että Ässien the tavoite on kaudessa 2016-2017.

1-2 Saarela
1-2 Kärki (jos Jarnosta ei tehdä laituria)
3-4 Kuparinen
3-4 Kiilholma

Kuparinen ja Kilu on senttereitä, mitkä voi pelata niin ylä- kuin alaketjuissakin ja mistä tän meidän nuorisokaartin on kohtuu helppo nousta ohi. Tuo edellä mainittu sentteriasetelmahan olisi ihan optimaalinen 1-2 sentterit ylivoimaan ja 3-4 sentterit alivoimaan. Tällaista tilannetta ei Ässissä ole nähty...ikinä? Aina on ollut joku Dixoni tai Niemi, kenen on pakko pelata ykkös yv ja av ja eniten tasaviisikoin. Tasaviisikoinhan nuo sentterit voisivat mun puolesta pelata yhtä paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Jos nykyiset sopimukset ja huhuissa olevat nimet ovat edes vähänkin sinnepäin tosia, niin ensi kaudesta on tulossa se ensimmäinen välikausi minun mielestäni, jolloin ei edes tavoitella play-offs paikka edes joukkueen kokoamisvaiheessa.
Ainoa asia joka näillä nimillä pitää nuo haaveet pinnalla on junnujen todellinen läpimurto ensi kaudella. Heidän joukostaan pitäisi löytyä ne ratkaisijat. Turhan isoa viittaa heille nyt ollaan tarjoamassa minun mielestäni. Se sitä seuraava kausi olisi ollut heille se todellinen iskun paikka, kun ollaan pari vuotta katseltu Liigan menoa. Voi silti olla, että näistä jampoista ei montaa ole kiinnittää parin vuoden päästä.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
SK:n mukaan sentteritialnne valmis. Kuparinen Niemen paikalle. Ketkä ovat muut sentterit? Kärki, Saarela, Kiilholma?
 

George O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, ja suuret sympatiat HIFK
Vähän vaikuttaa ikuiselta syndroomalta tämä ensi kauden joukkueen kokoaminen. Ne "ykköskorin" kaverit vaan uupuvat taas - kolmos- ja neloskenttään on sen sijaan kilpailukykyistäkin tunkua. Ben-Amorin kaltaisille hankinnoille en löydä mitään järjellistä perustetta, kaveri ei lähtökohtaisesti vaan mahdu 1-2 ketjuun ja kuten todettua noita 3-4 ketjun kavereita on paljon. Tähän nyt vaan tarvitaan pakosta muutama täsmähankinta; ykkössentteri, ykköspakki - ja niitä ei löydy kuin rahalla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Olen myös aivan varma, että Ässien joukkue on ensi kaudellakin iskukykyinen...

Myös minä olen varma tästä, itse asiassa ei muutamaan kauteen ole tullut yhtä vesi kielellä jo odotettua, että miten rakennuspalikat loksahtelevat paikoilleen (alkais jo!).

Erityisesti kutittelee ajatus siitä, että meillä on iso nippu omia, erittäin potentiaalisia nuoria liigapelaajia, etunenässä Kärki, Ojamäki, Viljanen, Vuorisalo... tuohon kun saadaan huippuveskari (Ahonen), kova maalitykki (Elo), pakiston runko jatkaa (Marttinen, tasoaan hurjasti nostaneet Ude + Tapsa), hyvä jatkodiili (Hedden), mahdollinen kovaluu (tyyliin SBA) + pari ulkkaria, niin onhan tässä hel-ve-tin hyvät palikat mennä vaikka mihin.

Taannoin @Pratu :n tekemä kokoopanohahmotelmahan sai suorastaan veden kielelle.

Yhdistettynä Rockyn puolustavaan pelitapaan ja vuotta kokeneempaan nuoreen miehistöön, niin itse odotan ensi kaudelta todella paljon ja nyt en puhu mistään kymppisijasta ja säälipoffeista.

Heitän vielä tähän perään, että itse tekisin jatkon nopeasta Antti Kerälälle, uskon hänessä olevan potentiaalia jopa kärkiketjujen sentteriksi, ehjän kauden jälkeen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
SK:n mukaan sentteritialnne valmis. Kuparinen Niemen paikalle. Ketkä ovat muut sentterit? Kärki, Saarela, Kiilholma?

Kuten edellä jo viittasin, niin toivottavasti Kerälä on kiinnitetty!
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SK:n mukaan sentteritialnne valmis. Kuparinen Niemen paikalle. Ketkä ovat muut sentterit? Kärki, Saarela, Kiilholma?

On taas hullusti rakennettu mikäli näin on. Kukaan ei ole nykykunnossa nelosen sentteri (Kärki, Kilu, Saarela). Ja Saarela ei ole sitä missään muodossa ja Kupru ei Poriin takaisin tule neloseen. Ainoa mitä keksin, on, että Kärki ajetaan sentterinä sisään nelosessa ja sitten samalla kuitekin YV sekä AV vastuut päälle. Mutta tuokin olisi IMO typerä tapa kun tämä kausi on sujunut mallikkaasti.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten edellä jo viittasin, niin toivottavasti Kerälä on kiinnitetty!

Kerälässä kyllä sais ihan 100% varmasti rahoilleen vastinetta. Kuitenkin jos Kerälän kannalta mietin, niin taas yksi pelaaja, mikä menee kategoriaan olisi kannattava mennä näyttämään taitojaan KooKooseen tai Sporttiin. Kyllä Kerälälläkin on mahdollisuuksia nousta jopa ihan hyväksi ykkössentteriksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kerälässä kyllä sais ihan 100% varmasti rahoilleen vastinetta. Kuitenkin jos Kerälän kannalta mietin, niin taas yksi pelaaja, mikä menee kategoriaan olisi kannattava mennä näyttämään taitojaan KooKooseen tai Sporttiin. Kyllä Kerälälläkin on mahdollisuuksia nousta jopa ihan hyväksi ykkössentteriksi.

JOS Kerälä saadaan kiinnitettyä ja JOS vetää hyvän kesätreenikauden ilman loukkaantumisia, niin minä itse asiassa tarjoaisin Antille paikkaa jopa kärkikenttiin Ässissä.

Nyt kun olen hänen peliään saanut katsella, niin hän on parantanut koko ajan. Kerälä ei valitettavasti ole pelaaja, joka "tekee ketjukavereistaan parempia", mutta sen sijaan hän on pelaaja, joka hyvien laiturien kanssa - kuten Jokeri-kausi osoitti - vetää erinomaisella tasolla jenkassa mukana. Summa summarum: Kerälälle ehjä treenikausi ja kunnon laituri vierelle syksyllä: hyvää tulee.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vähän vaikuttaa ikuiselta syndroomalta tämä ensi kauden joukkueen kokoaminen. Ne "ykköskorin" kaverit vaan uupuvat taas - kolmos- ja neloskenttään on sen sijaan kilpailukykyistäkin tunkua.

Ulkomaalaiset tuosta vielä puuttuvat ainakin. Ryan jatkaa melko varmasti, mutta tuohon vielä ulkomailta pakki ja hyökkääjä. Kesällä ne selviävät, ellei sitten Heddenin kanssa saada jatkoa tehtyä jo aikaisemmin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Pakko puolustaa Kiilholmaa. Alku oli vaikea, mutta nyt on tärkeä pelaaja joukkueelle ja vastaa ainakin minun odotuksiani.

Pelannut nousujohteisesti, tämä on kaikille selvää.

Silti Kiilholma on urallaan pelannut (tosikoille: leikkisästi arvioiden) 90% rikkovaa peliä ja 10% kärkiketjuissa tulosvastuussa pelejä. Jos Saarela olisi ottanut hänelle kaavaillut tontin kakkossentterinä niin Kiilholma olisi tällä kaudella jäänyt pienemmälle vastuulle. Ensimmäisissä 20 matsissa ei hirveästi tehoja tullut vaikka yyvee-aikaakin tuli kivasti. Nyt on alkanut saada onnistumisia ja hyvä näin niin alkaa lunastamaan kohtuullisen suurta palkkanauhaansa.

Nyt jos Kuprulle lyödään 200 000e rahaa ja ykkössentterin viitta niskaan niin miten mahtaa hänelle käydä?
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika riskillä vedellään, jos Kuprun loukkaantumishistorialla ollaan ykkös sentteri. No onhan siinä stunttaajia, Saarela, Kärki. Tuosta syystä Kerälä tarvisi jatkot.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei vittu, me ollaan hävitty ensi kausi.

Surullista kuinka fanit eivät koskaa opi mitään. Tälläkin hetkellä jalkeilla on sellainen rosteri, joka suolattaisiin alimpaan helvettiin ennen kauden alkua, mutta joukkue marssii voitosta voittoon.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
No onhan siinä stunttaajia, Saarela, Kärki. Tuosta syystä Kerälä tarvisi jatkot.

Kyllä sinne joku kokenut sentteri tarvitaan. Kärjen sentterikokemus miesten peleistä on minimaalinen ja Saarelallakaan ei vielä hirveästi ole näyttöjä. Joku "kerälä/heino" tyyppinen kokeneempi jamppa olisi hyvä olla ja sellainen joka pystyy pelaamaan laidassa kun pojat (Kärki/Saarela) kokeilevat miltä Liigasentterin arki tuntuu...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei vittu, me ollaan hävitty ensi kausi.

Ei täällä kukaan ole vielä ranteita viillellyt, lähinnä tässä vasta spekuloidaan ensi kauden sentteritilanteella. Paljon riippuu siitä aiotaanko Kärkeä kouluttaa keskelle vai jatkaako hän kuitenkin laidassa?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Silti Kiilholma on urallaan pelannut (tosikoille: leikkisästi arvioiden) 90% rikkovaa peliä ja 10% kärkiketjuissa tulosvastuussa pelejä..

Toisaalta jos otetaan Kilun viimeiset (HPK-)vuodet, niin hän on nimenomaan pelannut enemmän tulosvastuussa. Tämän kauden alku meni Juhalta ohi, sittemmin on palannut ihan samalle tasolle, millä kärkisentteröi Kerhoa menneellä kaudella.

Minulle riittää sentteriosastolla hyvin tuo Kuparinen, Kerälä, Kiilholma, Saarela (Kärki).
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
SK:n mukaan Mikke Levo ei tule ja etsitään enää 1 pakkia ja 2 laituria. Myös Juuso saattaa jatkaa....

http://www.satakunnankansa.fi/KiekkoKansa/1194958539602/artikkeli/assat haluaa benamorin.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Heh, sinällään olisi hauskaa, jos Juuso jatkaisikin Ässissä vielä kauden kakkosena, sitten hokkarit naulaan ja muita jääkiekkoiluun liittyviä tehtäviä organisaatiossa... tännehän jo muutama huippuasiantuntija kirjoitti, ettei ole edes teoreettista mahdollisuutta tällaiseen * hymiö *
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli katseltua HIFKin peliä ja seurattua Kuparista siinä samalla. Paljon täytyy keväällä ja kesällä tapahtua, jotta saadaan Matista selkeä ykkössentteri. Verkkaista on tekeminen, kieltämättä.
Taas kerran palstalla sisälukutaito, sekä sinne näytön toiselle puolelle "näkeminen" hyvä nolla.

Ei vittu, me ollaan hävitty ensi kausi.

Surullista kuinka fanit eivät koskaa opi mitään. Tälläkin hetkellä jalkeilla on sellainen rosteri, joka suolattaisiin alimpaan helvettiin ennen kauden alkua, mutta joukkue marssii voitosta voittoon.

Miten muiden palstalaisen itkeminen eroaa sinun itkemisestä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös