Joukkueen rakennus kaudelle 2015–2016

  • 691 989
  • 3 856

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ahonen-Engren-Kolppanen.
Engren saa hyvän sopimuksen Kohelosta eli tuskin on tulossa Poriin. Sivuhuomiona, että oli viime kesänä halukas tulemaan Raumalle.

Ahosella ja Toivosella nyt sopimus Ässiin? Toisella varmaan, mutta tuskin molemmilla. Mistä iltapaskat näitä huhuja mahtaa keksiä?

Mihin menee comebackin tehnyt Riksman? Tai Rinne?
 

Ribals

Jäsen
Ahosella ja Toivosella nyt sopimus Ässiin? Toisella varmaan, mutta tuskin molemmilla. Mistä iltapaskat näitä huhuja mahtaa keksiä?
Siinä iltalehden Toivonen-huhussa taisi olla, että neuvottelee Ässien kanssa, mutta sopimusta ei vielä ollut. Iltasanomien jutussa lukee, että Ässillä on jo sopimus Ahosen kanssa. Täällä oli myös aiemmin, että Ässät neuvottelee KHL-veskarin kanssa, joten sekin puoltaa Ahosen sopimusta.

Tiedä näistä sitten. Itse ottaisin mielummin näistä huhutuista Ahosen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ahosella ja Toivosella nyt sopimus Ässiin? Toisella varmaan, mutta tuskin molemmilla. Mistä iltapaskat näitä huhuja mahtaa keksiä?

Mihin menee comebackin tehnyt Riksman? Tai Rinne?

No missään oloissa en usko, että olisi hankittu veskarikaksikoksi Ahonen-Toivonen, se ei kerta kaikkiaan millään tasolla edes sopisi siihen pelaajapolitiikkaan mitä Ässät on jo vuosikausia noudattanut. Edelleen pidän Toivosta nyt todennäköisemmin ankkana näistä kahdesta, uskon ennemmin Ahosen, koska hänen tulostaan oli edes jotakin järkeviä puheitakin jo ennen iltapäivälehdistön intoilua..

Nykykaksikosta veikkaan edelleen että Rinne lähtee ja Riksman jää pelaamaan vielä yhdeksi kaudeksi. Mutta lähdettäisiinkö ensi kauteen sitten Ahonen-Riksman kaksikolla, aivan poikkeuksellisen iäkäs, mutta toki kokenut, kaksikko ainakin olisi (toki Ahonen nyt on vielä kaukana mistään ikälopusta). Onpahan kyllä melkoista spekulaatiota ilmassa, saa nähdä mihin päättyy..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Nykykaksikosta veikkaan edelleen että Rinne lähtee ja Riksman jää pelaamaan vielä yhdeksi kaudeksi. Mutta lähdettäisiinkö ensi kauteen sitten Ahonen-Riksman kaksikolla, aivan poikkeuksellisen iäkäs, mutta toki kokenut, kaksikko ainakin olisi (toki Ahonen nyt on vielä kaukana mistään ikälopusta). Onpahan kyllä melkoista spekulaatiota ilmassa, saa nähdä mihin päättyy..

Ahonen-Riksman olisi aivan järkyttävän kova kaksikko. Parempaa maalivahtitandempia ei oltaisi ihan hetkeen liigassa edes nähty. Jos Juuso pystyy jatkamaan nähdyllä tasolla niin ensi kaudella olisi mielenkiintoista nähdä miten pelit jakautuisivat etc.

Ahonen jos tulee niin olen tyytyväinen, lähtökohtaisesti parempi kuin Toivonen.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä Ahonen tapaus haiskahtaa siltä, että olisi nyt tehnyt sopimuksen varmuuden vuoksi, ettei jää työttömäksi syksyllä ja pääsee hyvään ympäristöön treenaamaan. Mutta toivon, ettei nyt jää kyttäämään rahakkaampaa sopimusta KHL:sta ja pelaisi Ässissä. Siis mikäli päivän huhu pitää kutinsa.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Toisin kuin lähes kaikki muut kirjoittajat en oikein innostu Ahosesta. Aika paljon paskoja kausia takana, tälläkin kaudella vain viisi ottelua surkealla torjuntaprosentilla. Todennäköisesti aika kalliskin vielä. Mieluummin Riksman ja joku nuorempi koulutettavaksi siihen vierelle.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mika Toivola valmensi Ari Ahosta Jyväskylässä useamman vuoden C- ja A-junnuissa sekä edustuksessa ja Pasi Kaukoranta valmensi Ahosta HIFK:n A-junnuissa. Kyllä Ahonen olisi suunnilleen parasta mitä nyt tähän kohtaan osaisi toivoa.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mika Toivola valmensi Ari Ahosta Jyväskylässä useamman vuoden C- ja A-junnuissa sekä edustuksessa ja Pasi Kaukoranta valmensi Ahosta HIFK:n A-junnuissa. Kyllä Ahonen olisi suunnilleen parasta mitä nyt tähän kohtaan osaisi toivoa.

Eikö Riksman nyt helkkari olisi parasta mitä tässä kohtaa voi toivoa?

Minä ainakin olen helvetin pettynyt, jos Juuso ek jatka. Sillehän ei voi mitään, jos haluaa itse jäädä sivuun, mutta jos ura jatkuu niin palveluksista pitää kilpailla tosissaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eikö Riksman nyt helkkari olisi parasta mitä tässä kohtaa voi toivoa?

Minä ainakin olen helvetin pettynyt, jos Juuso ek jatka. Sillehän ei voi mitään, jos haluaa itse jäädä sivuun, mutta jos ura jatkuu niin palveluksista pitää kilpailla tosissaan.

Voihan Juuso jatkaakin, mutta kakkosen statuksella..(?) Voihan hyvin olla, että Riksman on ruvennut tähyämään myös jo peliuran jälkeisiin vuosiin ja pelailee pienemmällä vastuulla vielä ensi kauden.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voihan Juuso jatkaakin, mutta kakkosen statuksella..(?) Voihan hyvin olla, että Riksman on ruvennut tähyämään myös jo peliuran jälkeisiin vuosiin ja pelailee pienemmällä vastuulla vielä ensi kauden.
Voi olla että asia on näin, mutten oikein ymmärrä miksi Juuso olisi kakkosen statuksella ja pienemmällä peliajalla nyt kun mies on huippuvireessä, eikä paikat pauku.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voi olla että asia on näin, mutten oikein ymmärrä miksi Juuso olisi kakkosen statuksella ja pienemmällä peliajalla nyt kun mies on huippuvireessä, eikä paikat pauku.

Spekulaation puolelle menee, mutta voi hyvin olla, että lopettamispäätös on kypsynyt Juuson päässä jo pidemmän aikaa, onhan elämässä muutakin kuin jääkiekko ja eiväthän kaikki hamua urallaan sitä, jotta pelataan absoluuttisesti niin kauan, kuin paikat vain kestävät. Ei olisi mitenkään kummallista, jotta Juusolla on kypsynyt ajatus siitä, että vuosi vielä kakkosena ja ura pakettiin..

mutta kuten jo totesin, niin puhdasta spekulaatiota nämä.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Aika paljon paskoja kausia takana, tälläkin kaudella vain viisi ottelua surkealla torjuntaprosentilla. .

Tämä kausi mennyt penkin alle mutta vaadin hieman perustelua tuolle lainatulle osuudelle? 4 edellistä kautta kuitenkin vähintään hyviä ellei loistavia.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Toisin kuin lähes kaikki muut kirjoittajat en oikein innostu Ahosesta. ATodennäköisesti aika kalliskin vielä..,.
Sama. En haluaisi Ahosta Ässiin. Minun pääni sisällä kaveri on melkoinen journeyman näin NHL termeillä ilmaistuna, ja palkkasoturi, joka vaihtaa seuraa kuin sukkia. Lentänyt toki muutamat kaudet vähän tutkan alla, mutta jotenkin ei innosta mahdollinen Ahosen hankinta. Mieluummin vaikka se Toivonenkin, jos jompikumpi näistä nyt sitten edes olisi tulossa/saatavilla.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
No missään oloissa en usko, että olisi hankittu veskarikaksikoksi Ahonen-Toivonen, se ei kerta kaikkiaan millään tasolla edes sopisi siihen pelaajapolitiikkaan mitä Ässät on jo vuosikausia noudattanut. Edelleen pidän Toivosta nyt todennäköisemmin ankkana näistä kahdesta, uskon ennemmin Ahosen, koska hänen tulostaan oli edes jotakin järkeviä puheitakin jo ennen iltapäivälehdistön intoilua..

Nykykaksikosta veikkaan edelleen että Rinne lähtee ja Riksman jää pelaamaan vielä yhdeksi kaudeksi. Mutta lähdettäisiinkö ensi kauteen sitten Ahonen-Riksman kaksikolla, aivan poikkeuksellisen iäkäs, mutta toki kokenut, kaksikko ainakin olisi (toki Ahonen nyt on vielä kaukana mistään ikälopusta).
Jos ny sit spekuleerataan sillä vaihtoehdolla et ensi kauden duo olis Ahonen & Riksman, niin mitä se tietäisi Rosendahlin kannalta? Ei ainakaan mitään kehitystyötä olisi tarpeellista tehdä. Rinteen suhteen Rosendahlin voisi katsoa epäonnistuneen tehtävässään koulia hänestä uusi ykkösveskari Ässille.
Jos tuo duo tosiaan olisi Ässien ensi kauden veskarikaksikko niin olettaisin Ahosen pelaavan reilusti yli puolet peleistä. Riksmanin osalle taas tulisi ns. pehmeä lasku muihin tehtäviin. En voi välttyä ajatukselta, että siinä sivussa voisi jo totutella juniorien mv-valmentajana ja sitten kun pistää lopullisesti patjat kaappiin, niin ottaisi vastuun myös edarin mv-valmennuksesta....
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulee kuka tulee, mutta tilastoscouttien olisi hyvä muistaa, että en usko Ässien hankkivan pelaajia pelkkien tilastojen ja hinnan perusteella.

Mikäli Ahonen on ollut pari kautta sitten maajoukkueessa ja pelannut nyt heikommin statsein, niin ei se automaattisesti tarkoita sitä, että kyseessä olisi huono tai edes välttävän tasoinen maalivahti. Voi olla, että Ahosen heikompi kausi johtuu muistakin asioista kuin pelkästään katastrofaalisesta ja yhtäkkisestä tason laskusta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö Riksman nyt helkkari olisi parasta mitä tässä kohtaa voi toivoa?

Minä ainakin olen helvetin pettynyt, jos Juuso ek jatka. Sillehän ei voi mitään, jos haluaa itse jäädä sivuun, mutta jos ura jatkuu niin palveluksista pitää kilpailla tosissaan.

Riksmanin hinta on noussut kauden aikana, enkä usko että Ässät hankkii kahta kallista maalivahtia. Jos Ahonen tulee, enkä epäile Holopaista tässä kohtaa eli uskon että Ahonen tulee, niin Riksman ei saa jatkoa. Husso lähtenee HIFK:sta Atlantin yli, joten uran päättäminen kasvattajaseurassa voisi olla aika lähellä.
 
Viimeksi muokattu:

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen verran tosta Toivos-huhusta, että ennen kuin "iltapaskat" häntä Ässiin yhdistivät, niin heitin täällä ajatusta sen suuntaan. Tosin se perustui siihen "iltapaska"juttuun, jossa Toivosen sanottiin olevan lähdössä Sportista.

Mutta kyllä mä näin lähtökohtaisesti Ahosen ottaisin ihan mielelläni. Oli kuitenkin Atlantin taakse lähtiessään kova prospekti, mutta hiukan jäi kuti piippuun lopulta (osin Brodeurin vuoksi, mutta kyllähän Ari olisi jostain seurasta paikan saanut, jos olisi tarpeeksi kova ollut).

Rosendahl saa nyt keskittyä lähinnä ylläpitämään ja hienosäätämään kahden kokeneen veskarin juttuja ensi kaudella... olettaen siis, että Juuso jää. Ja kun tuo olettamus perustuu Ässäpalsta"tietoon" Juuson omasta halusta pelata vielä kausi pienemmässä roolissa, niin en usko hänen myöskään silloin hinnoittelevan itseään pihalle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Riksmanin hinta on noussut kauden aikana, enkä usko että Ässät hankkii kahta kallista maalivahtia. Jos Ahonen tulee, enkä epäile Holopaista tässä kohtaa eli uskoin että Ahonen tulee, niin Riksman ei saa jatkoa. Husso lähtenee HIFK:sta Atlantin yli, joten uran päättäminen kasvattajaseurassa voisi olla aika lähellä.

...paitsi jos Riksman on päättänyt jo, että ensi kausi on joka tapauksessa uran viimeinen ja näin ollen voisi pelata kakkosena pienemmälläkin liksalla...(?)

Ei minulla tästä mitään varmaa tietoa ole, mutta tuskin täällä kukaan varmuudella tietää, josko Juuso on vaikka vähän jo sitä lopettamispäätöstä pohtinut. Se, että ei ole loukkaantumisia ja pystyy pelaamaan, niin ei ole sama asia, kuin se, että kroppaa kolottaa ja palautuminen kestää.

Riksman on sen ikäinen, ettei lopetuspäätöksen kypsyminen olisi millään lailla yllättävä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...paitsi jos Riksman on päättänyt jo, että ensi kausi on joka tapauksessa uran viimeinen ja näin ollen voisi pelata kakkosena pienemmälläkin liksalla...(?)...

Anteeksi nyt vaan, mutta minua ihmetyttää tämän tyyliset lausunnot liigapelaajien kohdalla. Riksman on ollut hyvätuloinen, mutta en usko että hän luopuisi 50 - 100.000€:sta sen takia, että saa päättää uransa Porissa. Nämä pelaajat ovat ammattilaisia, mieti itse vastaavaa tilannetta? Olisitko itse valmis tuollaiseen uhraukseen?
 
Viimeksi muokattu:

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anteeksi nyt vaan, mutta minua ihmetyttää tämän tyyliset lausunnot liigapelaajien kohdalla. Riksman on ollut hyvä tuloinen, mutta en usko että hän luopuisi 50 - 100.000€:sta sen takia, että saa uransa Porissa.
Samaa olen ihmetellyt. Varsin moni tuntuu täällä näin ajattelevan. Itse asiassa luulisin, että pelaajat juuri päinvastoin uransa loppuhetkillä repivät kaikki ne rahat, jotka on revittävissä ennen kuin ura on paketissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Anteeksi nyt vaan, mutta minua ihmetyttää tämän tyyliset lausunnot liigapelaajien kohdalla. Riksman on ollut hyvä tuloinen, mutta en usko että hän luopuisi 50 - 100.000€:sta sen takia, että saa päättää uransa Porissa. Nämä pelaajat ovat ammattilaisia, mieti itse vastaavaa tilannetta? Olisitko itse valmis tuollaiseen uhraukseen?

Turhaan olet noin närkästynyt, kukaan ei kyseenalaistanut sinun analyysejäsi. Kunhan vain totesin, että peliuran voi päättää muistakin syistä kuin siksi, että vielä olisi kysyntää markkinoilla.

Tämä ei toki tarkoita, että Juuso lopettaisi uransa, voi hyvinkin jatkaa sitä Ässissä tai jossain muualla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Turhaan olet noin närkästynyt, kukaan ei kyseenalaistanut sinun analyysejäsi. Kunhan vain totesin, että peliuran voi päättää muistakin syistä kuin siksi, että vielä olisi kysyntää markkinoilla...

En ole yhtään närkästynyt, minua vaan ihmetyttää nämä romanttiset mielipiteet, joissa raha unohdetaan kokonaan. Jos pelaaja ei ole tienannut urallaan eläkerahoja, hän yleensä menee sinne missä maksetaan parhaiten. Juuso pelaa tällä hetkellä sellaista kautta, jolla saa vielä pari vuotta kovaa palkkaa. Ässät ei ole maksamassa tätä, jos Ahonen on tulossa. En vaan jaksa uskoa, että Juuso luopuisi 50 - 100.000€:sta Ässien takia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En ole yhtään närkästynyt, minua vaan ihmetyttää nämä romanttiset mielipiteet, joissa raha unohdetaan kokonaan...

Ei minulla ole mitään romanttisia mielipiteitä. Pikemminkin täysin päin vastoin, en halua Riksmanin jatkoa, ellei jostain syystä halua jäädä kakkoseksi pienemmällä liksalla.

Mikäli pitää paikkansa, että Ässät on saanut Ahosen kanssa sopimuksen, niin olen oikein tyytväinen, Juusolle jatkoja jonnekin muualle jos niikseen tulee ja kiitos menneistä vuosista.

Eniten kiinnostaa se, että JOS Ahosen kanssa on sopimus JA tämä on monivuotinen, esim suorat kaksi vuotta, niin tämähän on ihan helvetisti paljon parempi diili Ässien kannalta, kuin Juuson jatko yksivuotisella diilillä. Riksmanin kanssa ylipäätään mitään monivuotista diiliä ei edes voisi tehdä, sillä vaikka nyt on kulkenut, niin en luota pätkääkään siihen, etteikö loukkaantumiskierre voisi pian taas alkaa.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Tänne Ahonen kelpaa ihan hyvin, toivottavasti vieläpä ihan vaan yksivuotisella paperilla. Laadukas "journeyman" olis ihan hyvä veto tähän väliin, kun ensi vuonna saattais olla tilaisuus kotiuttaa Rynnäs monivuotisella paperilla.

Muista huhuista Kupru on aina tervetullut takaisin ja Ben-Amorkin kelpais, ei tuommoista liigan mittapuulla "oikeaa kovista" olekaan pitkään aikaan täällä pelaillut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös