Joukkueen rakennus kaudelle 2013–2014

  • 823 854
  • 3 265

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
SK:ssa Toivola valottaa hieman tämän hetkistä tilannetta: Satakunnan Kansa

Jutussa kiinnittää huomion se, että Uusikartanon nimi ei sitten olekaan varmojen lähtijöiden listalla. Eikä esimerkiksi myöskään Juuselan, vaikka olin lähes varma että hänellekin näytetään ovea..

Ja minä ymmärrän tuon jutun niin, että 2-3 hyökkääjää on siis vielä hakusessa nyt jo olemassa olevien, eli niiden ensi viikolla(?) julkaistavien sopimusten lisäksi
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
KHL-pykälä. Nada.

Mika Toivola/SK kirjoitti:
Saako Pata miehestä kuitenkin jonkinlaisen korvauksen, sitä urheilujohtaja Mika Toivola ei suostunut kommentoimaan.

– Tilanne on hyvä, Toivola suostui lausumaan.

Eli Toivolan mielestä tilanne on hyvä kun Heshkasta ei saatu mitään? Nada.

Vai oliko tämä enemmänkin raumalaista toiveajattelua, eikä tietoa?

Savinaisesta otetaan kuitenkin sellaiset massit, että alta pois. Lisäksi olen iloinen mikäli Heino tulee Ässiin. Eletään mielenkiintoisia aikoja.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eli Toivolan mielestä tilanne on hyvä kun Heshkasta ei saatu mitään? Nada.

Vai oliko tämä enemmänkin raumalaista toiveajattelua, eikä tietoa?

Ja Toivolan kommentista voi päätellä mitä? Ei mitään. Heshkalla oli KHL-pykälä, jonka hän päätti käyttää. Jos jotain massia tulee niin taskurahoja.
 

Tuamas

Jäsen
Jutussa kiinnittää huomion se, että Uusikartanon nimi ei sitten olekaan varmojen lähtijöiden listalla.

Niin, Ässät on tarjonnut Uusikartanolle jatkopahvia.
Alkuun hassuttelupahvia ja loppukauden jälkeen jo ihan kilpailukykyistä diiliä.

Todettakoon että Uusikartano oli joukkueen sisällä ehkä jopa se suurin johtohahmo, eikä ole sattumaa että menestys seuraa AUKkia.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja Toivolan kommentista voi päätellä mitä? Ei mitään. Heshkalla oli KHL-pykälä, jonka hän päätti käyttää. Jos jotain massia tulee niin taskurahoja.

Tilanne on hyvä. Kai siitä nyt raumalainenkin voi sen verran päätellä, että tilanne on Toivolan mielestä hyvä? Itse uskon vakaasti, että mikäli sieltä olisi tullut vaan taskurahoja, niin tilanne ei olisi hyvä.

Toivola on ammattimies. KHL-peikko on ollut tiedossa jo silloin kun hän teki Heshkalle jatkon ja uskon, että tämä on otettu sopimusteknisesti myös huomioon. Kerro toki tarkemmin millainen tuo "KHL-pykälä" Heshkalla oli? Skannaa vaikka koko paperi mulle yv:llä, niin katsotaan miltä se näyttää.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Tilanne on hyvä. Kai siitä nyt raumalainenkin voi sen verran päätellä, että tilanne on Toivolan mielestä hyvä? Itse uskon vakaasti, että mikäli sieltä olisi tullut vaan taskurahoja, niin tilanne ei olisi hyvä.

Toivola on ammattimies. KHL-peikko on ollut tiedossa jo silloin kun hän teki Heshkalle jatkon ja uskon, että tämä on otettu sopimusteknisesti myös huomioon. Kerro toki tarkemmin millainen tuo "KHL-pykälä" Heshkalla oli? Skannaa vaikka koko paperi mulle yv:llä, niin katsotaan miltä se näyttää.

Yleisellä tasolla olen kuullut, että Khl-pykälän "lunastusmaksu" on luokkaa pelaajan seuraavan kauden sopimus eli mikäli Shaun olisi tienannut Padassa tulevalla kaudella 150 k niin saattaa olla että korvaus on tämänkaltainen.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ainakin itse luin tässä keväällä että Heshkalla oli futistyyliin purkusumma sopimuksessa ulkomaille lähdön varalta. Suuriko summa sitten oli on toinen juttu, mutta tämä ja Savinaisen siirto kun lasketaan yhteen niin melkoinen potti rahaa on käytettävissä uusiin kavereihin. Jos Toivola käyttää ne yhtä tehokkaasti kuin kahdella edellisellä kaudella niin mestaruutta pukkaa (taas).

Ässien organisaation kannalta tämä track record: Joensuu, Rynnäs, Dixon, Zaborsky, Raanta, Heshka, Armia ja Savinainen on kova juttu, ulkkareille on iso juttu että joukkueella on historia ponnahduslautana isojen rahapatojen ääreen.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Ässien organisaation kannalta tämä track record: Rynnäs, Dixon, Zaborsky, Raanta, Heshka ja Savinainen on kova juttu, ulkkareille on iso juttu että joukkueella on historia ponnahduslautana isojen rahapatojen ääreen.

Täytyy myöntää, että itse olin Toivolan tuloon ennemminkin skeptinen kuin riemua täynnä mutta onhan tuo Toivolan cv sen näköinen, että tarjoisin hänelle mukisematta uutta kolmivuotista sopimusta. Tasokorotuksilla.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Raannasta ja Jopesta (jos ja kun Antti lähtee Nhl) tulee n. 300 k , ja jos Heshkasta laskee 150 ja Savista 450 k on Padalla näiden veijareiden säästyneiden palkkojen lisäksi melkoinen potti tulossa pelimerkkejä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
ja uskon, että

Samanlaisessa uskossa elät kuin minäkin.

Kerrataan vielä :

- yksikään pelaaja ei tee sellaista KHL-pykälää, jossa korvaus saattaisi estää sopimuksen synnyn. Sitä varten se on pykälä, muussa tapauksessa KHL-seurat ostaisivat sopimuksia ulos.

- Mikäli ässät olisi Heshkasta saanut ison korvauksen niin miksi Toivola ei asiasta sanoisi kun ennenkin on mainostanut?

- Toivola taitaa median kanssa työskentelyn

Sen lisäksi, että mulla on omat uskoni kuten sinullakin niin maalaisjärjellä ajateltuna KHL-pykälä tarkoittaa juuri sitä, että pelaajalla on halutessaan mahdollisuus siirtyä KHL:ään ja siinä välissä ei isot rahasummat liiku koskaan.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Raannasta ja Jopesta (jos ja kun Antti lähtee Nhl) tulee n. 300 k ,

Osaisiko joku muuten valaista tuosta NHL:n siirtokorvauksesta minua ja mahdollisesti muitakin? Sen olen ainakin käsittänyt, että jos Raanta siirtyy NHL:ään, niin HIFK ei saa mitään ja siirtokorvaus on n. 225 tuhatta euroa. Mutta saisiko Lukko kasvattajaseurana osuuden?
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
- yksikään pelaaja ei tee sellaista KHL-pykälää, jossa korvaus saattaisi estää sopimuksen synnyn. Sitä varten se on pykälä, muussa tapauksessa KHL-seurat ostaisivat sopimuksia ulos.

Sen lisäksi, että mulla on omat uskoni kuten sinullakin niin maalaisjärjellä ajateltuna KHL-pykälä tarkoittaa juuri sitä, että pelaajalla on halutessaan mahdollisuus siirtyä KHL:ään ja siinä välissä ei isot rahasummat liiku koskaan.

Ei varmasti isoja rahoja, mutta sinähän tänne tulit julistamaan, että Nada. Mihin perustat tämän väitteen?

Onhan noita KHL-pykäliä, jossa raha liikkuu ollut aikaisemminkin mm. Pihlstömillä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivola on onnistunut tähän asti loistavasti. Nyt tarinasta pitäisi tehdä satumainen ja ei tuu jumalauta olemaan helppoa Mikalla.

Padalla mestaruus = vähintään pieni krapula, uusi, mielipiteitä jakava, valmentaja. Pelaajista pois lähtee yksi lahjakkaimmista porilaislupauksista joka symbolisoi Ässien uutta tuloa ja Porilaisuuden hulluuden ruumiillistuma. Poistuu NHL-tason maalivahti johon porilaiset rakastuivat. Lisäksi vielä Ryan ja Brodin, joka oikeasti piti pleijareissa elossa ketjua Mutanen-Sillanpää-Brodin. Lisäksi vielä Heshka jonka arvon menneellä kaudella jokainen Ässäfani tietää. Tähän kun lisätään se tietoisuus siitä miten suurin osa faneista suhtautuu kun joukkue ensi syksynä häviää muutaman ottelun. Vituttaa jo etukäteen ne "nonni, se oli vaa joku ihme vuosi ja nyt ne on taas paskoja" kommentit.

Uskon ja luotan aina Ässiin, yli 30 vuotta tehnyt niin, mutta joskus on ehkä hyvä ymmärtää homman realiteetit. Ensi kausi tulee olemaan helvetin hankala, mutta onpa taas paikka osoittaa että "periksi ei anneta milloinkaan"
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mihin tässä edes tarvitaan muuta kuin taskurahoja kun Mika hommaa meille brodineita 30 kilolla...?

Ai niin. Tohon halliin tietty.

Shaun. Olet hieno mies. Hiano.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Osaisiko joku muuten valaista tuosta NHL:n siirtokorvauksesta minua ja mahdollisesti muitakin? Sen olen ainakin käsittänyt, että jos Raanta siirtyy NHL:ään, niin HIFK ei saa mitään ja siirtokorvaus on n. 225 tuhatta euroa. Mutta saisiko Lukko kasvattajaseurana osuuden?

Ilmeisesti kolmen edellisen vuoden seura saa osuuden tuosta kasvattajakorvauksesta, prosenttien joku väitti olevan 50-30-20% eli Raannan korvauksesta 80% ja Armiasta sitten koko summa..
Joku korjatkoon jos on oikeaa tietoa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Osaisiko joku muuten valaista tuosta NHL:n siirtokorvauksesta minua ja mahdollisesti muitakin? Sen olen ainakin käsittänyt, että jos Raanta siirtyy NHL:ään, niin HIFK ei saa mitään ja siirtokorvaus on n. 225 tuhatta euroa. Mutta saisiko Lukko kasvattajaseurana osuuden?

Korvaus jakaantuisi Lukon ja Ässien kesken. Ymmärtääkseni summa riiippuu siitä montako pelaajaa sm-liigasta ylipäätään siirtyy nhl:aan.

Raumalaisten sössötykset Heshkan khl-pykälästä saa jättää omaan arvoonsa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Ässät ei olisi saanut mitään, niin Toivolan olisi kannattanut se sanoa, koska tällöin neuvotteluiden alla oleva pelaajat agentteineen eivät olisi rohkaistuneet vedättämään isompaa liksaa Ässiltä. Jos Toivola olisi sanonut "saatiin 500 000", niin tämä olisi heikentänyt Ässien asemaa neuvotteluissa, kun agentit olisivat yhtäkkiä nostaneet pyyntiä.

Eli eiköhän tässä rahaa saatu, mutta ihan hyvä Ässien kannalta, jos summa pysyy piilossa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jutussa kiinnittää huomion se, että Uusikartanon nimi ei sitten olekaan varmojen lähtijöiden listalla. Eikä esimerkiksi myöskään Juuselan, vaikka olin lähes varma että hänellekin näytetään ovea..

Eikä Michael Ryania. Tosin kuka perkele noita kaikkia muistaa.

Ei Juuselan jatko tosin paha olisi, hyvä musta hevonen hyökkäykseen.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mihin tässä edes tarvitaan muuta kuin taskurahoja kun Mika hommaa meille brodineita 30 kilolla...?

Tätä Brodinin summaa ei varmaan kukaan ihan oikeasti uskonutkaan ja sainpa tuossa hallituksen jäseneltä vahvistuksenkin (se summahan mainittiin 30k kuluineen). Kallis mies ei ole ollut silti, en alkanut tarkempia summia tivaamaan, mutta panokseen nähden ihan edullinen.

Ja yllärinä tuli se, että Brodin (kuin myös Raanta jostain syystä) olivat Takon hakuja. Takolla tietysti Ruotsinmaalla suhteita onkin...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikä Michael Ryania. Tosin kuka perkele noita kaikkia muistaa.

Voihan olla, että aikaisemmin ei edes ajateltu Ryanille jatkoa mutta nyt kun lähtijöitä alkaakin tulla ja markkinoillakin on tungosta niin ollaankin tehty kaikessa hiljaisuudessa jatkosoppari.

Mieluummin Ryan Ässissä ensi kaudella kuin IFK:ssa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei varmasti isoja rahoja, mutta sinähän tänne tulit julistamaan, että Nada. Mihin perustat tämän väitteen?

Se on joko nada tai pieni korvaus verrattuna näihin satojen tuhansien eurojen sopimuksien purkuun.

Pahoittelut jos tämä julistus aiheutti mielipahaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos Ässät ei olisi saanut mitään, niin Toivolan olisi kannattanut se sanoa, koska tällöin neuvotteluiden alla oleva pelaajat agentteineen eivät olisi rohkaistuneet vedättämään isompaa liksaa Ässiltä. Jos Toivola olisi sanonut "saatiin 500 000", niin tämä olisi heikentänyt Ässien asemaa neuvotteluissa, kun agentit olisivat yhtäkkiä nostaneet pyyntiä.

Eihän noita summia yleensäkään kauhean yksityiskohtaisesti huudella. Jos ja kun kyseessä on ollut sopimukseen kirjattu korvaus, sitoo osapuolia periaatteessa vaitiolovelvollisuus. Tosin tuskin siitä käräjillä joutuisi jos sen menisi vahingossa johonkin lipsauttamaan.

Toivolan vaitonaisuus on mielestäni linjassa Hirsimäen eilisen haastattelun kanssa. Ei Ässien nyt kannata henkseleitään paukutella.
 

Sökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todella yllättävää että pelaajakoordinaattori hakee Ässille pelaajia.

Koko ajan on vaan puhuttu, että Toivola on kasannut porukan ja tarkkaillut pelaajia. Sen takia en enää edes osannut ajatella Takon tekevän tuota hommaa. Oisko Raanta maalivahdin statuksen vuoksi ollut Takon listalla ja Toivola keskittynyt enemmän noihin kenttäpelajiin... Brodin nyt näin jälkikäteen ajateltuna onkin ihan looginen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voihan olla, että aikaisemmin ei edes ajateltu Ryanille jatkoa mutta nyt kun lähtijöitä alkaakin tulla ja markkinoillakin on tungosta niin ollaankin tehty kaikessa hiljaisuudessa jatkosoppari.

Ryanille on tarjottu jatkoa ajat sitten, mutta ainakin jossakin vaiheessa mies itse ei ollut halukas neuvottelemaan. Lisäksi Virta halusi katsastaa pelaajan. Se tosin ettei hänen nimeään tuossa jutussa ollut, ei vielä kerro mistään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös