Olet sinä Vellihousu kyllä vekkuli :) Minulla oli muistaakseni 10-vuotiaana hetkellisesti samaa luonteenpiirrettä: luulin olevani kaikkitietävä ja muut ihmiset olivat auttamattoman tyhmiä ja heille piti tämä tuoda julki mahdollisimman pistävää kieltä käyttäen. Sitten kun saavutin 10,1:n vuoden kunnioitettavan iän tajusin olleeni itse väärässä ihan koko ajan.
Sanotaan nyt vielä sekin (jälleen), että minulle sopii että Ässät voittaa vaikka ensi kaudella mestaruuden robottikiekko tyylillä, ei siinä mitään. Mutta se ei muuta mielipidettäni siitä, että Kivi selvästi vie joukkuetta perinteiseen suuntaan. Perinteet ovat olemassa ja ne ovat tärkeitä. Voittaminen on helvetin mukavaa, mutta voittaminen tyylillä on vielä vähän mukavampaa. Ässien perinteinen peli on helvetin viihdyttävää katsella, vaikka aika kultaisikin muistot. Välillä sattui toki niitäkin pelejä, jotka sössittiin turhien jäähyjen ja ylilyöntien takia, mutta tekevälle sattuu. Voitosta silloin silti pelattiin yhtä lailla, eikä siitä kuka on "hulluista hulluin". Nekin muistot jäävät mieleen ja myöhemmin naurattavakin, vaikka tapahtumahetkellä kovasti pännikin. Isot persoonat muistetaan, vaikkeivät sitä mestaruutta olisi voittaneetkaan. Isot pinnat sille joka muistaa vielä viiden vuoden päästä yhdenkin jypissä pelanneen pelaajan, poislukien Vatanen. Sen sijaan tällä palstalla tänä päivänäkin jutellaan (hyvässä ja pahassa) vielä Korpisaloista, Forsbackoista ja Nickersoneista, jotka eivät ikinä voittaneet mitään..
Ja siitä tärkeämmästä asiasta: mikäli Taimi oikeasti on loukannut itsensä pahasti, on takaisku melko lailla korvaamaton. Saman tason kiekollista osaamista ei ihan pienellä rahalla saa. Ja vaikka saisikin niin mahtaako kassassa rahat riittää? Ja onko muutenkaan järkevää lähteä välittömästi varsinaista korvaajaa etsimään, vaan pistää esim. Malkamäki tilalle ja etsiä vaan se syvyyspakki? Kauden ensimmäinen takaisku jo toukokuussa, todella harmillista.