Kun tuota Toivolan kommenttia pelaajaringin supistamisesta miettii enemmän, niin eiköhän tuossa käy juurikin niin, että nämä ulospäin vuokrattavat kaverit vähenevät. Ei nyt saatana edes Ässissä voida olla, niin tyhmiä, että kauteen lähdettäisiin tyyliin 2 veskalla, 7 pakilla ja 13 hyökkääjällä? Ainakaan minä en jaksa siihen uskoa. Eiköhän jengissä ole kauden alkaessa vähintään se 5 täyttä kenttää, mikä riittää kyllä, JOS vaan kaikki pelaajat ovat sellaisia, että tappalevat tosissaan liigapaikasta. Nythän 3 hankinnalla päästään juurikin tuohon määrään. Se mikä tosin itseäni huolettaa on se, että hyökkäyksen osalta nämä "vitoskentän" miehet (Aaltonen, Moisio, Lähteenmäki, Virkkunen) eivät kyllä kaikki realistisesti ihan SM-Liiga tasoa ole. Ja noista pitäisi vielä yhden olla kokoonpanossa, vaikka kaksi peluri siis vielä hankittaisiinkin. No toivotaan, että Toivola ja Kivi tietävät mitä tekevät.
Ja kyllä, olen sitä mieltä, että Ässät tarvitsevat menestyäkseen sen Zabon korvaajan (jalkoja/maaleja), sentterin (mielummin "kakkossentteri" tasoisen), pakin ja yhden alempien kenttien hyökkääjän. Näistä en ole valmis tinkimään. Jos tarve vaatii, niin Aaltonen Kerhoon, moi moi. Ja mun mielestä tarve, niin vaatii :)
Savinainen - Dixon - Pihlman
Hra X1 - Hra X2/Niemi - Armia
Juusela - Niemi/Hra X2 - Sillanpää
Mutanen - AUK - Hra X3, Moisio, Lähteenmäki
Heshka - Marttinen
Uusitalo - Sammalkangas
Malkamäki/Honkanen - Taimi
Honkanen/Malkamäki - Hra Y
Mutta todennäköiset ketjut "kaikkipelaaÄssissä"-periaatteella ovat;
Savinainen - Dixon - Pihlman
Hra X1 - AUK/Niemi - Armia
Juusela - Niemi/AUK - Aaltonen/Lähteenmäki
Mutanen - Sillanpää - Moisio
Heshka - Marttinen
Uusitalo - Sammalkangas
Honkanen - Taimi
Malkamäki - Hra Y
Toivotaan nyt tosiaan, että toimistolla on edes ripaus järkeä ja materiaali on sellainen, että kilpailua ja loukkaantumisvaraa on kunnolla. Oksettaa jo ajatuskin siitä, että "kaikilla on mukavaa, kun saa pelata. Eiks jee?". Vittu ja tämän, kun suustaan vieläpä laskee pelaajahankkinnoista vastaava kaveri. Helpolla menee perjantaipäivä vituiksi. Huh huh. Sammakoita laskee organisaatiossa jokainen tärkeä äijä kapteenista, valmentajan kautta urheilujohtajaan. Enää puuttuu, että Hirsimäkikin avaan vuoden tauon jälkeen sanaisen arkkunsa.
Ja vielä loppuun; jos Kivi ei saa pidettyä rivejään kasassa, niin mun käyttämällä "Ojalan laskuopilla" 1+1=1 eli Kivi vaihtoon. Pahasti nämä merkit joukkueen sisällä viime kaudella ja nyt Toivolan "vuotamina" siihen viittavat, että pahoja ongelmia on Kivellä joko auktoriteetin tai ihmissuhde tatiojen kanssa. Mutta taitaa olla tuo kapea materiaali sitten helpompi ja halvempi ratkaisu.
Älkää jumalauta tyrikö nyt.
ps. runko on vahva ja siitä en valita, päinvastoin. Mutta jotenki tämä homma taas haisee.