Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 133 614
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Sanokaa mitä sanotte, mutta on se Pena komee! Pena koutsiksi! Rock!

Sehän se oli yksi kriteeri silloin aikoinaan, kun Frank Penan puikkoihin otti. Kehui vuolaasti herraa tyylikkääksi mieheksi. Nehän ne on nykypäivän kiekossa johtotehtävissä tärkeimmät kriteerit. Noista muuten mistä aikoinaan herroja on tehtäviin haettu niin Kekluhan löydettiin aikoinaan hallilta. Ei tarvinnut kauas lähteä etsimään. Frank kertoi aikoinaan, että ihmetteli kun harkkahallissa pyöri moneen kertaan nuori kaveri kansio kädessään ja rustaili aina jotain sinne. Lopulta kun meni herraa jututtamaan kyseessä oli kukas muukaan kuin Keklu. Paljoa ei tarvinnut etsiä ja lopputulos oli erinomainen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Marek aloitti Hifkissä 99-00 ja Kantor vasta 01-02. Penalla ei ollut Marekin hankkimisen kanssa mitään tekemistä. Keklun löytö.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Valmennus Jalosen jälkeen

Tiedän, että ollaan kaukana otsikon aiheesta, mutta niinhän täällä ollaan muutenkin oltu alusta lähtien.

Kaiken tämän Keklu -painajaisen aikana IFK:n on hyvä alkaa jo tosissaan miettiä seuraajaa Jaloselle. Tämä tulee olemaan Nybondaksen ehdottomasti tärkein yksittäinen hankinta ensi kauden aikana. Olen myös lähes 99% varma, ettei Jortikka jatka Kekäläisen Jokereissa enää ensi kauden jälkeen, eli voi käydä niin, että IFK ja Jokerit taistelevat taas samasta / samoista valmentajista. Valitettavasti ainakin kaksi kertaa Jokerit on korjannut hedelmän (Westerlund ja Shedden).

Keklu kaivoi viimeksi IFK:ssa ollessaan hihastaan W&S -kaksikon, joka oli silloin ainakin allekirjoittaneelle todella yllätyspari. Käykö nyt niin vai mennäänkö Jokereiden tyyliin varmalla nimellä? En muista, mikä on J. Jalosen sopimustilanne maajoukkueessa, mutta siinä on tietysti yksi varteenotettava vaihtoehto sekä narreille että IFK:lle. Toinen hyväksi havaittu vaihtoehto on tietysti Westerlund.

Mutta sanomani siis on, että uskon molempien joukkueiden vaihtavan valmentajaa kaudelle 2011-2012. Se, kumpi joukkue onnistuu paremmin tässä, tulee saamaan lievän yliotteen tulevina vuosina. Ensi kauteen Kekäläinen ei pääse vielä paljoa vaikuttamaan.
 

scholl

Jäsen
Frank kertoi aikoinaan, että ihmetteli kun harkkahallissa pyöri moneen kertaan nuori kaveri kansio kädessään ja rustaili aina jotain sinne.

Hauska tarina. Itselläni keskeytyi kohta parikymmentä vuotta sitten autokoulun ajotunti, kun Boyko käveli Kisiksen tuntumassa. Auto kuulemma piti pysäyttää siihen paikkaan, jotta voidaan vaihtaa kuulumiset. En tiedä onko IFK vielä jotenkin opetussuunnitelmassa, kun nuoret kundit ajavat kortin.

Joka tapauksessa silmät kannattaa pitää avoinna. Ei sitä koskaan tiedä mitä löytää.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Toissa yönä näin unen, että olin jossain F:ssä ja kysyin joltain kaverilta, kuka toi 19 on kuka teki vitun nätin maalin. Se on Ryan Vesce! Toivottavasti olisi enneuni, ja Ryan palaisi vielä IFK:hon.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
että viiden vuoden päästä Ilmalassa pelaa illasta iltaan täydelle hallille KHL(/EHL?)-joukkue Helsinki Lions (kelatkaa kuinka monta lätkäfania/leijonafania Suomessa on, jotka ei kuitenkaan SM-liigaa seuraa, mutta jotka hyvin todennäköisesti seuraisivat patrioottisesti markkinoitua Leijonat-ryhmää 10x kovatasoisemmassa sarjassa)...
....
Se on IFK, jolla pitäisi olla se isoin ja hienoin halli. Se on IFK, jonka pitäisi nousta suurempiin ympyröihin eikä jäädä pienen maan maakuntasarjaan kasvattajajoukkueeksi. Se on IFK, eikä Jokerit, jonka fanit ansaitsevat jotain suurta tulevaisuudessa. Jos Kekäläinen nyt rakentaa sellaisen dynastian mitä pelkään, ei vittu jaksa innostaa enää mikään SM-liiga. Silloin tämä koko harrastus on yhtä tyhjän kanssa, koska se ei enää tarjoa millään tasolla nautittavaa ja elämyksellistä henkireikää, tasapainona reaalimaailmalle. Sanokaa pessimistiksi, väittäkää gloryhuntteriksi, perustelkaa loogisesti että SM-liiga se on edelleen kuten ennenkin, vaikka Jokerit lähtis toiseen sarjaan, tai selitelkää mitä vaan, mutta mulle SM-liigajoukkueen kannattaminen Jokereiden pelatessa KHL:ää olisi silkkaa vitutusta alistettuna luuserina.

Jos Jokerit siirtyis KHL:än ja nimenä olisi Lions=Narreja ei enää olisi!!!

Tuosta toisesta kappaleesta olen Super-Marion kanssa samaa mieltä. Miten helvetissä hesalaisen jääkiekkojengin kannattajat ansaitsevat parempaa kuin me? Miten joku vitun Ultras apinalauma ansaitsee parempia resursseja ja jääkiekkoa kuin IFK-kannattajat? NO EI MITENKÄÄN!!!

Mutta edelleen vaihtaisin Nypykän ja Valtsun Kekäläiseen samantien jos siihen olisi mahdollisuus. Nyt on tietysti Nybondaksella ja Valtaselle hyvä mahdollisuus osoittaa olevansa ammattitaitoinen parivaljakko jääkiekkojoukkueen johtoportaassa.

Tähän ei voi muuta todeta, kuin JHagin nanosekunnissa!
Eilen johonkin kirjoitin, että kiima kasvaa, kun pystyy ajattelemaan vitutuksen lomasta ja se kiima tarkoittaa sitä, että ko. herrat laittavat itsestään likoon vielä kaiken päälle 120% ja IFK finnaa Keklun narrit finaaleissa Keklun aikana! Maistuu nakit paremmalta.
 

Fordél

Jäsen
Lähetetään maileja HIFK:n officeen, että nyt on tehtävä jotain....siis asiallisia viestejä.

Tehtävä mitä? Hyökkäys ja maalivahtiosasto ovat hyvin kasassa ja puolustukseenkin ollaan ilmeisesti neuvottelemassa Laatikaisen kanssa eli sinne tulossa ainakin yksi mies, jonka jälkeen sekin on kasassa. Valmennus on päätetty ja näillä miehillä mennään (Valitettavasti Saken kohdalla) ja hallia ei varmaan tähän hätään rakenneta. Musta HIFK:lla on asiat oikein hyvällä mallilla, joten nyt vain helkkaristi työntekoa joukkueen sisällä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua huolestuttaa tuo meidän pakisto tällä hetkellä ja paljon. Siellä on oikeastaan tasan kaksi miestä jotka täyttävät tällä hetkellä ruutunsa, Mara ja Kanki. Söderholmilla meni täysin vituiksi koko viime kausi, en tiedä oliko jotain loukkaantumista sitten, mutta en joka tapauksessa jaksa uskoa, että nostaisi tasoaan huimasti. Kurvinen oli yksi viime kauden onnistujista, mutta olisihan se kiva jos tämän kaverin saisi edes puoli vuotta pidettyä täysin kasassa ilman mitään loukkaantumisia. Taitaa olla aika mahdotonta? Sitten meillä on uutena miehenä puolustuksessa Mikko Kousa, joka oli Lahtelaisten mukaan ajoittain jopa erinnomainen hyökkäyspäässä, mutta puolustuspäässä täysin lapanen ja tekee paljon junnumaisia alokas virheitä.

Meillä on siis puolustavia puolustajia joukkueessa tasan kaksi kappaletta ja toinen näistä on koko ajan telakalla. Hyökkääviä puolustajia kolme kappaletta, mutta näistä yksikään ei ole oikeastaan sellaista Mikko Mäenpää, Lee Sweatt, Adam Andersson tasoa. Huono homma, erittäin huono homma. Tänne on nyt viimeisimpänä huhuttu tuota Josef Boumediennea ja minut saa kyllä teilata, mutta jättäisin kylmän viileästi tarttumatta tähän ja kartottaisin jotain muuta vaihtoehtoa. Syynä tähän on kaksi asiaa. Bume on aina ollut suhteellisen lapanen omassa päässä, välillä tulee aivan käsittämättömiä hasardeja omalla alueella ja IFK ei missään nimessä kaipaa tuonne enää yhtään tämankaltaista tekijää. Toinen suuri miinus on kaverin kätisyys. Meidän on aivan pakko saada tuonne ylivoimaan rightin kätinen pakki, Mikko Kousa ei riitä, ei missään tapauksessa. Minun puolesta voisi kysellä onko sillä Lupaschukilla vielä kaikki inkkarit kanootissa ja jos on, niin jatkosopimusta käteen. Uskon, että parantaisi huomattavasti otteitaan, kun saisi koko kauden vetää jengin mukana, eikä olisi mitään helvetin veropelleilyjä.

Joka tapauksessa, se mitä tässä nyt hain on se, että tuo jengi tarvitsi oikeastaan yhden ison, hyvin liikkuvan peruspuolustajan, sekä sen ylivoimatykin, jonka tulee olla rightin kätinen. Tällöin puolustuksessa olisi roolitus kutakuinkin kunnossa ja jokaiseen pariin olisi se puolustavampi kaveri. Meillä on aivan liikaa tällä hetkellä jengissä kavereita jotka ovat hyviä hyökkäyspäässä ja puolustuspelaaminen on täysin paskaa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tehtävä mitä? Hyökkäys ja maalivahtiosasto ovat hyvin kasassa ja puolustukseenkin ollaan ilmeisesti neuvottelemassa Laatikaisen kanssa eli sinne tulossa ainakin yksi mies, jonka jälkeen sekin on kasassa. Valmennus on päätetty ja näillä miehillä mennään (Valitettavasti Saken kohdalla) ja hallia ei varmaan tähän hätään rakenneta. Musta HIFK:lla on asiat oikein hyvällä mallilla, joten nyt vain helkkaristi työntekoa joukkueen sisällä.

No et tietenkään vaadi IFK:lta mitään sellasta mitä me fanit vaadimme, sulle ei oo väliä miten suureksi mikäkin joukkue kasvaa, kunhan näet viihdyttävää kiekkoa. Mutta tuo kommenttisi "hyökkäys ja maalivahtiosasto ovat hyvin kasassa", keskustelussa jossa puhutaan paljon isommista ja kauaskantoisimmista asioista, on täysin absurdia. Se on sama kun sanoisi että globaalisti ajateltuna ihmiskunnalla on kaikki kunnossa, koska länkkäreillä on keskimäärin ihan hyvä elintaso tai koska meillä on hienoja teknologisia saavutuksia. No, suuressa kuvassa kaikki on silti aivan päin hevon vittua ja marssimme iloisesti kohti tuhoa. Ja sama pätee IFK:hon, jos meno jatkuu kuten ennen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Söderholmilla meni täysin vituiksi koko viime kausi, en tiedä oliko jotain loukkaantumista sitten, mutta en joka tapauksessa jaksa uskoa, että nostaisi tasoaan huimasti.
Eikös tuolla "telakkaketjussa" puhuttu, että Södellä oli aika kauan joku häpyluu tms paskana... Mielestäni kuitenkin (Ehkä Söde on mun adoptiolapsi) Söde oli IFKn parhaita pakkeja pleijareissa Clarken ohella, kun taas Kurvisella ja Maralla tuli jatkuvia hazardeja. Optimistina uskon, että jos/kun Söde pysyy ehjänä, niin hän jatkaa siitä mihin pleijareissa jäi --> varmoja otteita ja välillä myös tukea hyökkäyspäässä. Vauhti on Södellä iän ja loukkaantumisten myötä hidastunut, mutta kyllähän Tuulola ja Strömberg pärjäsivät liigassa, vaikka heidänkin liikkeensä oli kankeata.

Itse ottaisin Boumediennen vastaan riemusta kiljuen, ja jos Lupalla vielä paikat kestävät tarjoaisin myös hänelle jatkopahvia, jolloin saataisiin Kärppien mestaruuden kulmakivi pakkipari Lupatschuk- Boumedienne jälleen kasaan.

Eli itse hommaisin 2 puolustajaaa + yhden laiturin "Hyvönen", jonka jälkeen joukkue olisi mielestäni valmis aloittamaan ensi kauden liigassa.
 

Fordél

Jäsen
No et tietenkään vaadi IFK:lta mitään sellasta mitä me fanit vaadimme, sulle ei oo väliä miten suureksi mikäkin joukkue kasvaa, kunhan näet viihdyttävää kiekkoa. Mutta tuo kommenttisi "hyökkäys ja maalivahtiosasto ovat hyvin kasassa", keskustelussa jossa puhutaan paljon isommista ja kauaskantoisimmista asioista, on täysin absurdia. Se on sama kun sanoisi että globaalisti ajateltuna ihmiskunnalla on kaikki kunnossa, koska länkkäreillä on keskimäärin ihan hyvä elintaso tai koska meillä on hienoja teknologisia saavutuksia. No, suuressa kuvassa kaikki on silti aivan päin hevon vittua ja marssimme iloisesti kohti tuhoa. Ja sama pätee IFK:hon, jos meno jatkuu kuten ennen.

Kyllä mun mielestä IFK:lla pitää olla asiat mahdollisimman hyvin, koska se hyödyttää koko suomalaista kiekkoilua. Kyllä, puhuin vain pelaajamateriaalista ja valmennuksesta, joista täällä on viime aikoina jauhettu. Puhuin toki myös hallista, joka on kunnossa vaikka toki halliolosuhteita pitäisi kehittää koko ajan.

Silti ihmettelen miten ihmeessä IFK on yhtäkkiä matkalla kohti tuhoa? Ennen Kekäläisen saapumista Jokereihin en nähnyt ainuttakaan tällaista viestiä täällä. Ainoastaan kritisoitiin Jalosen jatkamista valmennuksessa, mutta muuten IFK:n tulevaisuus nähtiin valoisana, koska organisaatiossa on selvästi kehittynyt tekemisessään. Miten se, että Kekäläinen hankittiin suurella rahalla Jokereihin, saa suuressa kuvassa kaiken näyttämään olevan päin hevon vittua ja marsimaan kohti tuhoa? Oikeasti, aika helkkarin kaukaa haettu skenaario yhden Suomen legendaarisimman ja selkeimmän identiteetin omaavan seuran kohdalta. Tottakai töitä pitää tehdä, mutta joku roti nyt tolla naapurikateudella, joka ei ole edes vielä realisoitunut yhtään millään. Tämä on niin tyypillistä IFK-fanien menoa, jossa kaikille pitää antaa potkut, mutta ketään ei osata ehdottaa tilalle ja heti jos Jokerit tekee jotain hyvää, on se yhtäkkiä pois IFK:lta ja tuho on tulossa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Miten se, että Kekäläinen hankittiin suurella rahalla Jokereihin, saa suuressa kuvassa kaiken näyttämään olevan päin hevon vittua ja marsimaan kohti tuhoa?

Onhan siitä omasta hallista haaveiltu jo siitä lähtien kun Hartwall rakennettiin, se tarve ei ole mihinkään hävinnyt. Kekäläisen tulo naapuriin nyt vaan nosti kissan takaisin pöydälle. Nyt on tapahduttava, ei voi enää jahkailla ja odottaa.

Kommenttini "kaikki on päin hevon vittua ja marssimme kohti tuhoa" koski tosin ihmiskuntaa. IFK tuskin häviää minnekkään, mutta mulle henkilökohtaisesti se on lähes sama asia katoaako seura, vai jääkö se näpräämään sm-liigatasolle vuokrahallissa jonkun muun rakentaessa dynastian joka kantaa suurempiin ympyröihin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ottaisin Boumediennen vastaan riemusta kiljuen, ja jos Lupalla vielä paikat kestävät tarjoaisin myös hänelle jatkopahvia, jolloin saataisiin Kärppien mestaruuden kulmakivi pakkipari Lupatschuk- Boumedienne jälleen kasaan.

Lupaschuk - Boumedienne
Järventie - Kankaanperä
Kurvinen - Söderholm
Kousa - Melart

No joo myönnetään, että ihan hyvältä tuo näyttäisi, mutta se tuntuu näyttävän aika usein paperilla hyvältä. Pelit kun alkaa, niin meidän raudanluja puolustus onkin täyttä paperia. Siksi itse haluaisin tuonne saman tyylisen puolustajan mitä esimerkiksi Kristian Kudroc on. Iso, kokoisekseen nopea, hyvä puolustamaan, right kätisyys ja hyvä myös ylivoimalla. Tähän vielä lisäksi se Ross Lupaschukin jatko, tai joku muu rightin kätinen kaveri, niin bravo.

"Kudroc2" - "Ross Lupaschuk/Rightin pakki"
Järventie - Kankaanperä
Kurvinen - Söderholm
Kousa - Melart

Tähän muotoon. Eri asia sitten löytyykö tuollaista Kudroc kakkosta.
 

Fordél

Jäsen
Onhan siitä omasta hallista haaveiltu jo siitä lähtien kun Hartwall rakennettiin, se tarve ei ole mihinkään hävinnyt. Kekäläisen tulo naapuriin nyt vaan nosti kissan takaisin pöydälle. Nyt on tapahduttava, ei voi enää jahkailla ja odottaa.

Näin on, mutta eivät asiat ole nykyisen hallin kanssa päin hevon vittua tai ei senkään kanssa kuljeta välttämättä kohti tuhoa. Nykyisellä kapasiteetilla pystytään varmasti kamppailemaan vuodesta toiseen liigan mestaruudesta ilman, että seura näivettyy yms. Eli kritisoin nyt tässä vain näitä ihmeellisiä uhkakuvien lietsomisia, mutta olen samaa mieltä, että halliasialle tarttis tehrä jotain.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Näin on, mutta eivät asiat ole nykyisen hallin kanssa päin hevon vittua tai ei senkään kanssa kuljeta välttämättä kohti tuhoa. Nykyisellä kapasiteetilla pystytään varmasti kamppailemaan vuodesta toiseen liigan mestaruudesta ilman, että seura näivettyy yms. Eli kritisoin nyt tässä vain näitä ihmeellisiä uhkakuvien lietsomisia, mutta olen samaa mieltä, että halliasialle tarttis tehrä jotain.

Kuten sanoin, kommenttini "kaikki on päin hevon vittua ja marssimme kohti tuhoa" koski ihmiskuntaa. IFK tuskin häviää minnekkään, mutta mulle henkilökohtaisesti se on lähes sama asia katoaako seura, vai jääkö se näpräämään sm-liigatasolle vuokrahallissa jonkun muun rakentaessa dynastian joka kantaa suurempiin ympyröihin.

Nykyisellä kapasiteetilla pystytään varmasti kamppailemaan vuodesta toiseen sijoista 3-8, ja kai sinne finaaliinkin asti saattais nykyjohdolla päästä vähän useammin kuin kerran 25 vuoteen. Mutta kun se ei riitä. Mä haluan, että IFK vetää omaan halliinsa 10-15k tyyppiä joka ilta, ja pelaa matseja joissa on oikeesti tasokasta lätkää (tarkoittaa joko Eurooppalaista liigaa tai KHL:ää), ei mitään kahvaraa ja saispaa. Mä haluan, että kentällä on ammattilaisia, tuomarit mukaanlukien! Mä haluan, että hallilta saa kaikki palvelut mitä voi odottaa. Mä haluan, että jokainen fani sais olla mukana toiminnassa. Mä haluan, että kotisivut ja tiedotus ois kunnossa. Mä haluan, että koko pulju olisi ammattimaisesti johdettu ja jokaisessa laatikossa olisi paras mahdollinen tekijä. Näin ei ole, ja niin kauan kun ei ole, tää ei tästä paremmaksi muutu.

Voi täällä toki spekuloida onko Lunkka riittävä kakkonen ensi vuoden jengiin, onko parempi hankkia Bume, Marttinen vai Laatikainen pakistoon, tai että pitääkö se kakkosen laituri hankkia jo nyt vai tsiigailla VVV/Pöde/Nyholm -akselin edesottamuksia alkukaudesta ja hommata artisti myöhemmin syksyllä... Mutta IFK:n tulevaisuus ei riipu näistä yksittäisistä stigaukoista, vaan tasan tarkkaan siitä, miten uudet omistajat lähtevät kehittämään organisaatiota. Tällä hetkellä olemme hienon amatöörihistorian omaava keskikastin jengi, joka tuskin pystyy vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Aamen! Se ero meillä, HIFK-kannattajilla, ja esim. Fordellilla on, että me haluamme olla se Suomen suurin, hienoin ja paras jääkiekkoseura. Meillä riittää resurssit siihen, mutta ammattitaitoa uupuu juuri sen vaadittavan verran, jotta onnistuisimme ponkaisemaan Sm-liigan kärkiseuraksi. Meille ei riitä seitsemässija kauden lopuksi.

Tietysti joukkoomme mahtuu näitä aika hyvin lanseerattuja ''taavitasalakkeja'', joille kelpaa minimaalinen taloudellinen voitto ja juurikin se manaamani seitsemäs sija kauden päätteeksi. Minä haluan enemmän ja, kun meillä on siihen vaadittavat resurssit niin miksi sitä ei tulisi tavoitella? Miksi meidän pitäisi tyytyä olemaan keskikastin seura, jos on rahkeet parempaan?

Kekäläisen siirtyminen naapuriin sai ainakin itsessäni tämän mentaliteetin nousemaan todella rajusti esille. Näköjään se teki sen muissakin.
 

Fordél

Jäsen
Aamen! Se ero meillä, HIFK-kannattajilla, ja esim. Fordellilla on, että me haluamme olla se Suomen suurin, hienoin ja paras jääkiekkoseura. Meillä riittää resurssit siihen, mutta ammattitaitoa uupuu juuri sen vaadittavan verran, jotta onnistuisimme ponkaisemaan Sm-liigan kärkiseuraksi. Meille ei riitä seitsemässija kauden lopuksi.

Ja kaikki tämäkö pitäisi tapahtua ihan lähitulevaisuudessa? Ja eikö viime vuosina ole menty juuri parempaan suuntaan kohti Suomen parasta kiekkoseuraa? Mielestäni IFK:n kehitys on ollut viime vuosina oikean suuntainen ja tätä työtä pitää jatkaa. Helvetin pitkäjänteistä työtä, mutta tärkeintä on, että suunta on oikea. Ja niin kauan kun mitään Hjallista ei ole teille luvassa, pitää mennä pitkäjänteisyyden kautta.

Niin ja mulla ei ole mitään sitä vastaan, että IFK olisi maan suurin, hienoin ja paras kiekkoseura.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja eikö viime vuosina ole menty juuri parempaan suuntaan kohti Suomen parasta kiekkoseuraa?

Tuo on vähän kiistanalainen kysymys. Mitä HIFK:ssa sitten on loppujen lopuksi uuden johdon toimesta tehty oikein? Urheilullisella puolella ei olla ainakaan tehty suoraan sanottuna mitään oikein, kun tulokset ovat olleet täysin identtisiä kuin kaikkina aiempinakin 25 viime kautena(pl. finaalikaudet). Sponsoreita olemme kuulemma saaneet haalittua kiitettävän määrän ja taloudellisesti olemme tehneet plussaa. Minä urheiluseuran kannattajana haluaisin nähdä myös sitä menestystä minkä takia itse ainakin HIFK:ta seuraan, tällä tarkoitan tietenkin urheilullista menestystä! Ennen kuin näen tämän, jopa fiktiiviseltä kuulostavan asian HIFK:n yhteydessä, niin aion kritisoida HIFK:n johtoa huonosta urheiluseuran johtamisesta.

Ei kelpaa, sanon minä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti joukkoomme mahtuu näitä aika hyvin lanseerattuja ''taavitasalakkeja'', joille kelpaa minimaalinen taloudellinen voitto ja juurikin se manaamani seitsemäs sija kauden päätteeksi.
Kerrotko vielä, mistä nämä IFK-fanit löytyvät, kenelle kelpaa 7. sija kauden päätteeksi? Itse en ole kohdannut vielä ensimmäistäkään sellaista fania.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrotko vielä, mistä nämä IFK-fanit löytyvät, kenelle kelpaa 7. sija kauden päätteeksi? Itse en ole kohdannut vielä ensimmäistäkään sellaista fania.

Tuolla ''hieman'' epäselvästi(mutta tarkoituksella kärkkäästi) tarkoitin, että osalle faneista tuntuisi kelpaavan pelkkä selviytyminen liigassa. Ei ole uskallusta ottaa riskiä ja tavoitella sitä menestystä, jonka me mielestämme ansaitsemme. Tämä sama mentaliteetti tuntuisi vallitsevan HIFK:n officessa. Mielestäni olemme tarpeeksi pitkään, seurana, vältelleet nousua parrasvaloihin riskien pelossa. Meillä on resurssit ja Suomen laajin kannattajakunta, me ansaitsemme ja tarvitsemme enemmän. History should be made...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla ''hieman'' epäselvästi(mutta tarkoituksella kärkkäästi) tarkoitin, että osalle faneista tuntuisi kelpaavan pelkkä selviytyminen liigassa.

Et kai tarkoita tuolla heitollasi meitä 'brändinvaalijoita'? Eli entisiä ryminäpronssilaisia? Ajattelin nimittäin laittaa nimen uusiksi, ihan Kekäläisen kiusaksi. Ryminäpronssi ei muutenkaan terminä oikein tuntunut uppoavan nuoremman sukupolven tajuntaan - kyseessähän ei missään nimessä ole tyytyminen 'liigassa selviytymiseen', vaan menestyksekäs mutta silti omaleimainen tekeminen.

Kuten tässäkin ketjussa on saatu jo moneen kertaan muiden joukkueiden kannattajien taholta kuulla, brändi elää ja voi hyvin Jalosesta huolimatta. Neljäkymmentäkaksi vuotta sitä on rakennettu. Alasajaminen kuitenkin tapahtuu paljon nopeammassa tahdissa, joten 'be afraid, be very afraid' siellä markkinointipuolella :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös