Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 133 588
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Luttisen nimi kyllä huvittaa eniten. Ei se jätkä osaa edes taklata. Tulee hirveellä vauhdilla "ajamaan" ja juuri ennen tööttiä kääntää perseen sekä jarruttaa. Monesti nämä Luttisen ajamiset päätyivät vain fanikatsomon naureskeluun. Eniten ihmetyttää, että mitä sille Luttiselle tapahtui siellä Pohjois-Amerikassa. Hyviä pusuja jakeli ennen lähtöä rapakon taakse.

En ole asiantuntija mutta minusta näytti vahvasti nivusvaivaisen toiminnalta tuo kääntyminen taklatessa. Normaalistihan taklaustilanteessa terät aukeavat ja nivusille tulee suht. kovaa painetta. Jotenkin näytti että Arttu vältteli tätä. Mutuna muistelisin että täällä oli jotain juttua Luttisen nivusvaivoista.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole asiantuntija mutta minusta näytti vahvasti nivusvaivaisen toiminnalta tuo kääntyminen taklatessa. Normaalistihan taklaustilanteessa terät aukeavat ja nivusille tulee suht. kovaa painetta. Jotenkin näytti että Arttu vältteli tätä. Mutuna muistelisin että täällä oli jotain juttua Luttisen nivusvaivoista.

Omasta mielestäni Arttu on aina ollut suht pehmeä taklaamaan. Toki Artulla on fysiikkaa, mutta ei mitenkään menetys, jos ajatellaan joukkueen fyysisyyttä kokonaisuutena. Ja #16 Murray: Ahtola veteli ihan hyvin miehiä seinille ainakin parissa vieraspelissä Kerhoa vastaan, mutta voisi tosiaan vielä enemmänkin käyttää ominaisuuksiaan hyväksi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HPK luisteli HIFK:n ohi pleijareissa. Espoo paljon fyysisempi? Jep.

Näinhän siinä tapahtui ja Dennis tuossa aikasemmin avasi asiaa hiukan enemmän. Mutta ei se mitään, antaa Stigun kuolata Espoon suuntaan, jos siellä sitä fyysisyyttä kerta löytyy? Yksi suurimmista taistelijoista kuitenkin lähtee joukkueesta (Rajamäki), häntä ei tule korvaamaan Luttinen ja Sailio edes yhdessä.

Luttinen on ollut fyysisyydeltään täysi tuhnu sen jälkeen, kun palasi P-Amerikasta (jos oli sitä ennenkään yhtään kovempi jäbä). Maalinedustalla hyvä, mutta hänen kohdallaan ei voida puhua edes taklauksista.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän siinä tapahtui ja Dennis tuossa aikasemmin avasi asiaa hiukan enemmän.

Mun piti vielä lisätä, että toki HPK oli fyysinen ja mä pidin Kerhon esityksistä, mutta ei se joukkueilla mitään valtavaa eroa fyysisyydessä ollut mitä pelaajiin tulee ja ratkaiseva ero pelillisesti oli juurikin tuo yliluisteleminen.
 

Stigu

Jäsen
Pleijareissa HIFK jäi suurelta osin HPKn jalkoihin sen takia, että bensa loppui muutaman pelin jälkeen. HIFK joutui juoksemaan kiekkoa pitäneen HPKn perässä päästäkseen iholle ja yksikään joukkue ei jaksa sitä kovin kauaa. Toki se menee Nokan pelikirjan piikkiin, että näin kävi, mutta ei pelaajat mitään fyysisyyskieltoa ole saaneet. Toki se, että koko ajan korostetaan "fiksua kamppailupelaamista", joka tuo sekin omalta osaltaan varovaisuutta.
Samaa mieltä kaikesta. Ja nimenomaan pleijareissa tuo IFK.n peli oli kyllä säälittävää fyysisyyden kannalta. Lätkä ei ole mitään ydinfysiikkaa, mutta se on fysiikkaa. Jokainen fysiikkaa lukenut tietää, että Voima= massa x liike, ja jos sitä liikettä ei löydy, niin on turha puhua fyysisyydestä yhtään mitään. Nokan IFK:lla ei löytynyt a) liikettä ns. kokonaisvaltaiseen fyysisyyteen. eikä b) evästystä fyysisyyteen, pikemminkin korostusta varovaisuuteen. Lopputuloksena kentällä nähtiin pleijareiden antifyysisin joukkue. Muuttuuko tämä ensi kaudella? En usko, Nokalla on ihan tarpeeksi työtä saada kolmantena vuotenaan joukkue noudattamaan omaa vanhentunutta pelikirjaansa. Kehitysaskeleet ovat nimittäin olleet sen verran pienet, että niitä pitää vielä ottaa aika monta.

Ja näihin "Luttinen ei ole mikään fyysinen pelaaja"- höpinöihin: Koittakaa nyt arvon palstaveljet ja -sisaret ymmärtää, että fyysisyys on muutakin kuin tappeluita ja taklauksia. Luttinen on mielestäni yksi SM-liigan parhaimmista maalineduspelaajista: Parkkeeraa maalin eteen, ottaa mukisematta iskuja vastaan, ja lusikoi irtokiekot maaliin. Artun itsensä kannalta siirto Espooseen tekee varmasti hyvää, ihmettelen ettei Lennu tehnyt vastaavaa valintaa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Artun itsensä kannalta siirto Espooseen tekee varmasti hyvää, ihmettelen ettei Lennu tehnyt vastaavaa valintaa.
Varmasti siksi, että Lennulle tarjottiin hyvissä ajoin ja aktiivisesti jatkosopparia, Luttiselle ei. Kyllä moni haluaa edelleen pelata HIFKssa, vaikka KJ on nyt tällä palstalla demonisoitu todelliseksi pelaajakarkottimeksi.

Siitä samaa mieltä, että siirto muualle on Artun uran kannalta hyvä vaihtoehto. Jotenkin Artulle ei HIFKssa löytynyt Sheddenin kauden jälkeen parasta mahdollista roolia ja homma jäi jotenkin junnaamaan paikoilleen. Ongelma Luttisen kohdalla on se, että hän on loppuje lopuksi melko yksiulotteinen pelaaja ominaisuuksiltaan, verrattuna esim. Ahtolaan ja Petrelliin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja näihin "Luttinen ei ole mikään fyysinen pelaaja"- höpinöihin: Koittakaa nyt arvon palstaveljet ja -sisaret ymmärtää, että fyysisyys on muutakin kuin tappeluita ja taklauksia.

Juurin näin. Siksi mä ihmettelenkin, että täällä höpistään kuinka HIFK oli viime kaudella mikkihiirijoukkue ja kuinka Espoon tyyli vetoaa huomattavalla fyysisellä erolla HIFK:n vastaavaan ;). Ja mä en missään nimessä halua dissailla Arttua. Hyvä pelaaja ja maalintekijä. Kiitoksia vuosista Arttu! Kuitenkin jotain jäi puuttumaan ja Denniksen sanoin jäi yksiulotteinen kuva miehen kyvyistä.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juurin näin. Siksi mä ihmettelenkin, että täällä höpistään kuinka HIFK oli viime kaudella mikkihiirijoukkue ja kuinka Espoon tyyli vetoaa huomattavalla fyysisellä erolla HIFK:n vastaavaan ;). Ja mä en missään nimessä halua dissailla Arttua. Hyvä pelaaja ja maalintekijä. Kiitoksia vuosista Arttu! Kuitenkin jotain jäi puuttumaan ja Denniksen sanoin jäi yksiulotteinen kuva miehen kyvyistä.

Bluussin peli perustuu kovaan liikkeeseen ja sitä kautta kovaan taklauspeliin. Petuhan ei säästele sanojaan, jos joukkue ei paina apinan raivolla taas päinvastoin antaa kehuja hävinneenkin pelin jälkeen, jos liikettä ja yritystä on riittäny.

IFK:n peli oli po:issa oli ylivarovaista, vältettiin virheitä, sitä kautta liike hiipui, kun alettiin peruuttamaan. Aika vaikee siinä on fyysistä peliä esittää, yleensä ollaan tilanteestä jäljessä, jolloin saadaan jäähyjä.....jota siis yritettiin välttää.
Aktiivinen peli on kiinni asenteesta, korvien väli yleensä hyytyy ensin, ei kroppa. Silloin kun näin käy, pelaajasta tulee "pelokas", eikä varmasti pelaa vahvuuksillaan, eikä uskalla yrittää ratkaisuja.
Villen vaikutus muiden pelaajien asenteeseen tulee tällä puolella olemaan suuri, toivottavasti Kojo ei sitä vesitä omalla jääräpäisellä peluuttamisellaan.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Artun liike oli viime kaudella huonoa. Ehkä Petu panee Artun luistelukouluun. Arttu on hyvä vääntämään ja maalin edessä hyvä. IFK:ssa on samatasoisa kavereita edullisemalla hintalapulla. Toivottavasti löytää jyvän Bluesissa.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Kyllä Artun liike oli viime kaudella huonoa. Ehkä Petu panee Artun luistelukouluun. Arttu on hyvä vääntämään ja maalin edessä hyvä. IFK:ssa on samatasoisa kavereita edullisemalla hintalapulla. Toivottavasti löytää jyvän Bluesissa.

Arttu myös kärsi melkein koko viime kauden nivus -ja jalkavaivoista mikä kyllä näkyi hyvin selkeästi Luttisen luistelussa. Ja eikös tuo jo leikkauksessakin käynyt.
 
Arttu myös kärsi melkein koko viime kauden nivus -ja jalkavaivoista mikä kyllä näkyi hyvin selkeästi Luttisen luistelussa. Ja eikös tuo jo leikkauksessakin käynyt.

Oli tai ei ollut, ainakaan täällä suunnassa ei tule ikävä Arttua. Ei mitään sinänsä Arttua vastaan, mutta näen sillekin rahalle parempaa käyttöä, kun joukkueesta löytyy kuitenkin jo saman tyylisuunnan pelaajia Petrellin, Wärnin, Ahtolan muodossa ja lisäksi löytyy sitten vielä Nyholmia ynnä muuta. En todellakaan haluaisi nähdä Luttisen syövän ainakaan Jerryn peliaikaa. Mikäli ykkönen on muodossa Peltonen - Granlund - Haataja, kakkoseen lähtisin sijoittamaan Ahtolaa sekä Ramstedtia ja siihen laidalle en Luttisen kaltaista pelaajaa välttämättä lähtisi hankkimaan, vaan tyyliltään enemmän vauhdikasta maalintekijää, tyyliin täällä huhuttu Enlund tai Nybarilta joku Vescemäinen haku rapakon takaa. Kolmoseen sitten Wirtasen rinnalle Petrell tai Wärn ja toiseen laitaan en panisi pahakseni, vaikka Kibelle tehtäisiin jatkosoppari tai jotain muuta vastaavaa hakua, jolla voisi olla jotain annettavaa pelilliselläkin puolella. Nelosessahan Tykki johtaa joukkojaan kiitettävin arvosanoin esimerkiksi Petrellin/Wärnin ja Järvisen kanssa.
 

Stigu

Jäsen
IFK:n peli oli po:issa oli ylivarovaista, vältettiin virheitä, sitä kautta liike hiipui, kun alettiin peruuttamaan. Aika vaikee siinä on fyysistä peliä esittää, yleensä ollaan tilanteestä jäljessä, jolloin saadaan jäähyjä.....jota siis yritettiin välttää.
Aktiivinen peli on kiinni asenteesta, korvien väli yleensä hyytyy ensin, ei kroppa. Silloin kun näin käy, pelaajasta tulee "pelokas", eikä varmasti pelaa vahvuuksillaan, eikä uskalla yrittää ratkaisuja.
Juuri näin. Tuo psyykkisen puolen merkitys tuli esiin tämän vuoden pleijareissa varsin hyvin. Nykyliigassa joukkueiden väliset materiaalierot ovat niin pienet, että uskon näiden kiimavalmentajien pärjäävän jatkossakin- siis valmentajien, joilla on hallussa kolmen vuoden sisällä päivitetty pelikirja ja joukkueen psyykkaustaito. Jalonen oli mielestäni pleijareissa esiintyneistä valmentajista (säälit mukaanlukien) se kaikkein pelokkain valmentaja.

Julle-jr:lle. Kiitos silmät avaavasta oikaisusta. Nyt vasta tajuan, mitä voima on! Otahallin punttisalilla oli muuten opiskeluaikanani kaksi taulua seinällä: Toisessa luki "kehitys loppuu tyytyväisyyteen" ja toisessa luki "massa on voimaa". Meikäläiselle ei tullut mieleenkään mennä selittämään salilla treenanneille Riku Kirille ja hänen 170-kiloisille karpaasikavereillensa, että "tuo teidän massa on voimaa-taulunne ei itse asiassa ihan pidä paikkaansa, eli F ei suinkaan ole m vaan ma".
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Arttu myös kärsi melkein koko viime kauden nivus -ja jalkavaivoista mikä kyllä näkyi hyvin selkeästi Luttisen luistelussa. Ja eikös tuo jo leikkauksessakin käynyt.

Itse ihmettelen tätä keskustelu Artun huonosta luistelemisesta viime kaudella. Mielestäni Arttu on aina luistellut huonosti. Oikein Markku "Hurmio" Hurme #2. Jalat käy, mitään ei tapahdu.

Toki Arttu oli erinomainen maalinedustapelaaja ja kiekon suojaaja, ei silti tule ikävä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jalonen oli mielestäni pleijareissa esiintyneistä valmentajista (säälit mukaanlukien) se kaikkein pelokkain valmentaja.

Eiköhän tämä ole tullut jo kaikille selväksi, että Jalonen on sun mielestä aivan paska valmentaja, joka ei osaa yhtikäs mitään. Tätä vastaan sotii kuitenkin se, että KJ on jostain syystä 2000-luvun menestynein valmentaja. Se on vain hyvin harmillista, että HIFK:ssa ei ole natsannut.

SM-liigassa on tasan yksi kiimavalmentaja ja se on Suikkanen. Tukkajukka pyrkii tuhoamaan vastustajan vahvuudet omalla pelillä, ei mitään kaunista katsottavaa (pelaajat olivat sitoutuneita tekemään sitä). Dufva peluuttaa kahta ketjua (nähtiin mitä siitä seurasi). Haapakoskesta en osaa mitään sanoa, mutta aika vellihousulta tuo vaikuttaa ja paljon on vielä opittavaa. Tapparan Saarisesta nyt tuskin tarvitsee edes mitään mainita. Ja Urama, no, se jauhaa purkkaa. Siinä lyhyt arvio tämän kevään Play off-valmentajista, säälärit eivät ole play off-pelejä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SM-liigassa on tasan yksi kiimavalmentaja ja se on Suikkanen. Tukkajukka pyrkii tuhoamaan vastustajan vahvuudet omalla pelillä, ei mitään kaunista katsottavaa (pelaajat olivat sitoutuneita tekemään sitä). Dufva peluuttaa kahta ketjua (nähtiin mitä siitä seurasi). Haapakoskesta en osaa mitään sanoa, mutta aika vellihousulta tuo vaikuttaa ja paljon on vielä opittavaa. Tapparan Saarisesta nyt tuskin tarvitsee edes mitään mainita. Ja Urama, no, se jauhaa purkkaa. Siinä lyhyt arvio tämän kevään Play off-valmentajista, säälärit eivät ole play off-pelejä.

No, nythän se nähdään mitä Nokka saa aikaan kun saa oletettavasti kovemman rosterin kasaan ensikaudeksi. Kärpissä, missä se menestyi, sillä oli koko valtakunnan kovimmat nimet. Veikkaan että floppaa taas pleijareissa, siellä kun ei peruuttelulla tule kuin nokkaan, kuten Dufva totesi.

Tukkajukka todella pyrkii tuhoamaan vastustajan pelin, tottavie. Eikai pleijareissa tarvi mitään kauneuspisteitä kerätä? Siellä on tarkotus ottaa voitto vaikka pitäisi hampailla viedä kiekko maaliin, vai? Oliko muuten kauniimpaa katsoa kuinka Nokan lampaat hävisi x2 johtoasemasta? HPK oli inhottavan vittumainen, joskus ollaan oltu tätä mieltä HIFK:stakin. Nokan HIFK:ta, samoin Baxterin ja Franciksen, ei ole tarvinnut inhottavaksi sanoa. Nokan ainoa kiiltävä reuna muuten niin synkässä pilvessä on viimekauden kotipelit. Se ei riitä, ei mun HIFK:ssa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HPK oli inhottavan vittumainen, joskus ollaan oltu tätä mieltä HIFK:stakin. Nokan HIFK:ta, samoin Baxterin ja Franciksen, ei ole tarvinnut inhottavaksi sanoa. Nokan ainoa kiiltävä reuna muuten niin synkässä pilvessä on viimekauden kotipelit. Se ei riitä, ei mun HIFK:ssa.

Tässä se ongelma piileekin, pelaajat eivät laittaneet itseään likoon, HPK luisteli vielä jalat alta ja samalla nollasi HIFKin pelin täysin. Myöskin henkinen yliote oli huomattava HPK:n hyväksi. Sheddenin HIFK oli tasan tarkkaan runkosarjassa inhottava, pleijareissa tuli HPK ja nöyryytti HIFKiä jälleen kerran. Ja kyllä nokan HIFK on ilkeä, ei kai muuten muut valmentajat siitä olisi kommentoineet (mm. Petu Matikainen). Tätä ei tapahtunut play offeissa, siihen en osaa syytä sanoa, tuskin sinäkään, kun kumpikaan meistä ei ole ollut kuitenkaan penkin takana kuulemassa mitä siellä tapahtuu (näin ainakin oletan)?

Erkan ja Ramin aikaan, HIFK oli vittumainen läpi kauden, aina tappiin asti*2. 20 vuoden sisällä ei olla muuten moista nähty, joten mun mielestä tämä pelkästään KJ:n lokaaminen on hiukan älytöntä.

edit. Olisko aika siirtää katseet jo tulevaan, koska tämä kausi tuskin tästä jauhamisesta miksikään muuttuu. Itse ainakin ajattelin kannustaa HIFKin voittoihin tulevalla kaudella. Ja pelitapa tulee muuttumaan, HIFK tulee olemaan paremmin liikkuva ryhmä ensi kaudella. Samalla ehtii taklatakkin paremmin. Myös suunnanmuutos pelaaminen pitää saada nopeammaksi, tässä oli myös yksi syy, miksi HPK:lta tuli kuokkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
20 vuoden sisällä ei olla moista nähty, joten mun mielestä tämä pelkästään KJ:n lokaaminen on hiukan älytöntä.

Menee vähän ketjun aiheen ohi mutta kuitenkin. Emmä Nokkaa dissaa sen takia, että en pidä sen nenästä tai että se olisi vastuussa koko HIFK:n 12v aikaisesta surkeudesta.

Mä dissaan sitä siitä yksinkertaisesta syystä, että se on kaksi kertaa jäätynyt kuin paska tikkuun juuri silloin kun valmentajan pitäisi tehdä jotain. Jos jätkien peli ei natsaa, sille pitää valmentajan tehdä jotain. Nokka ei tehnyt elettäkään, puheli vain valmiuksista ja poikien jännittämisestä yms skeidasta. No hei, viltittihän se sentään Hirson vikassa matsissa! Neronleimaus! Paras jätkä vilttiin kun ollaan häviöllä yhden typerän jäähyn takia.

Mikään ei anna olettaa, että parannusta olisi näkyvissä. Tästä syystä mä dissaan sitä. Keskustelupalstalla on kiva tuulettaa menemään kun vielä puhutaan kyseisestä aiheesta, mikä siis vituttaa. Nokka vituttaa, sen jatko vituttaa. Se kestetään, kuten on kestetty kaikki skeida mitä HIFK:n fanina vastaansa saa.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erkan ja Ramin aikaan, HIFK oli vittumainen läpi kauden, aina tappiin asti*2. 20 vuoden sisällä ei olla muuten moista nähty, joten mun mielestä tämä pelkästään KJ:n lokaaminen on hiukan älytöntä.

Eihän KJ:ta dissata siksi, että hän olisi paskin ikinä (vaikka tulokset itse asiassa ovat huonoimmat ikinä kaksi kautta IFK:ta valmentaneella. Siis oikeasti. Huonoimmat ikinä!!!) vaan siksi, että monen mielestä KJ on liian huono saadakseen jatkaa kolmannen vuoden. Jos Mälkiän tai Lehkosen valmennuspesti ensi kaudeksi olisi julkaistu täällä puhutttaisiin varmasti enemmän Mällistä tai Ikasta. Ja kummallakin näistä muuten jäi projekti kesken. Ei voi syyttää.
 

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee vähän ketjun aiheen ohi mutta kuitenkin. Emmä Nokkaa dissaa sen takia, että en pidä sen nenästä tai että se olisi vastuussa koko HIFK:n 12v aikaisesta surkeudesta.

Mä dissaan sitä siitä yksinkertaisesta syystä, että se on kaksi kertaa jäätynyt kuin paska tikkuun juuri silloin kun valmentajan pitäisi tehdä jotain. Jos jätkien peli ei natsaa, sille pitää valmentajan tehdä jotain.

Tässä oli asian ydintä entisen mestarivalmentajan tekemisistä HIFK:ssa. Varmasti hieno mies, mutta HIFK:n valmentajana on mennyt sormi suuhun.

Ja näistä tämän viikon hankinnoista, nehän oli loistava, hyvä ja tämä Kousa on sitten vielä arvoitus. Ja junnut ja jatkot oli myös ok. Mutta ei tämä homma siis tälläkään kaudella jäänyt kokoonpanosta kiinni, eikä tulevallakaan.

Ilotulitteet oli korttelin parhaasta päästä. Mutta ne suunnattiin läheiseen koivikkoon varmuuden vuoksi, ettei vaan tipahda naapurin katolle ja nokkapellille. No, muut vetäisi sitten halvemman setin komeasti taivaalle ja siinä sitä sitten kateltiin.

Ja HIFK:ta kannatetaan, vaikka aitiossa seisoisi Stockmannin mallinukke, jonka päätä Sakke erätauolla kääntäisi vaihtuvan hyökkäyssunnan mukaan tai paremminkin puolustussuunnan : D.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä dissaan Kojoa siitä yksinkertaisesta syystä, että se on kaksi kertaa jäätynyt kuin paska tikkuun juuri silloin kun valmentajan pitäisi tehdä jotain.

Tässähän tämä koko ongelma Kojon kanssa on hienosti kiteytetty. Kiitos Red Machine.

Mä olen jo hetken aikaa ollut ollut tyytyväinen joukkueen rakentamiseen (tämän ketjun aihe siis), mutta jos joku tulee mulle tai muille Kojon arvostelijoille sanomaan, että "eiköhän tämä teidän KJ-kanta nyt ole tullut kaikille selväksi", niin se vituttaa kyllä kovin. Ongelma on edelleen ja pysyy, ja näillä ongelman lähteillä (KJ+Rautio+Sakke) eteenpäin meneminen tuntuu kovin raskaalta kaikilla mittareilla. Kiitos Villen ja yleisesti hyvän materiaalin, niin on edes jotain mitä menee katsomaan runkosarjassa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä että täällä jotkut ymmärtää tän 'KJ-jahdin' ytimen. Ollaankohan me jo vähemmistöä vai enemmistöä?

Ei HIFK:n menestys jäänyt viimekaudella eikä se jää tälläkään kaudella rosterista kiinni. Ei tarvi voittaa ovetskineja tai upottaa kiekkoja brödöörin taakse. Ihan hyvässä menossa ollaan taas, itseasiassa helvetin hyvässä kiitos VP:n ja suoraan sanottuna Riksmannin(kin). Koska HIFK on viimeksi lähtenyt näin ok-veskalla kauteen?

Nybari varmasti täydentää rosteria vielä, mä luotan kyllä siihen yhteen pakkiin ja pariin hyökkääjään kenet se hommaa. Siihen sitä sitten jäädäänkiin. Valmennustrioon ja varsinkin headkoutsiin mä en luota tippaakaan. HIFK-fanina tämä tilanne on sinänsä erikoinen, ei meillä näitä hyviä rostereita liikaa ole. Siksipä vitutus on maximissaan kun tietää mistä jää taas kiinni.

Noh. Asiaan sitten taas. Ketäs pakkeja niitä on muita kuin Laatikainen/Martikainen ketä kelpuutetaan? Mä haaveilen vieläkin I.Majeskystä HIFK:n paidassa. Se oli hieno herra.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh. Asiaan sitten taas. Ketäs pakkeja niitä on muita kuin Laatikainen/Martikainen ketä kelpuutetaan? Mä haaveilen vieläkin I.Majeskystä HIFK:n paidassa. Se oli hieno herra.

Ivan Majesky olisi parannettu ja suoritusvarmempi versio Ross Lupaschukista, joka oli viime kaudella erittäin suuri pettymys. Majesky pelaa stabiilisti molempiin suuntiin ja arvosti toissa kaudella mahdollisuutta päästä mukaan HIFK:iin.

Laatikainen ei innosta, sillä ylihinnoittelun vaara on olemassa. Martikainen ei myöskään tule kysymykseen, parhaat kaudet ehdottomasti takana. Luulin, että olisi jo lopettanut. Topi Jaakola käy, markot ei!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Joo-o, sano manne, kun näki puukkonsa uppoavan tavallisen tallaajan rintakehään.

Nyt kun puhutaan ihan puhtaasti joukkueen rakentamisesta, niin Nybarille annan todella puhtaat paperit. Hän on jo nyt suht lyhyessä ajassa näyttänyt sen, miten tuossa postissa kehitytään yhdessä vuodessa huimasti. Ei ole mikään itsestäänselvyys saada kasaan esim. viime kauden kaltaista jengiä. Tai lämmittää VP:n tasoista jätkää takaisin kotiin tuleville kausille, jolla kuitenkin ottajia on jokaiseen lähtöön.

Yksi kyssäri Kojon puolustajille tässä ja nyt: Miten voitte vähätellä viimekauden kaltaista floppaamista oikeasti. Ei voi käsittää. Onko nyt jotenkin parempi aika ja paikka, kun kauden loppumisesta on kulunut viikon sijasta kuukausi? Eihän sitä yleensäkään pidä tuskamehuissa liikaa pyöriä, mutta Kojohan jatkaa sirkustirehtöineen vielä tulevankin kauden. Siis sen kauden, jossa IFK:lla on henkisesti ja taloudellisesti vielä enemmän kiinni kuin edellisessä kaudessa. Voihan sitä tuudittautua positiivisuuteen tai hukuttaa itsensä negatiivisuuteen, mutta faktat faktana. Miksi pitäisi luottaa nyt, kun ei 2 edellistäkään tuottanut toivottua tulosta hyvällä materiaalilla?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä ketjussa puidaan joukkueen kokoamista ensi kautta ajatellen. Voitteko kaikki KJ:n manaajat mennä vaikka vittuun, koska kyseinen kaveri hoiti valmentamisen viime kaudella ja hoitaa sen myös ensi kaudella. Ei siis liity joukkueen rakentamiseen mitenkään. Kiinnostuksen kärjessä lienee se, tuleeko rosteriin jotain kovia nimiä vielä vai jäädäänkö odottamaan tepsi-ilmiötä. Koska SM-liigan taso on tätä nykyä se mikä on, ei mestaruuteen tarvita ihmeitä, kuten tämän kauden Tepsi osoitti. IFK:lta tosin ihmeitä tarvitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös