En halua sortua jälkiviisasteluun, koska varaan jokaiselle henkilölle oikeuden muuttaa mielipidettään asioista ajan mittaan, mutta muistanko oikein, että olit viime keväänä sitä mieltä, että Wärn osaltaan romutti nelosen balanssia syrjäyttämällä Liivikin? Perustelusi silloin oli se, että Wärn yrittää turhaan hyökkäyspeliä. Mikä on nyt muuttanut mielipidettäsi?
Itse asiassa ei yhtään mikään ole muuttanut mielipidettäni. Wärn ei sopinut Liivikin paikalle siitä yksinkertaisesta syystä, että hänen tähtäimenään on ylemmät ketjut ja se näkyy hänen pelityylistään näissä duunariketjuissa. Spekulaatio siitä, että Lennun tai Wärnin voisi siivota "pois" ylhäältä lähti siitä, kun joku kysyi minne olisin haluamani Toporowskyn sijoittanut. Ihan teoriapohjalta totesin, että Topo ei olisi kilpaillut pelipaikasta Liivikin ja Turon kanssa, vaan ennemmin Lennun ja Wärnin kanssa.
Seurasin Nenän ajatuksenjuoksua, joka itse asiassa pätee, on tulossa yläkertaan sitten vaikka Hyvönenkin: Kun HIFK katsoo markkinoilta kovan tason hyökkääjää, on sieltä tulossa kaveri, joka 100% varmuudella ottaa paikan kahdessa ensimmäisessä ketjussa. Spekulaatio jatkuu: Kojon liipasimella on tällöin
99% varmuudella Kibe, joka tulee omalta osaltaan rikkomaan Töykkälöiden + neljännen ketjun harmoniaa. KL4 -ilmiö. Itse pitäisin Kiben ylhäällä ja pudottaisin mieluummin Lennun / Wärnin alakertaan tai jopa filaan. Kyllä.
Oma roolitukseni hyökkäykseen kun näillä mennään: Ville, Hade, Kibe, Ahtola kuuluvat laitahyökkääjinä kahteen ekaan ja ja yhtäkään heistä ei kannata heittää Töykkälöihin tai vielä alemmas. Micke ja Ramu ottavat senan paikat ja tässä skenaariossa PW, Lennu ja Wärn jäävät yli. Itse asiassa ketjut kasautuisivat nyt aika hyvin 3. = Lennu-PW-Wärn ja liigan paras 4. = Turo-Töykkälä-Liivik. Ongelmia tulee heti, jos hankitaan Hyvönen / Topo / anybody ja näistä "Topo" olisi paras vaihtoehto. Tsekkaa mihin nippuun Hyvönen oikeasti nyt tulisi, vaikka kuinka olisi Euroopan kovin laukaus. Nylanderilla on moninkertaiset meriitit Hyvöseen verrattuna ja hänestä ei ollut yhtään mitään hyötyä narreissa. Ei kannata ahnehtia nimiä. Kannattaa katsoa nimien ohi roolitukseen. Sitäpaitsi meillä on jo sisässä Ville Peltonen, jonka meriitit myöskin ohittavat selkeästi Hyvösen vastaavat, joten ei pelaajan sisääntulo voi olla selviö pelkästään hänen nimensä perään kuolaamalla! Hjallis tekee joukkueensa juuri tällä metodilla ja hyppisi riemusta, jos hänellä olisi Ville ja Hannes yhtä aikaa. Minä en hypi, sillä minulla on vaikeuksia löytää joukkueeseen selkeä tasapaino, jos siellä on kaksi, jopa kolmekin ehdotonta "vapaamatkustajaa" 1-2 ketjuissa. Tarkoitan siis varmoja pelipaikkoja.
Tässä on jääkiekon hienous: Ei tämä niin helppoa ole, että tähtiä hamuamalla pärjätään aina parhaiten. Muistakaa HIFK:n omaa historiaa; paraniko joukkue, kun siinä olivat Bednar (VP) ja Caloun (HH) verrattuna aikaan ennen Calounia? Ei, joukkue huononi. Paraniko narrit viime tammikuussa saatuaan lisää NIMIÄ ? Ei. No, jos HIFK lataa isot fyrkat Hyvöseen, hän ottaa ylemmistä ketjuista Ahtolan tai Kiben paikan. Kummassakin tapauksessa lumipalloefekti tulee alaspäin rikkoen Töykkälät ja myös nelosen (Töykkälät on mulle siis kolmonen). Saamme 3-4 ketjuihin todennäköisesti Kuhdan, joka ei toimi siellä ollenkaan ja samalla menetämme Turon tai Liivikin filaan hänen paikaltaan. Tai sitten Ahtola/Lennu/Wärn heitetään alas samalla lopputuloksella.
Miten minimoitaisiin "vahinko", jos hankitaan pomminvarma 1-2 -ketjun pelaaja? Ei kosketa ainakaan Kiben pelipaikkaan, pidetään hänet ylemmissä ketjuissa. Jos jotain liikutellaan alaspäin, olkoon mieluummin Lennu tai Wärn. Ja luunkova koutsi voisi jopa heittää Lennun / Wärnin filaan "Hyvösen" tieltä, jolloin Töykkälöihin ei tarvitse koskea. En hajottaisi originaalia Töykkälä-ketjua. Enkä ottaisi snaipperia, ottaisin sentteri-laiturin ja Topo ajaisi satanolla Hanneksen ohi tähän nippuun. Ei välttämättä johonkin muuhun rosteriin.
@ JHag, onko sinulla tarkempaa tietoa tuosta Söden fyysisestä kunnosta, onko kaverilla vielä jokin paikka rikki?
Mun tietojeni mukaan operaatio on ollut iso ja tuon ikäisellä pelaajalla toipuminen ei ole nopeaa. Södellä on vielä aikaa huippukuntoon ja minä kyllä pitäisin Söden jengissä. Monia kavereita kehutaan hyviksi pukukoppipelaajiksi ilman mitään perusteita, Söde on oikeasti hyvä ja karismaattinen hahmo joukkueessa.
Ylimielisyydestä: Huolestuttavaa on se, että myös pelaajat vahvistavat agenttien tietoja ja mulla on jo riittävän monta pelaajalausuntoa, että uskallan sanoa HIFK:n vähän lipsuneen. Kärpät on ammattimainen organisaatio tässäkin. Sieltä ensinnäkin osataan sanoa kiitos ei samantien ja jos kuitenkin luvataan kontakti, näin tapahtuu. Ei sen tämän vaikeampaa ole. Samat hyvät käyttäytymissäännöt kuin muuallakin elämässä pätevät myös lätkässä.
Hyvösestä: Itselläni on 100% varma tieto siitä, että HIFK / KJ ovat aktiivisesti mieheen yhteydessä. Minäkin ihmettelen, jos HH Suomeen päätyy. Myös Kärpät haluaa Hanneksen ja luulen Kärppien sentterien olevan hänen kannaltaan järkevämmät. Vaikka Hannes ei tulisikaan, HIFK on aktiivisesti hyökkääjän perässä ja sitten venttaillaan naapurin tapaan NHL-tilannetta. Mutta miettisin tosissani minkälaisen hyökkääjän ottaisin juuri tähän rosteriin. Mietittyäni tarpeeksi menisin kuitenkin ostamaan pakin.
edit: Keklu ja Helge eivät ole olleet yhtä aikaa narreissa, joten esimerkit narrien aiemmasta toiminnasta ovat Virmasen ajalta. Sanoin, että Keklu on tuonut sinne mukanaan ammattimaisen NHL-asenteen pelaajakontaktointeihin. LNV. Luetaan Niitä Viestejä.