Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Dravecký ja Bulík, siinä kaksi mielenkiintoista hyökkääjää jotka molemmat pelasivat vielä viime kaudella Slovakian pääsarjaa. Eivät varmasti pelaa enää ensi kaudella. Vastaavia kavereita sieltä scouttaamalla löytyisi varmasti lisää ja hintalappu kohtuullinen jopa Ässien budjetille. Siinä olen samaa mieltä, että mitään 35v laskusuunnassa olevia nimimiehiä ei isolla rahalla kannata Ässiin hommata mutta nuoria vielä läpimurtonsa tekemättömiä ehdottomasti kannattaisi katsastaa.
En periaatteellisella tasolla haluaisi kyseenalaistaa ajatuskulkujasi, mutta aika haravointi pitäisi noin käytännössä käynnistää jos Slovakian sarjasta lähdetään helmiä hakemaan. Jos muutama ko. liigassa pelannut mm - kisoissa onnistuukin, ei se vielä kerro sarjan kokonaistasosta paljoakaan. Minun käsittääkseni taso ei ole paljon Mestistä kummempi, mikä suhteutettuna kunnollisen scouttauksen kustannuksiin tekisi yhtälöstä jo riskaabelin. Sitten jos pari "helmeä" löytyisikin, olisivat kustannukset joka tapauksessa kohtalaista korkeammat verrattuna esim. suomalaisiin pelaajiin. Näin siis ainakin Ässien mittapuulla.
Jos pelaajia halutaan rekrytoida, ei minusta kannattaisi lähteä merta edemmäs kalaan. Suomi on kuitenkin Slovakiaa kovempi kiekkomaa ja täällä on nuorissa ja vähän vanhemmissakin pelaajissa paljon käyttämätöntä potentiaalia. Nimimerkki "Kiekkoilun ystävä" nosti jokin aika sitten esiin pääkaupunkinseudun valtavan juniorimassan ja sen hyödyntämisen Ässien tarpeisiin. Ei huono idea minun mielestäni ja paljon realistisempi kuin Slovakian liigan scouttaileminen.