Tottakai kelpaa. Eli kirkas mulle kun Ässät jää säälien ulkopuolelle?
Ei vaan jos Ässät jää runkosarjan viimeiseksi, sinä puhuit parantamisesta verrattuna viime vuoteen.
. Samalla Hyökkäyksestä lähti kaksi liigan miinustilaston Top15-pelaajaa ja yksi flegu sooloilija.
Toiseksi, puolustus on lähtökohtaisesti selvästi viime kautta parempi ja mukana ei ole oikeastaan yhtään vapaamatkustajaa.
Tuota noin, kuinka moni ulkopuolinen oli ennen viime kauden alkua sitä mieltä että Ässien maalivahtikaksikko oli hyvä?
Järvenpäällä on potentiaali tehdä Rynnäkset.
Ps. litran kossuleka vetoa?
En minä ole huolissani maalivahdista. Kilpeläinen on kuitenkin ihan kelpo ykkösveskari jota jo viime kaudella ennustettiin liigan top 5 veskariksi. Rynnäs vain oli parempi. Jospa Eero olisi sitä ensi kaudella.Liikkuvuus saattaa olla lisääntynyt joukkueessa. Sen hyväksyn. Taas kiekollinen taito on rutkasti vähentynyt mikä ei puolla liikkuvan ja kiekollisen pelitavan puolesta. Edelleen tärkein yksittäinen tekijä eli maalivahdin, joka antaa mahdollisuuden voittaa joka, puuttuminen vie uskottavuutta kympin sakkiin pääsemiseksi.
Ja itseasiassa se tärkein unohtui, eli minulla on kova luotto Rautakallioon ja hänen systeemiinsä, eli nyt kun suurin osa joukkueesta on päässyt sisäistämään Rocky-kiekon ja uudetkin pelaajat on hankittu systeemiä silmälläpitäen, niin itsellä on usko siihen että homma lähtee luanaamaan.
Tähän minäkin uskon ja tätä minäkin pidän tärkeimpänä seikkana Ässien menestysmahdollisuuksia silmällä pitäen. Vuosi sitten oli helvetin pettynyt valmentajavalintaan, mutta ne välähdykset viime kaudella oli niin vakuuttavia, että nyt luottamus on tapissa. Silloin kun viime kaudella peli kulki parhaimmillaan olivat muun muassa tämän kauden fiinalikaksikko aika pahasti hätää kärsimässä. TPS taidettiin voittaa neljästi mm. 7-3 ja HPK oliko se peräti 8-1. Harmi vaa että nämä jäi niiksi välähdyksiksi eikä keskitalven tasoa onnistuttu koko kautta pitämään. Entä ensi kaudella?
Ässät ei ollut viime kaudellakaan kympin joukossa ja et varmaan voi tosissasi väittää, että joukkue olisi vahvistunut? Hyökkäyksestä lähti Kivenmäki, Salminen ja Luomala : taitoa, pehmeitä käsiä, pelisilmää ja maalintekovoimaa.
Yksittäisiä välähdyksiä lukuunottamatta, Salminen oli viime kauden melko hyödytön. Jostain syystä otaksun, että Luomala on yhden kauden ihme. Huhtalalta voinee odottaa tasonnostoa. Mave ja Zabo ovat vaikeammin paikattavissa.
Määttä on edelleen luotettavien lähteiden mukaan laihtunut. Joten jos ei laiteta näitä Hese/makkarajuttuja ainakaan vielä tässä vaiheessa kautta mukaan keskusteluihin.En halua että Määtän liian suuri palkka tuhlaantuu katsomossa makkaroihin! Ansaitkoon lisää nöyryytystä! Luulisi kaverin tajuavan että Hesen sponssaamana kaverista ei tule edes Mestiksessä laatupuolustajaa.
Taas ihan hyvä haku mielestäni, riskiä ei ole lainkaan, lähinnä try-outista johtuen,
En viitsi vielä suuremmin ottaa ketjuihin kantaa, koska sellainen olennainen pelaaja/kaksi sieltä tullee. Tämän hetkisellä tiedolla olisin kyllä edelleen sijoittamassa Kuparisen Niemen laituriksi ja hankkimassa tilalle puolustavan sentterin, perustelu: laiturin paikka tukee Kuprun vahvuuksia ja peittää heikkouksia paremmin kuin enemmän kurinalaisuutta vaativa sentterin paikka.
Väitän, että teidän ECHL-vahvistusta ja Sami Mutasta vertaillessa tämä on parempi hankinta ja tulee viipymään joukkueessa kauemmin, kuin Adam Miller.
Olenko suurinpiirtein ainoa, joka on itseasiassa kohtuullisen tyytyväinen tilanteeseen?
Minua Rocky ei vakuuta ollenkaan, se että peli kulki silloin kun muut jengit valmistautuivat kevään playoff vääntöihin treenaamalla, ei ole mikään meriitti. Varsinkin kun kauden ratkaisuhetkillä takki tyhjeni niin pelaajilla kuin valmennuksella täysin. Osaava valmennus parantaa keväällä, esimerkkeinä viime kauden TPS ja HPK, jotka rypivät ajoittain runkosarjassa pahastikin (mm. nämä Ässien viime kauden rökälevoitot).