Mielestäni Ässillä on nykyiselläkin joukkueella mahdollisuus yllättää kaikki. Tämän yllätyksen tekemisen onnistuminen olisi tietenkin monen yhteensattuman summa. Muutaman mainitakseni Piroksen ja nuorten pelaajien onnistuminen, Kilpeläisen kehittyminen taas askeleen verran jne.
Tietenkin voidaan ajatella, että jos joukkueeseen panostetaan lisää rahaa esimerkiksi hankkimalla pari puuttuvaa palasta, kuten ykköspakki(pari) ja selkeä maalintekijä, se olisi liian suuri riski eikä riskinotto aina ole kannattavaa ja vanhat merkit osoittavat, että Ässien tulisi päästä playoffeihin, jotta tulos saataisiin plusmerkkiseksi.
Ainoa tavoite tulisi olla playoffit ja niin se varmasti onkin, mutta nykyisellä joukkueella voidaan yhtä hyvin pelata karsintasarjaa, kuin playoffeja runkosarjan jälkeen, vaikea sanoa, kun ei tiedä onko kausi nappiosuma vai miten käy..
Jotenka itse olen sitä mieltä, että joukkueeseen tulisi edelleen laittaa pelimerkkejä huolimatta mahdollisuudesta siihen, että riski ei olisi kannattava. Olen edelleen siinä käsityksessä, että Ässillä on hyvä taloudellinen tilanne ja varaa joukkueen rakentamiseen budjetin yli olisi, joten lisäpanostukset eivät muodostuisi itsemurhaksi, vaan niistä olisi mielestäni lopullisesta tuloksesta huolimatta positiivinen vaikutus.
Viimeisen kymmenen kauden aikana on tullut yksi nappiosuma, joka oli monien yhteensattumien summa. Tämä nappiosuma on kantanut tähän asti, mutta kuten 90-luvun puolivälin menestysvuosien jälkeen tulee vastaan hetki jolloin joukkueen uskottavuus ja kannatus laskee pisteeseen, joka ajaa pikkuhiljaa vararikkoon. Ilman 05-06 kautta tuskin Porissa seurattaisiin enää pääsarjakiekkoilua sen enempää kuin veikkausliigaa futiksen puolellakaan. Perustan väitteeni riskinoton kannattavuudesta tähän, että Ässien tulee nostaa korpivaelluksen jälkeen uskottavuutensa jälleen sille tasolle, että ihmiset löytävät vieläkin hallille ja yhteistyökumppanit näkevät Ässissä edelleen mahdollisuuden sekä siihen omaan mielipiteeseen, että ensi kauden sm-liiga ei ole niin kova tasoinen etteikö Ässät kykenisi jo nykyisellä joukkueellaan pärjäämään kohtalaisesti, eli tarkoitan 10-joukkoon pääsemistä. Tavoite pitäisi kuitenkin olla kuuden joukossa ja nykyisellä joukkueella, varsinkaan puolustuksen takia, ei tämä tavoite ole realistinen..