Joukkueen rakennus kaudelle 2009–2010

  • 637 628
  • 1 981
Tila
Viestiketju on suljettu.

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Katso vaikka pelaajalista läpi.

Ei yhtään kunnon taklaajaa, ei yhtään sellaista tappeiluihin kykenevää, ei yhtään fyysistä puolustajaa, joka pitää omalla maalilla järjestystä.
Eihän tuo Ässien nippu ole mikään "old time Broad Street Bullies", mutta se aika on jo ajanut ohi. Valitettavasti aika multaa puistot.
Ässät pärjää luistelutemmossa ja pelinopeudessa jokaiselle Sm-liigan keskitason joukkueelle. Se on ihan puhdas fakta.

Jos haluaa nähdä jotain 80-luvun pommeja, niin kannattaa kaivaa VHS nauhat kellarista. Tämänpäivän Sm-liigassa eniten taklaava joukkue on se, jolla on eniten jalkoja. Vaikka Ässät on fyysisen joukkueen maineessa, ei joukkue ole koskaan ollut liigan kovin taklaamaan.
Kotona pelattaessa (1980-luvulta asti) joukkueen pelitapa oli ratkaista peli ensimmäisen 10 minuutin kohdalla. Kovaa taklauspeliä ja ankaraa painetta kotiyleisön edessä.

Jotenkin ollaan jumissa tuon "fyysisyyden" kanssa. Itse olen kovan pelin ystävä. Mutta kannattaa muistaa, että peli on muuttunut paljon 15 vuodessa. Enää ei riitä, että oman maalin edessä hakkaa poikkaria iso hampaaton kanukki. Pitää pärjätä koukkimatta ja kiinnipitämättä. Sellaiset pakit, jotka ovat isoja ja kiekollisia ovat NHL:ssä, KHL:ssä, Ruotsissa, Sveitsissä tai Sm-liigan kärkijoukkueissa. Ei Porissa..
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Sellaiset pakit, jotka ovat isoja ja kiekollisia ovat NHL:ssä, KHL:ssä, Ruotsissa, Sveitsissä tai Sm-liigan kärkijoukkueissa. Ei Porissa..

Tuossa olet asian ytimessä. Taitavat ja isot huippupakit, jotka pelaavat fyysisesti ovat NHL:ssäkin enemmän poikkeus. Jokaista Prongeria ja Charaa kohti taitaa olla pari Lidströmiä, Timosta tai Niedermeyeriä, joiden peli perustuu sijoittumiseen ja "pelirohkeuteen" (eivät väistä taklausten alta). Tämä siis huippupakeissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä, kerro sinä, jos kerran tiedät? Ja kerro samalla kuinka monta AHL-peliä rakastamasi Takko on nähnyt? Luulen, että Kari vie voiton tässä kisassa. No, miten se vaikuttaa Ässien joukkueen rakentamiseen? Siten ainakin tähän mennessä, että joukkueen runko on ollut kasassa helmikuusta lähtien ja nyt ollaan saatu melko nimekäskin ykkössena. Jätkää on tarjolla runsaasti joka osastolle, poislukien kiekolliset pakit(hyvät sellaiset), jotka tuntuu olevan katoava luonnonvara yleisesti kiekkomaailmassa. Takon aikana sopimuksia oli tähän aikaan yleensä max. 15 ja sitten soiteltiin Blake Robsonin iskälle, että haluisiko poika tulla täyttämään harjoitusrinkiä. Ja löytyi Tommy Flinckiä, Reunasen Pasia, etsetera etsetera....

Kyllä ensi kauteen valmistautuminen joukkueen osalta on onnistunut hyvin, sen verran voi sanoa jo tässä vaiheessa. Eikä tuo keräämäsi tietopaketti Vuoren skouttailutaidoista tuon tekstin osalta nyt mitään maailmoja järisyttävää ole. Olettaen, että tuo tekstinpala hurmasi sinut nyt totaalisesti.

Joka tapauksessa, ihan hyvältä näyttää, paremmalta kuin vuosikausiin. Eri asia on, mihin se riittää...

Jos olet lukenut minun kirjoituksiani, niin huomaat että kritisoin Takkoa hänen toiminnastaan. Hänen tai oikeammin Ässien hallituksen linja epäonnistui, mutta Matikaisen palkkaaminen ei ollut askel parempaan suuntaan.

Onko joukkueen kokoaminen sen paremmalla mallilla kuin vuosikausiin? Joukkueemme oli viime kaudella maalin päässä Mestiksestä ja tähän joukkueeseen on hankittu Piros ja Kivi. Onko Ässien tilanne todella parempi kuin vuosiin?
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko joukkueen kokoaminen sen paremmalla mallilla kuin vuosikausiin? Joukkueemme oli viime kaudella maalin päässä Mestiksestä ja tähän joukkueeseen on hankittu Piros ja Kivi. Onko Ässien tilanne todella parempi kuin vuosiin?
Mun mielestä on. Ei olla tehty turhia hankintoja vaan pyritty panostamaan laatuun määrän sijaan, luulisi vielä olevan varaa ainakin yhteen laadukkaaseen puolustajaan ja kauden aikana myös pieniin muutoksiin jos on tarvetta. Aika tietysti näyttää onko Piros laadukas mutta ennakkokäsityksen mukaan kyllä. Kaikki runkomiehet, jotka ilmeisesti haluttiin saada jatkamaan ovat jatkaneet eli ns. runko on hyvin kasassa. Lupaavat pelaajat ovat vuoden vanhempia, kokeneempia sekä kesän enemmän treenanneita. Kilpeläinen näytti myös nousevan henkisesti uudelle tasolle noissa raastavissa karsintapeleissä. Tämä antaa lupaa odottaa tasonnostoa viime kauden otteista. Porissa ollaan aina kuitenkin nojattu huippumaalivahtiin menestyksen sattuessa kohdalle. Sentteriosasto vaikuttaa kyllä mielestäni vielä kovin kapealta. Yhtä ainakin huutaa ja tuo kauan kaivattu YV:ta pyörittämään pystyvä pakki tarvittaisiin ehdottomasti.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos olet lukenut minun kirjoituksiani, niin huomaat että kritisoin Takkoa hänen toiminnastaan. Hänen tai oikeammin Ässien hallituksen linja epäonnistui, mutta Matikaisen palkkaaminen ei ollut askel parempaan suuntaan.

Onko joukkueen kokoaminen sen paremmalla mallilla kuin vuosikausiin? Joukkueemme oli viime kaudella maalin päässä Mestiksestä ja tähän joukkueeseen on hankittu Piros ja Kivi. Onko Ässien tilanne todella parempi kuin vuosiin?

Jos ajatellaan viime vuosia hopean jälkeen ollaan oltu toiseksi viimeinen, viimeinen ja viime kaudella kohtuu hyvän runkosarjan jälkeen karsinnassa. Kausien vertailun tekee hankalaksi se, että edellisillä kausilla ei ollut Mestiksen kanssa tasonmittausta kauden lopussa. Itse näen jo viime kauden kuitenkin selvänä eteenpäin menona.

Tämän kauden joukkue on siinä mielessä oikein rakennettu tähän mennessä, että joukkueessa on hyvin vähän pelaajia, joita siellä ei soisi olevan tai pelaajia, jotka kamppailevat täysin samasta pelipaikasta. Esimerkiksi en itse ikinä ymmärtänyt mikä järki oli edelliskaudelle hankkia sekä Tähtinen että Hisey. Lähtökohtaisesti samantyyppisiä pelaajia ja kumpikaan ei ole riittävän hyvä ykkösketjuun. Samalla joukkueessa uusi nouseva samantyyppinen Salminen sekä vielä Kivenmäkikin. Tällä kertaa runko on hyvä ja hyökkäyspää mielestäni hätätilassa jo valmis liigaan, toki yksi puolustava sentteri ja maalintekijä vielä porukkaan mahtuu. Mutta kummankin on oltava liigatasolla mielellään vähintään ylempää keskitasoa, että joukkue heistä vahvistuu.

Puolustuspäässä luisteluvoima ja liikkuvuus ovat olleet suurin ongelma viime kausina. Nyt joukkueesta puuttuvat sekä Toivonen että Peltonen kuten myös Korkeavuori, jotka kaikki olivat tavallaan edellisen sukupolven miehiä. Toki Pelellä olisi edelleen käyttöä omassa päässä sopivassa roolissa, mutta tulevaisuus on ennen kaikkea hyvin jalalla liikkuvien puolustajien. Itse uskon Rahkolan nousevan jo ensi kaudella pelaavaan rooliin ja toivottavasti Pena löytää pari Forrestin kopiota, tällöin sanoisin Ässien olevan jo montaa luokkaa parempi kuin kertaakaan hopeakauden jälkeen.

Edelleen korostan Ässien vakaan talouden merkitystä. Sopimuspelaajia ei tarvitse myydä laskujen maksuun saamiseksi. Näin ei ole kaikkialla tilanne ja saattapi Ässiinkin päätyä vielä tällä hetkellä muualla sopimuksen alla oleva puolustaja. Sanoisiko kolmas kerta toden?
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
saattapi Ässiinkin päätyä vielä tällä hetkellä muualla sopimuksen alla oleva puolustaja. Sanoisiko kolmas kerta toden?

Eli Ässät on jälleen Kokon perässä (oma veikkaus)? Viime kauden Kokolle ei kiitos, edelliskauden Kokolle kyllä kiitos. Olisi ainakin hyvin Ässien näköinen pelaaja. Potentiaalia ja taitoa löytyy, mutta viime aikoina ei ole oikei natsannut. Aivan samaan kastiin menee Järventien ja Pikkaraisen kanssa..
 

Frasier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On kyllä mielenkiintoista nähdä ketkä tulevat Pirosin laitureiksi, jos oletetaan, että Kivenmäki ei mahdu tuohon ykköskenttään. Salminen tulee olemaan ainakin toinen laituri. Sitten tätä Savinainen - Kuparinen - Huhtala kenttää ei ainakaan viitsisi hajoittaa, koska se toimii parhaimmillaan loistavasti. Varteenotettaviksi vaihtoehdoiksi siis jää Luomala ja Sillanpää?
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyrkkiäleukaperiin foorumilla nimimerkki Phaneuf#3 kertoo, että Jussi Heikkinen olisi tulossa Ässiin tryoutille. Aika hyvin on kaverin huhut Ässiä koskien osuneet.

Ässiin vielä haussa siis kaksi pakki joten itse näen Heikkisen mahdollisen tryoutin ihan positiivisena asiana. Hän kuitenkaan tuskin on se mies jonka odotetaan olevan Ässien ykkösylivoiman viivamies, mutta kakkosylivoimaan Heikkinen voisi olla täysin pätevä kaveri.

Muistikuvat Heikkisestä ei ole järin vahvat, mutta muistaakseni liike on sulavaa, ei silti mikään kaukalon nopein pakki. Syöttötaito myös muistaakseni on kohdillaan mikä olisi suotavaa Ässien pakistossa.

Jos tryout niin tervetuloa, suoralla sopimuksella ei.
 

Teela

Jäsen
Nyrkkiäleukaperiin foorumilla nimimerkki Phaneuf#3 kertoo, että Jussi Heikkinen olisi tulossa Ässiin tryoutille. Aika hyvin on kaverin huhut Ässiä koskien osuneet.

Ässiin vielä haussa siis kaksi pakki joten itse näen Heikkisen mahdollisen tryoutin ihan positiivisena asiana. Hän kuitenkaan tuskin on se mies jonka odotetaan olevan Ässien ykkösylivoiman viivamies, mutta kakkosylivoimaan Heikkinen voisi olla täysin pätevä kaveri.

Muistikuvat Heikkisestä ei ole järin vahvat, mutta muistaakseni liike on sulavaa, ei silti mikään kaukalon nopein pakki. Syöttötaito myös muistaakseni on kohdillaan mikä olisi suotavaa Ässien pakistossa.

Jos tryout niin tervetuloa, suoralla sopimuksella ei.

Jusahan on Luomalan hyvä kaveri, joten voi olla hyvin mahdollista, että mies tryoutilla nähdään. Jusa pelasi kaudella 99-00 Ässien a-junnuissa muutaman muun vaasalaisen lisäksi mm. Luti.

En kuitenkaan Jusaa välttämättä haluaisi nähdä Ässien pakistossa, mies on turhan herkkä lähtemään hyökkäyksiin mukaan, jolloin oma paikka jää avoimeksi. Nyt en ole muutamaan vuoteen nähnyt miehen pelaavan kun on ollut Ruotsissa, mutta aiempina vuosina ei vakuuttanut.
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pidän Pirosin hankintaa ihan hyvänä hakuna, mutta toivoisin että tuonne hyökkäykseen saataisiin vielä pari vahvistusta sentterin ja rightin maalintekijän muodossa. Haaveeksi vain taitaa jäädä.
Toki toivon että nuoret pelaajat ottavat uutta vastuuta ja nostavat tasoaan, mutta viime kauden hyökkäyksestä lähti tehopisteitä 84! Piros tietenkin korvaa noista puolet(?), kai muut hoitaa loput... Mutta niitä maaleja vaan pitäisi tehdä huomattavasti enemmän kuin viime kaudella. By the way, toivottavasti Mäkisen jatkopaperi ei ollut hirveän hintava, käsittämätön jatko Palosen ym kannalta.

Puolustushan huutaa kiekollistä liideriä ja hyvää puolustavaa puolustajaa/maalineduspelaajaa. Toivottavasti nämä ainakin ryhmään saadaan.

Toiveissa siis vielä 4 pelaajaa, mutta tiedän kyllä realiteetit ja saamme yhden "kiekollisen" Harlan Prattin...
 
Puolustushan huutaa kiekollistä liideriä ja hyvää puolustavaa puolustajaa/maalineduspelaajaa. Toivottavasti nämä ainakin ryhmään saadaan.

Toiveissa siis vielä 4 pelaajaa, mutta tiedän kyllä realiteetit ja saamme yhden "kiekollisen" Harlan Prattin...

Laskin tuossa nopeasti Jatkiksessa olevien puolustajien lukumäärät seuroittain:
Blues 10
HIFK 9
HPK 8
Ilves 8
Jokerit 10
JYP 7
KalPa 10
Kärpät 9
Lukko 9
Pelicans 7
SaiPa 9
Tappara 8
TPS 9
Ässät 7

Joten verrattuna muihin porukoihin Ässiltä puuttuu 1-3 puolustajaa. Yksi puolustaja tuntuu liian vähältä, mutta siihen kaiketi on tyytyminen.

Lisäksi tein tuossa pienen tilastovertailun muutaman seuran puolustajien kesken niiltä osin kuin pelaajat pelasivat viime kaudella liigassa:

Lukko 9 puolustajaa 26+71=97 -23
Pelicans 7 puolustajaa 30+62=92 -16
SaiPa 9 puolustajaa 15+47=62 -28
TPS 7 puolustajaa 20+27=47 -25 (lisäksi tulleita Skålberg ja Cambell)
Ässät 7 puolustajaa 18+36=54 -26
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
On suorastaan kihelmöivää seurata, kuin avosylin täällä porissa otetaan vastaan uudet pelaajat. Vaikka heitä on jonoksikin asti tulollaan, niin valitettavasti vain muutama/yksi onnekas valitaan. Henkeni suorastaan salpaa ajatus siitä, kuinka otettuja nämä vahvistukset ovat siitä, millaisella fanaattisuudella ja vankalla uskolla nämä patasydämiset kannattajat ovat seuransa takana. Voin vain kuvitella, kuinka paineettomassa tilassa he saavat harjoitella, ja valmistautua otteluun, koska kannattajat tietävät, että Hän on juuri se Valittu, se kermakakun kirsikka... Ma olen myyty...

Mut hei, siis niinkun oikeesti ? Onko täällä osa kirjoittajista menettänyt järkenstä totaalisesti ? Kaveri naulitaan harppuunalla Isometsän seinään, ennekuin edes luistimet, saati kaveri itse on tänne edes saapunut. Lasit huurussa tuijotellaan jotain fantasiadrafteja, tai ehdb:n tilastoja. Mitä ne kertovat ? Eivät yhtään mitään. Nyt ollaan suu auki, hoosiannaa huutaen, valmiita vaihtamaan tää tsekki johonkin tähtisen miljoonanvuoden melkein "ilmaiseen" soppariin. Ja ihan vaan sen takia, ettei olla tehty aikasemmin yli sataa pinnaa jossain AHL:ssä. Tai sitten Damon. Kaveri jota puolivuotta pidettiin joojoomiehenä, ja kovasti sai mennä kauden jälkeen. Jovain on eräille ääni muuttunut kellossa. Ei kele. Onko se nyt sitten ihme, että tänne ei ketään saada. Ja missä pilvilinnassa tei oikein elätte ? Kuitenkin SM-liigan, ja varsinkin Ässien vetovoima kun ei ole sieltä kovimmasta päästä. Tai tililipussi.

Tänne ovat ilmeisesti tulleen ne ns. Tosifanit, joita kiinnostaa ainoastaa se, että koska se Jaageri tai Kovaltsukki vetää ässäpaidan päälle. Mua ei tippaakaan kiinnosta se, että mikä nimi siellä paidan selässä on, kuhan se vaan tekee työnsä. Tai no, kuhan se ei ole Peltonen. Tai Raitanen. Ohan noita, turisteja aina ollut, ja tulee aina olemaan. Mut hei, se on elämää. Maineen saa ilmaiseksi. Mutta kateus, se pitää ansaita. Ja joku vielä ihmettelee, miksen asu enää porissa. Ehkä maailman katkerin paikka. Ihan pikkusen tulee puukko selkään.

Menkää nyt peilin eteen ja miettikää. Nyt on sentään vasta kesäkuu. Ei ole edes kesä vielä alkanut. Miten te muuten olette yleensä selvinneet kesästä, siis enne jatkoaikaa. Ei teille voinut riittää ne satakunnankansan satunnaiset ässäliitteet ?
 

bifaasinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko noista muista liigan seuroista jotkut luopumassa/ joutumassa mahdollisesti luopumaan pelaajistaan? varsinkin nuo jotka ovat mahdollisesti olivat suunnitelleet tulevaisuutta CHL rahojen toivossa. Eihän sitään kukaan suoraan tunnusta, mutta kulujen jälkeenkin olisi kuitenkin ollut hieman rahaa tulossa ja nyt ne täytyy jotenkin hankkia. Miten sen kukin tekeekin? luopumalla pelaajista tai hankkimalla lisää sponsorituloja.
Taitaa vain olla nykyisessä taloustilanteessa sponsorisaatavat tavallista tiukemmalla joten joitain pelaajia saattaa vielä syksynaikana olla kaupan kohtuu hinnalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tänne ovat ilmeisesti tulleen ne ns. Tosifanit, joita kiinnostaa ainoastaa se, että koska se Jaageri tai Kovaltsukki vetää ässäpaidan päälle. Mua ei tippaakaan kiinnosta se, että mikä nimi siellä paidan selässä on, kuhan se vaan tekee työnsä. Tai no, kuhan se ei ole Peltonen. Tai Raitanen. Ohan noita, turisteja aina ollut, ja tulee aina olemaan...

Otit sitten kaksi nimeä joista toinen on antanut aina kaikkensa Ässien eteen ja toisen, joka on viimeinen Ässien kasvattama MM-mitalisti jääkiekon miesten maajoukkueesta. Raitanen on hyvä esimerkki porilaisten puukotuksesta, oma juniori, joka pelasi SM liigassa lähes 600 peliä, teki niissä yli 400 pistettä, voitti vuonna -92 MM hopeaa ja teki kisoissa piste/ peli. Mutta tämä ei riittänyt seisomakatsomon kurville, puhuttiin vaan Railista ja hänen käsilaukustaan.

Itse pelkään Piroksessa nimenomaan hänen asennettaan, tilastot antavat tukea tälle pelolle.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Otit sitten kaksi nimeä joista toinen on antanut aina kaikkensa Ässien eteen ja toisen, joka on viimeinen Ässien kasvattama MM-mitalisti jääkiekon miesten maajoukkueesta. Raitanen on hyvä esimerkki porilaisten puukotuksesta, oma juniori, joka pelasi SM liigassa lähes 600 peliä, teki niissä yli 400 pistettä, voitti vuonna -92 MM hopeaa ja teki kisoissa piste/ peli. Mutta tämä ei riittänyt seisomakatsomon kurville, puhuttiin vaan Railista ja hänen käsilaukustaan.

Itse sen taisit tuossa jo summatakin. Aika kultaa muistot. Peltonen oli aikoinaan aivan jäätävän hyvä, samoin Raitanen. Mutta kumpaisenkin kohdalla taisi käydä niin, että ei vaan osattu lopettaa ajoissa. Itse ainakin muistan vallan hyvin, että eihän se Railin peli sitä parasta enää loppua kohden ollut. Taitava mies, ja hyvä kiekkoilija. En sitä kiistäkään. Ja Pele. Ikoni. Sitähän hän nimenomaan on. Mutta kyllä itseäni ainakin vitutti se, että ohi mentiin, oikealta ja vasemmalta. Ei kukaan joukkue tarvitse puolirampaa Ikonia, ihan vaan maskotikseen. Vaikka kuinka olis patasydäntä. Totuus vaan on se, että pitää niitä villejä korttejakin katsoa, että saa kultaa. Kullaksi todettuun hipuun kun porin eurot ei vain riitä. Ja mielummin minä ne eurot pistän tähän tsekkitukkaan kun Tähtiseen. Tähtinen sentään on jo katsottu kortti, pariinkin otteeseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja mielummin minä ne eurot pistän tähän tsekkitukkaan kun Tähtiseen. Tähtinen sentään on jo katsottu kortti, pariinkin otteeseen.

Itse olisi ottanut mielummin n. 25 vuotiaan eteenpäin pyrkivän AHL sentterin, jolla ainakin asenne olisi ollut kunnossa. Ja hinnasta sen verran, että Piros on Ässien kallein pelaaja eli hinta nousee yli 150.000€.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Itse olisi ottanut mielummin n. 25 vuotiaan eteenpäin pyrkivän AHL sentterin, jolla ainakin asenne olisi ollut kunnossa. Ja hinnasta sen verran, että Piros on Ässien kallein pelaaja eli hinta nousee yli 150.000€.

nooh, toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Meinaatkos että tähtinen olis ollu ihan hirveesti halvelmpi ? En osaa sanoa, kun en kummankaan palkasta tiiä.
Eihän tuo VV:kään tainnut olla se "eteenpäinpyrkivä AHL-centteri, jolla oli asenne kohdallaan" Itse muistan lähinnä pitkätukkatsekkinä, joka ei koskaan pärjännyt NHL:ssa. Mut turha näistä asioista on sinällään itkeskellä ja tapella. Nimet on jo paperissa, niin ei kait voi muuta odottaa kun syksyä. Toivotaan että sinne puolustukseen saadaan vahvistusta. Enempi mä siitä olen huolissani kun meen hyökkäyksestä :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
nooh, toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Meinaatkos että tähtinen olis ollu ihan hirveesti halvelmpi ? En osaa sanoa, kun en kummankaan palkasta tiiä.
Eihän tuo VV:kään tainnut olla se "eteenpäinpyrkivä AHL-centteri, jolla oli asenne kohdallaan" Itse muistan lähinnä pitkätukkatsekkinä, joka ei koskaan pärjännyt NHL:ssa. Mut turha näistä asioista on sinällään itkeskellä ja tapella. Nimet on jo paperissa, niin ei kait voi muuta odottaa kun syksyä. Toivotaan että sinne puolustukseen saadaan vahvistusta. Enempi mä siitä olen huolissani kun meen hyökkäyksestä :)

VV oli nimenomaan eteenpäin pyrkivä pelaaja, joka tuli hakemaan Euroopasta vauhtia. Mutta totuuden nimessä täytyy sanoa, että ajat pelaajamarkkinoilla olivat täysin erilaiset tuohon aikaan, se oli amatöörien puuhastelua nykytouhuun verrattuna.

En tappele, enkä itke Piroksen hankinnasta, vastasin vaan sinun "Tänne ovat ilmeisesti tulleen ne ns. Tosifanit, joita kiinnostaa ainoastaa se, että koska se Jaageri tai Kovaltsukki vetää ässäpaidan päälle" -ajatukseesi. Ehkä sinä jopa syyllistyt itkemiseen. Mielestäni olen perustellut väitteeni, enkä ole tyrmännyt Piroksen onnistumis mahdollisuutta. Itse olisin halunnut vaan erityyppisen pelaajan Ässiin, mutta se olisi tarvinnut muutakin ammattitaitoa kuin sähköpostien ja faksien lukemisen.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
En tappele, enkä itke Piroksen hankinnasta, vastasin vaan sinun "Tänne ovat ilmeisesti tulleen ne ns. Tosifanit, joita kiinnostaa ainoastaa se, että koska se Jaageri tai Kovaltsukki vetää ässäpaidan päälle" -ajatukseesi. Ehkä sinä jopa syyllistyt itkemiseen. Mielestäni olen perustellut väitteeni, enkä ole tyrmännyt Piroksen onnistumis mahdollisuutta. Itse olisin halunnut vaan erityyppisen pelaajan Ässiin, mutta se olisi tarvinnut muutakin ammattitaitoa kuin sähköpostien ja faksien lukemisen.

Nooh, tuo oli tarkoitettu lähinnä ylistykseksi sille natinalle mitä täällä on viimeainoina/vuosina esitetty. En halunnut sitä kohdentaa mitenkään tähän Piroksen ympärillä velloneeseen keskusteluun. Yleisestikin varsinkin täällä Ässien puolella tapahtuva keskustelu on aikamoista nillitystä ja puukottelua, poikkeuksia tietysti lukuunottamatta. Minua itseäni se vain suunnattomasti korpeaa. Kuitenkin saatiin pidettyä aikamoinen potti noita omia nuoria, riippumatta siitä kenen ansiota tai syytä se on, senkin syksy näyttää. Ja se, että tuo lausahdus alkoi sanalla Tosifani, oli aivan puhdas sattuma. En aio täällä ketään tölviä henkilökohtaisesti, sen voi tehdä muullakin tavalla. Anteeksi siitä siis, ei ollut piikki sinulle. Ihan oikeasti :) Pirun vaikee vain unohtaa jääkiekko kesäksi. Tämä sivusto tosin helpottaa sitä välillä. Valitettavasti.

Kuitenkaan se, että ei ole mitään uutisia julkistettavana, ei suinkaan tarkoita sitä että pitäisi julkaista siitä siis uutinen, kunnei ole mitään julkaistavaa, on aivan älytöntä. Ihan vain sen takia, että täällä saadaan taas suu vaahdossa "analysoida" mistä moinen johtuu, kenent sen takia pitää erottaa.

Nauttikaa ihmiset kesästä. Menkää vaikka jäätelölle. Tai kirjastoon. Sulkekaa se kone nyt edes välillä. Katsellaan sitten taas elokuun alussa. Hengittäkää edes. Tsiisus. Kyllä ne pelit sitten syksyllä alkaa, kun on alkaakseen. Vittuillaan sitten taas lisää, jooko ?
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse olisin halunnut vaan erityyppisen pelaajan Ässiin, mutta se olisi tarvinnut muutakin ammattitaitoa kuin sähköpostien ja faksien lukemisen.

Sulla oli varmaan joku kaveri tyrkyllä Penan tilalle koordinaattorin hommiin kun pitää ihan periaatteesta kumota kaikki ratkaisut mitä Pena on tehnyt. Jatkosopparit tuntui olevan väärin tehtyjä ja sitten vielä tämä asennevammainen kehäraakki pitkätukka.

Miten voi olla mahdollsta, että mies joka on valmentanut maajoukkuetta ja lukuisia muita joukkueita, ollut Hifk:n toimitusjohtajana monta vuotta, ei omaa ammattitaitoa jääkiekkojoukkueen kasaamiseen. No ensi kaudella sen sitten näkee.

Ässien koko organisaatio on mennyt huimasti eteenpäin niin pelaajakoordinoinnissa, kuin valmennuksessakin. Kyllähän niitä eteenpäin pyrkiviä alle 25v AHL-pelaajia (Lammers) saatiin tänne Karin aikaan. Nyt haettiin kokemusta, taitoa, ja johtohahmoksi kykyjä omaavaa pelaajaa.
Itse ainakin tyydyn Piresiin. Viime kesänä tänne ei saatu ketään edes rahalla, Penan tultua Ässiin sentään jotain tapahtuu.
 

Radek

Jäsen
Itse pelkään Piroksessa nimenomaan hänen asennettaan, tilastot antavat tukea tälle pelolle.

Kaveri on tulossa tänne heti omatoimisen jälkeen heinäkuun lopulla. Lisäksi hän on pelannut menestyvissä joukkueissa viime vuodet (NLA-pronssi, DEL-hopea, Elitserien-hopea). Siinä mielessä asennepuoli näyttää hyvältä.

Aina kun tänne pieneen ja kylmään Suomeen roudaa noita Amerikan-jätkiä, niin tuleva suoritustaso on iso kysymysmerkki. Esimerkkejä löytyy vaikka Rasse tai Lukon Clarke, Ardelan...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaveri on tulossa tänne heti omatoimisen jälkeen heinäkuun lopulla. Lisäksi hän on pelannut menestyvissä joukkueissa viime vuodet (NLA-pronssi, DEL-hopea, Elitserien-hopea). Siinä mielessä asennepuoli näyttää hyvältä.

Aina kun tänne pieneen ja kylmään Suomeen roudaa noita Amerikan-jätkiä, niin tuleva suoritustaso on iso kysymysmerkki. Esimerkkejä löytyy vaikka Rasse tai Lukon Clarke, Ardelan...

Kerro nyt minulle, miten se että Piros on ollut mitalin voittaneissa joukkueissa kertoo hänen asenteestaan? Miksi nämä menestyneet joukkueet eivät halunneet pitää häntä?

Miksi et ottanut esimerkiksi Damonia, kun puhut amerkikan jätkien asenteesta? Rasmussen oli tarjolla Eurooppaan 8 kuukautta, mutta ei kelvannut. Ennen kun Pena teki löydön...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös