Mainos

Joukkueen rakennus 2024–2025

• 316 424
  • 1 770

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielestäni ei ole kyllä mitään järkeä sotkea Curryn ja Klemetin peliä tuomalla tuskaista Mäenpäätä vierelle. Simpasta voi olla montaa mieltä, mutta Curryn ja Klemetin kanssa peli on kulkenut ihan hyvin. Mäenpää on ainakin minun papereissani tällä hetkellä ensimmäisenä uhan alla kärkikentistä.

Karjalainen voisi aloittaa kolmosesta Saarelaisen tai Komben tilalla. Nelosta ei kannata lähteä rikkomaan.
Itse asiassa ei olisi huono idea, toinen vaihtoehto olisi vaihtaa Mäenpää kolmosen laitaan ja laittaa Karjalainen Rissasen ja Kanttorin kanssa samaan ketjuun. Kakkosen voi toisaalta pitää ennallaan, Simontaival on ollut kyllä ihan hyvä viime peleissä. Toki Mäenpää on myös heräillyt ja varmasti kevääseen mennessä on taas oikein hyvät tehot taulussa.

SavonPekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse asiassa ei olisi huono idea, toinen vaihtoehto olisi vaihtaa Mäenpää kolmosen laitaan ja laittaa Karjalainen Rissasen ja Kanttorin kanssa samaan ketjuun. Kakkosen voi toisaalta pitää ennallaan, Simontaival on ollut kyllä ihan hyvä viime peleissä. Toki Mäenpää on myös heräillyt ja varmasti kevääseen mennessä on taas oikein hyvät tehot taulussa.
Jotain vois hyvä olla tuolle Rissasen ketjulle tehdä. Siinä ei nyt oikein kenenkään peli 5vs5 pelissä kulje sillä tasolla kuin varmaan odotukset oli pelaajilla itsellä ja meillä faneilla. Yhdessä pelissä oli kolmas erä ketjuna Mäenpää-Curry-Klemetti ja ihan hyvin sujui heti mielestäni vaikka eka kertaa yhdessä pelasivat. Mäpä vois olla toisaalta hyvä myös Korhonen-Kombe kanssa kun siinä on kaikki kovia työtekijöitä. Vois raikastaa jokaisen ykkösketjun pelaaja pääkoppaa pieni vaihtelu. Faktahan on että vaikea yksin tuolla on kenenkään peliä ratkoa, kyllä se lähtee koko ketjun kemiasta kaikki onnistuminen niin henk.koht pisteissä kuin joukkueen menestymisessä.

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jotain vois hyvä olla tuolle Rissasen ketjulle tehdä. Siinä ei nyt oikein kenenkään peli 5vs5 pelissä kulje sillä tasolla kuin varmaan odotukset oli pelaajilla itsellä ja meillä faneilla. Yhdessä pelissä oli kolmas erä ketjuna Mäenpää-Curry-Klemetti ja ihan hyvin sujui heti mielestäni vaikka eka kertaa yhdessä pelasivat. Mäpä vois olla toisaalta hyvä myös Korhonen-Kombe kanssa kun siinä on kaikki kovia työtekijöitä. Vois raikastaa jokaisen ykkösketjun pelaaja pääkoppaa pieni vaihtelu. Faktahan on että vaikea yksin tuolla on kenenkään peliä ratkoa, kyllä se lähtee koko ketjun kemiasta kaikki onnistuminen niin henk.koht pisteissä kuin joukkueen menestymisessä.
Niimpä. Siksi ehkä juuri se Klemetti - Curry - Mäenpää voisi toimia aika hyvin. Kantner ja Rissanen ovat löytäneet hyvää kemiaa, joten heitä en erottaisi. Lähinnä juuri Karjalaisen siihen laittaisin ja sitten Simontaival kolmoseen.

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuli mieleen sellainen pelottava ajatus että onko Kisun kuntoutuksessa tullut takapakkia tms. ja siksi hankittu Karjalainen.. No ei se tod.näk. näin ole onneksi.
Uskon kyllä, että siitä olisi tiedotettu, jos näin olisi. Eli kuten sanoit, todennäköisesti Kisu palaa askiin vuodenvaihteen tienoilla. Lainehan taisi vielä sopimusjulkistuksen yhteydessä todeta jotenkin näin: ”Halusimme saada lisää rightin kätisyyttä hyökkäyksen”. Eli uskon minäkin, että ihan leveyttä ja kilpailua tuomaan hän on tänne tullut ja hyvä niin.

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Uskon kyllä, että siitä olisi tiedotettu, jos näin olisi. Eli kuten sanoit, todennäköisesti Kisu palaa askiin vuodenvaihteen tienoilla. Lainehan taisi vielä sopimusjulkistuksen yhteydessä todeta jotenkin näin: ”Halusimme saada lisää rightin kätisyyttä hyökkäyksen”. Eli uskon minäkin, että ihan leveyttä ja kilpailua tuomaan hän on tänne tullut ja hyvä niin.
No, Laineen sanomisille en laittaisi kauheasti painoarvoa. Sen verran monta kertaa on Anssi jäänyt tässä lähiaikoina kiinni muunnellun totuuden puhumisesta.

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eiköhän tuo Kiiskinen palaa suunnilleen niinkuin on ollut tarkoituskin tai näin ainakin toivotaan, mutta kyllähän kaikki sen tietää, että siinä iso riski on ettei hän pysty edes tuota loppukautta läpi pääsemään ilman loukkaantumista tai siihen, että playoffeissa loukkaantuu kun peli on vielä fyysisempää.

Kyllähän tuo oli tarpeellinen hankinta muutenkin jos halutaan nämä asetelmat säilyttää mitkä nyt on sarjataulukossa. Nyt alkaa semmonen 14 pelin mittainen jakso jossa suurin osa otteluista on sarjataulukon kärkipäässä olevia joukkueita vastaan HIFK x 2 , Lukko x 2, Tappara x 2 ,Ilves, lepoedulla olevat Ässät, SaiPa, Espoo jne... Tämän pätkän jälkeen jos halutaan olla samoilla sijoilla niin nyt pitää pelin parantua ja hölmöilyt jäädä pois.

Itse nään asian niin, että yksi isokokoisempi puolustava puolustaja vielä jossainvaiheessa sisään niin joukkue on valmis taistelemaan täysillä mestaruudesta, kaiken toki pitäisi mennä nappiin ja vähän tuuriakin olla mukana, mutta en pidä sitä mahdottomana voittaa.

Hyvä, että nyt tuli ylivoimaan rightin puolen laukaisu uhka pointille, koska kyllähän tuo Curry varmasti aletaisiin lukea onnistuneesti pois ainakin parempien joukkueiden kohdalla tuosta KalPan ylivoimasta jos se olisi ainoa laukaisu uhka. Itse odotan myös kahdensuunnan pelissä panosta Jereltä mikä tuo myös oletettavasti puolustamiseen parannusta.

Viimeksi muokattu:

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Itse olen erittäin innoissani Jere Karjalaisesta! Ei tuon tason pelureita ole totuttu saamaan KalPaan kesken kauden ja tuo tosiasia kertoo siitä, että KalPaan on tällä hetkellä imua ja seuran menestykseen uskotaan.

Karjalainen tuo lisää kokemusta koppiin, voittamisen kulttuuria ja uuden uhan ylivoimapeliimme. Onetimer on loistava ja laukaus lähtee vielä rightilta. Loistava hankinta kertakaikkiaan ja en malta odottaa, että saadaan mies kokoonpanoon!

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
No, Laineen sanomisille en laittaisi kauheasti painoarvoa. Sen verran monta kertaa on Anssi jäänyt tässä lähiaikoina kiinni muunnellun totuuden puhumisesta.
Olikohan näistä muunnelluista totuuksista jonkinlaista koostetta? Minulle ei ainakaan tule yhtään esimerkkiä mieleen. Ja nyt siis tarkoitan noita Anssi Laineen ilmeisiä valheita enkä tiedottajan (joka on eri henkilö) mahd. erehdyksiä.

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Olikohan näistä muunnelluista totuuksista jonkinlaista koostetta? Minulle ei ainakaan tule yhtään esimerkkiä mieleen. Ja nyt siis tarkoitan noita Anssi Laineen ilmeisiä valheita enkä tiedottajan (joka on eri henkilö) mahd. erehdyksiä.
Jatkoajan KalPa-osio on pullollaan keskustelua Anssin suustaan päästämistä sammakoista ja ihmeellisistä selityksistä, jotka eivät tunnu menevän suurimmalle osalle ihmisistä läpi. Jos ei ole elänyt tynnyrissä, niin eipä tuolta keskustelulta ole oikein voinut välttyä. On toki Anssin kannalta hienoa, jos edes joku on nuo hänen erittäin ontuvat selityksensä ostanut.

Ei muuta kuin keskustelupalstaa selailemaan ja koostetta tekemään, jos sellaista koet erityisesti tarvitsevasi.

Sen verran tarkennuksena, että suoranaisista valheista en ole missään vaiheessa puhunut.

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Jatkoajan KalPa-osio on pullollaan keskustelua Anssin suustaan päästämistä sammakoista ja ihmeellisistä selityksistä, jotka eivät tunnu menevän suurimmalle osalle ihmisistä läpi. Jos ei ole elänyt tynnyrissä, niin eipä tuolta keskustelulta ole oikein voinut välttyä. On toki Anssin kannalta hienoa, jos edes joku on nuo hänen erittäin ontuvat selityksensä ostanut.
Varmaankin aika monelle peruskatsojalle esim. urheilu- ja talousjohtamiseen liittyvät asiat saattavat kuulostaa ajoittain suorastaan käsittämättömiltä, jos vaikkapa oma talousosaaminen tai -ymmärrys on kovinkin rajoittunutta. Tällainen asetelma saattaa saada Laineenkin jutut kuulostamaan toisinaan hyvinkin oudoilta, kun mies ei pelkästään toista iltapäivälehtien tee-se-itse -urheilutoimittajien mantraa. Tai sitten minä olen vain kasvanut tynnyrissä. Muutama räikein muunneltu totuus olisi silti ollut kiva kuulla.

Error Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On hoitanut työnsä erittäin hyvin.

Kunhan Saksman pitää Excelit jiirissä ja homma toimii kaukalossa, niin Laine saa minun puolestani lasketella luikuria vaikka joka päivä. Ei se Junnokaan Kärppiä 2000-luvulla valheenpaljastuskoneesta käsin johtanut.

Ja siinä maakunnassa ei vastuu edes siirry kuulijalle.

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
On se hienoa, että KalPa-osiossa pystytään keskustelemaan asioista asioina ilman vänkäämistä ja lapsellista vittuilua.
Olet sarkasmisi kanssa asian ytimessä. Paljon on toki palsta vuosien varrella siistiytynyt, kun pahimmat trollaajat on saatu moderaattorien toimesta ulostettua.

Silti tätä vänkäämistä ja vittuilua eräiden nimimerkkien toimesta välillä vieläkin esiintyy. Ilmeisesti se on eräille keino lievittää siviilimaailman pahaa oloaan.

Olen vittuiluun itsekin vuosien varrella välillä syyllistynyt, kun vitutuskerroin on alkanut hakata rajoitinta. En ole siis itsekään puhdas pulmunen. Silti pitäisi pyrkiä olemaan provosoitumatta, kun provosoidaan. Pahoittelut kaikille, joita olen vuosien varrella tahallisesti tai tahtomattani sanoillani satuttanut.

Olen parin viikon kuluttua ollut palstalla jäsenenä 12 vuotta. Vuosien kuluessa tunteen palo KalPaa kohtaan on rehellisesti sanottuna alkanut hieman hiipua. Ehkä se johtuu kertyneistä vuosirenkaista, mutta ihan samanlaista kiihkoa ei enää löydy kuin menneinä vuosina. Niinpä koen, että juuri nyt on minulle oikea aika siirtyä sivuun ja antaa nuoremmille kannattajille tilaa mellastaa.

Kiitos näistä vuosista teille palstasisaret ja -veljet. Pitääkää KalPan lippu korkealla, ja yrittäkää olla toisianne kohtaan armeliaita, vaikka ette aina olisikaan asioista samaa mieltä.

Dragon's Den kiittää ja kumartaa.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Sormusten herra pakkaa tavaransa ja lähtee ulkomaille pelailemaan.
Ring menee kyllä osastoon "KalPan erikoisimmat singnaukset". En edelleenkään jaksa ymmärtää sitä, että miksi Ringille tehtiin vuoden lappu ja hylättiin jo kesällä Mestikseen. Oliko asenne todella niin heikko, että kusaisi jonkun muroihin niin pahasti, että tie oli jo alkumetreillä tukossa ja ei edes treenipeleissä päässyt kokeilemaan. Eihän Ringille paikkaa edes ollut, mutta se jos jokin tekee tästä hankinnasta vielä erikoisemman. No hyvää matkaa Ringille minne sitten meneekin. Olisiko kenties AlpsHL osoitteena.

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Ring menee kyllä osastoon "KalPan erikoisimmat singnaukset". En edelleenkään jaksa ymmärtää sitä, että miksi Ringille tehtiin vuoden lappu ja hylättiin jo kesällä Mestikseen. Oliko asenne todella niin heikko, että kusaisi jonkun muroihin niin pahasti, että tie oli jo alkumetreillä tukossa ja ei edes treenipeleissä päässyt kokeilemaan. Eihän Ringille paikkaa edes ollut, mutta se jos jokin tekee tästä hankinnasta vielä erikoisemman. No hyvää matkaa Ringille minne sitten meneekin. Olisiko kenties AlpsHL osoitteena.
Halpa kokeilu josko Ringistä olisi kesän aikana kuoritunut ammattiurheilija, no näin ei käynyt ja nyt tie vie luultavasti jonnekkin euroopan pieniin sarjoihin.

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
En minä nyt tiedä oliko tuo niin erikoinen? Kokeillaan (ainakin oletettavasti) halpaa mestistähteä, että josko riittäisi? Ei riittänyt ja nyt molemmat jatkaa omiin suuntiin.

Ei tuo ainakaan omasta mielestäni paljoa jostain omasta juniorista eroa. Kaikki tietenkin riippuu siitä mitä miehelle on maksettu.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Halpa kokeilu josko Ringistä olisi kesän aikana kuoritunut ammattiurheilija, no näin ei käynyt ja nyt tie vie luultavasti jonnekkin euroopan pieniin sarjoihin.
En minä nyt tiedä oliko tuo niin erikoinen? Kokeillaan (ainakin oletettavasti) halpaa mestistähteä, että josko riittäisi? Ei riittänyt ja nyt molemmat jatkaa omiin suuntiin.

Ei tuo ainakaan omasta mielestäni paljoa jostain omasta juniorista eroa. Kaikki tietenkin riippuu siitä mitä miehelle on maksettu.
Ymmärrän kyllä sen, että Ring oli varmasti edullinen ja sitä myöden ilman isompaa riskiä hankittu. Lähinnä ihmetyttää se, että Ring signattiin niin myöhään oliko vasta kesäkuussa(?) tms. ja sitten ei enää heinäkuun lopussa riittänytkään. Ei riittänyt edes kokeiluun harjoitusotteluissa. Mielestäni ihan puhtaasti turha hankinta ja kuten sanoin, niin KalPa ei Ringiä edes tarvinnut. Aina vingutaan budjetin perään ja sitä, että rahaa ei ole. Rahaa sille Ringillekin piti varmasti maksaa. Tuskin Ring nyt aivan ilman palkkaakaan pelasi ja jos hänen urheilullisuutensa oli se ongelma, niin arveliko KalPa sitä, että se ratkeaa reilussa kuukaudessa ja ukosta voisi tullakin jotain, mene ja tiedä.

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Lähinnä ihmetyttää se, että Ring signattiin niin myöhään oliko vasta kesäkuussa(?) tms. ja sitten ei enää heinäkuun lopussa riittänytkään.
Kyllä Ringin kanssa solmittu sopimus tehtiin jo reilusti aiemmin, mutta julkaisu säästettiin tälle uutiselle KalPan ja IPKn yhteistyön jatkamisesta. (julkaistu 16.5)

Siirtymiseen kesken kauden Keuruulta Iisalmeen vaikutti luultavasti myös tämä tuleva liigasopimus KalPassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy