Itse jos olisin joukkueenrakentaja niin rakentaisin joukkueen näin:
Maalivahdit:
Setänen
Lehtinen
Ancicka
Kiinnittäisin ilman muuta Lehtisen sekä Setänen molemmat ensi kaudeksi. Kaksi nuorta ja varmasti vielä kehittyvää maalivahtia, joista kumpikin osaa pysäyttää kiekkoja. Lehtisellä on ehkä se suurempi potentiaali, mutta Oskaristakin saadaan varmasti vielä jotain potentiaalia revittyä irti. Kannattaa muista, että vuosi vuodelta tämä duo on myös kokeneempi ihan niitä playoffeja ajatellen. Jos taas jompi kumpi näistä vahdeista ei jatka niin kiinnittäisin joukkueeseen esimerkiksi Ryan Zapolskin. Lupaava Ancicka voisi saada ensi kaudella myös muutaman startin ja vaikka vähän Mestis-kokemusta myös.
Puolustajat:
Reunanen ja Heinola lähtevät ison veden ja jättävät selvät aukot pakistoon. Itse jatkaisin pakeista Heikkisen sopimusta 1-2 vuodella mikäli mies siihen olisi valmis. Klok, Nemecek ja Press olisivat herrat, joilta lähtisivät optiot käyttöön. Tämä lisäisi jatkuvuutta ja kyllähän näistä jokainen on hyvin pelannut. Sevänen, Kukkonen ja Laitinen ovat potentiaalisia nuoria, jotka varmasti kehittyvät vielä.
X1 - Press
Klok - Heikkinen
Nemecek - Sevänen
Kukkonen, Laitinen
X1 = Olisi koodinimi "Jesse Virtanen"
Hyökkääjät
Hyökkäyksestä sopimukset löytyvät Nymanilta, Sopaselta, Liedekseltä ja Tammelalta. Lisäksi seuran optio on Pospisililla. Ilman sopimusta olevista pelaajista Danforth lähtenee isommille maille. Itse en jatkaisi Jesse Ruotsin sopimusta. Ei vain ole liigatasoa eikä omaa mielestäni mitään suurta potentiaalia. Alaketjuista löysin jatkot Petmaneille ja Ylitalolle. Pospisilin option ottaisin käyttöön, Westerholmit saisivat jatkaa Raumalla, kuten myös Repo. Koivistoiselle ja Koivistolle tekisin vuoden jatkot. Sen sisään Tapio Laaksolle en välttämättä sorvaisi enää jatkosopimusta mikäli huhut pitävät paikkansa Juhani Jasun palaamisesta.
1. "Pospisil" - X1 - "Repo"
2. Tammela - "Pattu" - "Pottu"
3. Nyman - "Koivistoinen" - X2
4. "M. Petman" - "Jasu" - Liedes
"Laakso?" "V. Petman", "Ylitalo"
X1 = Koodinimi Aaron Gagnon/Aleksi Saarela. Tähän Danforthin korvaajaksi pitäisi hankkia jo tasonsa näyttänyt pelaaja, joka pystyisi tekemään kaudessa yli 50 pistettä.
X2= Voisi olla nuori ja lupaava hyökkääjä jostain muusta liigaseurasta. Tai sitten, vaikka jo huhuiltu Blake Christensen.