Ruoholan tie vei (kai?) Saksan maalle.. Minulle jäänyt käsitys, että Ruohola itse tuon sopimuspahvin purki omasta tahdostaan. Olisiko hän sittenkin tahtonut ulkomailla pelata jos yllättäen saikin hyvän tarjouksen..? Tiedä häntä. Tänä vuonna ei pelaajia varmasti katoa samaan tapaan kuin viime kaudella. Joukkue on huippuhyvä ja Elorannan läksytyksistä oppii aina jotakin. Seura varmasti hoitaa velvoitteensa parhaansa mukaan. Ja onhan Eloranta puhunut myös pukukopperossa vallinneesta harvinaisen hyvästä joukkuehengestä.
Ja mitä tulee viime vuoden pelaajaloikkauksiin, on oma mielipiteeni että vaikka valmentaja olisi sysimulkku niin kyllä sitä nyt sopimuksesta on kiinni pidettävä.
Ruoholan tapaukseen tuskin liittyy suurempaa dramatiikkaa, mutta juttu tuo väistämättä monenkin mieleen viime vuoden surullisen kuuluisat tapaukset.
Niin, ja itse asiaan. Perinteet näyttää jatkuvan puolustuskaluston osalta. Taas on pakkeja riveissä lähes kymmenkunta, mutta nyt puuttuu Nurminen, Kiviluoto ja kaiken huipuksi Ruohola kokonaan poissa. Aina sama laulu vuodesta toiseen. Milloin ei ole tarpeeksi puolustajia ja jos on niin varmasti niistäkin loukkaantuu tai puuttuu kokoonpanosta vähintään puolet.
Kotiavaus mestarijoukkue TuToa vastaan on mielenkiintoinen. Pelaajilla varmasti tolkuton näyttämisen halu, joka näkyy joko sinä perinteisenä mailan puristamisena ja kohelluksena jäällä, tai paremmassa tapauksessa peliesitys vain paranee entisestään onnistuneesta perjantain vieraspelistä. Taas jännityksellä odottamaan kuka hoilottaa kansallisveisun? Legendaarisin suoritus tähän mennessä lienee edesmenneen levykauppa Sävelsillan omistajan tulkinta maamme tunnussävelestä.