Josh Kestner – rightin maalitykki

  • 80 701
  • 597
Nashvillen kodistaan hyväntuulisena puhelimeen vastannut Kestner muistaa hyvin edellisen visiittinsä Suomessa – tuolloin juuri Lukko vei nimiinsä mestaruuden TPS:n nenän edestä. Muutamia suomen kielen sanojakin jenkkihyökkääjä tavaa sujuvasti ulkomuistista.

- "Kiitos", "huomenta" ja "moi". Osaan lisäksi laskea suomeksi kuuteen, Kestner luettelee unohtamatta muutamaa kielessämme yleistä voimasanaa.

- Olen erittäin innoissani päästessäni takaisin Suomeen pelaamaan. Tiedän hyvin, että Lukossa on voittava kulttuuri ja erinomainen organisaatio, jossa pelaajista pidetään hyvää huolta. Keväällä 2021 hävisin TPS:n paidassa mestaruuden Lukolle, joten toivottavasti ensi keväänä olen sitä voittamassa.

Toissakauden finaalisarjasta erityisen hyvin Kestnerin mieleen ovat jääneet Robin Pressin, Daniel Audetten, Eetu Koivistoisen ja Thomas Grégoiren otteiden lisäksi Lukon erikoistilannepelaaminen. Kaudella 2018–19 sinikeltaisissa viilettänyt Mark Auk, Kestnerin vanha kaveri, on kertonut raumalaisseurasta pelkkää hyvää.

- Minulla oli muutama vaihtoehto pöydällä, kun sopimusneuvotteluja käytiin, mutta kaikki se mitä jo tiesin ja mitä olin Lukosta kuullut, saivat minut vakuuttuneeksi. Pidän myös siitä, että Suomen kaukalot ovat KHL-kaukaloita isommat, joten pelaajana minulla on nyt hieman enemmän aikaa päätöksentekoon kiekon kanssa kuin viime kaudella, Kestner sanoo.

Pelillisesti Kestnerin mielestä Lukko ja Liiga oli tässä vaiheessa uraa täysin oikea valinta. Plussaa on sekin, että ajanvietettä löytyy myös kaukalon ulkopuolella. Kestner itse liittyy joukkueen vahvuuteen heti elokuun alussa ja hänen vaimonsa seuraa perässä ennen runkosarjan alkua.

- Rakastin alkuun pitkiä kesäöitä, mutta sitten talvikuukaudet olivatkin synkkiä, kunnes ehkä maaliskuussa alkoi taas aurinko paistamaan enemmän. Pimeyteen totuttelu kesti jonkin aikaa, mutta muutoin Suomessa on hienoa asua. Ravintolat ovat loistavia ja niistä saa paljon terveellisempää ruokaa kuin Yhdysvalloissa ja pelireissut täällä ovat aika paljon lyhempiä kuin Pohjois-Amerikassa, hän toteaa.

- Minulla on muutamia henkilökohtaisia tavoitteita ensi kaudelle, jotka pidän itselläni. Haluan vain voittaa Lukon paidassa mestaruuden ensi keväänä!

Viimeisen kappaleen viimeinen lause, jonka boldasin itse, on ainakin minulle todella tärkeä juttu! Hienoa!
 

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Jahaa eli se kaveri jonka kanssa Kestner oli puhellut Raumasta ja Lukosta oli vanha tuttumme Mark Auk. Siinä poka keppi taipuu kun Josh antaa ranteen laulaa...

Jotain konkreettista hyötyä oli siis Aukistakin vaikka hyöty tulikin pari kautta myöhässä. Ja hymiö tähän.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen jos kovempaa maalintekijää löytyy Liigasta. Poikkeuksellinen laukauksellaan, fantastinen. Ja ihan riittävän hyvä luistelija ykkösketjuun tähän sarjaan. Ehkä hiukan katosi kuvasta finaalisarjassa kun vauhti kiihtyi ja vastustaja oli niin kova ettei paikkoja auennut maalintekoon ja joutui vaan "duunaroimaan". Varmasti riittävän hyvä joukkuepelaaja kunhan ei tule mitään ylimääräisiä klikkejä valkkujen tms kanssa.

Erinomainen hankinta Lukolle ja kun ei nyt Tepsiin saatu niin hieno juttu että tuli silti näinkin lähelle :) Paljon mukavampi näin kuin esim. siirto Tapparaan, Kärppiin tai IFK:hon.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Jotain konkreettista hyötyä oli siis Aukistakin vaikka hyöty tulikin pari kautta myöhässä. Ja hymiö tähän.
Paljonko olis pitänyt maksaa (lisää) raumalisää, jos Auk olisi kertonut Raumasta ja Lukosta pelkkää pahaa? ;-)
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kestnerin etuna moniin muihin pohjois-amerikkalaisiin pelaajiin Liigassa on se, että alta löytyy jo yksi kausi alta Suomen liigasta.

Eipä ole hetkeen tainnut Lukossa olla puhdasta snaipperia, siinäkin mielessä mielenkiintoinen seurattava.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvät fiilikset tästä ja tulevasta. Tuohon kun lisätään vielä ykkössentteri niin alkaa olla veltsulla sellaset kortit joilla taistellaan kyllä ihan kärkisijoista.

Ranteet Lukkoon ja kiekkoa yläpeltiin.

Welcome Josh!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Pooley ja Kestner samaan vitjaan, niin kassarit ihmeissään mistä niitä kuteja tulee. Saarela vielä keskelle, niin olis inan tulivoimainen vitja :).

Pooley-Saarela-Kestner
Greg-Reunanen

Riitäisikö tulivoima?
 
Viimeksi muokattu:

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kestnerin hyöty joukkueelle mitataan maaleissa ja niitä syntyy tehtaan takuulla. Takuuvarmasti Liigan paras laukaus kylvää tuhoa ylivoimalla, +20 maalia on tulossa varmasti.

Veltsun täytyy vain huolehtia, että Repo ja Kestner eivät vahingossakaan pelaa samassa ketjussa.

Kannattajat saattavat välillä kritisoida Kestnerin asennetta tai puolustamista, mutta tulosta tulee. Eiköhän Veltsukin osaa sopivasti katsoa pelitapa juttuja sormien läpi, kun Kestnerin laukaus on Liigan paras.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"− Minulla oli muutama vaihtoehto pöydällä, kun sopimusneuvotteluja käytiin, mutta kaikki se mitä jo tiesin ja mitä olin Lukosta kuullut, saivat minut vakuuttuneeksi."

Harmi ettei ehtinyt lukea Keisarin uudet vaatteet -ketjua. Olisi osannut väistää tuhotun organisaation.

Anyway, onhan se nyt sen luokan seppä, että vaikea on kovempaa hankintaa kuvitella ylivoimaan tähän liigaan.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Juuri sellainen pelaaja jota tuohon pakettiin tarvittiin. Alkais jo!

Tervetuloa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös