Mainos

Jos olisin JYPin valmentaja/toimitusjohtaja/markkinointijohtaja...

  • 40 265
  • 120

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jukiapinalle:
Ovatko SM-Liigaan tulleet ulkomaalaiset aina olleet tähtistatuksen omaavia pelaajia liigaan tulleessaan? Oliko Zaborsky kova nimi Ässiin saapuessaan? Ei. Oli pelannut AHL:ssä 10 peliä tehoilla 1+3 ja muuten pelannut vuodesta 2006 lähtien OHL:ää tai ECHL:ää. Esimerkiksi ECHL ei ole erityisen kova sarja ja siellä Zaborsky teki tehot 14+14 47:ssä pelissä.
Holtarin hauista mainittakoon vaikka Ben Eavesin ja Ryan Kellerin. Keller oli Suomeen saapuessaan 24-vuotias pelaaja, joka oli pelannut WHL:ää, UHL:ää ja AHL:ssä tehnyt 70 pelissä tehot 15+17. Ei kokemusta Euroopan kiekkosarjoista ja täysin katsomaton kortti. Holtari kuitenkin näki hänessä jotain, mitä kukaan muu scoutti ei nähnyt ja hankki Bluesiin. Nakutti siellä kahteen runkosarjaan (101 peliin) tehot 43+56=99. Pudotuspelejä Keller kerkesi pelata 31 peliä tehoilla 12+13.
Eaves sen sijaan oli Suomeen tullessaan pelannut AHL:ssä 48 ottelua tehoilla 5+8 (todella lupauksia antava suoritus!). Sen lisäksi oli kiertänyt USHS-liigaa, NCAA:ta. ECHL:ssä kerkesi pelata 2 peliä. Ainiin ja sekin vielä, että Eaves ei pelannut ollenkaan kaudella 2006-2007. Silti Holtari näki kaverissa taas jotain ja hommasi Bluesiin. Runkosarjat olivat rikkonaisia, Ben pelasi kahdessa kaudessa 33 peliä (tehot 6+19), mutta playoffeissa nakutti kahtena keväänä yhteensä tehot 11+25 27:ään peliin.

Ainiin ja Perrinkin oli varsinainen tähtistatuksen omaava pelaaja tullessaan Suomeen. Eki oli pelannut Pohjois-Amerikan kovimpia sarjoja eli NCAA:ta ja IHL:ää tullessaan Jokereihin 25-vuotiaana kaudeksi 2000-01.

Miksei Quirk voisi olla uusi Eaves, Keller tai Perrin? Holtarihan sanoi miehen hankinnan tullessa julki, että muistuttaa Perriniä Ekin tullessa Suomeen.
Lepine sen sijaan voisi olla uusi Cory Murphy, Marek Zidlicky tai Brian Rafalski. Nämä ehdotukset ovat epätodennäköisiä, mutta katselepa sadepäivän ratoksi ko. herrojen tilastoja ennen Suomeen tuloaan. Zidlicky näistä varmaan lupaavimpia otteita oli ennen Suomeen tuloaan antanut, tehdessään Tsekin liigassa 50 peliin tehot 10+12. Suomessa HIFKin riveissä sitten iski toisella kaudellaan taululle tehot 12+25 51 otteluun. Seuraavalla kaudella tahti pysyi samana kun 56 otteluun tuli tehot 11+29. Kolmannella kaudella tahti vielä parani, kun 54 peliin nykyinen Devils-pakki teki 47 pistettä (10+37).

Tulipas tilastovetoinen kirjoitus. Poikeaa lisäksi ketjun aiheesta niin paljon, että jos tahdot jatkaa keskustelua, tehdään se jossain muussa topicissa.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harvoissa peleissä päästiin viime kaudella 4500 katsojaan, useimmissa peleissä jäätiin alle 4000 katsojan. Ehkäpä seisomalippujen hinnan lasku voisi tulla kyseeseen? 12€ -> 8€ niin tulos olisi todennäköisesti paljon positiivisempi.
Mikä tulos olisi paljon positiivisempi? Kassaan jäisi ainakin vähemmän rahaa, vaikka kaikki liput myytäisiinkin.


Lähtökohtan oli se, että miksi täyttää joukkue keskinkertaisilla ulkomaalaisvahvistuksilla kun Akatemiasta ja Junnuista löytyy peliaikaa tarvitsevia pelaajia?

Ketähän ne peliaikaa tarvitsevat pelaajat olisivat? Nykyisin A-junnuikäiset pelaa Akatemiassa niin paljon kuin jaksavat, B-junnuikäiset A:ssa. Luuletko oikeasti, että mestiksen pleijareiden ulkopuolelle jäävällä joukkueella pärjättäisiin liigassa? Montako maalia nämä Akatemian huippujunnut pystyivät A-junnujen play off sarjassa tekemenään HIFK:n junnujoukkuetta vastaan?
 

Handyy

Jäsen
Mikä tulos olisi paljon positiivisempi? Kassaan jäisi ainakin vähemmän rahaa, vaikka kaikki liput myytäisiinkin.
Paitsi että harva katsoja ei käytä yhtään rahaa oheistuotteisiin.

Eri asia sitten on se, että kuinka paljon 4 euron lipun hinnan alennus toisi ihmisiä niille huonoille seisomapaikoille. Se lienee kuitenkin hintaa suurempi syy, miksi eivät mene kaupaksi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Eri asia sitten on se, että kuinka paljon 4 euron lipun hinnan alennus toisi ihmisiä niille huonoille seisomapaikoille. Se lienee kuitenkin hintaa suurempi syy, miksi eivät mene kaupaksi.

Tässäpä se ongelman ydin taas kerran. Seisomapaikkoja on, mutta LAADUKKAITA seisomapaikkoja vähemmän. Ne vähät hyvät paikat joita on menevät nopeasti tai varataan rumpaleille. En ihmettele ettei etenkin satunnaisia kävijöitä kiinnosta seisoskella tuntia ennen peliä plus sitten koko peli jossain pylvään takana, alarivillä tai kulmassa josta näkyvyys on heikko.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paitsi että harva katsoja ei käytä yhtään rahaa oheistuotteisiin.

Eri asia sitten on se, että kuinka paljon 4 euron lipun hinnan alennus toisi ihmisiä niille huonoille seisomapaikoille. Se lienee kuitenkin hintaa suurempi syy, miksi eivät mene kaupaksi.

Mikäli seisomakatsomot on täynnä oheismyynti vähenee, koska erätauoilla ei kansa liikahda hyvän paikan menettämisen pelossa. En usko, että 500 hengen lisäys toisi juurikaan lisäystä oheismyyntiin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mikäli seisomakatsomot on täynnä oheismyynti vähenee, koska erätauoilla ei kansa liikahda hyvän paikan menettämisen pelossa. En usko, että 500 hengen lisäys toisi juurikaan lisäystä oheismyyntiin.

Voisiko oheismyyntiä ohjata myös sinne? Kahvit, munkit, makkarat, jäätelöt...?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mikäli seisomakatsomot on täynnä oheismyynti vähenee, koska erätauoilla ei kansa liikahda hyvän paikan menettämisen pelossa. En usko, että 500 hengen lisäys toisi juurikaan lisäystä oheismyyntiin.

Tämä on surullista mutta totta. Käyn katsomassa kaudessa 5-10 kotimatsia ja käytän kioskipalveluja 1-2 ottelussa. Miksi? No siksi että olen lähes aina yksin tai korkeintaan yhden kaverini kanssa katsomassa matsia ja paikkaa ei viitsi jättää kun sen aina joku muu noukkii talteen. Lisäksi pari kertaa käynyt sillein että kun on kaveri laitettu hakemaan makkarat ja limsat niin kaveri ei ole enään päässyt meikäläisen luo takaisin.

Yksi hölmö juttu tuossa kioskihommassa mikä itseä risoo, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä. Nimittäin ottelun jälkeen ei ole yksikään (?!) kioski enää avoinna? Alakulma nyt tietenkin erikseen, mutta käytäväkioskeista. Monesti tekis mieli napata makkara mukaan mutta kun luukut ovat jo kiinni. Mites onko fanituotemyynti avoinna yhtään ottelun jälkeen?
 

janbo

Jäsen
Yksi hölmö juttu tuossa kioskihommassa mikä itseä risoo, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä. Nimittäin ottelun jälkeen ei ole yksikään (?!) kioski enää avoinna? Alakulma nyt tietenkin erikseen, mutta käytäväkioskeista. Monesti tekis mieli napata makkara mukaan mutta kun luukut ovat jo kiinni. Mites onko fanituotemyynti avoinna yhtään ottelun jälkeen?

Uskoisin tämän johtuvan siitä, että kioskimyyjät yms. tekevät talkootyötä ja sulkevat kassan hyvissä ajoin, jotta pääsevät ruuhkan alta ihmisten aikoihin kotiin. Lätkäfanin kannalta ikävää, mutta kuitenkin melko inhimillistä toimintaa. Mielestäni näin parempi, kuin että otettaisiin joku ulkopuolinen (esim. Restel) "hoitamaan" hommat päin p:tä.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Markkinointi osasto. Ulkojää-kaukaloiden reunoihin JYPin logoja, pelaajien kuvia tai jotain mainoksia. Suoramarkkinointia pikku pojille, eli potenttiaalisille tuleville pelaajille.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Yksi hölmö juttu tuossa kioskihommassa mikä itseä risoo, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä. Nimittäin ottelun jälkeen ei ole yksikään (?!) kioski enää avoinna? Alakulma nyt tietenkin erikseen, mutta käytäväkioskeista. Monesti tekis mieli napata makkara mukaan mutta kun luukut ovat jo kiinni. Mites onko fanituotemyynti avoinna yhtään ottelun jälkeen?

Fanituotepiste on avoinna pelien jälkeen kyllä
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
10.1.2013 pelataan Jyväskylässä ottelu Rauman Lukkoa vastaan. Jos olisin markkinointijohtaja, olisin yhteydessä tanskalaisiin jääkiekkomedioihin jonkinlaisen "fanimatkan" järjestämiseksi Tanskasta Jyväskylään. Pelaahan ottelussa - melko suurella todennäköisyydellä - neljä Tanskan maajoukkueen pelaajaa, joten ottelua voisi markkinoida Tanskassa "tanskalaisten iltana". Jalkapallossa suomalaiset lähtevät katsomaan ulkomaille parempaa jalkapalloa, joten JYP voisi markkinoida myös ulkomaille mahdollisuutta nähdä parempaa lätkää.

Samalla markkinointijohtaja olisi yhteydessä sponsoreihinsa, Jyväskylän johtoportaaseen ja/tai JYKESiin, jotka kutsuisivat kaupunkiin ja lätkäotteluun tanskalaisen liike-elämän ja urheilun uusia ja vanhoja kontakteja.

Idea vapaasti käytettävissä!
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
10.1.2013 pelataan Jyväskylässä ottelu Rauman Lukkoa vastaan. Jos olisin markkinointijohtaja, olisin yhteydessä tanskalaisiin jääkiekkomedioihin jonkinlaisen "fanimatkan" järjestämiseksi Tanskasta Jyväskylään. Pelaahan ottelussa - melko suurella todennäköisyydellä - neljä Tanskan maajoukkueen pelaajaa, joten ottelua voisi markkinoida Tanskassa "tanskalaisten iltana". Jalkapallossa suomalaiset lähtevät katsomaan ulkomaille parempaa jalkapalloa, joten JYP voisi markkinoida myös ulkomaille mahdollisuutta nähdä parempaa lätkää.

Samalla markkinointijohtaja olisi yhteydessä sponsoreihinsa, Jyväskylän johtoportaaseen ja/tai JYKESiin, jotka kutsuisivat kaupunkiin ja lätkäotteluun tanskalaisen liike-elämän ja urheilun uusia ja vanhoja kontakteja.

Idea vapaasti käytettävissä!

Ihan hyvä idea, mutta tullee aika myöhässä.. Ja sitten kun NHL riski vielä realisoituu ja sarja alkaa sopivasti tammikuussa niin lennoilla, hotelli- yms. varauksilla voi pyyhkiä ryppynarua sekä täällä, että Tanskassa..
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Ihan hyvä idea, mutta tullee aika myöhässä.. Ja sitten kun NHL riski vielä realisoituu ja sarja alkaa sopivasti tammikuussa niin lennoilla, hotelli- yms. varauksilla voi pyyhkiä ryppynarua sekä täällä, että Tanskassa..
No, jos NHL-riski toteutuisi, voisi JYP antaa tanskalaisalennusta. Olisihan se hienoa nähdä katsomossa edes 20-30 roligaania lauleskelemassa "tanskalaisillassa". Pitäisi luottaa siihen, että matka itsessään olisi sen verran erikoisempi kokemus, että se on varaamisen arvoinen mainitusta riskistä huolimatta. Tuotti tulosta tai ei, olisi ainakin yritetty.

Näkisin, että tällaisia kannattajiin liittyviä teemailtoja tulisi järjestää useamminkin kuin vain kauden alussa. JJK:n Vesalaisen tempauksille on naureskeltu, mutta ne ovat omiaan herättämään nuoremman polven mielenkiinnon. Nykytilanne saa huolestuneeksi. Firmat tulevat hyvin huomioiduksi, mutta toimitus- ja markkinointijohtaja saisivat käyttää aikaansa enemmänkin (nuorien) kannattajien muistamiseen. Heitä varten tämä urheilubisnes on lopulta olemassa.
 

honkamar

Jäsen
Tässäpä se ongelman ydin taas kerran. Seisomapaikkoja on, mutta LAADUKKAITA seisomapaikkoja vähemmän. Ne vähät hyvät paikat joita on menevät nopeasti tai varataan rumpaleille. En ihmettele ettei etenkin satunnaisia kävijöitä kiinnosta seisoskella tuntia ennen peliä plus sitten koko peli jossain pylvään takana, alarivillä tai kulmassa josta näkyvyys on heikko.

Tässä yhdyn täysin kirjoittajan mielipiteeseen. En minä 47-v ukko viitsi mennä seisomaan esim seuraavaan JYP-Saipa -matsiin, vaikka peli kiinnostaisi kyllä. Harvemmin tulee enää JKLssä käytyä, ja silloin tämä ukkeli, tottuneena Helsingin halleihin, haluaisi istua. Seisomakatsomot on niin nähty 80-90 -luvuilla....
No onneksi on Urpo ja nettiRadioCityJKL ;)
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos olisin JYPin Toimitusjohtaja tai Markkinointijohtaja, miettisin pääni puhki kampanjaa, jolla JYPin katu-uskottavuus saataisi palautettua ja varmistettua ensi kauden kausari- ja sponsoritulot.
Nykyinen virkamies- ja juniorikiekon hybridi laittaa kaltaiseni pitkäaikaiset kannattajatkin miettimään, sijoittaako tähän tuotteeseen enää ensi kaudella. Uusia tuskin myöskään saadaan tällä menolla houkuteltua.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Akatemia on saanut markkinointiin happeesta tunnetun Petri Mannisen. Alla muutama idea seuraavalle kaudella:

- Moni Akatemian pelaaja opiskelee, joten opiskelijat saattaisi omaksua helposti joukkueen omakseen teemalla "meidän pojat"

- Ottelutapahtumien markkinointi oppilaitoksissa. Esim. Keskiviikkoisin ja Perjantaisin opiskelijoiden tanssijalkaa vipattaa, joten hallin baareihin voisi vähän laskea hintoja.

- Pari peliä vaikka kuukaudessa jolloin opiskelijakortilla pääsisi ilmaiseksi otteluihin.

- Mainontaa omaperäisemmäksi. Huumoria kehiin. (Esim mainoskuva jossa Julius Honka alistaa Jonne Virtasta tai joukkue vetäisee Gangnam stylen tahtiin)
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Akatemia on saanut markkinointiin happeesta tunnetun Petri Mannisen. Alla muutama idea seuraavalle kaudella:

- Moni Akatemian pelaaja opiskelee, joten opiskelijat saattaisi omaksua helposti joukkueen omakseen teemalla "meidän pojat"

- Pari peliä vaikka kuukaudessa jolloin opiskelijakortilla pääsisi ilmaiseksi otteluihin.

Samalla olisi hyvä saada vihdoinkin opiskelijakausarit myyntiin. Kun kerta noin paljon opiskelijoihin liittyviä ideoita on, niin toivottavasti sen tärkeimmän hoitavat kuntoon eli opiskelijakausikortit. Tai sitten opiskelijoille jonkun fanikausarin, jossa saa "normaalihintaisen" kausarin päälle fanipaidan tms. Tästäkin asiasta paljon jo jauhettu täällä, mutta noiden ideoiden ohella luulisi yhden kausariasiankin hoituvan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Laitetaan tämä tähän ketjuun koska tämä on laajempi juttu kuin miksi ostaa kausikortti, josta tämä lainaus siis on.

Millaisella markkinoinnilla Kulttimörkö yrittäisi tavoitella niitä potentiaalisia JYPin kausikortti/irtolippuasiakkaita joita nykyiset kanavat eivät ole jo tavoittaneet? Miten lätkäfaniutta voi ihmiseen istuttaa nyt vaikka Jyväskylässä jos sitä ei näinä menestysten vuosina jo tullut? Jos halliin saataisiin satunnaiset 200 katsojaa/peli,toisivatko he tunnelmaa halliin?
Hyvä kysymys johon minulla ei ole kyllä selkeää vastausta. Ensinnäkin tämä on todella laaja aihe, siis tämä kokonaisvaltainen markkinointi. Toisekseen, en ole ammattilainen vaan katson tätä asiaa kuluttajan, asiakkaan ja fanin näkökulmasta.

Ensinnäkin, panostaisin enemmän sosiaaliseen mediaan. Enemmän näitä FB-kilpailuja tyyliin jaa tämä kuva ja jakaneiden kesken arvotaan JYPin fanituotteita. Varsinkin silloin kun uusia fanituotteita lanseerataan. Tätähän voi tehdä kesken kautta ja vaikka yksi uusi tuote kerrallaan. Lisäksi enemmän sisältöä sosiaaliseen mediaan ja mieluusti vielä niin että osa jutuista olisi eksklusiivisia vain sosiaalisessa mediassa. Siellä on nyt ollut tälläisiä nuo fb-kyselytunnit pelaajille. Se on hyvä juttu, mutta laittaisin vielä jotain lyhyttä kommenttia ennen peliä valmennukselta tai joltain satunnaiselta pelaajalta.

Toinen asia mihin panostaisin nykyistä enemmän on fanituotteet. Joo, tiedetään se sisään tuleva raha on vain ämpärillinen vettä Päijänteessä. Tässä kuitenkin usein unohdetaan se, että jos tuote on laadukas, aatetta tukeva pitää sitä mielellään julkisesti päällään. Kun laitetaan vielä kyseiseen fanituotteeseen JYPin logo isolla, se näkyy julkisesti. Tämä taas tuo seuralle käytännössä ilmaista näkyvyyttä ja ehkä sitä kautta lisää hieman seuran kiinnostavuutta. Niiden fanituotteiden pitää oikeasti olla laadukkaita ja sen logon pitää oikeasti näkyä. Saatan olla yksin, mutta olen jo pitkään haaveillut takista jossa on selässä iso JYPin logo heijastavasta kankaasta. Toisi näkyvyyttä (kirjaimellisesti), olisi liikenneturvan kannalta hyvä juttu ja mahdollisesti olisi vieläpä hieno.

Kolmas, ja tämä on se tärkein asia, JYPin kannattaisi miettiä miten ottelutapahtumaan luotaisiin lisäarvoa, sellaista jota ei Nelonen Sport Pron kautta ei saa. Ideoita voi olla monia, ja ei, ne ei ole trombi ja kombi vai mikä niiden koiramaskottien nimet olivatkaan... Fanitapaaminen siellä on jokaisen ottelun jälkeen Fan Clubin toimesta mutta se on pienimuotoista toimintaa. Sen lisäksi on pelaajahaastatteluita yhteistyökumppaneiden tiloissa. Pitäisi kehittää jotain ennen ottelua ja ottelun aikana ja ottelun jälkeen. Sellaista mistä jäyhä suomalainen tykkäisi. Ei oo helppoa tämä.

Näiden lisäksi jo aikaisemmin monta kertaa mainittu yleisöön menevä pelityyli. Paljon taklauksia, ryminää ja asennetta.

Toki näitäkin ideoita saa kritisoida ja keksiä itse lisää ideoita. JYPin parasta tässä halutaan ja kehittää toimintaa eikä kritisoida vain kritisoimisen ilosta.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kulttimörköltä oivallisia pointteja markkinointiin.

Itse listaisin asiat tärkeys järjestyksessä:

1. Hurrikaani JYPin näköistä peliä Hippokselle

Itse peli täytyy saada viihdyttäväksi ja sen näköiseksi että taistellaan ja yritetään. Hurrikaaniprässi ja kunnon taklaukset kuuluvat Hippokselle. Olen aivan varma että jo tämä toisi ihan erilaisen kiinnostavuuden saapua halliin ja loisi tunnelmaa jota ei saa Nelonen Pron välityksellä.

2. Ottelutapahtuma kiinnostavaksi

Toisena kehittäisin ottelu tapahtumaa monella eri tavalla: Ennen ottelua voisi olla sellainen prematch haastattelu tilaisuus vaikka A-puolen pubissa, tekisin sellaisen korokkeen sinne Rautpohjan päätyyn että lähes kaikki näkisivät, siinä voisi olla pienimuotoista huumoria mukana myös. Esimerkkinä voisi olla että tuntia ennen pelin alkua haastateltaisiin molempien joukkueiden valmentajia tai jotakin joukkueeseen kuuluvia. He kertoisivat mistä asemista lähdetään ja miten arvioivat pelin päättyvän. Tässä yhteydessä olisi hyvä näyttää vaikka pätkiä edellisistä matseista ja maaleja. Erätauoilla voisi olla vaikka yhdet fanit haastattelussa molemmista joukkueista. tai vaikka edustaja firmasta joka toimii ottelun isäntänä. Tämä jatkuisi niin että kävisivät läpi erän tapahtumia ja samat naamat sitten seuraavalla erätauolla. Tässä voitaisiin käydä läpi saman kierroksen muita otteluita. Ottelu tapahtumaa voisi kehittää monella muullakin tavalla. Esim. minihallissa oleva pubi toimii sairaan hitaasti. Erätauon alussa voisi olla nopea pelaajan haastattelu jään reunalta. Nuo Tynit hommaamat bändit vois oikeasti heivata ja kauas. Kukaan ei kuuntele ja säälittää soittajien puolesta. Ja monesti soittavat lehdistötilaisuuden päälle. Tässä tapauksessa miettisin videotaulun käyttöä uusiksi ja jopa urkujen hommaamista. ;)

3. Markkinointi kiinnostavaksi.

Muuttaisin JYPin markkinointia niin että se olisi enemmänkin kiinnostavia tarinoita joukkueesta ja pelaajista kuin kauppaamista tyylin osta äkkiä lippusi, kohta ne loppuu. Itse tekisin esim. näin kesä aikaan muutamia haastatteluja pelaajista muissa maisemissa. Vaikkapa Ossin kanssa kalassa. Lähtisin Perrinin kanssa golfkierrokselle. Haastaisin kolme innokasta junioria Frisbeegolf kierrokselle. Kävisin pitämässä siivoustalkoot Jonne raksalla yms. Näistä voisi tehdä haastattelun letkeässä muodossa ja vaikka lyhyen videoclipin parhaista kohdista. Näitä voisi tehdä hyvin organisoitu faniporukkakin kun kysyisi seuralta luvan. Toki tälläkin hetkellä on hyviä asioita olemassa niinkuin edellä mainittiin. Tottakai Nettisivu, FB ja Twitter pitäisi olla ajantasalla.

4. Fani tuotteet

Näillekin täytyisi tehdä jotain, mutta itselle ne eivät ole merkittäviä asioita. Tosin ei siellä paljoa ole itselle käyviä tuotteita, kummilapsille olen joka vuosi jotain ostanut.

5. JYP-perhe kasaan paremmin

Jotenkin pitäisi saada JYP yhtenäisemmäksi ja paremmin porukkaa Akatemian peleihin. Ja jos innokkaita ja halukkaita on niin saada paremmin mukaan toimintaan. Itse osallistuin muutama vuosi sitten seuran toimintaan niin että olin ohjaamassa pienimpien junnujen kieeko ja luistelukouluja ihan rakkaudesta lajiin ja seuraan. Varmasti löytyisi paljon vapaaehtoisia ja sopivia tehtäviä kun vaan olisi joku väylä missä tätä tietoa välitettäisiin. Tähän samaan aiheeseen liittyy nämä JYP-tapahtumat. Olen muutamana vuonna osallistunut ns. JYP open golf kisaan Laukaan pPeurunka golfissa. Kisassa ei juuri mitenkään tuoda esille JYPiä, muuta kuin nimessä ja joissakin palkinnoissa. Muutama JYP pelaaja osallistuu kisaan ja pelailevat lähinnä keskenään. Mitään infoa ei ole tai kuulumisia, jos ei mene itse kysymään. Tuossakin olisi loistava tilaisuus tehdä markkinointia ja ottaa lehdistöä paikalle ja jakaa pelaajat ryhmiin niin että lähes kaikki pääsisivät pelaamaan jonkun fanittamansa pelaajan kanssa.

No tässä joitakin idoita nopeasti. Saa käyttää ja jakaa. ;) Saa myös ottaa yhteyttä ja voin tulla organisoimaan tai juontamaan jotakin tapahtumaa.

Tai ainakin torpatkaa nämä kertomalla mikseivät nämä onnistuisi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nopea viesti tähän väliin. Omasta mielestäni mediakuution käyttöä tulisi parantaa roimasti. Tällä hetkellä mediakuutio palvelee lähinnä sponsoreita, ei katsojaa -> taas yksi piste enemmän kotikatsomoon jäämiselle. Kotona näet televisiosta matsit selostuksen sekä uusintojen kera. Synergialla taas ei ole juuri minkäänlaista uusintaa mediakuutiolla vaan siellä pyörii ne samat mainokset sekä pelin aikana että erätauoilla. Lisäksi vielä kyseiset samat mainokset tuntuvat tulevan kauden mittaan jo puuduttavan useasti. Tämä ei mielestäni palvele edes sponsoreita.

Mitä itse tekisin tilanteelle olisi a) mediakuutiomainostamisen hinnan nostaminen. Täytyisi varata mediakuutiolle tietty aika jolloin sieltä ei saisi mainoksia ostaa, eli uusinnoille yms pelitapahtuman viihtyvyydelle tarvittava aika ei saa tulla vähenemään mainosten takia. Vaihtoehto b) taas olisi mainosten "järkeistäminen" tai tehostaminen. Tälläisiä keinoja olisi esimerkiksi lyhyt parin sekunnin mittainen "Tämänkin uusinnan tarjoaa Valtra" jonka jälkeen lähtee uusinta pyörimään. Samoin kaikkiin jäähyihin, maaleihin yms tilastomerkintöihin jotka kuutiolta näkyvät voisi liittää jonkun firman logon kylkeen. (en muista oliko viime kaudella näin tehty).

Loppuun vielä Suur-Jyväskylän lehden juttu syksyltä 2008, eli silloin kun JYP panosti kuutioon ja sitä oltiin käytetty muutama kuukausi. Juttuun pääsee tästä. Mielelläni kuulisin myös muiden mielipidettä asiasta, onko mediakuution käyttö mielestänne hyvin hoidettu?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Loppuun vielä Suur-Jyväskylän lehden juttu syksyltä 2008, eli silloin kun JYP panosti kuutioon ja sitä oltiin käytetty muutama kuukausi. Juttuun pääsee tästä. Mielelläni kuulisin myös muiden mielipidettä asiasta, onko mediakuution käyttö mielestänne hyvin hoidettu?
Olet ihan oikeassa siinä että mediakuution hyödyntäminen ei ole ihan huipputasoa. Kuten mainitsit, siellä näytetään ainakin näin katsojan näkökulmasta, liikaa mainoksia ja ennen kaikkea samoja mainoksia. Ymmärrän että niistä tulee seuralle tärkeitä euroja kirstuun mutta loppujen lopuksi samat mainokset puuduttavat eikä mediakuutiolta tule katsottua kuin paljon peliä, tai erää, on jäljellä.

Miten tätä ongelmaa kannattaa lähteä ratkomaan? Ensiksi painotan että minulla ei ole tietoja millaisia rahoja tuolta tulee ja kuinka iso osa se on JYPin tulovirtaa. Kuitenkin, vähentäisin mainoksia ja ottaisin enemmän mukaan hidastuksia kuten oli kun mediakuutio tuli Jyväskylään. Lisäksi myisin siihen mainosaikaa kuten telkkariin myydään, joskin halvemmilla hinnoilla. Siten siihen saataisiin ehkä vaihtelua myös mainoksiin eikä se enää niin paljoa puuduttaisi yksittäistä katsojaa. Ehkä sinne voisi laittaa näitä haastatteluita ennen peliä, erätauolla ja pelin jälkeen pressitilaisuus kuten ennenkin. Ennen ottelua JYPin aikaisempien otteluiden huippukohtia nostamaan tunnelmaa tai jonkin kyseenalaisen tilanteen edellisestä kyseisen otteluparin kohtaamisesta. Näin tekisin jos olisin JYPissä töissä ja omaisin vaikutusvaltaa näihin asioihin.

Aikaisemminkin olen tätä ihmetellyt, koska sellaista olen muilla liigapaikkakunnilla nähnyt, on tämä maalin jälkeinen mediakuution käyttö. Muilla liigapaikkakunnilla tulee lyhyt noin viiden sekunnin video mikä on usein sama mikä on pelaaja esittelyssä maalin tehneen pelaajan kohdalla. Jyväskylässä vain still-kuva siitä samasta. Eihän se iso juttu ole, mutta mielummin katselee kuinka esimerkiksi Perrin vetää käden lippaan ja hymyilee kuin saman loppukohtaa still-kuvana. Vai mitä olette mieltä? Sitä samaa ideaa voi mielestäni käyttää maalivahdin kohdalla kun tämä torjuu normaalin peliajan aikana rankkarin.
 

Euroviljo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika helposti tuohon saataisiin paljon elävyyttä ottelutapahtumaan. Tuossa nyt esimerkiksi yksi idea jonka voi vapaasti ottaa käyttöön.

Videotaulun käytöstä: Yleisön suosikkipelaaja

Videotaululle esimerkiksi yleisön suosikkipelaaja äänestys. Ei olisi kovin iso homma tehdä sovellus joka sallisi äänestyksen esim. webbisovelluksen, Facebookin tai tekstiviestin kautta (voisi laittaa jonkun pienen maksunkin jolloin siitä saisi vähän tuloakin) Pelin aikana esim sm-liigan katkoilla ja erätauloilla näytettäisiin tilannetietoa.

Kaikkien äänestäneiden jotain pieniä palkintoja tai esim lyhyt fanitapaaminen pelin jälkeen yleisön suosikkipelaajan kanssa jossa pelaaja luovuttaa signeeratun fanituotteen voittajille, valokuvat pelaajan kanssa jne.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ei kele..

Siis mikä ihmeen protestiaalto on iskenyt joihinkin JYP kannattajiin?
Ihan sama mitä JYP valmentaja, omistaja tai toimitusjohtaja sanoo julkisuudessa, on se jollaintavalla ylimielistä..
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että merkittävä osuuus JYP budjetista tulee yhteistyökumppaneilta? Hallin valotaulu on myyty mahdollisimman täyteen mainoksia KOSKA RAHA! Ymmärtääkö kukaan että paljon se tulee maksamaan jos screenillä onkin jotain täysin tyhjänpäiväisiä "yleisön suosikkipelaaja" shittiä?

Kertakaikkiaan ei mikään riitä? Kolme runkosarjan voittoa, kaksi mestaruutta, kaksi pronssia, European Trophyn voitto.. ja jumalauta täällä nillitetään kuinka jokainen JYP organisaation johdossa on osaamatonta paskaa!

Ja kysyn: mitä saavutatte nillittämällä? Koulupojat touhua jossa yksi kun aikansa vakuuttaa että ope on hanurista ja sitä pitää boikotoida, niin aikansa tuota hokemalla alkaa saamaan kyllä porukkaa mukaan. Mutta kysyn: mitä saavutatte tällä vitun narinalla?

Jos olisin JYP toimitusjohtaja, jatkaisin työtä seuran hyväksi mutta en haaskaisi sekuntiakaan energiaa jatkoajan sohvamanagereihin, noihin negavaltion nokkamiehiin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös