Molemmat ääripäät saataisiin hyvin karsittua, jos A. Bronsonin raja vedettäisiin sinne 95-100 hujakoille. Itse diktaattorina leikkaisin päät molemmilta ääripäiltä ja vaatisin kompromissia. Veikkaan, että niin haja-asutusalueen natsit kuin vasemmistovandaalit jäisivät suurimmilta osin 100 älykkyysosamäärän alapuolelle...
Haja-asutusalueen natseista en tiedä, mutta monet niistä oikeista natsi-johtajista, joille tehtiin ÄO-testi Nurnbergissa, olivat kylläkin keskimääräistä huomattavasti älykkäämpiä.
En toki vetäisi tästä suuria johtopäätöksiä jonkun Immosen älykkyyteen, kunhan vaan totean että ääriliikkeiden ja äärimmäisten otteiden kannattaja ei ole synonyymi idiootin kanssa. Näitä esimerkkejä löytyy myös vasemmalta, vaikkapa Lenin.
Oikeasta ja vasenta äärilaitaa yhdistää myös häikäilemätön opportunismi ja oman edun tavoittelu.
Millaista valtiota lähtisit toteuttamaan? ....
Hyvä ketjunavaus, joskin jo nyt täynnä samaa asiaa persuista, vassareista ja mamuista.
Pitänee myöhemmin miettiä kunnon listaus, mutta mainitaan pari asiaa, jotka laittaisin suht nopeasti toteutukseen:
- eduskunnan muuttaminen 50-100-paikkaiseksi, lakiasäätäväksi senaatiksi. Minä toki vahvistaisin lait ja minulla olisi veto. Kansalaisaloite-systeemi pysyisi, mutta kehottaisin vielä rajaa johonkin 100 000 nimeen
- Perustaisin NATO-selvitystyöryhmän pohtimaan jäsenyyden etuja ja haittoja konkreettisesti. Tekisin muutoksia PV-uudistukseen: tuplaisin operatiiviset joukot lukumääräisesti. Tutkisin mahdollisuutta irrottautua Ottawasta tai ainakin varmistaa oma sodanajan miinatuotanto.
- ajaisin läpi yhteiskuntasopimuksen. Ottaisin jollain lailla kokeiluun Viron yritysveromallin.
- Suomi ilmoittaisi kv. Forumeilla harkitsevansa lopettavansa kehitysavun maksamisen nykymuodossaan. Raha ohjautuisi muihin tukitoimiin, myös Suomen sisälle.
- pyrkisin houkuttelemaan koulutettuja ja fiksuja mamuja Suomeen. Yksi hyvä idea olisi oikeasti tuo englannin kielen aseman virallistaminen, suomen ja ruotsin rinnalle.
- en antaisi lupaa suurmoskeijan tms rakentamiseen salafistien rahoilla, vaan haluaisin rahan löytyvän muualta. Valtio voisi myös osallistua moskeijan rakentamiseen, tämä parempi vaihtoehto kuin bahrainilainen törkyraha.
- Suomeen ei enää rakennettaisi yhtä ainoaa ydinvoimalaa venäläisten firmojen kanssa.
Tulee mieleen muitakin juttuja, mutta mennään nyt näillä ensin.