Jos NHL alkaa, ketkä kärsivät ja ketkä hyötyvät?

  • 37 652
  • 199

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Re: Bring the game home!

Viestin lähetti iiron_troikka
Eikä siinä vielä kaikki! Listaan kolme syytä, miksi toivon, ettei NHL palaa ennen ensi kautta.

Syy 1: Ne eivät välitä koko pelistä
Syy 2: Hullut palkat syövät seurat Kanadasta ja pelaajat Euroopasta
Syy 3: NHL:n laajentaminen vei hyvät pelaajat Euroopasta

Ehkä tässä todellakin on new startille oiva mahdollisuus. NHL sairastaa tällä hetkellä pahasti. Seuraavassa syitä:

Syy 1: Palkat ovat nousseet liian kovalla vauhdilla. Pelaajayhdistys (Goodenowin porukka) väittää, että suuret palkat ovat määräytyneet markkinoiden mukaan. Väite väärin: rahaseurojen omistajat ovat sitävastoin syytäneet muista bisneksistään tienaamiaan rahoja seuroihinsa välittämättä varmoista taloudellisista tappioista, mikä on ajanut todellisten markkinoiden ehdoilla toimivat seurat tekemään kohtuuttomia riskeerauksia menestyäkseen edes jotenkin. Jos sitten menestystä ei ole näille seuroille tullut, seurauksena taloudellinen ahdinko tai jopa katastrofi.

Syy 2: Liigaa laajennettu väkisin alueille, joissa ihmisiä ei jääkiekko kiinnosta ja joissa muut ammattilaislajit syövät kiekkoilulta markkinat. NHL (Bettmanin porukka) on yliarvioinut jääkiekon kiinnostuksen eteläisessä USA:ssa ja aliarvioinut lajin merkityksen Kanadassa.

Syy 3: NHL (Bettmanin porukka) on unohtanut, että NHL ei elä ilman yhteistyötä eurooppalaisten kanssa. Seurauksena yhteistyö IIHF:n kanssa on ollut lähes olematonta.

Syy 4: Kaksi jästipäätä ei keskellä arvovaltataisteluaan tajua, että he saattavat pelleilyllään tappaa, tai ainakin pitkäksi aikaa lamauttaa koko lajin Yhdysvalloista, mikä merkitsisi loppua NHL:lle ja pitkää korpivaellusta koko lajille.


Heräisvät todellisuuteen!
 

Samppub

Jäsen
Sen verran vaan tiedoksi että Dwayne Roloson on palannut Raumalle!!! Tänään klo. 14.30 Roli asteli koneesta ulos ja siitä alkoi matka Raumalle. Roloson liittyy Lukon harjoitusvahvuuten huomenna ja todennäköisesti pelaa torstaina TPS:ää vastaan.

Santala ja Rautakorpi ovat ilmoittaneet ettei "KUNINGASTA" rangaista tempauksestaan, mutta keskustellaan asia kyllä perusteellisesti jonka jälkeen se unohdetaan ja aletaan keskittymään aluksi kuuden sakkiin sijoittumisesta... HIENO HOMMA!!!!!!!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
En kyllä osaa edes arvata kauanko menisi seuraavan suuren lätkäliigan arvostuksen saavuttaminen. Tai sitä, kuinka kauan menee, että seuraava kirjainyhdistelmä saa samanlaisen legendaarisen statuksen kuin NHL.

Veikkaan, että tämän arvostuksen saavuttamiseen menisi hyvin kauan aikaa - ainakin kiekon perinteisimmillä alueilla, niin suuri merkitys tällä alueella on kirjainyhdistelmällä NHL.

Voi toki olla, että ajattelen asiaa tunteellisesti NHl-fanina mutta oletan, että samalla tavoin tunteellisesti ajatteleviä löytyy rutkasti "Original Six"-alueelta. Nämä kiekkofanit vertaisivat pitkään uutta sarjaa NHL:een, eikä lienee vaikea kuvitella kuinka hyvin moni ajattelisi tuolloin "Kun silloin NHL:n aikaan...".

Toivon ettei tämä selkkaus koidu NHL:n tuhoksi, samalla kuitenkin toivon, että tämä puhdistaisi ilmaa ja toisi järjen ammattilaiskiekkoon. Onko tämä sitten liikaa toivottu, sen näyttää aika.

vlad.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti tamme
tää oli varmaan paras perustelu mitä oon kuullut. jeesus sentään.


Eikö ollutkin? Lyhyesti, ytimekkäästi ja täyttä totta.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Juhaht
Eikö ollutkin? Lyhyesti, ytimekkäästi ja täyttä totta.

Jooh olishan se jos olis jotain faktaa perusteluina tosta =) Olis muuten ihan mielenkiintosta tietää että miten on, lukeeko pelaajat. Oon melkosen varma että ainakaan mitkään huippupelaajat ei lue ja jos lukee, niin tuntuu aika säälittävältä :P

Kyllä mä sen uskon että esim. Nielikäinen lukee tätä (joku tässä kerto), koska haluu nähdä mitä mieltä jengi on sen sikailusta kentällä :D
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti tamme
Jooh olishan se jos olis jotain faktaa perusteluina tosta =) Olis muuten ihan mielenkiintosta tietää että miten on, lukeeko pelaajat. Oon melkosen varma että ainakaan mitkään huippupelaajat ei lue ja jos lukee, niin tuntuu aika säälittävältä :P


Mitä säälittävää siinä on? Eihän se ole sen säälittävämpää kuin se, että itsekin palstaa luet ja tänne kirjoitat. JA on siitä erikoinen foorumi, että tänne kirjoittaa oikeasti hyvin erilaisia ihmisiä, joita yhdistää kiinnostus jääkiekkoon. Näiden ihmisten ikä vaihtelee teineistä aina työelämässä vuosikymmeniä olleisiin konkareihin. Tämän saattaa huomata myös ajoittain kirjoittajien tuotoksista. Miksi siis pari-kolmekymppinen jääkiekkopelaaja ei voisi tänne kirjoittaa?

Jos itse työskentelisin alalla, jota tiiviisti mediassa seurattaisiin ja jolle olisi vastaava, intensiivistäkin keskustelua sisältävä, palsta, seuraisin sitä takuuvarmasti. Ehkä jopa kirjoittaisinkin sinne, jos oikein rohkea olisin.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Juhaht
Mitä säälittävää siinä on?

Juurikin se, että herkeämättä seuraa muiden mielipiteitä itsestään. Eikö suoritukset jäällä puhu puolestaan?

Moni valmentaja on muistuttanut pelaajia lukemasta liikaa juttuja peleistä, joukkueestaan tai itsestään. Tämä sekoittaa kyllä pelaajaa mentaalisesti. Esimerkiksi keskittyminen olennaiseen selkeästi heikentyy.

Sm-liiga on jo niin ammattimainen liiga, että tällainen keskustelu yleisellä foorumilla tuntuu kyllä aika kaukaiselta ajatukselta. Liigassa pelaaminen on kovaa kilpailua, jossa kaikki tehdään huolella ja mitään asioita ei päästetä sattuman varaan.

Olisihan se minustakin hienoa, että täällä keskustelijoista jotkut olisivat pelaajia sm-liigasta. En minä sitä kiellä. SIlti en vain usko että todelliset huippupelaajat, kuten Koivut, Pärssiset, Kuhdat, Kiprut, Niemiset, Jokiset, Jantuset.... yms lukisivat tai saatikka sitten kirjottaisivat tänne.

Moni pelaaja on sanonut, että aikaa on jäätävä muuhunkin kuin pelkästään jääkiekkoon ja sitä aikaa ei todellakaan ole paljon haaskattavana...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti tamme
Olisihan se minustakin hienoa, että täällä keskustelijoista jotkut olisivat pelaajia sm-liigasta. En minä sitä kiellä. SIlti en vain usko että todelliset huippupelaajat, kuten Koivut, Pärssiset, Kuhdat, Kiprut, Niemiset, Jokiset, Jantuset.... yms lukisivat tai saatikka sitten kirjottaisivat tänne.

Moni pelaaja on sanonut, että aikaa on jäätävä muuhunkin kuin pelkästään jääkiekkoon ja sitä aikaa ei todellakaan ole paljon haaskattavana...


Ihmisiä on monenlaisia ja joitain kiinnostaa muiden mielipide omasta duunistaan. Mainitsemasi pelaajat ovat sitä ikäluokkaa, joille ei välttämättä edes netin käyttö ole itsestäänselvyys. Nuoremmissa pelaajissa kuitenkin on runsaasti sellaisia, jotka eivät teknologirajoitteisia ole. Osaavatpa jotkut heistä käyttää jopa tietokonettakin.

Myös joidenkin liigaseurojen johdosta löytynee henkilöitä, jotka ovat kuulleet kehityksen menneen jo faxiajoista eteenpäin.
 

viba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Jossain haastattelussahan Ossi Väänänen sanoi
että oli välillä käynyt lukemassa tuota jokerifanien addressia,
mikä on täällä jatkoassa. Miksei se myöskin olis lukenut jotain muutakin.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti tamme
Jooh olishan se jos olis jotain faktaa perusteluina tosta =) Olis muuten ihan mielenkiintosta tietää että miten on, lukeeko pelaajat. Oon melkosen varma että ainakaan mitkään huippupelaajat ei lue ja jos lukee, niin tuntuu aika säälittävältä :P
Mitä faktaa sinä nyt vielä oikein kaipaat? Minäkin olen keskustellut aika hemmetin monen pelaajan kanssa ja kyllä ne pääsääntöisesti osaavat intter nettiä käyttää, suuri osa nyt kun on nuoria kundeja. Minä ainakin ihmettelen kovasti, jos joku pelaaja sanoo, ettei ole lukenut Jatkoaikaa - se on nimittäin poikkeus. Tietysti kaikki eivät niin ole tietokoneiden kanssa sinut, eivätkä näe niiden käyttöön tarvetta.

Ja miksi ihmeessä huippupelaajien kohdalla tilanne olisi jotenkin erilainen kuin esim. rivimiehillä? Noh, kovia jääkiekkojannujahan nuo pelaajatkin ovat, ja yhtä lailla lätkästä kiinnostuneita kuin me fanitkin.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Juhaht
Ihmisiä on monenlaisia ja joitain kiinnostaa muiden mielipide omasta duunistaan. Mainitsemasi pelaajat ovat sitä ikäluokkaa, joille ei välttämättä edes netin käyttö ole itsestäänselvyys. Nuoremmissa pelaajissa kuitenkin on runsaasti sellaisia, jotka eivät teknologirajoitteisia ole. Osaavatpa jotkut heistä käyttää jopa tietokonettakin.


Minä henkilökohtaisesti en kyllä voisi lukea näitä foorumeita jos sm-liigassa pelaisin. Niin moni täällä haukkuu joitain pelaajia huonoiksi, vaikka tosiasiassa he ovat todella tärkeitä joukkueelleen (nimiä mainitsematta). Vihaiseksihan siitä tulisi loppujen lopuksi ja jälleen kerran se vaikuttaisi omaan/joukkueen pelaamiseen.

Jääkiekon tietämys ei ole ihmisillä sitä luokkaa, että voisi kaikkia tavallisten pulliaisten juttuja uskoa (täälläkin niitä on). Tietenkin täytyy sanoa, että suurin osa täällä kirjotettavista viesteistä on mielenkiintoisia ja "ammattimaisia". Selkeästi siis 1 luokkaa Suomessa.

Ymmärrän sinänsä, että jotkut pelaajat käyvät lukemassa juttuja täältä, niinkuin he lukevat mistä tahansa muualtakin juttujaan. Mutta niinkuin aikasemmin epäilin pelaajien lukemista/kirjoittamista, kohteena olivat todelliset huippupelaajat niinkuin kirjoitinkin, eivätkä niin ikään "rivimiehet" liigasta (jos niin voi/saa sanoa).

I rest my case tästä aiheesta =)
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Flonaldo
Minäkin olen keskustellut aika hemmetin monen pelaajan kanssa ja kyllä ne pääsääntöisesti osaavat intter nettiä käyttää, suuri osa nyt kun on nuoria kundeja. Minä ainakin ihmettelen kovasti, jos joku pelaaja sanoo, ettei ole lukenut Jatkoaikaa - se on nimittäin poikkeus. Tietysti kaikki eivät niin ole tietokoneiden kanssa sinut, eivätkä näe niiden käyttöön tarvetta.

Tarkoitatko että on lukenu jatkoajan toimittajien kirjoituksia vai näitä foorumeita. Siin on aika iso ero =)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti tamme
Jooh olishan se jos olis jotain faktaa perusteluina tosta =) Olis muuten ihan mielenkiintosta tietää että miten on, lukeeko pelaajat. Oon melkosen varma että ainakaan mitkään huippupelaajat ei lue ja jos lukee, niin tuntuu aika säälittävältä :P

Mitäköhän säälittävää siinä olisi? Itse ainakin tunnen montakin pelaajaa jotka osaavat ihan käyttää internettiä. Otetaan nyt esim. urheilun parista Mikael Forssel joka kertoi kuinka Lontoossa asustaessaan oli kuitenkin kiva seurata Suomen fudista netin kautta. Ihan samoin esim. vaikka joku Mika Noronen varmasti ainakin jonkun verran seuraa Tapparan-pelaamista ja mikäs sen kätevämpää kuin paikassa missä on sekä mielipiteitä otteluista että puhtaita raportteja(en nyt sano että Noronen näin tekisi, mutta ihan vain esimerkkinä). Ei se että joku pelaaja käyttäisi vaikkapa jatkoaikaa useinkin kaverista millään säälittävää tee, osoittaa vaan kiinnostusta lajiin ja tuskinpa se on vapaa-ajasta kovin paljoa pois. Näin pelikaudella kun lepo on tärkeässä roolissa niin varmasti levon asiaa ajaa esim. netissä lyhyt surfailu.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti tamme
Tarkoitatko että on lukenu jatkoajan toimittajien kirjoituksia vai näitä foorumeita. Siin on aika iso ero =)
Ihan sekä että. Ihmettelen kyllä vielä tuota erittelyä huippupelaajien ja rivimiesten välillä. Mikä poikkeus siinä on? Ihan samanlaisia kavereita ne jään ulkopuolella ovat.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tässä just yrittänyt selvittää että lukeeko pelaajat myös tätä foorumia, toimittajien juttujen lisäksi (mikä on aika selvää). Jos oon selvittäny huonosti tämän asian, niin siinä oli perus miettimykseni =)

Muutama tässä nyt on selvittänyt, että jotkut ainakin lukee ja hyvä niin jos lukee. Sitten pelaajat kuulevat fanienkin mielipiteitä ja kommentteja, mikä on mielestäni hienoa ja tärkeää! Kiitti vastanneille.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Eiköhän se ole jo selvää, että äHIFK menestyy.....
Te lapaset voitte vinkua mitä vingutte,mutta PENA oli ainoa joka uskalsi ottaa tän riskin!!!!
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Flonaldo
Ihmettelen kyllä vielä tuota erittelyä huippupelaajien ja rivimiesten välillä. Mikä poikkeus siinä on? Ihan samanlaisia kavereita ne jään ulkopuolella ovat.

Varmaan sen takia, että huippupelaajilla on vähemmän aikaa kaiken muun oheistoiminnan takia. Myönnän, että jaottelu ei kyllä kieltämättä ole mikään erityisen hyvä, mutta kyllä mä silti niin luulen (huom. foorumi ja uutiset ei oo sama asia), että he eivät lue näitä juttuja niin paljon kuin muut pelaajat. Huippupelaajista kirjoitetaan muutenkin niin paljon juttuja, että he ovat jo lukeneet enemmin verrattuna sillaisiin pelaajiin, joista ei pahemmin mitään kirjoiteta. Tietysti jos hekin ehtivät lukea fanien postauksia, niin hieno juttu, ei siinä mitään ja kiitokset sinulle pelaaja jos luit tämän ;)

Tää on kyllä ihan vaan mun miettimys, enkä tiedä yhtään pitääkö paikkansa. Luulo ei ole tiedon väärtti, niinkuin sanotaan, mutta kyllä siinä jotain ideaa on? :D

Mikä tekee kenestäkin huippupelaajan, siitä voi olla montaa eri mieltä. Niinkuin Marko Kiprusoff. Täällä siitä miehestä on kirjoitettu jos minkäkin näköisiä viestejä.

Totta on tosiaan sekin, että jaottelu olisi varmaankin parempi esimerkiksi nuorilla ja vanhemmilla pelaajilla.

Mielestäni huippupelaajina ei ole niin paljon nuoria, kuin vanhempia on. Sen takia miettimykseni oli näin. Tietenkin on nuoria, jotka ovat tosi hyviä, mutta huippupelaajaksi en pysty heitä niin helposti kategorioimaan (poikkeuksia löytyy aina ja suht paljonkin). Tällä en nyt tosiaankaan väitä, että Immoset ja kumppanit olisivat huonoja, vaan loistavia ja hyvin tärkeitä he ovat, niinkuin kaikki tietävät.

Nuoremmilla netin osaamisen käyttö selittää tietysti paljon tätä koko asiaa.

Meni kyllä tämän topicin viereen nämä viestit ja pahoittelut siitä.

Rest in case ei toiminutkaan vielä :D
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minä ainakin näen asian niin, että asiakkaan mielipide on erittäin tärkeä ja että ainakin itse haluan sen kuulla.

Jatkoaika on Suomen luetuin kiekkofoorumi, joten sieltähän fanin (asiakkaan) mielipide löytyy varmasti.
 

Juuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jääkiekkoilija on yli-ihminen ja ei harrasta mitään mitä tavan kuolevainen.. :) Kyllä aika montaa pelaajaa kiinnostaa jääkiekko vapaa-aikanakin ja itse uskon, että taallä joku saattaa kirjoitellakin joskus.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
"Empiirisen tutkimukseni" perusteella väittäisin, että harvassa ovat ne SM-liigapelaajat, jotka lukevat Jatkoajan keskustelupalstaa tai mitään muutakaan lätkäjauhantapalstaa.

Asia on tullut puheeksi viimeisen vuoden sisällä yhteensä noin kahdenkymmenen pelaajan (HIFK:sta, Ilveksestä, JYP:stä ja Kärpistä) kanssa ja kukaan heistä ei kertonut lukevansa mitään internetin lätkäpalstaa. Joukossa on ollut mukana niin "tähtipelaajia" kuin "rivipelaajiakin".
 
Viimeksi muokattu:

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Keyman
"Empiirisen tutkimukseni" perusteella väittäisin, että harvassa ovat ne SM-liigapelaajat, jotka lukevat Jatkoajan keskustelupalstaa tai mitään muutakaan lätkäjauhantapalstaa.

On erittäin vaikea uskoa väitettäsi, vaikka kuinka "empiiriseen tutkimukseen" tahansa vetoisitkin. Ihminen on perusluonteeltaan utelias, eivätkä kiekkopelurit tee tähän joukkoon poikkeusta. Seurajohdoilta olisi lisäksi todellista hölmöyttä jättää aktiivisesti seuraamatta heidän asiakaskuntansa yhtä tärkeintä palautekanavaa.

Se, vaikuttaako negatiivinenkaan kirjoittelu oikeasti kenenkään pelurin otteisiin tai seuran johtohenkilön toimintaan, onkin sitten toinen kysymys.
 

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
Viestin lähetti Raymond Pearl On erittäin vaikea uskoa väitettäsi, vaikka kuinka "empiiriseen tutkimukseen" tahansa vetoisitkin.

Niin voihan se olla, että kohdalleni on vain sattunut pelaajia vähemmistöstä. Kuinka todennäköistä se on?

Perustan siis käsitykseni keskusteluihin noin parinkymmenen pelaajan kanssa. Se ei varmaankaan ole tieteellisesti riittävä otanta, mutta antaa varmasti suuntaa.

Toisaalta minulle on kyllä aivan sama, lukeeko tätä palstaa yksi vai kaikki SM-liigan pelaajat. Kunhan vain totesin asian, kun siitä oli täällä puhetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös