Jos joku toruu sinua Jatkoajalla, niin miten otat sen vastaan?

• 1 429
  • 19

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ajattelin avata tällaisen ketjun tällä kertaa. Miten on. Otatko nokkiisi jos joku sinulle sanoo pahasti täällä. Entä jos joudut puolustelemaan sanomisiasi?

Mulle ei henkilökohtaisesti ole sattunut mitään. Joskus on tullut mokailtua ja sitä on joutunut selittelemään. Tottakai katson läpi koko jutun ja mietin että olikohan toi nyt niin asiallista. Jos katson että toruminen oli aiheellista niin tottakai korjaan tilanteen. Täällä on varmasti joitakin tyyppejä jotka eivät minusta oikein tykkää, mutta varmasti tulemme keskenämme toimeen. Nyt ei ole vähään aikaan tapahtunut mitään erikoista, mutta eihän sitä tiedä mitä tuleman pitää.

Olen kirjoitellut tänne ehkä lokakuusta lähtien ja uskoisin että minusta on tullut osa "perhettä" ja olen osa jotain suurempaa kokonaisuutta. En tiedä kuinka aktiivista porukkaa täällä on, mutta itseäni pidän yhtenä eniten palstalle kirjoittelevista henkilöistä. SM-Liigan puolella minua ei tunneta, mutta Mestiksen puolella ja täällä Vapaassa keskustelussa olen luultavasti saanut jo jokinlaisen "kusipään" maineen.

Kirjoitelkaa omia mietteitänne ja omaa osuuttanne Jatkoajan keskusteluun...

Jaska85
Manager, FC Jatkoaika

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Joo.. kyllähän meitä entisiä ja nykyisiä vaasalaisia aina joskus hieman kehutaan
Henklökohtaisesti tulen iloiseksi kun joku kommentoi viestiäni, eikä sillä ole väliä vaikka kommentoija panee mielipiteeni ihan alas. Tosin hyökkäyksiä itse henkilöitä vastaan pidän pahana ja merkkinä siitä, että henkilö on "sitomatoon"...

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos kritiikki tai toisenlaiset näkemykset ovat asiallisia ja perusteltuja, ne ovat aina paikallaan, eikä niistä pidä loukkaantua. Päinvastoin, niissä on keskustelun suola ja sellaisia kommentteja omista kirjoituksista lukee ihan mielellään. Sen sijaan parin rivin "keski-suomalaiset on juntteja"- tyyliset viestit usein toistettuna lähinnä säälittävät ja kertovat kirjoittajasta itsestään aika paljon... Ironiaa ja piikittelyäkin sopii käyttää, mutta harkitusti. Ajattelematta roiskaistuna se näyttää typerältä.

Kieltämättä itsellänikin joskus kuohuu yli, kun paljon kirjoittelen tänne. Paras tapa olisi aina myöntää töppäilynsä, mutta harvapa meistä muistaa sen aina tehdä. Mannerheimilla oli yksi hyvä motto, joka sopii mainiosti tänne Jatkoaikaankin: "älä provosoidu, jos sinua provosoidaan".

Kai se niin yleensä on, että sitä saa mitä tilaa. Jos itse kirjoittelee säännöllisesti korkeintaan parin rivin juttuja mitenkään perustelematta kantaansa, ei voi olettaa, että tulee kohdelluksi muiden taholta kovin silkkihansikkain. Tyhjääkin voi kirjoittaa, kunhan se on perusteltua! Mutta mitä itua on esimerkiksi viestissä, missä lukee vain "Tappara kahvaa"? Mielestäni ei yhtään mitään.

Suosikkijoukkue
HIFK
ei muuta kuin ranteet lukkoon eikun auki!

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vedän Turkulaista turpaan! Helpottaa aina ja kaikkeen.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti matti&teppo
Vedän Turkulaista turpaan! Helpottaa aina ja kaikkeen.

Sinullahan on selkeä rakkaus-suhde turkulaisiin! Et selvästikään voi elää ilman meitä, taitaisivat mennä hermot lopullisesti!

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Ööööö

Kaikki arvostelut ja toruamiset otan HENKILÖKOHTAISESTI,enkä unohda niitä saat¤¤na IKINÄ.Minulle ei noita ole pahemmin tippunut,koska en tänne paljoa edes kirjoita.Mutta jos/kun niitä alkaa putoamaan,niin minä KOSTAN.Olen muutenkin niin ihana ihminen,että enpä oikein usko minulle mitään kritiikkiä edes tulevan.

Rakastan itseäni palavasti,koska olen niin viisas ja suvaitsevainen ihminen.

Cairns:Voisitko muuten ostaa ne makkaratkin?Minä hommaan juustot.
:D :D :D

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onhan noita toruja tullut ja AIHEESTA! Joskus olen tällainen ärsyttävä, inhottava ja kaikkea siltä väliltä; esimerkkinä mainittakoon tapaus "Suljettu osasto"...:rolleyes: Kun olen ollut väärässä, niin olen myöntänyt sen. Toiset eivät vain osaa lopettaa ajoissa..;)

Joskus olen loukkaantunut kommenteista, mutta olen huomannut ettei se kannata; meitä on moneen junaan ja joka lähtöön.. Hurttia huumoria kehiin, niin eiköhän se siitä..
:D

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
"Parhaat mielipiteet eivät ole välttämättä niitä, joista on itse aina samaa mieltä." Tästä on muodostunut eräänlainen motto minulle. Olen sen peräti itse kehittänyt, tosin joku muu tuon on varmaan myös lohkaissut. Eli hyvä ja perusteltu mielípide voi olla sellainenkin, jota ei itse kannata. Olen elämäni aikana saanut todeta useampaan otteeseen, että toisen mielipide on erilainen, mutta hyvin perusteltu sellainen.

Olen Suomi-Salaman kanssa samaa mieltä siitä, että perusteltu kritiikki on vain hyvästä. Kritiikiksi lasken sekä puoltavan että vastustavan mielipiteen. Jos kerta menee julkiselle palstalle mielipiteitään ilmaisemaan, on syytäkin olettaa, että joku niitä kommentoi. Harvaa asiaa oppii kunnolla vain itseään kuuntelemalla. Itsestäänkin oppii paljon muiden reaktioita seuraamalla.

Jos viestiini reagoidaan yllättävällä tavalla, suuntaan tai toiseen, käyn yleensä ensin oman viestin läpi. Siitä monesti huomaa, jos on aiheuttanut väärinkäsityksiä. Käytännössä reaktiot saattavat vaihdella. Joskus sitä provosoituu, joskus ei. Kaipa se mielentilasta vähän riippuu.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Perusteltu kritiikkihän on nimenomaan sitä, joka synnyttää keskustelua. Kyky erottaa asian kritisointi henkilökohtaisesta vittuilusta vaan välillä tahtoo kadota, jolloin aiheettomia hermostumisia näkee. Eipä taida montaa sellaista täällä olla, joka ei joskus olisi syyttä ottanut nokkiinsa.

Eniten harmittaa se, että ei edes yritetä ymmärtää kirjoittamaani vaan mennään henkilökohtaisuuksiin. Harmittaa siksi, että on tuhlannut aikaansa jonkin asian selittämiseen eikä toista sitten kiinnosta muu kuin pään aukominen. Tuollaisen jälkeen menee aina jonkin aikaa, että osaa suhtautua kyseiseen kirjoittajaan asiallisesti.

Jonkun maailmanomistajan elkein esiintyvän tsättiviestejä suoltavan tyypin torumiset ei liikuta ollenkaan.

Reds1897: vai ettet unohda? Vieläkö muistat, mistä hermostuit minulle taannoin? ;)

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti Designer

Reds1897: vai ettet unohda? Vieläkö muistat, mistä hermostuit minulle taannoin? ;)

Designer:Syitä on sinun tapauksessasi niin monia,että pitäneepi katsoa tuosta arkistosta(tutkii päätään,löysi pälvin).Tunnen vihani taas heräävän.Sinä Manselainen provokaattori,joka olet tehnyt elämästäni yhtä Julli-painajaista,juuri sinä,joka pelkällä olemassaolollasi olet aiheuttanut minulle PUHELINLASKUJEN nousun.Minä rupean riivaamaan sinua suunnittelija YV:llä.Opit kyllä tuntemaan huonot puoleni....lupaan sen.

ÖITÄ!!!!!

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttää pahasti siltä, että minä en saa rakentavaa keskustelua koskaan auki.

TULKAA VAAN HAKKAAMAAN! EN MÄ TEITÄ PELKÄÄ!

Tai tota nyt jos tarkemmin ajattelee niin...taidan lähteä...

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitäisikö otsikon mennä paremminkin, että jos joku toruu Jatkoajassa, eiks jeh? Jatkoajalla toruminen, Jatkoajassa toruminen, hmm, no joo...
Niin, kuten täällä on jo mainostettukin, niin asiallinen huomautus tai leikinkeikkisä avautuminen ei haittaa, sen sijaan väärinymmärryksestä johtuva pauhu lähinnä harmittaa varsinkin silloin, kun asioita ei ehdi oikoa.

Voi vitsi. Puolitoista viikkoa ilman kirjaimen kirjainta tänne. Huh huh, tuntuu ihan oudolta.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä sampio tartu epäolennaiseen...mähän tarkoitin että kun teidän joukkue menee jatkoajalle ja peli käy jo ja sinua tullaan haukkumaan niin miten otat sen vastaan. Eihän noin helppoa voi ymmärtää väärin. :rolleyes: 1-0 meikäläiselle...

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos joku aiheesta minulle sanoo, niin kyllähän se ehkä pikkasen saattaa masentaa, mutta menee pian ohitse.
Vihaa jatkoajassa tuntee valitettavan usein. Yleensä niitä kirjoittajia kohtaan joilla taitaa olla jokseenkin alhainen aivokapasiteetti.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Antaa valittaa vaan. Näppäimistön takana ihmiset ovat muutenkin asiassa kuin asiassa avoimempia kuin IRL (= In Real Life).

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kylla meikalainen ainakin sita palkokasvia tonne klyyvariin vetaa jos joku tulee ihan aiheetta torumaan, kuten tanaan socrates tuli kertomaan minulle ettei Jere sanonut mita allekirjoituksessani lukee, vaikka sen itse henkilo kohtaisesti luin maailman arvostetuimmasta urheilulehdesta, Sports Illustradesta.

Aiheellinen kritiikki on vain hyvaksi. Jos niita sammakoita sielta suustani paastan, olen valmis kritiikkiin ja osaan myos myontaa jos olen vaarassa.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti reds1897
Designer:Syitä on sinun tapauksessasi niin monia,että pitäneepi katsoa tuosta arkistosta(tutkii päätään,löysi pälvin).Tunnen vihani taas heräävän.Sinä Manselainen provokaattori,joka olet tehnyt elämästäni yhtä Julli-painajaista,juuri sinä,joka pelkällä olemassaolollasi olet aiheuttanut minulle PUHELINLASKUJEN nousun.Minä rupean riivaamaan sinua suunnittelija YV:llä.Opit kyllä tuntemaan huonot puoleni....lupaan sen.
ÖITÄ!!!!!
Sen kun kaivelet vaan, pieleen menee kuitenkin. Hähä. Et varmasti löydä, sen voin taata. Minä muistan, sinä et, minä hyvä sinä huono.
Puhelinlaskut tässä on itse kullakin riesana, mutta harva sitä muiden niskoille laittaa. Vähennä niiden viihdelinjojen käyttöä, niin lasku pienenee ihan itsekseen. Pistä vaan niitä Yviestejä, en ole lähettämiäsi ennenkään lukenut. Opin tuntemaan huonot puolesi? Onko sulla muka muitakin?

Tämä viesti on kirjoitettu selvin päin. Mutta nyt, hörps!

Afan

Jäsen
Viestin lähetti Jaska85
Älä sampio tartu epäolennaiseen...mähän tarkoitin että kun teidän joukkue menee jatkoajalle ja peli käy jo ja sinua tullaan haukkumaan niin miten otat sen vastaan. Eihän noin helppoa voi ymmärtää väärin. :rolleyes: 1-0 meikäläiselle...

...tai sitten ei. Jatkoaikaa ei näet siinä tapauksessa kirjoiteta isolla, kuten varmasti tiedät. Pilkun jotain, tiedän, mutta enpä aloittanut...

Kommentoidakseni myös itse ketjun asiaa, sanoisin, että sehän on vain positiivista, jos joku jaksaa omiin kirjoituksiin ottaa kantaa. Kriittinenkin palaute on hyvin tervetullutta, kunhan se vain pysyy asiallisena. Asiatonta palautetta en kai ole juuri saanutkaan, joten en tiedä, miten silloin reagoisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy