Yön kuluksi laskeskelin tässä ketjussa esiintyneet kannanotot, tästä asiasta kun äänestyksiä on tuskin tarvis pykätä. Hieman jouduin käyttämään tulkintaa, mutta nähdäkseni Jormakka-trion peluutusta vastusti 16 kirjoittajaa ja (vähintään varovasti) puolusti 13. Kolmesta vastauksesta en saanut selvää. Mukana on toki muutama muunkin joukkueen kuin JYPin kannattaja.
Huolestuttavaa minusta on, että ne ovat nimenomaan JYP-osion näkyvimmät ja kuuluvimmat nimimerkit ja taitaapa olla vieläpä Fan Clubin aktiivit, jotka tervaa ja höyheniä itsensä ja joukkueensa ylle sirottelevat. 16 pitkää laihaa vuotta on siitä kaudesta, kun JYP (=Jyp HT) on runkosarjan viimeksi voittanut, eikä sitä tänäkään vuonna veikannut runkosarjaan kärkeen mm. Jääkiekkolehden 10 kiekkotoimittajasta kukaan eikä liioin JA:n kiekkotoimitus. Joten kaiken tämän ranteiden viiltelyn kesken alan Kummituksen tavoin ihmetellä, mihin hittoon te olisitte tyytyväisiä? Onko marmatuksesta vain tullut laihojen vuosien varrella luonteeseen kiinnikasvanut tapa?
Vaikea keksiä mitään toista maata, jossa sarjakärjen kannattajat näin ryhmäänsä eteenpäin ruoskisivat. Kai tämä on sitä hyvää suomalaista fanikulttuuria? Tänä vuonna on käsissä hemmetin suuri mahdollisuus, JYP on edelleen lähtökohdat huomioonottaen tavallaan altavastaava ja tämä suuri mahdollisuus ei todellakaan riipu siitä, pelaako huomenna 0, 1, 2, vai 3 Jormakkaa. Rentoutusharjoituksia. Jos JYP tänään häviää, ei vika ole (yksin) Jormakoissa. Jos Kuningas Immonen pelaa rennommin kuin koko tammikuun aikana, on ansio varmasti myös Trio Jormakassa.
Muistetaanhan, että jääkiekko on vain peliä, vaikka välillä elämä onkin vain jääkiekkoa. Peli tulee ottaa tosissaan, muttei totisena. Tästä asenteesta Jormakka Brosin haastattelua voi käyttää mallina. Minusta on hienoa, että JYPissä uskalletaan hassutella. Olen jaksanut odottaa 22 vuotta JYPin mestaruutta. Jos tarve vaatii, olen valmis odottamaan vielä vaikka 50. Vaan olisi se mahtava juttu, jos kolme kuukautta odotusaikaa riittäisi. Tämän tavoitteen eteen antaa varmasti jokainen veljes SaiPaa vastaan parhaan panoksensa. Jos käy niin, että tämä on SE kausi, niin minusta olisi upeaa, että omat pojat Tuomo, Kaarlo ja Pekka Jormakka ovat mestarimiehistön osia. Tämä on mun JYP ja tästä asenteesta pidän!