Kalsongit,pikkarit, alkkarit,tykit, mamikset jne. erinäisiä nimityksiä kalsareille kyllä.Ainakin silloin, kun minä olin skloddi sana mamis, joka on stadin slangia, tarkoitti mamman poikaa (ruotsinkielellä mammas pojke, mors gris tai mammas gris) eli poikaa, joka roikkui äidin helmoissa (essun alla) peloissaan ja kanteli heti, kun joku oli tehnyt pahaa.
Mutta ajat muuttuvat, joten ehkä se tarkoittaa jotain muuta tänä päivänä.
Kalsarit, tulee sanasta kalsong. Tuon sekaannuksen voi käsittää ehkä siitä, että isoäidin (usein vaaleanpunaiset) alushousut, jotka ulottuivat melkein polviin olivat ruotsinkieliseltä nimeltään mamelucker.
P.S. Kyllä Jori tarkoitti, että jengissä ei ole mamoilijoita.
TäsmälleenPitkien kalsareiden mamis nimitys tulee mun mielestä siitä, että "mammanpojat" pitivät niitä pitkiäkalsareita.
HIFK:n ehkä tyhmin "kirjoittamaton sääntö" (vai onko peräti kiveen hakattu?) tämä pitkien kalsareiden käyttökielto. Siinä tod.näk. yksi syy joukkueen vuosittaiseen sairastelukierteeseen!Pitkien kalsareiden mamis nimitys tulee mun mielestä siitä, että "mammanpojat" pitivät niitä pitkiäkalsareita.
Onneksi valvova silmä ei uloita kopin ulkopuolelle..HIFK:n ehkä tyhmin "kirjoittamaton sääntö" (vai onko peräti kiveen hakattu?) tämä pitkien kalsareiden käyttökielto. Siinä tod.näk. yksi syy joukkueen vuosittaiseen sairastelukierteeseen!
HIFK:n ehkä tyhmin "kirjoittamaton sääntö" (vai onko peräti kiveen hakattu?) tämä pitkien kalsareiden käyttökielto. Siinä tod.näk. yksi syy joukkueen vuosittaiseen sairastelukierteeseen!
Ja jos on saanut nipulla wingsejä joukkueen tällaiseen lentoon, niin huh huh. Uskon tälläkin hetkellä enemmän joukkueen haluun alkaa pelaamaan tasollaan, kuin siihen suureen pelitapaan, jonka valmentaja on tehokkaasti saanut joukkueeseen iskostettua. Toivottavasti fiilis vaan kasvaa onnistumiseten myötä, sillä taito tässä joukkueessa pitäisi kyllä riittää sinne päätyynkin saakka. Varovaisen toiveikas alkaa olemaan, eikä vähiten juuri Lehterän vaikutuksesta joukkueen peliin.Lehterä on kyllä mainio jäbä, mutta pakko sanoa, että itselle tulee mieleen, että napsu sivuun, niin olisi aika klassinen edari-hahmo.
Mutta teot puhuu puolestaan ja on kyllä huikea pelaaja, niin ei edarius puhkea päälle. *hymiö*
Eli juuri sopivasti kunnes Mikke tekee paluun.Päälikkö
fysiikka vielä niin hyvässä kunnossa että takuulla pystyy vielä 2-4vuotta dominoimaan liigaa
Näkisin selvän yhteyden tässäAlkoiko joukkueen pelillinen herääminen siitä kun Lehterä valittiin kapteeniksi?
Jorsti vei jengin siiville Hookiin ja rentous löyty.Näkisin selvän yhteyden tässä
Jorsti vei jengin siiville Hookiin ja rentous löyty.
Mutta miettiääpä millaista ennätysten rikkomista ja murskaamists ensi kausi on kun mennään preseasonilla Sveitsiin Hookkiin.. siinä menee maailmankirjat lopullisesti sekaisin.Vai veikö sittenkään? Kas, siinäpä kinkkinen kyssäri. Ehkä jopa koko kauden jännittävin kysymys…
Alkoiko joukkueen pelillinen herääminen siitä kun Lehterä valittiin kapteeniksi?
Tää oli ihan huikea hetki ja tunsin kuinka hymy levisi korvasta korvaan.Joku tuli tuuppimaan Lehterää vihellyksen jälkeen, Lehterä käänsi kaveria ympäri kattomaan selästä et kuka sä edes oot.
On se kova.
Nathan Schnarr. Mä luulin, että se lähtee hakeen kynää nimmaria varten.Joku tuli tuuppimaan Lehterää vihellyksen jälkeen, Lehterä käänsi kaveria ympäri kattomaan selästä et kuka sä edes oot.
On se kova.