Jori Lehterä – Helsingin IFK

  • 152 710
  • 896

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
MTV on jollain helvetin tavalla onnistunut estämään iPadilla screenshotin oton heidän videoltaan, mutta ratkaisin tämän niin että pysäytin videon ja otin luurilla kuvan iPadin näytöstä :)

Kovin hyvää materiaalia ei tuosta nyt irronnut, mutta kyllä tuo minusta näyttää siltä että olkapää osuu päähän.



 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
MTV on jollain helvetin tavalla onnistunut estämään iPadilla screenshotin oton heidän videoltaan, mutta ratkaisin tämän niin että pysäytin videon ja otin luurilla kuvan iPadin näytöstä :)

Kovin hyvää materiaalia ei tuosta nyt irronnut, mutta kyllä tuo minusta näyttää siltä että olkapää osuu päähän.



Pitäisikö IFKn tehdä Pelicansit ja valittaa Hoviin? Se, että tuo vanha surkea Liigatuomari Pajula ja uninen tilannehuone eivät nyt nähneet mitään, ei ole vielä koko totuus. Tosin olisiko sellainen valitus turhaa sytykettä Lahelle?
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pitäisikö IFKn tehdä Pelicansit ja valittaa Hoviin? Se, että tuo vanha surkea Liigatuomari Pajula ja uninen tilannehuone eivät nyt nähneet mitään, ei ole vielä koko totuus. Tosin olisiko sellainen valitus turhaa sytykettä Lahelle?
Pelicans ollut huolissaan pelaajien turvallisuudesta, niin Pelicans voisi itse viedä tuon päähän kohdistuneen sekä Martinin tilanteen kurinpitoon.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pitäisikö IFKn tehdä Pelicansit ja valittaa Hoviin? Se, että tuo vanha surkea Liigatuomari Pajula ja uninen tilannehuone eivät nyt nähneet mitään, ei ole vielä koko totuus. Tosin olisiko sellainen valitus turhaa sytykettä Lahelle?

Mä en lähtisi valittamaan. Itkeminen ei yleensä lätkähommissa lämmitä. Tulee mitä tulee ja jos ei tuu mitään niin otetaan tästä meille voimaa.

Edit: Mun mielestä Jorsti tuli jo tästä voittajana ulos, jos tosiaan totesi otteluvalvojan meuhkaukseen vain lakonisesti ”okei”.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun tuo ei ole lähelläkään kyynärpäätaklausta. Käsi on kiinni kropassa osumahetkellä ja vasta taklauksen jälkeen, käsi irtoaa kropasta. Kyynärpää ei osu päähän, ei lähelläkään.

Missä on sanottu, että ainut tapa suorittaa taklaus pääähän on KYYNÄRPÄÄTAKLAUS?

Se nyt on ihan helvetin se ja sama, mikä osa kropasta osuu päähän, jos se sinne ekaksi osuu!

Päähän tuo joka tapauksessa tuli. Ei kroppaan eikä polviin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tosin olisiko sellainen valitus turhaa sytykettä Lahelle?

Tämä on ainoa validi syy miksi mahdollista valitusta ei kannattaisi tehdä, jos niin päätetään.

Tutkintapyyntöjä on turha leimata "itkemiseksi" ja peustella kunnioituksella, kun on olemassa joka tapauksessa instanssit korjaamaan mahdolliset tuomarivirheet.
Yhtä hyvin voisivat sitten Tilkanen ja Halttunen vielä tablettinsa Kierrätyskeskukseen ja jättää haastot matseissa tekemättä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Pahoittelen virhettäni.

Toki tässä puhun vain omasta näkökulmastani ja ymmärrän kantasi. Mutta mielestäni jos kokee vahvasti, että virhe on tapahtunut, miksi sitä ei kannattaisi viedä käsittelyyn?

Jos rike todetaan, saman pelikiellon tekijä olisi saanut kuitenkin, jos tuomaristo olisi ollut ottelussa tilanteen tasalla.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Toki tässä puhun vain omasta näkökulmastani ja ymmärrän kantasi. Mutta mielestäni jos kokee vahvasti, että virhe on tapahtunut, miksi sitä ei kannattaisi viedä käsittelyyn?

Jos rike todetaan, saman pelikiellon tekijä olisi saanut kuitenkin, jos tuomaristo olisi ollut ottelussa tilanteen tasalla.

Oikeus on oikeus ja ymmärrän mitä sanot, mutta mä oon aina tykännyt enemmän siitä, että purraan hammasta ja voitetaan homma kentällä, ei kabineteissa. Se on Liigan häpeä, jos eivät kykene niitä virheitä itse havaitsemaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oikeus on oikeus ja ymmärrän mitä sanot, mutta mä oon aina tykännyt enemmän siitä, että purraan hammasta ja voitetaan homma kentällä, ei kabineteissa. Se on Liigan häpeä, jos eivät kykene niitä virheitä itse havaitsemaan.
Niin mäkin, ja muutenkin sitä mieltä että näissä peleissä pelataan ja jatketaan vaikka sitten pikkuvamman kanssa, jos vaan pystyy ja kykenee.

Mut tosta tilanteesta niin hyvä kuva ja osumahan tulee leukaan eli päähän, eikä mitään pää alhaalla menoa ole, joten...
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Niin mäkin, ja muutenkin sitä mieltä että näissä peleissä pelataan ja jatketaan vaikka sitten pikkuvamman kanssa, jos vaan pystyy ja kykenee.

Mut tosta tilanteesta niin hyvä kuva ja osumahan tulee leukaan eli päähän, eikä mitään pää alhaalla menoa ole, joten...

Juu siis sen takia mä tossa noita kuvia tänne linkkailinkin, että päähänhän tuo näyttää osuvan. Ois kiva jos Liiga kaivais sen oman päänsä perseestään, unohtais näiden tarkkailijoidensa egot ja kattois ne videonsa ihan ajatuksella läpi. Jos joku kuvakulma osoittaa että kroppaan osuu, niin rahvaalle jakoon vaan. Osataan sitten käyttäytyä jatkossa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kevään pidempi jatkuminen kyllä edellyttäisi sitä, että Lehterästä alettaisiin saamaan enemmän irti. Lehterän ketju melkein eniten joutuu ottamaan pitkiä vaihtoja omissa vastaan. Olisiko jopa Raskin ja Pakarisen paikan vaihdot hyvä idea tai joku muu ketjuherätys.

Myös Koivistoinen on ollut vaisu ja molempia pieni ruletti saattaisi auttaa.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisinpäin tuo Lehterän tilanne, niin Niemelä olisi tehnyt varmasti jo rikosilmoituksen tapahtuneesta. Melko absurdina kyllä näyttäytyy ne Motinin aiemman ylipitkät pelikiellot jos tuosta päivänselvästä pääosumasta ei tule mitään.

Niin varmasti olisi Niemelä tämän tapauksen eteenpäin vienyt, jos se olisi toisinpäin tässä ollut.

Tämä on just se syy, miksi en oikein ole koskaan tosta Niemelästä valmentajana tykännyt, kun on hieman tollainen ns. "Velmuilija" ja "kitisijä", joka aina vie näitä tällaisia tapauksia eteenpäin kurinpidolle, jos niitä tapahtuu hänen joukkuettaan kohtaan, mutta sitten käytännössä hyväksyy samanlaiset otteet omilta pelaajiltaan.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei osu kyynärpää. Otin kuvakaappauksen talteen mistä kyllä näkyy että olkapää osuu ensiksi päähän ja sitten muu vartalo. Muistaakseni Motin sai samojen vartalokohtien osumasta viisi penaltia joku kausi sitten. Oli miten oli niin se oli kyllä päähän kohdistunut taklaus -ainakin kuvan perusteella. Oliko se nyt ihan sallittua?

Itse näen niin, että siinä oli jo kova jäähysuma ja tuomareilla ei vaan pitänyt pokka. Hyvittivät sitten vähän takaisin siinä Nättisen jäähyssä. Pääasia että ei ilmeisesti tullut Jorille aivotärähdystä… mutta senhän näkee sitten varmuudella vasta lauantaina.

Voi vittu sentään, jos Lehterällä nyt sattui joku aivotärähdys tällaisen sikailun takia, joka jäi vielä tuomareilta viheltämättä ja kenties jopa vaan sen vuoksi, että kun ei ollut kanttia jonkun jäähysuman takia sitä viheltää.

Kyllä vaan tuomareiden pitäisi uskaltaa rohkeasti ne selvät jäähyt viheltää, vaikka siellä olisikin joukkueella pelaajia boksissa sillä hetkellä jäähyjä istumassa. Se ei ole tuomareilta mitään roolin ottamista ja pelin ratkaisemista, jos niitä selviä jäähyjä ja sikailuja vihelletään.

Onhan näitä pelikieltoja tullut meidän leiriin myös niin usein jopa enemmänkin, kuten vaikka viimeksi Komarov, sekä aikaisemmin Motin, sekä vuosia aikaisemmin mm. Karalahti, Pikkarainen, Ruutu ja vaikka ketä muita.

Toivotaan nyt sitä, että Jorsti olisi lauantaina sataprosenttisessa kondiksessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Suoraan kupoliin. Eihän tuota selvempää osumaa voi ollakaan! Kännissäkö siellä tilannehuoneessa ollaan?
Tampereella kaksi selvää paitsiomaalia ja nyt tämä suoraan päähänkohdistuva taklaus (eikä Tapparan väärästa vaihdosta tullut maali joka vei IFK:lta mestaruuden ole suinkaan unohdettu). Ei näytä hyvältä Liigan, kurinpidon ja tuomaroinnin suhteen. Taitaa olla alkkisfaijoja muuallakin kuin meillä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Täyttä asiaa tässä jutussa:


Olisi paljon selkeämpää jos nämä vastaavat tilanteen ainakin tutkitaan koska ei tulkinnat voi play-offeissa muuttua. Jos Lehterä olisi tilanteessa loukkaantunut niin aivan varmasti olisi tutkittu.
 

Turre#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täyttä asiaa tässä jutussa:

En osaa kirjoittaa riittävän painokkaasti kuinka käsittämätön juttu tää on. Ei pelkästään se että pieneltä ruudulta katsottuna Jordanin taklaus on omaan silmään jopa rangaistavampi vaan sekin että tilanteen sivuuttamiseen ei anneta edes paskoja perusteluita.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Täyttä asiaa tässä jutussa:

Lindroth ajettiin ulos, Jordan ei saanut edes kakkosta. Aika laaja on skaala, enkä sano että Jordania olisi pitäny ajaa ulos, sen enempää ku Lindrohtiakaan. Mutta joku yhdenmukaisuus näissä olisi hyvä olla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toisinpäin tuo Lehterän tilanne, niin Niemelä olisi tehnyt varmasti jo rikosilmoituksen tapahtuneesta. Melko absurdina kyllä näyttäytyy ne Motinin aiemman ylipitkät pelikiellot jos tuosta päivänselvästä pääosumasta ei tule mitään.
Mä väitän, että edelleen Motin on kokenut Liigan puolelta suurimman oikeusmurhan. Sitten Ritchie ja Komarov läpsyttelyistään missä yleinen paine (=ulina) toi pitkää pelikieltoa.

Siis se Motinin taklaus silloin siihen tepsukkaan. Hitaalla vauhdilla kiekolliseen sivusta taklaus, taklauksesta varmaan 95% kroppaan ja ehkä, huom. EHKÄ hipaisu leukaperiin. Tepsukka vaihtoon ja kunnossa. Motin 5+20 ja järjetön pelikielto siihen päälle vielä.

Jos noilla kriteereillä mentäisiin tasapuolisesti, niin ei Liigassa voisi ollenkaan taklata. Ja jos vertaa sitä tähän Jordanin niittiin, niin tässähän osutaan ensiksi päähän ja iso osa taklauksesta kohdistuu nimen omaan päähän.

En mä silti itse tätä Jordanin niittiä törkyisenä pidä enkä lähde Lahti linjalle ulisemaan jokaisesta kontaktista jne. Taklaukset kuuluvat jääkiekkoon ja joskus voi käydä niin, että vähän osuu päähänkin.

Lehterä toivottavasti kunnossa!
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en lähtisi valittamaan. Itkeminen ei yleensä lätkähommissa lämmitä. Tulee mitä tulee ja jos ei tuu mitään niin otetaan tästä meille voimaa.

Edit: Mun mielestä Jorsti tuli jo tästä voittajana ulos, jos tosiaan totesi otteluvalvojan meuhkaukseen vain lakonisesti ”okei”
Ei näistä kannata IFK:n valittaa mihkään tietty. Hienosti Lehterä kuittasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös