Jordan Schmaltz IFK:ssa

  • 115 818
  • 605

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En ole väittänyt ettei meidän pakisto olisi tasoa ok Liigassa. IFK:ssa pakiston pitäisi kuitenkin olla kirkkaasti top-3 joka kausi. Näin ei kuitenkaan ole. Liigan kärkipakistoissa ei pelaa esim. Ahonen. Sieltä ei myöskään löydy Motin kärkiminuuteilta. Meiltä puuttuu ylivoimatykki ja pakiston leader. Toisin sanoen ykköspakkipari. Meillä on pakisto täynnä keskinkertaisuutta. Ihan hyvää sellaista, mutta ei riittävän hyvää...

Kenellä kolmella joukkueella on parempi pakisto, kuin HIFK:lla?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kenellä kolmella joukkueella on parempi pakisto, kuin HIFK:lla?

TPS:llä ja Tapparalla selvästi. Hieman parempana itse pidän myös Kärppien ja Pelicansin pakistoa. Lukko on hieman perässä.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TPS:llä ja Tapparalla selvästi. Hieman parempana itse pidän myös Kärppien ja Pelicansin pakistoa. Lukko on hieman perässä.

Itse samaistun ajatukseen Tapparasta ja Pelicansistakin jollain tasolla mutta TPS:n kanssa ollaan kyllä aika "tasoissa" ja Kärpillä mielestäni on todella ohut pakisto Ohtamaan, Niemelän ja Byströmin jälkeen. Noh, itse uskon ja luotan punasiniseen että kaikki parantaa tasollaan kauden kuluessa ja mennään päätyyn. :)
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse samaistun ajatukseen Tapparasta ja Pelicansistakin jollain tasolla mutta TPS:n kanssa ollaan kyllä aika "tasoissa" ja Kärpillä mielestäni on todella ohut pakisto Ohtamaan, Niemelän ja Byströmin jälkeen. Noh, itse uskon ja luotan punasiniseen että kaikki parantaa tasollaan kauden kuluessa ja mennään päätyyn. :)
Vaihtaisitteko pakiston Tepsin ja Pelsujen kanssa päittäin? Minä en, vaikka tällä hetkellä meidän poppoo aika kädetön onkin. Yhdellä onnistuneella täsmähankinnalla ja Luodin kuntoutuksella setti on aika kova kun noita ”hyviä” kakkoskorin ukkoja riittää. MUTTA, tuleeko/onnistuuko hankinta ja saadaanko Lyytikäisestä apuja tälle kaudelle????
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihtaisitteko pakiston Tepsin ja Pelsujen kanssa päittäin? Minä en, vaikka tällä hetkellä meidän poppoo aika kädetön onkin. Yhdellä onnistuneella täsmähankinnalla ja Luodin kuntoutuksella setti on aika kova kun noita ”hyviä” kakkoskorin ukkoja riittää. MUTTA, tuleeko/onnistuuko hankinta ja saadaanko Lyytikäisestä apuja tälle kaudelle????

Vastaus: EN

Tykkään meidän pakistosta paljon mutta kyllähän Eronen olisi mun IFK:hon kelvannut :)
 
J

Just-Ice-Hockey

Vaihtaisitteko pakiston Tepsin ja Pelsujen kanssa päittäin? Minä en, vaikka tällä hetkellä meidän poppoo aika kädetön onkin. Yhdellä onnistuneella täsmähankinnalla ja Luodin kuntoutuksella setti on aika kova kun noita ”hyviä” kakkoskorin ukkoja riittää. MUTTA, tuleeko/onnistuuko hankinta ja saadaanko Lyytikäisestä apuja tälle kaudelle????

Jos hankintoja ei enää tehtäisi vaihtaisin pakistoa TPS:n kanssa silmiä räpäyttämättä. Jos, ja toivottavasti kun, IFK:hon on vielä vähintään se yksi pakki tulossa, en päittäin vaihtaisi. Lopullinen arvio sitten, kun pakisto on ns. lukittu.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Koita olla ottamatta liian provokatiivisena, mutta eikös Schmaltzin pitänyt mielestäsi olla Söden kaltainen huippupakki?

Kenen, etenkin pakin, pitäisi sitä verkkoa heiluttaa, jos ei Schmaltzin? Hänhän on mielestäsi liigan top5 tai jopa top3 pakki, jolla kova veto. Minusta tuon määritelmän pakilla pitäisi olla aavistuksen parempi onnistumisprosentti kuin 2,4 (pakeista 40. paras). Pakkien pistepörssissä nousi kuitenkin nyt kahden syöttöpisteen myötä jostain sijoilta 30+ sijalle 15. Huikea parannus toki sekin, mutta kun pakistosta puuttuu se viivapeloite, ja Schmaltzia kovasti tietty entourage (sinä etunenässä) hehkutitte sille paikalle. Ihan hyvä palikka, mutta tuo on väärä lokero.

Pikkulapsilla ollut sellainen puulaatikko, jossa erimuotoisia reikiä joista laittaa läpi erimuotoisia palikoita. Ei se neliskulmainen palikka nyt vain mene siihen tähdenmuotoiseen lokeroon, vaikka kuinka tunkee, ja vaikka olisi paikkakunnan nätein neliskulmainen palikka.

Oli Jatkis-tauko.

Taisin silloin aikaisemmin kirjoittaa, että jos jatkaa samalla tavalla eteenpäin menemistä / peli kehittyy, niin puhutaan liigan top-5 tai top-3 pakista. Sitä ei Schmaltz VIELÄ ole. Hän pelaa ekaa kauttaan isossa kaukalossa ja joskus se kestää.

Kotkansalo on musta enemmän uusi "Söde".

Nyt enemmän Jordya katsoneenani, niin Schmaltz on enemmän sellainen uusi Quincey, joka kuitenkin taisi voittaa meidän pleijarien pistepörssin aikanaan.

Olen silti edelleen tyytyväinen hankintaan ja uskon, että keväällä tästä jampparista on paljon hyötyä ja käy Broadhurstit eli keväällä kaikki skeptikotkin toivovat jatkosopparia.

Muuten. Yksi asia on se, että me fanithan on vain oletettu Schmaltzin olevan se "Les Lancaster". Ei IFK ole missään kait julistanut, että nyt tuli uusi Mikko Kousa kehiin. Jos Schmaltz on sellainen pakki, jonka Peltonen toivoi ja Salmelainen toteutti ja kauden lopussa ollaan taistelemassa finaalipaikasta, niin eikö se ole silloin oikea rooli mitä on haettu? Eli ehkä me kiistellään turhasta. Ehkä IFK hakikin tuollaista vakaan 1.syötön antajaa, jolla on tehotilasto yli +20 kauden lopussa (nyt +8).

En mä silti kiistä, etteikö harmita Ertsi Erosen touhut tuolla Pelicanssissa. Ihan varmasti oli mahdollisuus ottaa...
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Yksi asia on se, että me fanithan on vain oletettu Schmaltzin olevan se "Les Lancaster".

Minä en ainakaan ole olettanut Schmaltzin olevan "Lancaster", vaan nähnyt IFK:n puutteen pakistossa olleen se "Lancaster". Jos Ville Peltonen on toivonut mielummin "Schmaltzia" kuin "Lancasteria", niin rohkenen epäillä, että ehkä Ville Peltonen on sitten toivonut yksinkertaisesti väärin. Toki tuonne Schmaltzinkin tyyppinen pakki on tervetullut, mutta tärkeämpää olisi ollut täyttää se "Lancasterin" laatikko. Jos nyt oli jo tehdyistä sopimuksista sekä epävarmasta koronatilanteesta johtuen pakko valita näiden välillä.

En mä silti kiistä, etteikö harmita Ertsi Erosen touhut tuolla Pelicanssissa.

Itse en olisi Pelicansin Teemu Erosta ottanut, vaan TPS:n Elmerin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Minä en ainakaan ole olettanut Schmaltzin olevan "Lancaster", vaan nähnyt IFK:n puutteen pakistossa olleen se "Lancaster". Jos Ville Peltonen on toivonut mielummin "Schmaltzia" kuin "Lancasteria", niin rohkenen epäillä, että ehkä Ville Peltonen on sitten toivonut yksinkertaisesti väärin. Toki tuonne Schmaltzinkin tyyppinen pakki on tervetullut, mutta tärkeämpää olisi ollut täyttää se "Lancasterin" laatikko. Jos nyt oli jo tehdyistä sopimuksista sekä epävarmasta koronatilanteesta johtuen pakko valita näiden välillä.

Itse en olisi Pelicansin Teemu Erosta ottanut, vaan TPS:n Elmerin.

Haisi sille, että Peltonen&Salmelainen kokivat kiekollisen osaamisen olevan riittävää Lyytinen-Teräväinen-Kotkansalo-Schmaltz-Auvitu ytimellä.

Siihen päälle Luoto ja Winberg, joka myöskin on hyvä antamaan sen hyvän 1.syötön ja nostamaan jalalla.

Pidin itsekin kiekolista osaamista kokonaisuutena paljon parempana kuin viime vuonna ja jopa parempana tai samantasoisena kuin keväällä -11. Ja edelleen Schmaltzin tehot AHLstä on paremmat kuin esim. Pressin tai Saarijärven. Kyllä mä odotin aika seppää myös pisteiden puolesta.

No, Lyytinen ja Winberg loukkaantui ja niin teki Teräväinenkin ja Schmaltz harjoituskaudella, joten ei nähty lähellekkään mitä toi pakisto olisi voinut olla, jos olisivat saaneet hyvän kesän alle.

On siis oikeasti mahdotonta arvioida olisiko toi pakisto riittänyt jos vaikka Teräväisen itseluottamus olisi ollut kohdallaan ja edes 3/4 kaverista olisi saanut ehjän kesän ja harjoituskauden, kuten ilmeisesti Lancaster ja Teemu Eronen saivat.

Nyt reagoidan ja haetaan ilmeisesti Teräväisen tilalle pelimiestä. En tiedä mikä on IFKn rahatilanne, joten vaikea arvioida mikä on Salmelaisen budjetti. Ehkä se hidastaa sitä hakua.

Oletan, että samantyyppistä pelaajaa, mutta parempaa ja halvalla...? Jotenkin haisee, että Salmelainen kyttää jotain NHL-lainaa. Onko siellä joku kiekollinen tulokaspakki, joka lähetettäisiin Suomeen 9 pelin jälkeen?

Itsekin arvostan enemmän Elmeri Erosta kuin Teemu Erosta, mutta Elmeri taisi olla palaamassa kotiseuraansa eikä ollut saatavilla. Teemu taas ihan varmasti olisi ollut. Teemulla nyt 14 pelin jälkeen 12 pistettä ja Elmerillä 15 pelin jälkeen 5 pistettä. En olisi siis nyt jälkiviisaana valittanut jos se Teemu pelaisi nyt meillä.

Monihan tämän toki kesällä havaitsi ja halusi tuoda Teemun sisään. Nöyrä kumarrus heille.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Nyt reagoidan ja haetaan ilmeisesti Teräväisen tilalle pelimiestä. En tiedä mikä on IFKn rahatilanne, joten vaikea arvioida mikä on Salmelaisen budjetti. Ehkä se hidastaa sitä hakua.

Oletan, että samantyyppistä pelaajaa, mutta parempaa ja halvalla...? Jotenkin haisee, että Salmelainen kyttää jotain NHL-lainaa. Onko siellä joku kiekollinen tulokaspakki, joka lähetettäisiin Suomeen 9 pelin jälkeen?

Aika varmasti budjetti on se mikä tässä on suurimpana eteenä vahvistuksen hankkimiselle. Varmaan tuo 9.pelin raja tulokaspakkien suhteen vaikuttaa, mutta näkisin näkisin, että enemmän vaikuttaa tuo ns. veroraja mikä tulee tässä viikon parin sisällä. Tuon jälkeen kovemman luokan ulkomaalaispelaajan hankkiminen tulee huomattavasti halvemmaksi. Siitä en sitten tiedä minkälaiset markkinat ovat tällä hetkellä kiekollisten pakkien suhteen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kaikki keskustelut huomioiden, joka tapauksessa iskisin Schmaltzille parivuotisen pahvin käteen jos miestä yhtään nappaa täällä jatkaa. Pelisuoritus ei laske vaikka vierellä olisi kuka pakki. Se on hyvän pakin merkki.

Veikkaan pistemäärän kasvavan, kun joukkue muutenkin tässä herää ja sarja tulee tutuksi. Tälläisiä rightin puolen hyviä pakkeja ei usein ole vapaana.

Sitten voi kalastella jonkun Les Lancastermaisen haun ensi kaudeksi (tai jo täksi kevääksi) täydentämään mestaruuspakistoa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä tykkään tämän kaverin tietynlaisesta positiivisuudesta. Useasti viimeisten joukossa lähdössä kentältä, heittää kaikille fist pumpit ja vaikuttaa siltä kun olisi tuntenut jätkien kanssa jo iät ja ajat. Kertonee myös hyvästä joukkuehengestä.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä tykkään tämän kaverin tietynlaisesta positiivisuudesta. Useasti viimeisten joukossa lähdössä kentältä, heittää kaikille fist pumpit ja vaikuttaa siltä kun olisi tuntenut jätkien kanssa jo iät ja ajat. Kertonee myös hyvästä joukkuehengestä.
Tämä. Tällaiset kaverit on joukkuehengen luomisen ja ylläpitämisen kannalta isossa roolissa. Sen lisäksi hoitaa oman ruutunsa peleissä kiitettävästi. Voi kun saataisiin pitää Jordan vielä tämän kauden jälkeenkin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tämä. Tällaiset kaverit on joukkuehengen luomisen ja ylläpitämisen kannalta isossa roolissa. Sen lisäksi hoitaa oman ruutunsa peleissä kiitettävästi. Voi kun saataisiin pitää Jordan vielä tämän kauden jälkeenkin.
Olen tykännyt Schmaltzin pelistä. Lauantaina oli omaan silmään(hallilla pienessä silmässä) vähän löysän oloinen ja Ilveksen 5-2 -kavennus meni puolipelaamisen piikkiin. Tänään oli taas ihan erilaista meininkiä. Kyllä minäkin tätä katsoisin mielelläni vielä tulevillakin kausilla, jos jatkaa yhtään samaan malliin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tämä. Tällaiset kaverit on joukkuehengen luomisen ja ylläpitämisen kannalta isossa roolissa. Sen lisäksi hoitaa oman ruutunsa peleissä kiitettävästi. Voi kun saataisiin pitää Jordan vielä tämän kauden jälkeenkin.
Omasta mielestäni on näyttänyt pelimieheltä alusta asti, varsinkin kun ottaa huomioon, että pelaa ensimmäistä kauttaan Euroopassa. Parantaa vielä varmasti jatkossakin ja tulee olemaan tärkeä palanen kauden edistyessä. Hyvä haku Tobbarilta ja mielellään näkisin Schmalzin HIFK:ssa tulevinakin vuosina.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti pelimies. Eilisen matsin jälkeen Schmalle luukulla taputteli jokaisen kanssa. Kaikesta eleistä ja tyylistä päätellen on varmasti iso pukukoppipelaaja jo muuten hyvän pelaamisen lisäksi.
Jatkoa vaan jos kaveri halukas.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin 25 tehopisteen vauhdissa on tämä kaveri. Edelleen hyvää suorittamista ja uskon siihen että vielä parempaa on luvassa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ennustin jo kauden alussa, että Schmaltzissa on meille oma ”ShaunHeshka” eli sellainen ~30 pisteen puolustaja, joka on reilusti plussalla. Toivottavasti Salmelainen on hakenut jo tässä syksyn aikana puumerkin jatkosopimukseen, sillä kevään otteilla voi rahasarjat kutsua. NHL on omiin silmiini nähty Schmaltzin osalta, sillä on sinne liian tasapaksu ja yllättävän pehmeä kokoisekseen, mutta Liigaan ja Eurooppaan erinomainen pelaaja.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei tästä mitään ykköstykkiä saatu, mutta ihan hyvä kakkospakkiparin kaveri. Tasapaksu kuvannee Schmaltzia aika hyvin ja tämä positiivisesti. Kakkospakkiparin mies, jonka voi heittään kakkosylivoimaan ja -alivoimaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Schmaltz olisi voinut hyvällä viimeistelyllä painaa vaikka hatun spåraa vastaan ja yhden lisää Kouvolassa. Hyvä lukemaan peliä myös hyökkäysalueella ja tekee loistavalla ajoituksella siellä nousuja pisteiden väliin. Lisää tehoja tulossa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
NHL on omiin silmiini nähty Schmaltzin osalta, sillä on sinne liian tasapaksu ja yllättävän pehmeä kokoisekseen,
Tuohon pehmeyteen liittyen, Motin on ainoa ulkomaalaispelaaja joka taklaa meillä. Muut eivät vahingossakaan ota kontaktia vastustajaan. Jos ei tälle kaudelle niin ensi kaudella olisi amerikan-Lennu tilauksessa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohon pehmeyteen liittyen, Motin on ainoa ulkomaalaispelaaja joka taklaa meillä. Muut eivät vahingossakaan ota kontaktia vastustajaan. Jos ei tälle kaudelle niin ensi kaudella olisi amerikan-Lennu tilauksessa.
Kyllä mä jo alkaisin Motinillekin sitä jatkoa sorvaamaan jos Schmalzillekin. Tämä ihan vaan plusmiinustilastoa katsomalla. Motin tosiaan lisäksi taklaakin, mutta tuntuu myös että kaudesta kauteen on tuossa tilastossa kohtuu hyvin menestynyt, ja jos ei muuten niin ainakin sisäisesti.

Ei voi ihan kaikkea tehdä väärin jos tilastot kertoo paljosta paineesta vastustajan päähän, ja tuo mainittu tilasto lisäksi pysyy sillä puolella nollaa jossa se hyvällä pakilla kuuluukin olla.

Siellä on muuten ihan kivasti IFK merkkistä väkeä 50:nen sakissa silloinkin kun katsellaan tosiaan tuota plusmiinustilastoa.
 
Viimeksi muokattu:

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös