Täällähän on lahjakkaasti canceloitu Schmaltz...
Ei ollut lopussa sitä, mitä odotettiin, mutta pitkän kauden aikana pelasi mielestäni ihan jees. Ehkä hänen avunsa eivät olleet ihan sitä, mitä joukkue olisi eniten kaivannut, mutta ei se hänen piikkiinsä voi mennä.
Mitä tulee hänen persoonaansa, hän oli nimenomaan sitä, persoona. Itse haluan nimenomaan nähdä urheilussa persoonia, koska samoja tyhjiä lauseita mutisevat urheilijat eivät kiinnosta, eivätkä aiheuta mitään positiivisia tunteita. Jos ihminen on oma itsensä, eipä siitä voi oikein haukkuakaan. Sen, millainen persoona Schmaltz oli kopissa ja oliko siitä enemmän haittaa vai hyötyä joukkueelle, tietää pelaajat ja valmennus. Ei mulla ole vaikeuksia uskoa, että otti duuninsa tosissaan, vaikka onkin rento veikkonen. Rakastammehan me Juha Jääskääkin ja erityisesti hänen persoonansa takia. Siinä vasta rento kaveri onkin, sähläävä luonnonlapsi. Voidakseenn tehdä suurempia arvioita, pitäisi olla enemmän tietoa.
Ulkkareiden arvostelu varsinkin yhden kauden perusteella, erityisesti niiden osalta, jotka ovat Suomessa ekaa kauttaan, on aina vaikeaa, eikä arvosteluasteikko mun mielestäni saisi olla se kaikkein tiukin. Ulkomaille sopeutuminen ei aina kaikissa tapauksissa tapahdu sormia napsauttamalla. Lisäksi korona ihan yleisestikin on tuonut haasteita, kun on ollut rajoituksia, ihmiset eivät kuitenkaan ole eläneet ihan vanhaa normaalia elämää ja on pitänyt miettiä kaikkia menemisiään tarkasti. Tässä on itse kukin elänyt hyvin erilaista elämää viimeiset pari vuotta vrt. aiemmin. Ehkä kaikki ei ole vastannut sitä, mitä oli odottanut? Ehkä oli suunniteltu, että perhettä ja kavereita tulee kauden aikana käymään, mutta ne eivät sitten ole toteutunutkaan? Lisäksi pelaajillakin on aina siviilielämänsä, ehkä kumppani täällä mukana tai kotona odottamassa, perhe ja kaverit kotipuolessa, jne... Pelaajat eivät ole robotteja, vaikka faneja periaatteessa kiinnostaakin vain esitykset kentällä.
Schmaltzin kohdalla toivon, että valmennus on ollut ajan tasalla hänen kokonaistilanteestaan kauden aikana. Jos peliesitysten laskemiseen on olemassa esim. terveydelliset syyt tai hänellä on ollut yksityiselämän puolella jotakin happeningia, toivon, että ne ovat valmennuksella tiedossa. Varsinkin, jos jatkosopimus on tehty. Itse toki vähän epäilen, että jatkoja ei ole, koska toinen kausi tuo seuralle verotuksellisesti "lisäkustannuksia" ja hän ollee sen hintaluokan pelaaja, ettei ehkä kannata kuitenkaan panostaa lisäeuroja kiinni.
Ei hän sentään nyt mikään totaalifloppi mun silmissä ollut, muttei mikään toppikaan. Kokonaisarvosanaksi ehkä joku 7. Runkosarjasta 8+, pleijareista 6-.