”Antonen tuo uhkaa ylivoimapeliin, ja pysyy hyvin kiekossa. Hän on ottanut tasaisesti askelia eteenpäin Liigassa, ja pääsi viime vuonna maajoukkueenkin mukaan. Hän on hyvässä kehityskulussa urallaan, ja tuo mukanaan hyvän kätisyyden sekä osaamista hyökkäyspäähän”, Lasse Kukkonen
Eli suomennettuna teki neljä YV-maalia tällä kaudella. Kärppiä vastaan Antonen ei maalinteossa onnistunut, mutta runkosarjan neljässä kohtaamisessa kirjasi kaksi syöttöpistettä. Playoffeissa syötti kolme maalia Kärppiä vastaan (2/3 YV:lla) ja siinä ne pisteet playoffeissa olikin.
Kyllähän minä pelaajan nimen tiedän, mutta ei mulla vain ole muistikuvia jostain "sateentekijästä" tms. erikoistaidoilla varustetusta pelaajasta. Ihan hyvä pelaaja, mutta eipä mulla ole kummoisia odotuksia miehen suhteen ensi kaudelle. Aika HMV? Posia siitä, ettei ole mikään kääpiö.
Mut Joose hei! Saa lyödä sellaiset näytöt tiskiin, että vanhalla pääsee tuskan parahdus. Kiitos.
Täytyy vielä kommentoida, kun Antosen uraa on tullut seurattua ensimmäisestä liigapelistä alkaen. Maalimäärää ei kannata ihmetellä, Antonen hakee lähes aina ensisijaisesti syöttöä ja siksi tarvitsee hyvän viimeistelijän ketjuunsa. Laukaus on kyllä kova, eikä edes mikään epätarkka, mutta käyttää aika säästeliäästi sitä. Sekä rannelaukaus, että lämäri lähtevät hyvin, kannattaa katsoa tuo syksyn maju-maali, oli komea.
Paras ominaisuus on kuitenkin se, että näkee ketjukaverit erittäin hyvin ja syöttää kovaa suoraan lapaan. Tämän takia syöttöpisteitä tulee paljon. Suojaa myös kiekkoa hyvin ja on ulottuva, joten pääsee loistamaan jos peli ei ole fyysistä. Ongelmapelaaja ei missään nimessä ole, on aina ollut pidetty joukkueen sisällä, maine seuraa näköjään sitkeästi.
Huonojakin puolia on ja suurin taitaa olla se, ettei saa taitoja esiin, kun tila kaukalossa vähenee. Ei ole oma ensimmäinen valinta playoff-rosteriin. Oman pään osaaminen on myös heikkoa, mutta se ei johdu asenteesta, vaan ihan puolustustaidoista.
Jos Kärppien rosteria katsoo, niin Junttilan kanssa laittaisin samaan ketjuun ja siihen kamppailuvoimaisen sentterin. Lisäksi ehdottomasti ykkösylivoimaan johonkin rooliin. Tällä yhdistelmällä pitäisi 40 pistettä tulla ja sen jälkeen voi osoittaa playoff-arvailuni vääräksi.