En pitäisi leveyden takia 150k Motinia kyllä mukana roikkumassa. Sitä varten alkaa jo olemaan tuota ukkoa ja antaisin rohkeasti loukkaantumisten tullessa vastuuta juurikin Winbergille ja muille junnuille. Tuon "150k" tai siis mitä nyt jää maksamatta vapauttaisin viimeistään jouluna tuohon kilpavarusteluun, johon Kärpätkin lähti.
Joo jos se lappu on siis jotain 150k:ta, niin sitten ei ole kovin ideaali leveyspakki hintalapun puolesta. Hyökkäykseen olisi tilausta, 3.kenttään yksi hyökkäyspeliin kykenevä pelaaja, nyt kun Iikkakin on aloittanut heikosti, eikä ole aiemmin menestynyt playoffeissa.
Itse nyt en näe muutenkaan, että Motin olisi ollut yhtä katastrofaalinen, että hänestä edes pitäisi päästä eroon – varsinkaan nyt Järvisen tulon jälkeen, kun Motinin rooli väkisinkin hieman pienenee. Menee hyvin kolmosparin minuuteilla ja alivoimassa. Ei tuo jääkiekkobisnes nyt muutenkaan mitään Stiga-ukkoilua ole, että tuosta noin vain pelaajia siirrellään, vaikka joukkueella halua olisikin.
Ei missään nimessä ole katastrofaalisen huono, menee 3.parissa ihan ok kuten olen aiemmin kirjoittanut. AV-pakkina jopa hyvä. Minusta ei ole stiga-ukkoilua miettiä tätä kaikilta kanteilta. Onko tämä nykyinen rooli se johon Motin on IFK:ssa halunnut, tai tällä hetkellä haluaa olla? Motin saisi monesta muusta seurasta selvästi isomman roolin. Tällä hetkellä ehjässä pakistossa rooli on todella pieni. Toisaalta yksi loukkaantuminen ja se rooli kasvaisi heti.
Mun papereissa Laakso on siis Motinin edellä, paljon monipuolisempi pakki, eikä yhtä virheherkkä. Ei ole yhtä näyttävä fyysinen mörssäri kuin Motin, mutta pelinluvussa tuhat kilometriä Motinia edellä. AV-pakkeja IFK:lla on jo Järvisen, Ahosen ja Varakkaan muodossa, ja jopa Laakso on pelannut hyvää AV:ta.
Tarkoitus ei siis ollut laittaa suoraan kengän kuvaa takamukseen, vaan katsoa ihan pelaajankin näkökulmasta. Jos Motinilla ei ole lähtöhaluja, niin sittenhän hän ei lähde mihinkään. Toivottavasti Järän hankinnan jälkeen kassassa on rahaa vielä 1-2.hyökkääjään. Eiköhän siellä ole. Tällä hetkellä en tosin jaksa Kärppien kilpavarustelusta huolestua, kun pelataan vielä aivan eri sijoituksista.