Joonas Donskoi

  • 290 065
  • 520

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Donkkari on vielä nuori kaveri ja kehitys kesken. Kyllä se sieltä tulee ja kovaa vielä. En ole ollenkaan huolestunut hänen kyvyistään. Notkahduksia on tullut muillekin, joilta odotetaan enemmän.

Kyllä se sieltä varmasti vielä tulee, mutta tällä hetkellä on kyseenalaista ansaitseeko Donskoi paikkaa kakkoskentässä ainakaan ensi kauden joukkueessa. Peräänkuulutan itse lähes poikkeuksetta vastuun antamista nuorille, mutta Donskoilla on vielä paljon töitä edessään. Esim. Aaltosella kesti varsin pitkään päästä tähtitasolle ja sama saattaa olla edessä Donskoillakin. Todella lupaavahan hänkin kyllä on, se on toki selvää. Toivotaan että homma olisi pienestä kiinni ja jo loppukaudella hänestä saataisiin enemmän hyötyä joukkueelle.
 

Schadowan

Jäsen
Mites, harrastaako Joonas Kärppien peleissä tätä vitun raivostuttavaa "syötä mulle, syötä mulle"-mailan hakkaamista jäähän? Kaveri on hakannut yhteensä varmaan 10minuuttia stagaansa jäähän tämän vuoden kisoissa..Olisi senkin ajan voinut käyttää fiksummin. Eniten varmasti vituttaa Salomäkeä ja Armiaa, kun tämä ääliö on jatkuvasti "äänessä". Helpottaa myös vastustajan pakkien pelaamista kummasti.

Donskoi oli viime vuonna yksi Suomen parhaista mutta tänä vuonna hän on aiheuttanut lähinnä ilmiömäistä vitutusta pörräämisellään ja itsekkyydellään. Raivostuttava pelaaja kerta kaikkiaan tällä hetkellä.

Pakko myöntää myös, että olin ihan monttu auki, kun hän teki eilen maalin suoralla lyöntilaukauksella. Sen verran onnettomia hänen laukauksena ovat olleet tähän mennessä.

Noniin, tämän avautumisen jälkeen Joonas heittää Ruotsia vastaan hatut ja ratkaisee finaalin jatkoajalla. Kiittäkää siis minua siitä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei kai se ihme ole, jos luistin painaa pelin loppua kohden, kun energiasta menee puolet mailalla jäähän koputteluun. "Hei mä oon täällä hei, syötä hei niin mä vedän oon täällä hei!".

Joo Joonas, sut on nähty.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Mites, harrastaako Joonas Kärppien peleissä tätä vitun raivostuttavaa "syötä mulle, syötä mulle"-mailan hakkaamista jäähän? Kaveri on hakannut yhteensä varmaan 10minuuttia stagaansa jäähän tämän vuoden kisoissa..Olisi senkin ajan voinut käyttää fiksummin. Eniten varmasti vituttaa Salomäkeä ja Armiaa, kun tämä ääliö on jatkuvasti "äänessä". Helpottaa myös vastustajan pakkien pelaamista kummasti.

Donskoi oli viime vuonna yksi Suomen parhaista mutta tänä vuonna hän on aiheuttanut lähinnä ilmiömäistä vitutusta pörräämisellään ja itsekkyydellään. Raivostuttava pelaaja kerta kaikkiaan tällä hetkellä.

Kyllä harrastaa. Olen repinyt hiuksia päästä jo useita kertoja tällä kaudella tuon vuoksi, on todellakin erittäin ärsyttävä tapa.

Allekirjoitan myös toisen kappaleesi, vaikka Kärppäfani olenkin. Tuo käyttämäsi sana kuvaa aika mainiosti omiakin tuntemuksia tällä hetkellä.

Ja kun tuossa ylempänä oli puhetta Joonaksen liikkeestä, niin todellakin se on yksi suurimmista puutteista hänellä. Luistelutekniikka on huono. Jotenkin tulee Jokisen Jussi mieleen. Ja toki myös peliäly ja pelin rytmittäminen ovat puutteellisia, sillä syötöt eivät joko tule, tai jos tulevat niin väärään aikaan. Ehkä tuo pieni tuska myös vaikuttaa tähän, sillä ei viime kaudella niin ongelmalliselta tämäkään näyttänyt, vaikka silloinkin toki Donskoi paljon kiekkoa kuskasi.
 
En kuitenkaan ääliöksi sanoisi, mutta itsekkääksi ja turhautuneeksi kylläkin. Tuo ketju tuntuu muutenkin omituiselta, kun Donskoi ja Armia haluaisivat molemmat omat kiekkonsa. Armialle tämän sinänsä sallin, kun kaveri pomputtaa kivasti tehoja jos jonkinlaisilla pompuilla. Donskoin puolestaan tulisi ottaa ennemmin napsu toiseen suuntaan tyyliin "ei se ainakaan väkisillä sen paremmin onnistu".

Mutta palatakseni liigaan, niin IHAN SAMA JUTTU. Ei vain syötä vapaillekaan miehille. Huikean kovatkin pelimiehet syöttävät, mikäli se edistää vähänkään peliä. Tähän ei liity huono-laukaus-on-parempi-kuin-hyvä-syöttö-juttu, vaan se miten normaalisti toimitaan, vaikka sitten keskialueella.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Ehkäpä tämä kausi pitäisi ottaa Donskoin kanssa vielä korostetusti treenin kannalta, kerran homma vain ei lähde toimimaan kuten viime vuonna?

Tämä voisi olla hyväkin ratkaisu. Ylimääräistä, kovaa treeniä ja vastapainoksi ylimääräistä huilia tarvittaessa katsomokomennusten muodossa. Heikkouksen kehittämistä ensi kautta silmälläpitäen.

Viime kaudella Donkkari oli mun suosikkipelaajia mutta on tällä kaudella ollut niin aneeminen, että ei kuulu Kärppien kärkiketjuihin. Salomäki - Komulainen - Sindel tuntuisi olevan parempi kuin mikä tahansa ketju mihin Donskoin Kärpissä laittaa, varsinkin kun Kääpiökin on pienen suvantovaiheen jälkeen alkanut suorittamaan.

Eipä tässä oikein muuta voi kuin luottaa siihen että Ara kokeneena ammattimiehenä tietää mikä on paras ratkaisu.
 
Donkkarilla on kyllä vuoren kokoinen apina selässä tällä hetkellä. Itseluottamus on tasan 0 eikä yhtään mikään onnistu. Liigapelejä on kuitenkin takana sen verran, että normaali suorittaminen riittää pelin mukana pysymiseen, mutta kaikki edelliskauden väläytykset oikein loistavat poissaolollaan. Kun kiekko tulee Donskoin lapaan alkaa jostain syystä käsittämätön pomputtelu, varsinkin maalintekotilanteissa. Eilenkin Tepsiä vastaan b-pisteiden välistä parhaalta vetopaikalta ankara lataus ja veto suoraan puolustajan polvisuojiin. Kaikki haastot ja kikat on jo jätetty ja Donskoi selvästi yrittää keskittyä peruspeliin, mutta siitäkään ei oikein tule mitään, koska se ei todellakaan ole Donskoin vahvuus.

Porvoon Kärpän kanssa olen vahvasti samaa mieltä Donskoin pelikäsityksestä, tai siis sen puutteesta. Myös aiempiin viesteihin on helppo yhtyä koskien treeniohjelmaa, sillä näyttää että tällä kaudella ei mitään ihmeitä tulla enää näkemään. Potentiaali on kuitenkin edelleenkin olemassa, mutta se pitää vain saada realisoitua. Jotenkin vain tuntuu käsittämättömältä, että kaikki ne haastot ja suoritukset, mitä viime kaudella nähtiin, ovat nyt poissa. Selkää vain suoraksi ja jumalaton määrä treeniä. Oikotietä onneen ei ole.

Peluutuksesta vielä sen verran, että Donskoilla on sen verran negatiivinen vaikutus ketjukavereihinsa tällä hetkellä, että vaikka nuorten peluuttamisen puolella olen kaikin tavoin, ei sen tulisi tulla loppukaudesta menestyksen varjolla. Vaikka sitten Mestikseen hakemaan isoa roolia tai ehdotettuja "treenivapaita", mutta tämänhetkistä Donskoita en esimerkiksi Stumpelin passeja halua nähdä pomputtelemassa vastustajille, kuten jotkut palstaveljet ovat ketjusommitelmissaan kaavailleet.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peluutuksesta vielä sen verran, että Donskoilla on sen verran negatiivinen vaikutus ketjukavereihinsa tällä hetkellä, että vaikka nuorten peluuttamisen puolella olen kaikin tavoin, ei sen tulisi tulla loppukaudesta menestyksen varjolla. Vaikka sitten Mestikseen hakemaan isoa roolia tai ehdotettuja "treenivapaita", mutta tämänhetkistä Donskoita en esimerkiksi Stumpelin passeja halua nähdä pomputtelemassa vastustajille, kuten jotkut palstaveljet ovat ketjusommitelmissaan kaavailleet.

Näinhän se vähän tahtoo olla. Olen itsekin vaatinut nuorille peliaikaa, mutta Stumpelin ja Backlundin hankintojen myötä on selvästi päätetty taistella kausi kunnialla loppuun asti jonkinlaisella menestystavoitteellakin, joten Donskoinkin asema kakkosessa kannattaa ottaa harkintaan. Komulainen on kuitenkin esiintynyt aika pirteästi ja tehnyt viime aikoina ihan mukavasti maaleja. Ja oma kasvattihan se Komulainenkin on eikä vielä iällä pilattu vaikka Donskoita vanhempi onkin.

Samaan pakettiin kuuluu myöskin jatkosuunnitelmat Donskoin suhteen eli onko niitä ensi kaudeksi. Jatkosopparia ei ole vieläkään kuulunut joten jotain probleemaa siellä varmasti on. En olisi itse uskonut ajattelevani näin, mutta en edes pidä ihan itsestäänselvänä että Kärpät ja Donskoi olisi ensi kaudeksi paras mahdollinen yhdistelmä mikäli mestaruutta haetaan oikein tosissaan.
Nykyisestä ykkösestä saadaan ensi kaudeksi loistava kakkonen ja sen kuvion mukaisesti Salomäelle tarvittaisiin kaksi huikeaa kaveria ykköseen. Kolmonen olisi nykyisessä muodossaan yksi maan parhaista kolmosista ja neloseenkin riittää porukkaa. Toki Donskoi menisi nelosessakin, mutta eiköhän hän saa parempiakin tarjouksia joistain muista joukkueesta, vaikkei ykköseen ole varmasti asiaa missään. Lisäksi neloseen olisi hahmotelmassani jo tyrkyllä kelpo miehiä tyyliin Komulainen ja Keränen kuten myös Körkkö ja kumppanit.

Toisaalta olisi myös sääli luopua Donskoista, kyseessä kun piti olla Mikael Granlundin jälkeen lupaavin junnumme. Kolmosessa voisi olla tilaa Kossun paikalla, mutta kyllähän Kossun peliesitykset ovat olleet selvästi paremmat tällä kaudella. Mikäli Kossun kanssa tehdään jatkosoppari ensi kaudeksi en itse asiassa usko suolaavani Ahoa vaikka Donskoi päästettäisiin muualle. Tämä toki sillä edellytyksellä että ne kaksi puuttuvaa ykköskentän hyökkääjää ovat oikeasti tasoa Rosa ja Tenkrat. Ehkäpä yksi vaihtoehto voisi olla pidempi jakosoppari Donskoin kanssa, mutta vuokraaminen esim. SaiPaan tms. ensi kaudeksi tai osaksi ensi kautta...
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Näkisin Aran jo tehneen pelaajahierarkiavalintansa. Piku joutui jättämään pelin kesken -> Donskoi ykköseen, Komulainen puolivilttiin pelaamaan hajavaihtoja.

Paljon on kuitenkin liikkuvia osia. Pystyykö Piku pelaamaan viikonloppuna? Jos ei, miten toimii Huml - Stümpel - Haataja? Kannattaako Pikua paluun koittaessa laittaa enää Ivanin ja Haden väliin?

Uskoisin Pikun ollessa pelikunnossa viikonloppuna ketjujen olevan mallia:

Huml - Viuhkola - Haataja
Donskoi - Stümpel - Junttila
Kossu - Kemppainen - Keränen
Alikoski - Saarenheimo - Komulainen

Jos Piku ei pelaa, Stümpel ykkösen keskelle, Komu jatkaa kakkossenana ja Körö nelosessa.

--

Ketjun aiheeseenkin voisi jotain kirjoittaa. Donkkari on umpijäässä, ollut koko kauden. Huonoa tuuria ja huonoa huonon tuurin käsittelyä. Liekö vielä ladannut itsellensä karmeat suorituspaineet kauden alla.

Ara on ottanut Donskoin kohdalla käyttöön solmut auki vaikka väkisin -lähestymistavan. Vastuuta tulee koko ajan, vaikka pelisuoritukset on perseestä. Kolmesta Blues-pelistä ensimmäisessä oli nähtävissä pientä valoa ikkunassa muutenkin kuin maalin muodossa, mutta nopeasti se valo kuihtui. Kärppien menestyksen kannalta Donskoin löytyminen olisi iso asia.

Yksi mielenkiintoinen seurattava asia on, aukeaako Donkkarin umpisolmut Stümpelin rinnalla vai meneekö äijä totaalilukkoon. Maalintekopaineet, ainakaan henkilökohtaiset, eivät varmasti helpota slovakin rinnalla pelatessa, mutta toisaalta Stümpel lienee se kilpi joka saa paskat niskaansa kiekkokansalta jos tulosta ei tule.

Toivon todella että viikonloppuna tilastoissa lukee Joonas Donskoi (Jozef Stümpel).
 
Viimeksi muokattu:

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Samaan pakettiin kuuluu myöskin jatkosuunnitelmat Donskoin suhteen eli onko niitä ensi kaudeksi. Jatkosopparia ei ole vieläkään kuulunut joten jotain probleemaa siellä varmasti on. En olisi itse uskonut ajattelevani näin, mutta en edes pidä ihan itsestäänselvänä että Kärpät ja Donskoi olisi ensi kaudeksi paras mahdollinen yhdistelmä mikäli mestaruutta haetaan oikein tosissaan.


En missään tapauksessa ymmärrä kirjoitustasi niin, että olisitkaan Donskoita pois laittamassa vaan pikemminkin "suru silmässä" aprikoimassa että mistä se paikka Donkkarille jatkossa löytyy. Niin minäkin.

Mutta että nyt kun seurajohtokin on uudelleen oppimassa pitkäjänteisyyttä niin ei nyt me kannattajat aleta sitä vaikeammaksi tekemään. Eli lopetetaan jo pelkät spekulaatiotkin Donskoin pois laittamisesta heti alkuunsa. Ei meillä kerta kaikkiaan ole sellaiseen varaa. Suorituksia saa toki arvioida ja asemaa joukkueen sisällä muuttaa (pudottaa) itse kunkin ansioiden mukaisesti. Ja näin tietysti kuuluukin tehdä.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Jatkosopparia ei ole vieläkään kuulunut joten jotain probleemaa siellä varmasti on.
Donskoin omien sanojen mukaan on jatkamassa Kärpissä, sopimuksesta ollaan "yhteisymmärryksessä", mutta vielä allekirjoitusta tai ainakin julkaisua vailla. Ja erittäin hienoa niin, sillä eihän tämän tason lupauksien voi antaa valua käsistä. Donkkari on kuitenkin potentiaaliltaan paljon edellä vaikkapa mieshuora-Pesosta tai Juhamatti Aaltosta tuossa iässä, ja heilläkin kesti oman aikansa puhjeta kukkaan.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Donkkarille soppari ja äkkiä. Valmennus sitten töihin, jotta saavat tämän potentiaalin esiin. Tästä kaudesta en tiedä, mutta luulisi että tuleva(t) helpompia, kun turhat ennakkopaineet sekä maanpuolustusvelvollisuus takana ja saisi hyvän sopimuksen kanssa keskittyä olennaiseen.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta että nyt kun seurajohtokin on uudelleen oppimassa pitkäjänteisyyttä niin ei nyt me kannattajat aleta sitä vaikeammaksi tekemään. Eli lopetetaan jo pelkät spekulaatiotkin Donskoin pois laittamisesta heti alkuunsa. Ei meillä kerta kaikkiaan ole sellaiseen varaa. Suorituksia saa toki arvioida ja asemaa joukkueen sisällä muuttaa (pudottaa) itse kunkin ansioiden mukaisesti. Ja näin tietysti kuuluukin tehdä.

Näin kai se menee. Mutta olen yhä sitä mieltä että paremmat saumat mestaruuteen olisi kyllä sillä, että Salomäen ympärille saataisiin muodostettua takuuvarma ykköskenttä. Pahoin pelkään ettei Donskoi ole vielä todellinen supertekijä (lähemmäs piste per peli) ensi kaudella, mikä tarkoittanee käytönnässä sitä että Huml - Viuhkola - Haataja jatkaa ykköskenttänä. Mutta tämä sopii itselleni, kivahan noita nuoria on kehittää vaikka hieman menestyksen kustannuksellakin.

Mikäli Donskoita on suunniteltu Salomäen kenttään ja Viuhkolan kanssa saadaan tehtyä jatkosoppari on ensi kauden joukkue siis jotakuinkin samantasoinen kuin tämän kauden joukkue. Eli toivo lepää lähinnä siinä että nuoret ovat kehittyneet eivätkä vanhat ole taantuneet liikaa. Toki sekin on mahdollista että Donskoita kaavaillaan ensi kaudeksi kolmoseen Kossun paikalle, mutta kyllähän Kossu on täyttänyt tuon paikan myös mainiosti.
 

matiasrust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näin kai se menee. Mutta olen yhä sitä mieltä että paremmat saumat mestaruuteen olisi kyllä sillä, että Salomäen ympärille saataisiin muodostettua takuuvarma ykköskenttä. Pahoin pelkään ettei Donskoi ole vielä todellinen supertekijä (lähemmäs piste per peli) ensi kaudella, mikä tarkoittanee käytönnässä sitä että Huml - Viuhkola - Haataja jatkaa ykköskenttänä. Mutta tämä sopii itselleni, kivahan noita nuoria on kehittää vaikka hieman menestyksen kustannuksellakin.

Mikäli Donskoita on suunniteltu Salomäen kenttään ja Viuhkolan kanssa saadaan tehtyä jatkosoppari on ensi kauden joukkue siis jotakuinkin samantasoinen kuin tämän kauden joukkue. Eli toivo lepää lähinnä siinä että nuoret ovat kehittyneet eivätkä vanhat ole taantuneet liikaa.


En käy tätäkään kiistämään. Donskoi tai paremminkin Donskoin tämän kaudet vaisut otteet ovat kyllä jonkinlainen "ongelma". Totta on, että mestaruusjunaan päästäksemme kärkiketjujen tasoa pitäisi pystyä nostamaan. Donskoi oli kauden alkaessa minun laskelmissa ehdoton tulevan "mestaruusjoukkueen" kärkiketjujen pelaaja, mutta nyt näyttää huonommalta. Jos mitään käänteitä parempaan ei tapahdu niin mistä tosiaan löytyy paikka Joonakselle mikä vastaa joukkueen tarpeita ja tyydyttää myös pelaajan omia kunnianhimoja. Uskon niitä Joonaksella olevan, tällä hetkellä jossain muodossa ehkä liikaakin (paineiksi kääntyneinä). Mutta niin tai näin Donskoista luopuminen tuntuisi minusta nykysuunta huomioiden kovin kovin epäloogiselta ja järjenvastaiseltakin ratkaisulta.


Minä myönnän olevani näiden omien poikien osalta joskus vähän liiankin innokas ja jalat ei meinaa aina pysyä maassa. Kyllä sinne muutakin tarvitaan. Mutta se innokkuus ja halu luottaa perustuu siihen että nämä nuoret saattavat kaiken natsatessa kohdilleen tehdä ällistyttävänkin nopeita kehityspiikkejä (ehkä harvemmin Kärpissä?) kun taas ikäpelaajat harvemmin. Ja omat on tietysti aina omia.
Tuoreimpina esimerkkeinä tästä kärsivällisyydestä tulevat mieleen ainakin Atte Ohtamaa ja Joonas Komulainen. Ei tarvi mennä ajassa kuin 1 1/2 -2 vuotta taaksepäin niin Ohtamaa alkoi lukeutua jo menetettyihin lupauksiin. Virheitä tuli ja välillä paljon. Nyt Ohtamaa on kasvanut ja kehittynyt aivan silmissä ja on minun mielestä kohta melkeinpä johtavia kärppäpuolustajia. Pikku ripaus vielä parempaa. Vielä tuoreempana esimerkkinä Komulainen jota vielä viime kaudella oltiin lähettämässä mestikseen jos sinne sattuisi vaan jollekin kelpaamaan. Joka tapauksessa Komulainen oli nähty. Tällä hetkellä pelaa vähintäänkin kelvollisesti ja ansaitsee täysin paikkansa nykyjoukkueessa. Tämäkin Joonas saattaa olla jatkossa yhdenlainen "ongelma". Rahkeet ei taida riittää kärkiketjuihin ja vahvuudet valuvat hukkaan jossain nelosketjussa ?
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
No nythän Donskoi on alkanut löytää itseään ja viimeisessä kuudessa ottelussa on syntynyt tehot 1+4=5. Eli lähes piste-per-peli-tahdilla on viime aikoina vedellyt. Eilenkin hieno alustus Junttilan voittomaaliin.

Annetaan Joonakselle aikaa, kyllä se oma taso on taas sieltä löytymässä.
 
Viimeksi muokattu:

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Soppari on tosin vain vuoden mittainen, mikä on mielenkiintoista. Onkohan tämä ollut seuran vai Donskoin tahto...

No ihan normaali option vuoden käyttö?
 
Tämäpä mieluisa soppari. Vaikka en olekaan varsinaisesti isoin Donskoi-fani, niin silti tykkään, että omille kasvateille sorvataan sopparit. Donskoista voi edelleen kasvaa jopa loistava pelimies, eikä ole mahdotonta että jo tälläkin kaudella parantaisi. Pikkuisen sitä näkemystä lisää ja vähän helpompia kiekosta luopumisia.. siis joukkuekavereille. Muuten sitten normaalia kehitystä ja avot.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko Donkkarin änärisopimuksesta tihkunut tietoja? Huomenna on viimeinen päivä kun Floridan pitää tehdä Donskoin kanssa soppari jos meinaa oikeudet häneen pitää itsellään. Varmastikaan Donskoi ei änäriin ensi kaudeksi ole vielä lähdössä mutta sellainen kolmivuotinen soppari josta eka pelataan sm-liigassa lienee aika todennäköinen. Jonehan on uudelleen varauskelpoinen jos ei Florida häntä nyt kiinnitä.

Miten muuten palkkaus menee näissä NHL-sopimuksen alaisissa pelaajissa? Maksaako Kärpät miehelle edelleen palkan vai maksaako Kärpät vuokraa NHL-joukkueelle vai ottaako NHL-joukkue kontolleen pelaajan palkan?
 

JPL

Jäsen
Onko Donkkarin änärisopimuksesta tihkunut tietoja? Huomenna on viimeinen päivä kun Floridan pitää tehdä Donskoin kanssa soppari jos meinaa oikeudet häneen pitää itsellään. Varmastikaan Donskoi ei änäriin ensi kaudeksi ole vielä lähdössä mutta sellainen kolmivuotinen soppari josta eka pelataan sm-liigassa lienee aika todennäköinen. Jonehan on uudelleen varauskelpoinen jos ei Florida häntä nyt kiinnitä.

Miten muuten palkkaus menee näissä NHL-sopimuksen alaisissa pelaajissa? Maksaako Kärpät miehelle edelleen palkan vai maksaako Kärpät vuokraa NHL-joukkueelle vai ottaako NHL-joukkue kontolleen pelaajan palkan?

Donskoihan oli Iltalehdelle (?) kommentoinut, että ensi vuosi menee Kärpissä ja kova rääkkikesä tiedossa ja hyvä vuosi ensi vuodelle, jonka jälkeen toivoo että portit aukeaa.

Todennäköisesti sopimus tulee, koska muutoin varaus tosiaan raukeaa. Menikö tosiaan niin, että hänet joutuisi varaamaan uudelleen? Oma muistikuva oli, että pelaaja varataan vain kerran ja jos sopimusta ei synny, pelaajasta tulee UFA?

Todennäköisesti NHL joukkue maksaa jonkun bonuksen, mutta palkan maksaisi tässä tapauksessa Kärpät. Tiedä näistä sitten, kun varmaan jokainen case vähän erilainen.
 

Johnnie

Jäsen
Todennäköisesti sopimus tulee, koska muutoin varaus tosiaan raukeaa. Menikö tosiaan niin, että hänet joutuisi varaamaan uudelleen? Oma muistikuva oli, että pelaaja varataan vain kerran ja jos sopimusta ei synny, pelaajasta tulee UFA?

Eihän häntä kukaan joutuisi varaamaan uudelleen, mutta kyllä, Donskoi olisi varauskelpoinen varattavaksi toisen kerran. Lähin esimerkki tällaisesta tapauksesta lienee Masi Marjamäki joka varattiin ensimmäisen kerran Bostoniin 2003 ja toisen kerran NY Islandersiin 2005 kun ensimmäinen varaus oli rauennut.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
THN:n Future Watch-läpyskässä oli lyhyt maininta, että Panthers haluaisi Donskoin ensi kaudeksi AHL:än. Donskoi taisi olla sijalla kahdeksan Floridan sisäisessä prospect-vertailussa. Tosin vaikka noiden juttujen kirjoittajat seuraavat omaa joukkuettaan tiiviisti, niin mitään kovin lopullisia johtopäätöksi tuollaisesta yhdestä lauseesta ei kannata tietenkään vetää. Varsinkin kun tiedot nuorista eurooppalaisista pelaajista, jotka eivät ole aivan terävintä huippua, tuntuvat usein olevan hieman vajavaisia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se sitten Jone ilmeisesti saanut sitä änärisopparia vai onko lehdistö vain nukkunut hänen kohdallaan? Mistä voi tarkistaa viime hetken NHL-siirrot ja sopimusuutiset?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ei se sitten Jone ilmeisesti saanut sitä änärisopparia vai onko lehdistö vain nukkunut hänen kohdallaan? Mistä voi tarkistaa viime hetken NHL-siirrot ja sopimusuutiset?
Vielähän tässä on aikaa.
CBA kirjoitti:
the Club shall retain the exclusive right of negotiation for the services of such Player up to and including the second June 1 following the date of his selection.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös