Jonkun on muututtava – Aholan on lähdettävä!

  • 82 546
  • 265
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
OT:na sanoisin että pikaisen pähkäilyn tuloksena mieleen tulivat Kisapuisto Lappeenrannassa, Niiralan Monttu Kuopiossa, Hakametsän jäähalli Tampereella ja tietysti Helsingin jäähalli.

Lappeen Rannan saati Kuopijon halleissa en ole käynyt, mutta Hakis ja Nordis on huomattavasti tasokkaampia halleja ja toisivat yritykselle paljon parempaa julkisuutta kuin Porin luola. Yritykset on tänä päivänä yllättävän tarkkoja imagostaan. Ehkä sitten joskus ensi vuosituhannella kun Poriinkin on saatu ajanmukainen jäähalli, joku firma voisi ostaa sen nimen. Nykyisellään tuon luolan voisi kyllä nimetä vaikka Antti Vuolanne Areenaksi (terveisiä vaan...;-)) paremman puutteessa.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Nykyisellään tuon luolan voisi kyllä nimetä vaikka Antti Vuolanne Areenaksi (terveisiä vaan...;-)) paremman puutteessa.

Niin paljon, kuin SJS on ärsyttänyt, niin nyt on pakko antaa tunnustusta. Nappi-kirjoitus. Porin hallin taso edustaa juuri kaupugin arvostusta lajille ja Porin Ässille. Kaupunkia sopii erinomaisesti taas edustamaan Antti Vuolanne, pitkän linjan poliittinen toivo.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Niin paljon, kuin SJS on ärsyttänyt, niin nyt on pakko antaa tunnustusta. Nappi-kirjoitus. Porin hallin taso edustaa juuri kaupugin arvostusta lajille ja Porin Ässille. Kaupunkia sopii erinomaisesti taas edustamaan Antti Vuolanne, pitkän linjan poliittinen toivo.

Niin, tai sitten pitkän linjan poliittinen epätoivo, eli piip. En uskalla nimeä sanoa, ettei Ensio ota hernettä nenäänsä ja soita Julkisen Sanan Neuvostoon. Mutta Reilun Kaupan Areena olisi myös toimiva.

Kataja Garden voisi toimia myös, Sampsahan on (tai oli ainakin 06), omien puheidensa mukaan tosi kova Patasydän ja tietää, kuin vitun tärkeä juttu Ässät on kaupungille imagollisesti, henkisesti ja blaa blaa... Eipä oo hetkeen näkynyt...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Niin, tai sitten pitkän linjan poliittinen epätoivo, eli piip. En uskalla nimeä sanoa, ettei Ensio ota hernettä nenäänsä ja soita Julkisen Sanan Neuvostoon. Mutta Reilun Kaupan Areena olisi myös toimiva.

Kataja Garden voisi toimia myös, Sampsahan on (tai oli ainakin 06), omien puheidensa mukaan tosi kova Patasydän ja tietää, kuin vitun tärkeä juttu Ässät on kaupungille imagollisesti, henkisesti ja blaa blaa... Eipä oo hetkeen näkynyt...

Futispuolen ITS:n henkisesti olisi tietenkin IVA (Ikuisen Vitutuksen Areena), mutta mulle kyllä kelpaisi Pentti Ahola Memorial Colosseum:kin (paino sanalla Memorial). Kemppi-Areena sopisi taas hitsausteemaan enemmän kuin hyvin: http://www.kemppi.com/
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Futispuolen ITS:n henkisesti olisi tietenkin IVA (Ikuisen Vitutuksen Areena), mutta mulle kyllä kelpaisi Pentti Ahola Memorial Colosseum:kin (paino sanalla Memorial). Kemppi-Areena sopisi taas hitsausteemaan enemmän kuin hyvin: http://www.kemppi.com/

No nyt alkoi idealanttu sykkimään kuin patasydän! Mites olisi kilokaupalla ilmaista kinkkukiusausta kaupungin aitiossa hopeakaudella röhkinyt demarikuningas ja varastetaan oikein olympiakaupungista myös idean jatke. Eli The J Dome!

Ja sitten palkataan Simo Riikonen maalaamaan jäähän kuvan, missä Perry Mason ja Big J syövät janssonia kilpaa Metsolan Antin veistämillä puulusikoilla samasta hehtaarivadista ja molemmilla on patasydän aiheiset ruokalaput!
 
Viimeksi muokattu:

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Niin, tai sitten pitkän linjan poliittinen epätoivo, eli piip. En uskalla nimeä sanoa, ettei Ensio ota hernettä nenäänsä ja soita Julkisen Sanan Neuvostoon. Mutta Reilun Kaupan Areena olisi myös toimiva.

Voi pojat rakkaat, älkäätten minua politiikkaan viitsikö edes vitsillänne sotkea. Muutenkaan ei oikein tiedä, itkisikö vai nauraisi näitä juttuja lukiessa: jätkät perseilee kentällä puolivalojen himmeästi palaessa ja täällä puretaan surua milloin tunnistamattomaan nimimerkkiin, milloin julkiseen sanaan. Jos teitä nyt nää vuolanteet, katajat ja nummeliinit niin kauheasti tympii, niin senkus lähetätte suoraa palautetta vaikka sähköpostilla jostain x@gmail.comista.

Eiköhän katse nyt kannattaisi suunnata tuonne Kuparisaaren suuntaan. Jos siellä nyt tänäänkin tulee turpaan, suosittelisin lämpimästi ensin Suhosen potkuja ja sitten karsintojen päättyessä samaa suuntaa Aholalle, sopivalle määrälle muita toimihenkilöitä (ainakin Pena lienee nyt näyttönsä antanut) ja pelaajia.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Ja sitten palkataan Simo Riikonen maalaamaan jäähän kuvan, missä Perry Mason ja Big J syövät janssonia kilpaa Metsolan Antin veistämillä puulusikoilla samasta hehtaarivadista ja molemmilla on patasydän aiheiset ruokalaput!
Ei jukolauta! Täysrepeäminen!!
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
No nyt alkoi idealanttu sykkimään kuin patasydän! Mites olisi kilokaupalla ilmaista kinkkukiusausta kaupungin aitiossa hopeakaudella röhkinyt demarikuningas ja varastetaan oikein olympiakaupungista myös idean jatke. Eli The J Dome!

Hienoa. Nyt olet asian ytimessä! Juuri tätä mieltä minä olen Pentti Aholan potkuista. Kiitos.
Näyttää siltä että TiEtYt NiMiMeRkIt kirjoittavat joka kolmannessa viestissä asiaa, mutta jokaiseen viestiin on pakko saada joku "hauska" läppä. Oi niitä unohtumattomia Reilunkaupanbanaanihalleja, säkkituoleja ja mitäniitänytonkaan, jotka on pakko tunkea joka väliin. Keskustellaanko, vai paiskotaan ilmoille unohtumattomia sloganeita? Kinkkukiusaus sykkii!

Mutta sitten tähän itse otsikkoon. Mitä ihan tarkalleen pitäisi tapahtua, jotta Ahola _joutuisi_ lähtemään? Siis jos (ja toivottavasti kun) me nyt liigassa pysytään? Koitetaanko ensin uudella koutsilla ja sitten vielä muutamalla UTJ:llä ja toimarilla siinä sivussa? Kenellä on oikeasti valta monottaa Ahola kylmästi pihalle ja mikä tai kuka tässä organisaatiossa (Kts edellisen sivun vuodatus ennen kinkkukiusausta ja gardeneita) oikeasti kusee nämä asiat? Miksi melkein mikään ei loksu kohdalleen varmasti? Ässissä kun vaikuttaisi pettävän tasaisin väliajoin aina jokin.

Syytetään tästä touhusta sitten yleisöä, Aholaa, IhQ-akinummelinia, kaupunkia, tuomareita, alpoa.... tulos on ollut hiton monta vuotta masentava (ja nyt sitten luetaan pois se hopeahuti). Säälipleijarit on meidän mestaruus, joo. Näin on nyt vain ollut vähän liian monta vuotta. Miksi ihmeessä tämä joukkue ei nouse? Mitä me teemme väärin?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Hienoa. Nyt olet asian ytimessä! Juuri tätä mieltä minä olen Pentti Aholan potkuista. Kiitos.
Näyttää siltä että TiEtYt NiMiMeRkIt kirjoittavat joka kolmannessa viestissä asiaa, mutta jokaiseen viestiin on pakko saada joku "hauska" läppä. Oi niitä unohtumattomia Reilunkaupanbanaanihalleja, säkkituoleja ja mitäniitänytonkaan, jotka on pakko tunkea joka väliin. Keskustellaanko, vai paiskotaan ilmoille unohtumattomia sloganeita? Kinkkukiusaus sykkii!
Ei tätä nyt niin kauhean vakavasti kannata kannata ottaa. Kyllä sitä on mietitty monta kertaa ihan VaKaVaStI, että mitä helvettiä pitäisi tehdä.

Olen keskustellut ihan henkilökohtaisesti useamman "kiekkovaikuttajan" kanssa eri puolella Suomea ja todennut, että ei se ruoho ole aina vihreää aidan toisella puolella.
Tällä en tarkoita sitä, että Aholan "synnit" voitaisiin pestä pois ja fanit voi antaa kaiken anteeksi. En tosiaankaan.

Yksi esimerkki on se, että tälläisessä sisäsiittoisessa Satakunnassa on saakelin vaikea löytää paras mahdollinen henkilö seuran johtajaksi, jolla on paljon yrityskontakteja ja verkostoja. Aholankin kautta tulee monta pennosta Hirsimäen kirstuun. Ja kun Ahola antaa pätäkkää, niin antavat Aholan kaveritkin.

Porissa on toiminut aina "hyvä-veli" systeemi. Hieman varttuneet muistavat, miten Ässiä on johdettu ihan alusta asti.
Sama meno on jatkunut nykyhetkeen asti, ainoastaan miehet muuttuu matkalla.
Sitten kun se kaunis päivä koittaa, että Ahola poistuu Ässistä, niin muuttuuko itseasiassa mikään..? Ei. Porissa jatketaan samalla tavalla. Tilalle tulee kaverin kaveri. Esimerkki:

Alussa jäähalli oli autio. Aholan henki liikkui Isomäen yllä. Sitten Ahola loi Alpon. Alpo sai pojan, jonka nimeksi tuli Pentti. Pentti sai pojan, jonka nimeksi tuli Harri Rindell. Onko tuttua..? Kaveri tilalle tulee aina kaveri.

Strategiat ja pullat muuttuu pöydässä, mutta "hyvä-veli" on ja pysyy.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Olen keskustellut ihan henkilökohtaisesti useamman "kiekkovaikuttajan" kanssa eri puolella Suomea ja todennut, että ei se ruoho ole aina vihreää aidan toisella puolella.
Tällä en tarkoita sitä, että Aholan "synnit" voitaisiin pestä pois ja fanit voi antaa kaiken anteeksi. En tosiaankaan.

Kyllähän minäkin tuon tiedän. Juuri tämä onkin Suomessa ongelma. Jääkiekko on bisnes, josta voi oikeasti saada tuottoisan ja toimivan (vrt. Ruåtsi), tai sitten voi tehdä asiat vähän sinne päin ja korjata vauhdissa suurimmat virheet (esim Ässät). Onhan tämä toiminta ihan lapsenkengissä, sen tietää ilman suomalaisia korvavaikuttajiakin.

Yksi esimerkki on se, että tälläisessä sisäsiittoisessa Satakunnassa on saakelin vaikea löytää paras mahdollinen henkilö seuran johtajaksi, jolla on paljon yrityskontakteja ja verkostoja. Aholankin kautta tulee monta pennosta Hirsimäen kirstuun. Ja kun Ahola antaa pätäkkää, niin antavat Aholan kaveritkin.
En siis ikipäivänä haluaisi, mutta onhan esimerkkinä vaikka tuo Tammisen setä. Aktiivisella yritysmarkkinoinnilla ja -rekrytoinnilla olisi ehkä (nyt asioista tietämättä) saada enemmän hiluja kassaan. Se vähä mitä oikeasti Ässien yritystoiminnasta tiedän, niin onhan se aika naurettavaa ja lapsenkengissä. Kerran kaudessa aitioon ja makkaraa päälle. Nykyään moni yritys tukee Ässiä "tavan vuoksi", eikä muutamat edes odota vastinetta. Outoa. Tässä olisi parantamisen varaa.

Porissa on toiminut aina "hyvä-veli" systeemi. Hieman varttuneet muistavat, miten Ässiä on johdettu ihan alusta asti.
Sama meno on jatkunut nykyhetkeen asti, ainoastaan miehet muuttuu matkalla.
Sitten kun se kaunis päivä koittaa, että Ahola poistuu Ässistä, niin muuttuuko itseasiassa mikään..? Ei. Porissa jatketaan samalla tavalla. Tilalle tulee kaverin kaveri.

"Hyvä kansa ei tiedä, harvemmin edes ajattelee". Nii-in. Voihan sitä sanoa, että mikään ei muutu, paitsi nimi papereissa. Voi hyvinkin mennä näin. Miksi tähän pitäisi alistua? Uusinkin kysymyksen: kenellä on oikeasti valta erottaa Ahola ja kartoittaa seuraajia?

Strategiat ja pullat muuttuu pöydässä, mutta "hyvä-veli" on ja pysyy.

Pessimisti ei koskaan pety? Väitätkö ihan kirkkain silmin, että nyt on hyvä? Jos väität, niin ole kiltti ja kumoa aikaisempia kirjoituksiani, sillä itse olen kovinkin epäilevä Ässien tilanteesta. Jos taas satut olemaan SaMaA mieltä, niin miksi hokea "mikään ei muutu"-mantraa (vaikka se taitaa olla valitettavan totta), kun ei tästä nyt enää hirvittävästi voi huonommin vetää?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Pessimisti ei koskaan pety? Väitätkö ihan kirkkain silmin, että nyt on hyvä? Jos väität, niin ole kiltti ja kumoa aikaisempia kirjoituksiani, sillä itse olen kovinkin epäilevä Ässien tilanteesta. Jos taas satut olemaan SaMaA mieltä, niin miksi hokea "mikään ei muutu"-mantraa (vaikka se taitaa olla valitettavan totta), kun ei tästä nyt enää hirvittävästi voi huonommin vetää?
No en todellakaan väitä, että nyt on hyvä. En herranjestas!

Tarkoitan "hyvä-veli" systeemillä sitä, että kaverin tilalle tule kaveri. Jos Ahola lähtee tai saa kenkää, niin Aholan tilalle tulee joku Aholan kaveri. Taminen-Ketola-Heikkilä..? Tässä on esimerkki menneiltä vuosilta.
Kaverin kaverin kaveri..!! Tämä on pointti.

Mistä otat sellaisen kaverin seuran puikkoihin, jolla on hemmetin hyvät verkostot yrityksiin/yhteistyökumppaneihin, mutta ei ole koskaan ollut Kuparisen, Helavirran, Aholan tai Takon vanha hirvimettä/saunakaveri?!

Tässä on se ongelma. Satakunnasta löytyy aivan varmasti päteviä ihmisiä Aholan tilalle, mutta kun sisäpiirin ei pääse, jos ei ole sisäpiiriläinen. Tulihan meille josku suuren kenkäsuvun vesa, mutta mies lähti nopeammin kuin tuli..
Piiri pieni pyörii, ja homma jatkuu ennallaan.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisipa kiva tietää, vieläkö Aholan Pena uskoo yhtä lujasti Suhosen kykyihin kuin silloin, kun sorvasi sopimusta hänen kanssaan. Kävi miten kävi, mielestäni Aholan olisi syytä myöntää virheensä, eikä missään tapauksessa antaa Suhosen jatkaa valmentajana - ei edes Mestiksessä, jos sinne nyt vielä joudutaan.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Olisipa kiva tietää, vieläkö Aholan Pena uskoo yhtä lujasti Suhosen kykyihin kuin silloin, kun sorvasi sopimusta hänen kanssaan. Kävi miten kävi, mielestäni Aholan olisi syytä myöntää virheensä, eikä missään tapauksessa antaa Suhosen jatkaa valmentajana - ei edes Mestiksessä, jos sinne nyt vielä joudutaan.
Virheen..? Minkä virheen? Pentti Ahola ei tee virheitä.
Ei ainakaan omasta mielestään tee virheitä ja taannoin ihmetteli suureen ääneen häneen kohdistuvia kommentteja ja sanomisia.

En pitäisi yhtään epätodennäköisenä, että mies on tällä hetkellä jossain Las Palmasin golf-kentällä pelaamassa golffia Heikki Riihirannan kanssa ja kyselee:"
tiäksää Hexi, et viäläks se Gustav Bubnik valmentaa..?"
Johon Riihiranta: "eiks se ole jo vähän vanha mies..? Sehän on sentään jo yli 80-vuotias!"
Jolloin meidän Pentti: "Se kato valmensi maajoukkuet 1966-1969 ja ei se kauheesti ol Alpoo vanhempi. Mää käske Hirsimäe soittamaan ja otetaan se. Sillo varmaa yht hyvii suhteit viel entisii pelaajii, niinku Alpollaki o. Saaraa Mave rinnal maailma luoka pelimiähii.."
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Se oli sitten viimeinen peli Isomäessä liigajoukkueen statuksella ja ilmeisesti hyvin pitkään aikaan. Täytyy kyllä osoittaa lämmin kiitos puheenjohtajalle pitkäaikaisen projektin onnistumisesta. Ensi kauteen onkin sitten mielenkiintoiset lähtökohdat kun rosteri menee uusiksi kaikkien liigakelpoisten pelurien jättäessä Ässät. En ihan tämmöistä paskaa uskonut näkeväni mutta näköjään Aholan Ässissä on kaikki mahdollista. Voi vittu ihan suoraan sanoen, VITTU HÄPEISITTE EDES! Mutta luultavasti saadaan pian kuulla taas kaikki maailman kitinät elämän epäreiluudesta.

No, ensi kaudella pelataan Mestistä ja ottaen huomioon että koko paketti mennee uusiksi niin luultavasti keskitason joukkueena. Onneksi jää tuo mainio liigatason seurajohto ... **#%&&!
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Se oli sitten viimeinen peli Isomäessä liigajoukkueen statuksella ja ilmeisesti hyvin pitkään aikaan. Täytyy kyllä osoittaa lämmin kiitos puheenjohtajalle pitkäaikaisen projektin onnistumisesta. Ensi kauteen onkin sitten mielenkiintoiset lähtökohdat kun rosteri menee uusiksi kaikkien liigakelpoisten pelurien jättäessä Ässät. En ihan tämmöistä paskaa uskonut näkeväni mutta näköjään Aholan Ässissä on kaikki mahdollista. Voi vittu ihan suoraan sanoen, VITTU HÄPEISITTE EDES! Mutta luultavasti saadaan pian kuulla taas kaikki maailman kitinät elämän epäreiluudesta.

No, ensi kaudella pelataan Mestistä ja ottaen huomioon että koko paketti mennee uusiksi niin luultavasti keskitason joukkueena. Onneksi jää tuo mainio liigatason seurajohto ... **#%&&!
Ja Ahola, toivon totisesti että et pääse kuin KOIRA VERÄJÄSTÄ. Mitä olet tehnyt lähipäivien aikana? Mitä olet tehnyt Ässien pelastamisen eteen? Palkkasit Alpon toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella Porin Ässien päävalmentajaksi. Kun laiva oli ajautunut karille, et reagoinut MILLÄÄN TAVALLA. Olet seissyt kermamunkki suussa sivusta seuraajana lähes koko kauden, vaikka SINÄ olet seuran puheenjohtaja. Kiveäkään ei jätetä kääntämättä. Älä ikinä enää näytä naamasi Isomäen jäähallissa ja on parempi, että pysyt helvetin kaukana koko porilaisesta urheilusta.
Olet vastuussa tästä fiaskosta.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
En minä tiedä enää, olisiko nyt itkupotkuraivarin paikka, vaiko vain hellän kyynelehtimisen? En minä tiedä oikein mistään enää. Olen nyt vuoden mittaan nähnyt ja kuullut kaikenmoista ja haluaisinkin jakaa viimeaikaiset helmet teille. Nämä siis omia hajatelmia tästä kaudesta. Osittain samaa avautumista kuin aikaisemman sivun viesti, mutta toisaalta myös uutta kivaa. En tosin ole varma, onko tästä fiaskosta enemmän vastuussa Ahola vai Hirsimäki, mutta viimekädessä se lienee Ahola, sillä hänhän "valvoo" Hirsimäkeä. Kukaa vartioi vartioita?

Lähinnä nyt aiheena Ässät ja sen imago. Kuten aikaisemmin totesin, on seuralla sen verran suuri liikevaihto, että toiminnan ei pitäisi olla "vähän siihen suuntaan". Otankin ensimmäisenä esille viimeistä kertaa tapaus Härkisuon. Itse hänen niskaan en kaada tätä enää. Vastuussa on toki hänen työnantajansa, palkanmaksaja. Jos Satakunnan Kansan journalismi olisi tuolla tasolla, lehden lukijakunta varmasti vähenisi. Ensisijaisesti toki syyt saisi niskoilleen "ala-arvoinen toimittaja", mutta toiminnan jatkuessa syyttävä sormi siirtyisi osoittamaan myös toimitusta. Miten tuollainen pääsee läpi noin usein? Vaikka kyseessä olisi kuinka sivutoiminen projekti, niin tuollainen juosten kuseminen on nykyaikana häpeällistä. En haluaisi mollata Härkisuota näin pahasti, mutta periaatteessa se on se näkyvin osa Ässien toimintaa, joka on pielessä. Reagointi, missä pelaa? Ässät saa kaikki tulonsa viime kädessä kannattajilta. Ilman kannattajia ei ole sponsoreita ja ilman sponsoreita ei oikein kasata joukkuetta.
En minä nyt tarkoita että Ässien otteluraportointi vaikuttaisi suoranaisesti sponsorointiin, mutta miksi antaa seurasta tuollainen kuva? Jos otteluraportti tarjotaan, se tarjotaan kannattajille. Jos se tarjotaan vähän miten sattuu, jää kuva välittämisestä ainakin minulle todella heikosti. Miksi tällainen palvelu on, jos ei ketään se kiinnosta? Patarinki oli hieno uudistus ja kumarrus kasvavan "nettifanituksen" tarpeisiin, mutta... Noh. Ymmärtänette.

Toinen asia, joka itse asiassa huolestuttaa enemmän ovat ne viestit, joita olen kuullut muutamalta sponsoritaholta. Mitä nyt olen kuullut, niin ei tätäkään touhua hoideta oikein hyvin. Kyseessä on tosin "vain" kolme firmaa, mutta miten Ässillä on varaa "suututtaa" yhtäkään yritystä? Tiedonkulku on kuulemani mukaan ollut surkeaa. Oma suosikkini on tässä pari päivää sitten kuultu: Ässät olivat soittaneet firmalle X (Sponsori) ja tarjonneet Play-out-kausareita.... samaan hintaan kuin kannattajillekin. Minua vieläkin askarruttaa, mitä helvettiä tuolla kortilla edes tekee? Saiko sillä oikeasti yhtään säästöä? Miksi tällaista edes tarjotaan firmoille? Lisäksi eräs pienehkö tukija valitteli täydellisestä kiinnostuksen puutteesta seuran osalta. Kyselyihin ei vastattu, tai jos vastattiin, niin todella viiveellä.
Toki tässä ovat vain yksittäistapaukset ja kovasti toivoisin tämän olevan pelkkää ankkaa, mutta... En oikeastaan edes usko sen olevan. Monelleko on tullut Ässistä mieleen sana "ammattimainen" viime aikoina? Voittoa on toki tehty (kiitos, hopeakausi), mutta se on ryssitty uskomattoman upeasti. Toki hankinnat ovat aina arpapeliä, mutta miten tämä on edes mahdollista? Hopeaseurasta karsinnan tappiolla olevaksi osapuoleksi tässä ajassa?

Lisätään tähän vielä se "tapaus Rynnäs", vaikka jo suht vanhaa tavaraa onkin. En ole kovinkaan sisäpiiriläinen, joten en tiedä paljoa Ässien sopimuskuvioista. Tämän kyseisen tapauksen kuitenkin tiedän ja ihmettelen sitä yhä.

Onko kenelläkään tuota Ässien hopeakauden DVD-versiota? Itse sellaisen ostin ja jo silloin ihmettelin sen jälkeä. Tuo jälki, "hätäisesti siihen suuntaan", on muodostumassa Ässien tavaramerkiksi. Miten ja miksi? Kuka antaa tämän tapahtua? Miksi näin isoa seuraa johdetaan noin leväperäisesti? Kenen on vastuu?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tuo Jurvasen teksti on valitettavasti juuri sitä, mitä pahoin pelkäsin hopeakauden jälkeen. Se lumipallo lähti pyörimään hopeajuhlien iltana, kun Uusikartano huusi torilla patasydäntään ja kun pääsin kotiin, niin netissä jo luki miehen siirtymisestä finaalivastustaja HPK:hon.

Ässät ei hirveästi edes yrittänyt pitää tärkeimpiä pelaajia, vaan varsinkin palkankorotusta pyytäneille näytettiin ovea ja luotettiin, että Takko hoitelee jälleen Dallasista uudet Nickersonit ja Hiseyt ILMAISEKSI. Valmennukseen otettiin halvimmat mahdolliset miehet ja luotettiin, että kun Toivolan tie tulokkaasta liigavalmentajien eliittiin onnistui, niin sehän helppo uusia vaikka Pajuojalla. Pelaajapaletti onnistui kuin ihmeen kaupalla ja uskottiin sokeasti, että salama iskee samaan paikkaan kaksi kertaa. Liigaan lanseerattiin nollatoleranssi aiheinen sääntömuunnos(joka osottautui täydeksi vitsiksi toisin kuin NHL:ssä), johon kyllä reagoitiin. Merirosvot ajettiin ulos ja otettiin urheilulliset ja kunnolliset pinkkiä t-paitoja käyttävät unelmavävyt ja super-isit tilalle.

Kaikesta tingittiin ja tärkein asia oli kirstu. Hopeahuumassa ihmiset ostivat kausikortteja, kuin mielitautiset ja rahavirrat olivat seuraavan kauden osalta selvät. Silti mitään tuotteen parantamiseksi ei tehty. Kun kansa alkoi huutta vahvistuksia, niin TJ sanoi, että ylimääräistä rahaa ei ole pesoakaan, mutta puheenjohtaja rehvasti, että kassassa on rahaa perkeleesti, mutta nyt rakennellaan kaiken maailman puskureita ja taseita tulevaisuuden turvaamiseksi.

Seuraavana kautena sitten haalittiin hirveä määrä fanien toivepelaajia, mutta edelleen mokattiin tärkeimmässä asiassa, eli valmennuksessa. Jari Härkälän johdolla nähtiin kaikkien aikojen kuvottavin ässälauma, jonka kuntopuoli oli kesällä hoidettu muutamalla lenkillä ja loput grillin ääressä kaljapullo kädessä.

Alpo Suhosen kunniaksi on mainittava fysiikka ja maalivahtivalmennuksen päivittäminen liigatasolle. Pelaajiston hankinnassa epäonnistuttiin pahoin ja hopeakauden tasoisesta roolituksesta ei ollut tietoakaan. Runkosarjassa sija kaksitoista, eikä kymmenes sija ollut enää kaukana. Suhonen oli yllättävän kovalla intensiteetillä mukana ja pelitapakin oli. Sillä voitettiin jokainen joukkue liigassa. Pahinta oli ailahtelevaisuus ja se, että pelaajat ikään kuin unohti pelata niin kuin oli sovittu.

Playoutista muodostui hirveä fiasko ja Suhonen on kuin varjo runkosarjasta. Homma oli jo hanskassa 5-0 voiton jälkeen, mutta etulyöntiasema hukattiin käsittämättömästi taas ja Suhonen ei tunnu olevan moksiskaan. Jotenkin tuntuu, että Suhonen oli oikea veto johdolta, mutta asema täysin väärä. Miehen paukut on loppu ja sen näkee, jo terveysasiatkin sen sanelee.

Ässien ongelmana on ollut se, että miltei kaikki mitä on tehty hopeakauden jälkeen, on tehty väärällä tavalla tai väärällä ajoituksella. Jälkimmäiseen sopii varsinkin pelaajapolitiikka. Pelattiin trappia silloin kuin olisi pitänyt prässätä ja päinvastoin.

Juuri tämä Jurvasen kuvailema hutilointi kuvaa hyvin toimintaa. Yritetään päästä mahdollisemman halvalla joka asiasta, ei välitetä imagoasioista tuon taivaallista, puheenjohtaja naureskelee sidosryhmänsä kanssa, kun on hävitty yksi Ässien historian tärkeimmistä otteluista ja olemme yden tappion päässä totaalikatasrofista.

Onkohan Pentti Ahola nukkumassa ja jos on, niin ihmetellä sopii, sillä minä en ainakaan saa unta...
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Tuossa muutamia kohta huikeiksi legendoiksi muodostuvia lainauksia tuosta aiemmasta haastattelusta :

– Jos olisimme valinneet jonkun muun päävalmentajan, emme olisi saaneet tällaista muutosta aikaiseksi

-Puheenjohtaja on seurannut tyytyväisenä forssalaisvelhon otteita padan peräsimessä

-Yllätys se ei ole ollut, että lokaa on nyt tullut niskaan. Mutta minun on silti vaikea ymmärtää, miksi meitä lyödään näin paljon ja miksi jokainen asia käännetään väärinpäin, Ahola huokaisee.

-Ahola itse ei ole huolissaan Ässien liigapaikasta. Hän silti ymmärtää kannattajien tuskan.

-Suhonen avasi meidän silmät. Meillä oli hyvät keskustelut, siitä miten koko seurakonseptia pitää viedä eteenpäin.

-suunnittelimme seitsemän kohdan kehitysohjelmaamme. Sen etenemistä seuraamme tarkasti. Joka kohdassa olemme päässeet eteenpäin ja siten entistä ammattimaisempaan suuntaan.

Tämän hetkisessä tilanteessa ei oikein tiedä pitäisikö noille nauraa vai itkeä.
 

Fordél

Jäsen
Pentti Ahola, Pentti Ahola, kuinka helvetin unessa voi ihminen olla???? Olen suorastaan mykistynyt tuosta haastattelusta.

Itse en ole, koska haastattelu on tehty syyskuussa 2008, jolloin tilanne oli aivan eri. Tuskin Ahola nyt tuollaisia lausuntoja antaisi. Ja vaikka kaikesta en suinkaan ole samaa mieltä niin olihan siinä myös hyviä ajatuksia. Ässä-fanina tietysti ymmärrän nykyisen turhautumisen seuran johtoa kohtaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Pentti Ahola, Pentti Ahola, kuinka helvetin unessa voi ihminen olla???? Olen suorastaan mykistynyt tuosta haastattelusta.

Ei kaverissa ainakaan ennustajan vikaa ole.

Surullista kyllä, että Aholan Pena tuskin mihinkään tulee Ässien touhuista häipymään, vaikka Mestis kutsuisikin. Todennäköisesti kauden jälkeen sieltä suolletaan samaa jaddajaddaa, mistä Raumallakin ollaan saatu nauttia. Tosin olisi ihan helvetin koomista, jollei sarjatason vaihdos aiheuttaisi mitään konkreettisia toimenpiteitä, vaan tyhjänpäiväistä sanahelinää siitä kun Alpo on naulannut uudet seitsemän teesiä pukukopin oveen pitkäperjantaina. Jos sarjaporras vaihtuu, ei Alpon kenkiminen riitä vielä alkuunkaan. Koko porukka Alpo, Pieniniemi, Kaukoranta, joukkue ja ennenkaikkea johto vaan pellolle ja Porin torille siihen kuuluisaan pärekoriin. Pääsiäisaika on otollista lynkkaustoiminnalle...
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en ole, koska haastattelu on tehty syyskuussa 2008, jolloin tilanne oli aivan eri. Tuskin Ahola nyt tuollaisia lausuntoja antaisi. Ja vaikka kaikesta en suinkaan ole samaa mieltä niin olihan siinä myös hyviä ajatuksia. Ässä-fanina tietysti ymmärrän nykyisen turhautumisen seuran johtoa kohtaan.


Hei. Jokainen Erkkikin näki tämän. Tai ainakin itse. Minua neuvottiin tutustumaan Suhosen ajatuksiin ennen kuin arvostelin häntä. Olen tutustunut aika kauan ja ihmettelen vieläkin miksi hemmetissä mies palkattiin.
 

Fordél

Jäsen
Hei. Jokainen Erkkikin näki tämän. Tai ainakin itse. Minua neuvottiin tutustumaan Suhosen ajatuksiin ennen kuin arvostelin häntä. Olen tutustunut aika kauan ja ihmettelen vieläkin miksi hemmetissä mies palkattiin.

Kyllä, ihmettelin sitä itse aikanaan, samoin kuin Matikaisen hankintaa. Tutustuttani Suhoseen tämän kirjallisuuden kautta, aloin pitää yksityispersoona Suhosesta, mutta samalla ymmärtää, että valmentajapersoona Suhonen on taas hyvin suuri riskikiinnitys SM-liigaseuralle. Ässien kohdalla tämä riski voi realisoitua pahimmalla mahdollisella tavalla huomenna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös