Joni Ortio Lukossa

• 34 035
  • 230

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakko kysyä kun en ole ehtinyt lukea onko jossain muualla jo ihmetelty tämä. Oliko näissä ulkoilmaotteluissa joku haastekielto. Ihmettelin vaan tuota Ässien toista maalia mitä mielestäni Ortiokaan ei juuri protestoinut mutta muutamaan kertaan kun tuota itse katsoin niin kyllähän siinä maalille ryntäävä Ässäpelaaja Lipiäinen (9) survoo mailalla Ortion olkapäätä ja osuu viimeiseksi Ortiota kaulanseutuun ja maskin reunaan. Siitä alle sekunti ja kiekko on maalissa. Mielestäni korkea maila ja 2 min. Itse olisin haastanut. Ei tuo Lipiäinen maalialueelle tule mutta osuu aivan varmasti Ortioon. Pitäisin tuota tuomarivirhettä pelin selvänä käännekohtana. 1-0 ja Lukon YV olisi ollut ihan toista kuin 2-0.

Osuma tuossa tulee, mutta vaikuttiko Ortion torjuntatyöskentelyyn. Ortio ei itse protestoinut, joten uskoisin hänenkin olleen sitä mieltä ettei kontakti häirinnyt.

Hyväksyisitkö Lukon 4-1 maalin? Siinä Rubin ottaa osumaa aikalailla. Mun mielestä hyviä maaleja molemmat. Etsitään mieluummin syitä hyväksyä maaleja kuin hylätä.

Tuomarivirheestä on paha puhua kun ei tiedetä mikä olisi ollut päätös tilanteessa. Ei kontakti veskarin kanssa ole automaattinen hylky. Ortio tuskin olisi tuota torjunut ilman kontaktiakaan.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Torjuntaprosentti tänään 58,82 %. Lämsä ei silti uskaltanut riskeraata Salosta maalille. Onkohan Salonen kussut Lämsän muroihin? En oikein itse keksi muuta syytä, kun miettii viime kauden JYP-matsia ja tämä päälle. Ehkä sen takia Kallen oli pakko hankkia vielä toinen uusi kassari viime metreillä

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Lämsän kevät
2-4 tilanteessa olis ihan hyvin voinut laittaa maaliin. Kolmannessa ihan turhaa laittaa kylmää maalivahtia tolppien väliin. Ei Ortio ole yhtään parempi. Ei juuri ylimääräisiä torju. Helpot nappaa ja välillä ei niitäkään.

senilix

Jäsen
Almari katseli kentän puolelta kuutta vihollismaalia, Jandric viittä ja Stenqvist neljää. Kummasti Ortio töppäsi juuri näiden ollessa kentällä.
V akavasti puhuen, Ortio ei todellakaan ollut syypää tulokseen. Karmeita merkkausvirheitä ja löysää puolustuspeliä, ainakin yksi eriomainen harhasyöttö.
Ja vika ei ole pelkästään puolustajissa, koko joukkuepuolustus sekoili tänään hyvin.
Ja kuten olen ennenkin sanonut, oman pään peli on hidasta, hitaita syöttöjä seisoville pelaajille, joten vihollinen pääsee iholle.

Sovitaan niin, että KooKoon seitsemäs maali Ortion vika.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
V akavasti puhuen, Ortio ei todellakaan ollut syypää tulokseen.

KooKoo loi maaliodottamaa 2.3 maalin verran ja Ortio päästi 7. Jotain tarvitsisi torjuakin, nyt meni kaikki vähänkin haastavat kudit sisään. Kokeneeksi kassariksi yllättävän epätasainen, taitaa palkkasoturin prime-vuodet olla ohi.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Sovitaan niin, että KooKoon seitsemäs maali Ortion vika.
Vaikka Ortio ei ottanut yhtään "kovaa" torjuntaa niin silti mielestäni joukkue on vähintään anteeksipyynnön velkaa. Ei noin voi puolustaa.

senilix

Jäsen
Minä en tuota maaliodottamaa ymmärrä, Neljä, vai oliko viisi maalia, samanlaisia kuin Revon maali, täysin vapaa mies poikittaissyötöstä tyhjään maaliin.

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en tuota maaliodottamaa ymmärrä, Neljä, vai oliko viisi maalia, samanlaisia kuin Revon maali, täysin vapaa mies poikittaissyötöstä tyhjään maaliin.
Samaa mieltä. Veskarin kannalta on ongelmallista verrata maaliodottamaa päästettyihin maaleihin, koska KooKoo teki (näissä molemmissa peleissä) monta maaleja paikoista, jossa olisi ollut vain kenttäpelaajan huonoutta olla laittamatta sisään.

Tietenkään hyväksi peliksi ei voi ikinä kääntää päästäessään seitsemän häkkiä ja osan olisi voinut torjuakin, mutta tänään tai Kouvolassa hävittiin kyllä muihin asioihin kuin maalivahtiin.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

4-5 ? Mitkä maaleista siis?

2 oli poikittaissyötöistä lähes tyhjään maaliin, Sawchuk ja Török. Noista toisessa Ortio kyllä minusta ylipelasi laukojaa, kun tämä oli pienessä kulmassa.

Muut maalit minusta sellaisia, että noista hyvän kassarin pitäisi jokunen napsia kiinni. Olisi äkkiä ollut eri peli. Nyt meni kaikki sisään ja myös huonon sektorin vetoja.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskiviikkona Stadin valoissa oli voiton takuumies. Tänään muutama puttailtiin takatolpilta tyhjiin. Tämmöstä tämä on.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keskiviikkona Stadin valoissa oli voiton takuumies. Tänään muutama puttailtiin takatolpilta tyhjiin. Tämmöstä tämä on.

No eipä Ortio stadissa juuri kovia torjuntoja tehnyt, 1 Lehterän avopaikkaan erinomainen pelastus. Muuten HIFK sohlasi parhaat tekopaikat päätyseinään.

HIFK otti tänään kotona pataan Jukureilta ja Taponen päästi 4. Siellä pukkaa kriisiä, ellei Hovisen vatsa kestä pelejä.

Pieni_mies24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole Ortio voittava maalivahti. Vaikka tänään oli puolustus aivan kuutamolla niin ei Ortiokaan omilla torjunnoillaan joukkuetta kannatellut. Jos ei huomisen aikana tule uutta ukkoa sisään niin kaikki merkit Saloseen, all-in ja katsotaan mihin se riittää. Tuskin huonompaan kuin tällä hetkellä.

Samppub

Jäsen
Vedä sinä Hagi nyt hetki happea, puhdista linssit ja katsopas niiden okulääriesi läpi ihan ajatuksella noita pelin alkupuoliskon maaleja läpi.
Viisikkopeli nuo maalit ottaa nimiinsä, ei Ortio.

Se mitä tapahtui pelin ratkettua on aivan sama!

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vedä sinä Hagi nyt hetki happea, puhdista linssit ja katsopas niiden okulääriesi läpi ihan ajatuksella noita pelin alkupuoliskon maaleja läpi.
Viisikkopeli nuo maalit ottaa nimiinsä, ei Ortio.

Se mitä tapahtui pelin ratkettua on aivan sama!

Siinähän molemmat Jaakolan maalit olivat sellaisia, että olisi koppia voinut ottaa. Tuossa vaiheessa mentiin maalin peliä.

3-7 tm taittoi vasta niskan, tuossa Lukolla oli kiri ja henki päällä 6 vs 4.

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
2 oli poikittaissyötöistä lähes tyhjään maaliin, Sawchuk ja Török. Noista toisessa Ortio kyllä minusta ylipelasi laukojaa, kun tämä oli pienessä kulmassa.
Juuri näin. Maalikoosteiden perusteella vaikuttaa melkeinpä siltä, että Ortio ei tällä hetkellä luota pystyvänsä ottamaan torjuntoja sivuttaisliikkeestä ja siksi laittaa kaiken yhden kortin varaan ja pelaa "all-in"-tyyppisesti kiekollista.

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Päivän epistolan osasi arvata, ja ihan sillä perusteellakin lopulta hyvä ettei Salosta pistetty syötäväksi elävältä häkkiin tänään. Toki olisko se sitten herättänyt ja sytyttänyt puolustamaan vähän tarkemmin pelin lopulla, se jää jossiteltavaksi.

Ei Ortiota noista maaleista täysin syyttää voi, mutta niitä kuuluisia "olis voinut ottaakin" kaappeja oli mukana. Ymmärtäjiä olisi vähemmän, jos selässä olisi lukenut esim. Lebedeff / Setänen.

Prime-Vehasellakin tekisi tiukkaa päästä 87% yli torjunnoissa tämän kauden Lukossa näillä mustilla viisikkopelin hajoamisilla.

Juubailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo joukkue puolusti huonosti, mut camaan jätkät... KooKoo maaliodottama 2.3 ja meni 7. Puolustus tietää että joka toinen kuti menee omiin, ei ainakaan auta pelaamista.

Suosikkijoukkue
21.12.2024 kivakiva puspus valmennuksen jatkokausi
Kirjoitin että haastettiinko oikeasti? Hyvä peli Ortiolta, mutta en näe että olisi ollut todellisessa testissä.

Katsoin 1-2 erän jälkilähetyksenä. Niissä ainoa todellinen oli tuo Lehterän paikka. Siinäkin syöttö oli hidas, jolloin Ortiolta riitti peruspeitto.

Edit: Hifk koko pelissä 9 laukausta kohti maalia maalinteko sektorista. Lukolla noin 20.
Tänään tuli haastetta maalivahdille. Puolustus sakkasi edessä ja maalivahtikaan ei esittänyt huipputorjuntoja tai oikeastaan edes hiukan yli perustorjuntoja.

Tällainen, surkea puolustuspään pelaamis peli ja sen takana vielä ei ylimääräisiä torjuva veska.

Ortio ei ole minulle ollut missään vaiheessa riittävä. Toivotavasti olen väärässä.

Silti, Miksei Salosta vaihdettu 4. Maalin Kohdalla sisään?

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Joopa joo, eka ja toinen osuma tietysti tekemättömiä paikkoja Ortiolle.

Kolmas ja neljäs sitten juuri niitä, joita vaan pitäisi saada kiinni, vaikka ovatkin tavallaan vaarallisia tekopaikkoja. Ja näiden jälkeen olisi pitänyt vaihtaa veskaria. Tai ainakin kolmanteen erään. Se olisi ollut hyvä herätys kaikille, että puolustuksessa ei höntyillä mihin sattuu.

Viidennessä muuten tuomarikin koski kiekkoon sopivasti KooKoon kannalta, mutta oliko sillä sitten lopputuloksen kannalta mitään merkitystä, en tiedä.

TEJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu. Genesisin Eerikki.
Tänään tuli haastetta maalivahdille. Puolustus sakkasi edessä ja maalivahtikaan ei esittänyt huipputorjuntoja tai oikeastaan edes hiukan yli perustorjuntoja.

Tällainen, surkea puolustuspään pelaamis peli ja sen takana vielä ei ylimääräisiä torjuva veska.

Ortio ei ole minulle ollut missään vaiheessa riittävä. Toivotavasti olen väärässä.

Silti, Miksei Salosta vaihdettu 4. Maalin Kohdalla sisään?
Kun pelaaminen edessä on tuolla tasolla,niin hyvä ettei vaihdettu. En itse olisi halunnut debyyttiäni tollaseen paikkaan, ei todennäköisesti nosta itseluottamusta jos kaveri hakkaa vielä useamman maalin selän taakse. Toki tämä vain oma mielipide ja ajatusmaailma. Annetaan se eka paikka starttina jotain lähtökohtaisesti huonompaa joukkuetta vastaan.

Suosikkijoukkue
21.12.2024 kivakiva puspus valmennuksen jatkokausi
Kun pelaaminen edessä on tuolla tasolla,niin hyvä ettei vaihdettu. En itse olisi halunnut debyyttiäni tollaseen paikkaan, ei todennäköisesti nosta itseluottamusta jos kaveri hakkaa vielä useamman maalin selän taakse. Toki tämä vain oma mielipide ja ajatusmaailma. Annetaan se eka paikka starttina jotain lähtökohtaisesti huonompaa joukkuetta vastaan.
Ei veskaa aina vaihdeta sen takia että toinen on epäonnistunut. Eilen tota ”henkisesti heikkoa”-ryhmää olisi pitänyt piiskata ja tätä kautta hakea ryhtiä puolustamiseen. Eilen puolustaminen ja veska sakkasi.

(1)
  • Tykkää
Reactions: TEJ

TEJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu. Genesisin Eerikki.
Ei veskaa aina vaihdeta sen takia että toinen on epäonnistunut. Eilen tota ”henkisesti heikkoa”-ryhmää olisi pitänyt piiskata ja tätä kautta hakea ryhtiä puolustamiseen. Eilen puolustaminen ja veska sakkasi.
Tuo on ehdottomasti totta, mutta ei mielestäni ollut nyt pätevä. Eri asia jos olisi ollu lete luukulla, mutta ei debyyttiä kuulu antaa tuollaisessa tilanteessa. Näen tärkeämpänä hyvän startin liiga uralle, kuin heittää kaveri hirveällä riskillä takaa-ajo asemassa maalille kesken pelin. Jos meillä oikeasti nyt on riski että tuolla kaksikolla mennään loppukausi, niin olen valmis luopumaan eilisistä pisteistä tässä kohtaa, jotta meillä on hyvällä itseluottamuksella pelaava kakkos kassari pleijareissa.

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Taitaa aika mahdotonta olla laittaa Salosta maaliin. On meinaan täysin taivaankappaleista kiinni miten Lukko tulee peleihin on siellä vastassa Ilves tai Jukurit.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Jukurit vs Ässät
  • 3.75
  • 4.20
  • 1.82
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy