Jonathan Pudas – ruotsalaista taituruutta puolustukseen

  • 21 118
  • 121
Hieno saada oikealta laukova ruotsalainen kiekollinen puolustaja takalinjoille. Luulen, että on viihdyttävämpi, mitä Lehtonen oli. Luulen, että pelaaminen olisi silkkaa seksiä. Viimeks, kun Jokereissa oli oikealta laukova, taitavasti luisteleva kiekollinen puolustaja, se mätti 34 pistettä 30 peliin. Rima on nostettu. Piste per peli tai muuten on floppi.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viimeks, kun Jokereissa oli oikealta laukova, taitavasti luisteleva kiekollinen puolustaja, se mätti 34 pistettä 30 peliin.
Kyllä eräs tanskalainen kuvaukseen sopiva rightin peluri iski 36 pistettä 52 peliin muutama vuosi takaperin.

Piste per peli tai muuten on floppi.
En tiedä heititkö vitsillä, mutta 0,69 ppg (SHL) kaveri ei kyllä muutu KHL:ssä piste per peli ihmemieheksi tai ainakaan näin ei pidä olettaa. Vaikka Bobikin tuli samasta sarjasta, ei tuollaista tykkikautta voi oikeastaan ennakkoon edes odottaa keltään tällä mantereella pelaavalta puolustajalta.

Ylipäätään viime kaudella ainoastaan kolme KHL-pelaajaa teki yli pisteen per peli, eli ei ainakaan turhan helpolla osa päästä ruotsin poikaa.
 
Kyllä eräs tanskalainen kuvaukseen sopiva rightin peluri iski 36 pistettä 52 peliin muutama vuosi takaperin.


En tiedä heititkö vitsillä, mutta 0,69 ppg (SHL) kaveri ei kyllä muutu KHL:ssä piste per peli ihmemieheksi. Ylipäätään viime kaudella ainoastaan kolme KHL-pelaajaa teki yli pisteen per peli.

Huumoria oli.

Unohtu tuo sana "ruotsalainen" välistä puhuttaessa oikealta laukovista pakeista ketä Jokereissa on pelannu.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No nyt saatiin ennakolta vahvistukseksi laskettavaan kategoriaan kuuluva pelaaja, ei tietenkään korvaa Lehtosta mutta on hyvä lisä Jokereiden takalinjoille, nyt vielä Lepistölle jatko ja vielä joku iso mörkö Ollin korvaajaksi niin pakisto alkaa olemaan valmis, hyökkäys kaipaa ainakin yhtä 1-2 ketjun tasoista sentteriä, sen lisäksi Hän-mies (Hännikäinen) olisi hyvin tervetullut lisä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Aika vaatimatonta. Tuolloin olisi vasta yhdeksän maajoukkue-puolustajaa ja pakisto alkaisi olemaan valmis.

Grant on kysymysmerkki - ainakin kevään pelit oli heikkoja aivotärähdyksen jälkeen ja Skeletor on kolmosparin pakki. Lepistön jatko on tärkeä pelillisesti ja imagollisesti, ilman Leppää tuo on karmea muukalaislegioona, Lepän kanssa siellä on edes jotain Jokeriväriä, ei pelkkiä muutamaa adoptoitua Jokeria. Lepistö, Pudas ja Krejcik olisi silloin kärkipakit, Grant, Skeletor, Kivistö, Eronen ja Lööv menee silloin joukon jatkona. Grantilta en uskalla odottaa mitään ihmeitä, toivon tietenkin on pystyy palaamaan omalle tasolleen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän kysymysmerkki on puolustuksen kovuus. Tulee mieleen se playoff-sarja Torpedoa vastaan...
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Kelpaa. Hienoa kuulla että Jokerit vei voiton vaikka muualla oli kiinnostusta. Voi muuten meidän yv olla kohtalaisen tehokas tulevalla kaudella. Kurrin mukaan on taistelija ja hyvä kamppailija. Toivotaan että hommat luonnistuu myös omissa.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Perkules kun joku julkaisi sen chantin herrasta tänne ja nyt se on soinut päässä koko päivän! Eiköhän tosta saada joku kiva versio meillekin hoilattavaksi, vaikkapa björklöven -->SKA variaatiolla ;)
"Det är Jonatan Pudas Pudas, Han jobbar hårt varje kväll, Åhååå åhåå, Han hatar björklöven!"
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Perkules kun joku julkaisi sen chantin herrasta tänne ja nyt se on soinut päässä koko päivän! Eiköhän tosta saada joku kiva versio meillekin hoilattavaksi, vaikkapa björklöven -->SKA variaatiolla ;)
"Det är Jonatan Pudas Pudas, Han jobbar hårt varje kväll, Åhååå åhåå, Han hatar björklöven!"
Jätetään se ruotsiks chanttaaminen naapurille jookosta? Ei sovi suomalaiseen lätkäkatsomoon sitten vahingossakaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jätetään se ruotsiks chanttaaminen naapurille jookosta? Ei sovi suomalaiseen lätkäkatsomoon sitten vahingossakaan.
Mä olen melko varma että Erik Karlssonille laulettiin sitä kattokassisbiisiä ihan ruotsiksi ja lisäksi oli liiga-aikoina se chantti eräänkin joukkueen vihaamisesta. Moseksellekin laulettiin miehen omalla äidinkielellä niin en tiedä miksi siihen pitäisi jotain rajoitteita keksiä.

Tietysti pelaajan itsensä pitää olla laulujen arvoinen ennen kuin tätä tarvitsee tosissaan edes miettiä. Pudas on vähän tällainen käänteinen juliusjunttila, jossa lähes kaikki pitävät todennäköisenä onnistujana näkemättä häneltä pelejä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Hän on nyt se odotettu ykkös-yv pakki ja muutenkin jutut kertovat hyvää. Taitavia kiekollisia pakkeja on nyt aika monta. Hyvä homma.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Välillä joutui katsomaan, että lukeeko siellä selässä Pudas vai Världens Bästa, kun numerokaan ei heitä kuin yhdellä.

On huikean hyvä haku.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pudas on varmuudella Jokereille todella tärkeä äijä tällä kaudella. Kirjoittelin muistaakseni jossain ketjussa muutama kuukausi sitten että urakehitys menee melkolailla samalla ladulla Lehtosen kanssa. Edelleen olen samaa mieltä.

Oltuaan aiemmat kaudet SHL:n parhaita puolustajia, vaikuttaisi muutaman pelin perusteella siltä, että pystyy ottamaan vielä sen uuden stepin, eli on myös KHL:n parhaita pakkeja alkaneella kaudella. Tekee tällä kaudella 30+ pinnaa ja sitten toivotaan ettei matka jatku Änäriin asti. Pudas tulee pelaamaan lähivuodet uransa parasta kiekkoa
 

McGregor_71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ef kei
Mä en tiedä että oonko nyt katsonut nää ekat pelit eri ukkoa ku te kaikki muut, mutta mun mielestä toi Pudas on todella hazardi pelaaja puolustus-suuntaan, eikä mikään erikoinen myöskään hyökkäys-suuntaan... Aina joutuu katsomaan sormien välistä, kun on kentällä. Tulee mieleen ihan toisen stadilaisen Lyytinen, josta kaikki hehkuttaa että on kiekollinen taituri. Itse en uskaltaisi laittaa kentälle kuin vasta 3-4 maalin johdossa. :)
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään Pudaksen piti ottaa kiekollinen rooli kun Lehtonen oli toisessa parissa Grantin kanssa. Kaksi ekaa erää Pudas oli ihan hukassa ja kolmannessa näkymätön. Ehkä se siitä kun saa lisää pelejä alle.
 

Buster

Jäsen
Mä en tiedä että oonko nyt katsonut nää ekat pelit eri ukkoa ku te kaikki muut, mutta mun mielestä toi Pudas on todella hazardi pelaaja puolustus-suuntaan, eikä mikään erikoinen myöskään hyökkäys-suuntaan...
Et suoranaisesti. Itse on pitänyt seurata kaverin tekemistä kentällä erityisesti, mutta jotenkin se on aina unohtunut. Mutta kaukana vielä mistään ykköshevosen saappaista molemmissa päissä kenttää. Hyökkäyspäässä toki lähinnä pitäisi vain saada vedot maalille asti ja sitä kohti, sekä katsoa vähän tarkemmin missä kohtaa pinchaa. Välillä myös avannut aika eroottisesti peliä, mutta toki nyt korona-tauon jälkeen avauspelaaminen ja tiiviys on ollut kasvavaa paskaa koko joukkueelta. En muista koska viimeksi on noin paljon lyöty ränniin, norsuksi ja pitkäksi vailla mitään ideaa edes koittaa avata. Toki se paketti lienee niin levällään, kun puolustuksessa on heti paniikkinappula päällä.

Mutta kyllä Pudaksella kaikki eväät siellä pitäisi olla. Kyse on toivottavasti vain tottumisesta tempoon, pienestä pelityylin säätelystä ja oman roolin löytämisestä. Ainakin siellä Kivistön ja vastaavien pakkiparina saa harjoittaa enemmän sitä omaa pelityyliään, eikä vain antaa kiekkoa Lehtoselle ja varmistella. Hyvä siirto valmennukselta.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pudas näyttää aikalailla Chay Genoway reinkarnaatiolta. Ihan hyvä kiekollinen pakki. Ykköshäräksi kiekollisen pelin osalta, jos kannua halutaan nostaa, ei ihan näytä tekeminen riittävän. Ihan kuten Genowaylla.

Kyllähän tässä aika rumasti näyttää käyvän kun katsoo Lehtonen+Leppä vs Pudas+Krejcik.
Jos olisin Marjamäki niin painaisin per heti Grantin jompaan kumpaan ylivoimaan, itse asiassa Lehtosen ylivoimaan(jotta kätisyydet osuu). Grantilla on kuitenkin tulinen kuti ja näyttöä 36pts kaudesta. Grantin one-timeria on koko jokeriaikana käytetty erittäin vähän, jota hiukan ihmettelen. On kuitenkin aikamoinen hevosenpotku.

Oma veikkaus on että Leppä/yksi kiekollinen yv pakki sieltä sisään vielä tulee.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Joku tämän herran pelaamisessa mättää. Yv:llä ei toimi olleenkaan. Joko vedot jää eka pelaajaan tai sitten veto kestää liian kauan. Ei ainakaan näillä otteilla vielä vakuuta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Arvaan, että Lehtosen rinnalla pelaaminen ei ole Pudakselle oikea rooli. Joutuu jatkuvasti olemaan varmistavana osapuolena ja kun avut eivät ole siinä hommassa, niin homma ei oikein toimi missään. Taitavat olla eniten omiin ottava pakkipari joukkueessa, vaikka ajatuksena on ollut varmaan että heidän ollessa jäällä kiekko olisi pääasiassa toisessa kenttäpäädyssä. Ei näin.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näyttää edelleen pienemmän seuran 1.pakilta. Jokereissa khl-ajan pakeista heittämällä edelle ainakin Larsen,Lehtonen,Lepistö,Gilroy,Grant. Genowayn saappaisiin saattaa yltää juuri ja juuri. Lajusta muistuttaa sähläilyllään ja laukaisutarkkuudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös