Jälkihöntsälle,tarkoitukseni ei ollut loukata ketään ja tuottaa mielipahaa. Anteeksi. Lähinnä palstoilla olevat ”besservisserit” saavat tällaisen ymmärtämättömän ärsyyntymään. Pitäisi vain ymmärtää että kaiken tietävillä on päivät pitkät aikaa onkia tiedonmurusia sieltä täältä ja valistaa tietämättömiä. Edellä oleva ei koske yksinomaan tätä pastaa
Kiitos pikaisesta avoimen rakentavasta kommentista ja ymmärryksestä. Kyllä, tunnistan myös tällä palstalla itsessäni usein "besserwisserin" piirteitä, mutta en koskaan halua olla besserwisser vaan kerron ainoastaan perusteellisesti omista tuntemuksistani ja kokemuksistani siitä miten näe kulloinkin Jokipoikien pelillisen tai muun tilanteen.
Minulla on sattumoisin aikaa myös kommentoida asioita, mutta toki se saattaa joitakin henkilöitä ärsyttää paljonkin koska kirjoitan välillä pitkiä juurta jaksain kommentteja. Pahoitellen, tämä johtuu vain koulutus- ym. taustastani, sillä itse olen "juurisyihin" menevä analyytikkotyyppi.
Hauskinta tietysti kaikessa on, että voihan se olla ihan täyttä puppua mitä kirjoitan, sillä en ole todellakaan mikään jääkiekon huippuasiantuntija vaan ihan tavallinen nyt jo aika tarkasti pienestä pojannaskalista alkaen 55 vuotta Jokipoikia eri tavoilla seurannut aktiivikannattaja. Minulla ei ole kuitenkaan yhtään mitään sisäpiirin tietoa Jokipojista, mutta eräillä nimimerkeillä on, joka on vain erittäin mukavaa ja arvokasta kuultavaa näilläkin palstoilla. Kehoittaisin heitä edelleen tuomaan esille asioita "kulissien takaa" kunhan ne eivät ole suoraan yksilöitävissä kehenkään henkilöön tai pienempään porukkaan, etenkään kielteisessä merkityksessä.
Jos joku kokee omalla kohdallani, että minä olisin se "palstapoliisi", niin en ainakaan tietoisesti käsittääkseni ole "pamputtanut" ketään sanansäilällä tai pyrkinyt rajoittamaan keskustelua vaan kannustanut mieluummin tuomaan erilaisia, radikaalejakin, näkökulmia yhteiseen keskusteluun.
Ja jos joku täällä vähän toista sanoilla "pamputtaakin", niin ymmärtäisin sen olevan hyväntahtoista kevyttä kuittailua kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin asti, sillä se on omaan kasvatukseeni perustuen ala-arvoista toimintaa ja loukkaa aina kohteena olevaa henkilöä.
Toki täällä tunteet välillä kuohuvat ja esimerkiksi itse syyllistyn liian kriittisesti arvioimaan Jokipoikien pelaajien tekemiä virheitä otteluissa. Se ei ole reilua koska pelaajat tekevät askissa varmasti parhaimpansa ja samaan aikaa tarjoavat meille kannattajille hyvää viihdettä. Tässä mielessä tunnistan menneeni useasti riman ali ja siinä on itselläni peiliin katsomisen paikka, josta on päästävä eroon.
Jos joku tuntee, että on tämä aloittamani "JoKP:n otteluiden ennakkoasetelmat, otteluseuranta ja jälkipuinti" keskustelupalsta hylätään ja tehdään uusi, niin en lainkaan pistä pahakseni. Esimerkiksi voisi olla parempi, että "Otteluiden ennakkoasetelmat ja otteluseuranta" on omana ketjunaan ja jälkipuinti säästetään esimerkiksi muille palstoille. Joku voisi aloittaa uuden ketjun, jos siltä tuntuu.
Oikeasti halusin ketjun nimeksi "Alkulämmöt, pelitapahtumat, jälkilöylyt", mutta en osannut enää muuttaa ketjun nimeä toiseksi. Nykyinen nimi ketjulle on aika surkea.