Jeps, pitkälle samaa mieltä. Ammattikorkeakoulun opiskelija teki viime kaudella suunnatun kyselyn Kiekko-Poikien Kiekko-Poikien kannattajille seuran tiedottamisesta ja etenkin somen käytöstä siinä, mutta saatujen vastausten tuloksia ei julkaistu ainakaan Kiekko-Poikien sivustoilla.
Itse tein kyselyssä useampia parannusehdotuksia somen käyttöön ja yleensä parannuksia tiedottamiseen, mutta eipä ole parannuksia juuri tullut. Samaa tuubaa kuin ennenkin eli löysän tylsää, ei juuri oivaltavan innostavaa, reilun rehellistä ja kaiken kaikkiaan niukkaa. Jos Liigaan halutaan joskus nousta, niin jo nyt Mestiksessä olisi harjoiteltava fiksun innostavaa some- ym. tiedottamista.
Ensi talven ulkoilmaottelujen tiedottaminen on kyllä aika kökköä, jota tosiaan anelu vain alleviivaa. Laittaisivat nyt vaikka todellisen myytyjen lippujen mittarin nakuttamaan nettisivulle, joka innostaisi lisäostoihin ennakossa, että tuo 3500 katsojaa tulisi täyteen molemmissa matseissa. Olisi selkeä tavoite jonkun 1500 myydyn (vaikuttaa randomilla hihasta vedetyltä luvulta) lipun sijaan.
Ymmärrän ohuen organisaation resurssipulan, mutta toisaalta hyvän oivaltavan ja uskottavan tiedottamisen merkitys vain korostuu tänä poikkeuksellisena pelikautena. Näin ei voi vain tiedottamista tehdä, jos tähtäin on lähivuosina Liigassa. Ottaisivat oppia vaikka myös kannattamastani HIFK:sta, jonka tiedottaminen on kaiken kaikkiaan varsin korkealla tasolla.
Hyvästä ajankohtaisesta tiedottamisesta ei kannattaisi tinkiä kuten esim. siitä, että "Joensuun Kiekko-Pojat on tehnyt mielenkiintoisen pelaajasopimuksen tulevaksi kaudeksi Ukrainan maajoukkuepuolustaja Yevgenii Ratushnyin kanssa. Sopimus on mallia 1+1 vuotinen." Ei olisi iso työ kertoa, että onko kaveri jo tullut Joensuuhun vai onko matkalle tullut jälleen jotain lisäviivytyksiä sen jälkeen kun siitä viimeksi tiedotettiin.