JoKP 2024–2025

  • 187 134
  • 1 202
Suosikkijoukkue
JoKP
Opiksi siitä voi ottaa mutta suosittelisin vahvasti lisäksi myös kriittistä suhtautumista. Iso prosentti kontentista ihan täyttä sontaa ja pelkkää klikki(seuraaja) kalastelua.
TikTok:ssa ja muissa some kulttuureissa on yksi iso kompastuskivi mikä pitäisi ratkaista jotta saataisiin hyödynnettyä tapahtuma busineksessa. Kulttuuriin kuuluu maksuttomuus loppukäyttäjälle. Ansaintalogiikka perustuu täysin seuraajien ja katselukertojen kpl määrään. Eli siellä mainostajat on avainasemassa... Tää yhtälö pitäis istuttaa jollain tavalla perinteiseen tapahtumaliiketoimintaan, ite en oo ainakaan vielä hoksannu että miten. Kenties hoksaan itse tai sitten joku ennen mua. Sitten taas joku virnistää ku dollareita tulee ikkunoista ja ovista. Jotain puoliviritelmiä on jo Suomessakin nähty. Ulkomailla joitain palloilusarjojen joukkueita TikTok rahoittaa aika suurellakin summalla. NHL: ssäkin näkyy jo TikTok kaukalolaitamainoksia.
Joo pitäähän se aina omillakin aivoilla ajatella. Ei pidä sokeasti luulla että sama konsepti toimii meillä jos se toimii muualla.

En ole sisällöntuotannon ammattilainen, mutta mun käsitys on, että säilyäkseen relevanttina on tuotettava erityisesti määrää. Mitä enemmän tuotat sisältöä sitä paremmin alat ymmärtämään mikä ihmisiin vetoaa ja siten voit ohjata sisältöäsi kiinnostavampaan suuntaan. Kun tuotat paljon sisältöä pysyt myös koko ajan ihmisten mielissä. Määrän takia osa sisällöstä on luonnollisestikin sontaa. Jossain määrin toimii myös Gretzkyn lausahdus ”you miss 100% of the shot you don’t take”. Et voi videota tehdessä tietää tuleeko siitä hitti. Sen takia on tehtävä paljon videoita jotta saat yhden hitin.

Kyllä kai somen liiketoimintamallilla ja urheiluseuran liiketoimintamallilla on hyvinkin synergioita. Enemmän someseuraajia tarkoittaa sitoutuneempia kannattajia ja enemmän potentiaalisia katsojia ottelutapahtumissa. Enemmän someseuraajia tarkoittaa myös enemmän ja monipuolisempia yhteistyökumppanuuksia. Somessa on mahdollisuus antaa yhteistyökumppaneille enemmän näkyvyyttä, tehdä kaikenmaailman kampanjoita ja heidän sponsoroimaa sisältöä. Siitä kai nämä somen ammattilaisetkin saavat elantonsa. Nythän esim. kokoonpanojulkaisuissa on aina maininta tyovaatemyynti.fi:stä. Tämä on alku, mutta tuon voisi viedä aika helposti potenssiin 10 tasolle.
 

Martzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekkopojat
On tää kyllä surullista, on uusi hieno halli ja tärkeää olisi tässä tilanteessa saada luotua kovaa buumia päälle…
Mutta ei noilla peliesityksillä voi mitään buumia luoda.
Järkyttävää on seurata noita pelejä kun ei niissä ole oikein mitään punaista lankaa.
Tänäänkin hallilta poiskävellessä porukka oli tosi tuohtunutta joukkueen esityksiin, osa sanoi jotta kausikortin voisi heittää menemään, ei kiinnosta tuollaista peliä juurikaan katsoa.
Tätä menoa katsojamäärät kyllä jatkaa laskuaan.
Jotain kyllä tartteis tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös