Väärävaihto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ei ollut silmätikku, enkä edes ymmärrä, miten joku pelaaja voisi ärsyttää? Olen tehnyt vain ihan normaalisti huomioita hänen pelaamisestaan, kuten yleisesti muutenkin pelaajien kohdalla. Ja toki olen myös keskustellut ja kuunnellut kommentteja oikeasti lajista ymmärtävien kanssa eri pelaajista, myös Luodosta.Miksi Mico Luodosta tuli sinulle silmätikku pitkin kautta? Miksi ärsyttää?
Me rivikatsojat voimme nähdä pelaajia ja pelejä hyvinkin eri tavalla. Olen huomannut, että esimerkiksi sinä ja minä näemme pelit usein aivan eri tavalla. Joskus, kun luen ajatuksiasi jostain pelistä, niin tuntuu, että olemmeko edes katsoneet samaa peliä? Eipä siis ihme, että näemme pelaajiakin eri tavalla. Mutta, vaikka olemmekin usein eri mieltä, niin ei voida sanoa, että kumpikaan meistä olisi väärässä tai oikeassa. ;)
Mutta asiaan, niin Luoto toistaa mielestäni liiaksi virheitä, vääriä valintoja varsinkin puolustuspäässä ja avauspelaamisessa sekä myös osin hyökkäyspäässä. Jokainen pelaaja tekee välillä virheitä ja vääriä valintoja, mutta kun niitä alkaa tulla useita lähes pelissä kuin pelissä, niin se osuu väkisinkin silmään, olematta mikään silmätikku. Kyseessä on nuori pelaaja, joka voi kehittyä vielä monellakin eri osa-alueella. Kuntoa, lajitaitoja ja fysiikkaa saa treenaamalla, eikä sillä puolella olekaan ongelmaa.
Ihan sama mikä pallopeli on kyseessä, niin taito pelata pallopelejä ja ymmärrys pelaamisesta saadaan jo yleensä äidin maidossa ja sitä on hankala treenata. Näin olen kuullut useammalta valmentajalta ja pelaajalta. Olen antanut itseni ymmärtää, että pelin kannalta yksittäisen pelaajan kohdalla kaiken keskiössä on pelaajan pelinlukutaito, miten pelaaja ennakoi, reagoi ja tekee valintoja nopeasti ja yllättävästikin vastaan tulevissa pelitilanteissa. Vaikka olenkin kritisoinut Luodon pelaamista, enkä näe hänellä jatkoa tässä kohtaa täällä, niin en minäkään heitä vielä kirvestä kaivoon nuoren pelaajan kohdalla. Aika näyttää tuleeko hänestä millainen pelimies? Eihän sitä tiedä vaikka uhalla näyttää meille epäilijöille ja ottaa helposti pelipaikan HIFK:sta ensi kaudella! ;)