Everton kirjoitti:
Täytyy vielä todeta, että ennen kauden alkua taisin sanoa ettei Hietakankaan Matista kannata maalintekijää odotella. Mukava huomata, että olin väärässä (jälleen kerran). Kyllähän Masa viime kaudellakin pelasi yritteliäästi, mutta ei saanut mistään paikoista sisään. Nyt näyttää itseluottamus löytyneen, hyvä hyvä!
Ehkä OT, mutta usein Hietakankaan onnistuessa tulee mieleen nämä keväiset KooKoo-kannattajien kommentit. En muista, oliko arvostamiini kiekkokirjoittajiin kuuluva Everton ainoa, joka häntä aika turhana kaverina piti, mutta anyway. Hauskaa huomata, että olit/te täysin väärässä. Hietakangas teki viime kaudella KooKoossa tehot 3+2; vajaa puolet pelattu, ja nyt tällä meidän
kolmossentterillä on kasassa jo 5+6. Eikä se varmasti tähän jää, kulunutta kliseetä käyttäen Hietakangas ketjuineen on parantanut milteipä ottelu ottelulta. Lisäksi olen ollut havaitsevinani, että Masa on noin niin kuin muutenkin aika hyvä jätkä, sopeutuu siis pohjalaistaustastaan huolimatta mainiosti Pohjois-Karjalan poikien joukkoon. Jos KooKoossa on muitakin vastaavia joutomiehiä, niin nakatkaa kauden päätteeksi Joensuuhun vaan. :-)
Ja itse pelistä. Teeveestä näkee maalit paremmin kuin paikan päältä, siksi en viitsi sanoa esim. Sportin toisesta osumasta mitään varmaa. Pitänee kyllä katsoa tässä viikonlopun aikana matsi uudestaan, Sportin kaataminen on kuitenkin niin harvinaista herkkua, että sen voisi naatiskella vaikka videolta uudestaankin.
Lisäksi olen sitä mieltä, ettei Sport täysin kelvottomasti pelannut; Jokipo vaan oli suht hyvä, on Mehtimäellä aika moni muukin jengi hävinnyt. Jälleen kerran tiukka matsi päättyi eduksi, vaikkei Hietakankaan kolmoskentän peliä ja yleistä hyvää taistelua lukuun ottamatta edes mitään järin ihmeellistä esitetty. Jokipon peruspeli toimii, ja joukkue on nyt kerännyt edellisistä kahdeksasta ottelusta voittotasurihäviö-sarjan 6-1-1 eli iskussa on. Tuskin tämä loputtomiin jatkuu, mutta taitaapi mennä viime vuosituhannen puolelle, milloin Jokipojilla on homma viimeksi näin hyvin kulkenut.
Jokipo-kannattajana pitää olla nyt iloinen, hienoa aikaa eletään. Tosin realisti ihtessäni sanoo, jottei tämä jatku loputtomiin: talvi on pitkä ja materiaali kapea. Mutta mistäs sitä ikinä tietää, kukaan.