Jokerit - TPS Su 7.11.2004

• 16 546
  • 141

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Itse asiassa minä haluan kuulla Jutin ja Anun hehkutuksen. Olen sen verran lapsellinen.

Saat varmasti helpoiten nauhan soittamalla Hockey Nightin toimitukseen. Ellei jollakin ole sitten kopiota valmiina. Mulla ei tuota ole nauhalla.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Pressiboxi
Sikäli kun omaat kontakteja, pyydät videokopion huoltajilta tahi valmennukselta.

Niin joo, että lähden huomenna hallille Jokerien treeneihin ja sanon Jortsulle, että "Joko katselit sen eilisen matsin videon? Saanko mä sen nyt? Mitä, et ole vielä katsonut? No, perkele, vauhtia siihen hommaan, että mäkin näen joskus."

En omaa kontakteja. En ainakaan tunnusta. Anun ja Jutin versio riittää, kiitos.

Edit.: Kiitos vinkistä cobol.

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Åbo Kickel

Olin paikalla, koska laskin lokakuussa ahtaassa päässäni tämän olevan ensimmäisen mahdollisuuden nähdä K11ng livenä. Onneksi Jokke ei saanut ääntäni.

Ehtoopäivän paras anti oli Wilman bongaaminen Jaffalan ulkopuolella, leuhotti Bemarin liepeillä. Tämän jälkeen kaikki menikin päin helvettiä. Pienimpänä tuskana 94 finaalien ratkaisumaalin kelausta kuutiolla.

Ottelu oli vierasjoukkueen kädetöntä koomailua alusta loppuun. Koivun pienet ketjukokoonpanojen muutokset eivät vaikuttaneet hevon persettäkäään. Jokerit olisivat varmaan voittaneet ilman molkeakin. Matu ”snaipperi Joken armosta” Metsärannan joutuminen ykkösketjun laitaan kertoo nyky-Tepsin tason.

Markku ”puolustaja Joken armosta” Paukkunen. 20 ottelua, miinus yhdeksän. Ylivoimaisesti paskin lukema koko joukkueessa. Tänäänkin antoisaa peliä.

Joku kommentoi Jaffalan tunnelman olleen loistavan. No Turkuun verrattuna oli joo vähän melua, mutta kaukana loistavasta. Suurin osa istui hiljaa ja ihmetteli, varsinkin kolmannessa erässä.

Toivottavasti maaottelutauon aikana tapahtuu jotain Ruissalossa. Ihan sama mitä, koska ei tuon huonommin voi pelata.

Jortikka on keisari. Jokerit pelasi todella nätisti. Hieno päivä kotijoukkueen kannattajille kaiken kaikkiaan.

Niin ja onneksi ei tarvinnut maksaa lipuista mitään. Se tästä olisi vielä puuttunut, että olisin maksanut saadakseni nähdä turkulaisten kädettömien runkkaamisesta (no eihän toi ole edes mahdollista, mutta yhtä onnetonta tyydytyksen hakua se oli) kaukalossa.

Eikö Urheilukanava näytä KiekkoYön uusintana maanantaisin? Ainakin ennen on yrittänyt näyttää.

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Viestin lähetti Vakio
Itse asiassa minä haluan kuulla Jutin ja Anun hehkutuksen. Olen sen verran lapsellinen.

Yksi mahdollisuus on tietysti nauhoittaa huominen uusinta Urheilukanavalta (jos siis UK näkyy).

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Kauden ensimmäinen ottelu

Kyllähän se nykypäivän Jokerijoukkue osasi klap-klap-klapitella sitä kiekkoa ja mättää nättejä maaleja. En sitten tiedä onko tuo enemmän 90-luvun TPS kuin Jokerit. Ei välttämättä juuri minun Jokerini. Ja lentokenttä ja ehkä 1 taklaus pisti haukotuttamaan väkisinkin ja maaleista huolimatta. Kenttäkuuluttaja oli sentään upgreidattu siitä ameeba-aivosta - yritystä riitti. Musiikin linjaus oli, sanotaanko, erikoinen. Sellaista glam-kuorrutettua håård-rokkia ja rokkia, mutta ei oikein löydy sitä jujua. Niin ja Metro on tosiaan kova pelimies.

Mutta se sivuseikoista. Hallille tultiin pääasiallisesti vain ja ainoastaan yhtä tarkoitusta varten. Meillä oli kasassa lähes koko vanha kausikorttijengi ja hallilla näytti olevan paljon wanhoja naamoja.

Otakar ja paita kattoon: suuret suosiot seisten ja itse tilanne todalla harras. Hienoa että Hjalliskin jalkautui sinne jäälle. Hienoin hetki Areenalla tähän mennessä ja mahdollisesti jatkossakin. En tiedä painoiko kummolakanavan aikataulu päälle, mutta ehkä olisi voinut antaa lisää aikaa ja tilaa Otolle. Yht'äkkiä se Wikholm olikin siinä sitten hoilaamassa vaikka yleisö ei ollut vielä valmiina luovuttamaan hetkeä eteenpäin. Muuutta hyvä näinkin, todella hyvä. Kiitoksia Virmaselle lupauksen pitämisestä. Ja tietenkin vielä kerran kiitokset minulle maailman kaikista parhaimmalle pelaajalle, ylivertaiselle taikurille Otakarille! Jos maailman paras ja kallein mainostoimisto palkattaisiin suunnittelemaan millainen pelaaja kuvastaisi kaikista parhaiten Jokerien logoa, olisi taidoiltaan suvereenein ja asenteeltaan veijarein, se ei pääsisi edes puoliksi siihen mitä Otto edusti ja vieläkin edustaa elävässä elämässä. Hieno päivä.

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Re: Åbo Kickel

Viestin lähetti bosch
Joku kommentoi Jaffalan tunnelman olleen loistavan. No Turkuun verrattuna oli joo vähän melua, mutta kaukana loistavasta. Suurin osa istui hiljaa ja ihmetteli, varsinkin kolmannessa erässä.

Tää on niin tätä ja riippuu paljolti siitä, missäpäin hallia sattuu istumaan. Toki ottelussa riitti muutama hiljaisempi hetkikin, mutta ainakin 101-katsomosta käsin fiilistä riitti mukavasti.

Semifinaaleita ja finaaleita pitää "meidän" hallissa liigan osalta pelata, jotta tunnelma kattaa koko hallin - valitettavasti.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun lukee näitä narrien kommentteja niin kyllä huomaa kuinka suuri ero heillä ja Ifk faneilla on.
Tämänpäiväinen oli heistä upea peli kun minusta se näytti ringeteltä tai parhaassa tapauksessa kaukalopallolta mutta sellaistahan perinteinen narrikiekko on.

Kankaanperäkin oli aika kilttiä poikaa, minkähän takia?

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti mixu
Kun lukee näitä narrien kommentteja niin kyllä huomaa kuinka suuri ero heillä ja Ifk faneilla on.
Tämänpäiväinen oli heistä upea peli kun minusta se näytti ringeteltä tai parhaassa tapauksessa kaukalopallolta mutta sellaistahan perinteinen narrikiekko on.

Niin, tässähän tullaan juuri näihin Jokereiden ja IFK:n perinteisten pelityylien eroavaisuuksiin. HIFK-fanit ovat tottuneet, tai haluaisivat nähdä joukkueen, jonka peleissä pleksit paukkuu, nähdään otsaanlyöntiskabaa jne. Jokeri-fanit tottuivat 90-luvulla taitokiekkoon, viihdyttäjät kikkailivat, tekivät nättejä sommitelmia ja hauskuuttivat yleisöä. Sama oli tilanne jo aikaisempina vuosikymmeninä.
Ja saattoihan tuo näyttää teeveen välityksellä ringeteltä, tai sitten sinua vain vituttaa tämä Jokereiden hyvän pelin hehkutus, ja päätit yrittää laimentaa sitä iloa omalla tavallasi. Itse pidin näkemästäni, ja hienoa, että myös muiden joukkueiden fanit pitivät. IFK-fanit nyt ovat, mitä ovat.

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti mixu

Ja kun käy HIFK:n kotipeleissä "ulkopuolisena", huomaa kuinka suuri ero todellisuudella ja täällä Jatkoajassa elvistelyllä on. Hohhoijaa...

Olen ymmärtänyt, että Jokereiden pelin ei tule aiheuttaa suunnatonta innostumista - pelin tasosta huolimatta - HIFK:n kannattajissa. Ei allekirjoittanuttakaan innosta vaikkapa HIFK-Ilves -peli. Monesti oma tunne ja fiilis lisää peliin paljon ja sitä kautta pelin taso paranee.

Jokerit oli tänään suvereeni joukkue jäällä ja takoi toisen perättäisen 6-1 kotivoiton hyvällä pelillä kolmen päivän sisällä. Molemmissa peleissä oli vastassa ennakkoon tiukoiksi vastuksiksi määriteltävät joukkueet. Lisäksi Oton päivä toi mukaan paljon lisää tunnetta. What the hell is your problem?

Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti mixu

mutta tehokasta, eikö kiekkoa pelatakaan pisteistä ?

luulen että jokunen HIFK-fani ottasi mielellään nuo maalit joukueelleen

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti mixu
Sen takia, kun eihän se edes peliin uskaltanut menna, kun Vopathan olisi voinut eilen siirtyä Tepsiin pelaamaan. Voi jeesus tätä älyn riumujuhlaa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti mixu

Niin perinteinen narrikiekko on kiekollista taituruutta, hienoja kuvioita ja nättejä maaleja. Ja tämä Jokeri-joukkue edustaa nimenomaan sitä. Fyysisesti tämä joukkue ei ole vahvinpia mutta kun liigan fyysisin, tuo iso paha IFK teurastetaan numeroin 6-1 niin eipä tässä kauheasti teidän piipityksenne hetkauta.

Ja kun teillä siellä naapurissa ei osata pelata jääkiekkoa saatikka tehdä maaleja niin ehkä siellä tosiaan on päässyt hämärtymään se lätkän perinmäinen tarkoitus, tehdä enemmän maaleja kuin vastustaja. Ja tänään, niin kuin perjantainakin, Jokerit vei vastustajaansa kuin pässiä narusta ja pyöritti toinen toistaan kauniinpia kuvioita ja tekivät siinä sivussa nättejä maaleja. Tepsi oli tänään aivan yhtä selkeä vastaantulija kuin IFK ja 6-1 lukemat eivät jätä mitään selittelyn varaa. Jokerit on esittänyt nyt muutaman pelin ajan uskomattoman hienoa kiekkoa ja ennakkoon koviksi laskettavat TPS ja IFK on olleet täysiä vastaantulijoita. Jokereiden peli on ollut tällä kaudella paluuta juurille näyttävään taitokiekkoon ja kun tuo peli on toiminut niin sitä on ollut kyllä hienoa seurata.

Viestin lähetti mixu

Heh, oli vai? Missäs sen Kangen olisi pitänyt olla paha poika? Mutta kerro toki miksi Kanki oli kilttiä poikaa?

pygmalion

Jäsen
Vetää melkein sanattomaksi tällainen. Mutta ei sentään ihan. Voisin vaikka todeta, että ihan pikkiriikkisen hävettää poikien puolesta tuollaisen pelleilyn näyttäminen koko kansalle. Itse pelin voinee tiiviistää siihen, että tältä se näyttää, kun ajoissa koottu, hyvin roolitettu, riittävästi liigatason pelaajia omaava, asiastaan innostunut ja hyvin valmennettu joukkue kohtaa toisen joukkueen, jossa oikein mikään edellä luetelluista seikoista ei tunnu olevan kohdallaan.

6-1. No ifs, no buts.

Toki sitä voisi ajatella, että tietyssä mielessä tämä oli kutakuinkin parasta, mitä Tepsille saattoi tässä vaiheessa tapahtua. Täydellinen mahalasku, nöyryytys, anaaliraiskaus ja päällevirtsaus. Kuin majesteettinen avokämmenläimäisy illan kauneimmalta daamilta keskellä tanssilattiaa... Tällaiseen herätykseen ei edes TPS-johto voi olla reagoimatta. Eihän?

Kauniiksi lopuksi voin ilokseni todeta, että meidän ikioma The Markku! nettosi sitkeästä yrityksestä huolimatta illasta ainoastaan kolme pykälää miinusta. Pistetään tosin kaupan päälle vielä kakkossyöttö Jokerien viidenteen maaliin, Herra 45 kun ehti livahtaa upean avaussyöttönsä jälkeen vaihtoon ennen kuin verkko pöllysi. Eikös meillä ollut TPS-osiossa joku adressi Markun jatkosopimuksen puolesta? Tai jotain.

Tästä on hyvä siirtyä tauolle. Ja tauon jälkeenhän kaikki on paremmin?

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mixu

No niinpä! Minä mielelläni luovuttaisin maalit pois ja laittaisin pleksit tärisemään. Kamalaa ringetteä! Tuntuu todella pahalta nähdä joukkue joka tekee saatanan hienoja maaleja kun kukaan ei taklaa.

IFK-fanien ja Jokerifanien suurin ero on siinä, että matsien jälkeen me hehkutetaan hienoja maaleja ja voittoa, te puhutte siitä että ainakin fyysisyydessä voititte... ;)

Oikeesti, voittakaa nyt edes vähäsen ettei tarvitse meidän ketjuissa itkeä. Ihan yks matsi vaan, jooko? Te olitte paljon ystävällisempää seuraa viime kaudella, wonder why.

Jeffrey

Jäsen
Jess mikä peli! Kaikki oleellinen pelistä on tullut jo esiin joten tyydyn toteamaan, että tulee Tomelle vaikeaa päästä takaisin "ykkös" kenttään, onhan Dalla pelannut niin hyvin!

Viestin lähetti mixu

Niin no. Mitäköhän tähän voi sanoa?
Me ei sentään 6-1 murska-tappion jälkeen kun ottaa päähän yritetä nostaa omaa itse tuntoa räkä suusta roiskuen uhoamaan "Vopatti voitti 100-0" kaikkihan sen tietää, että sillä ei ole mitään väliä! Vai tietävätkö? Minun mielestäni oli anakin tänään hienoa kattella jokeri-pelaajien hienoja maaleja, syöttöjä ja harhautuksia. Toisin kuin perjantain-matsin "hei mä osaan sirklaa takaperin" meininkiä..

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ison iskän känkkäränkkäpäivä?

Kuuluiko hallilla pahaakin J. Koivun karjuntaa matsin jälkeen? Viime kaudella erotin "rakentavan kritiikin" kolmen betoniseinän takaa Turkuhallissa, nyt saattoi kasassa olla ainekset uuteen rekordiin?

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
6-1, paita kattoon, 6-1 Ugh! Haukotuttaaaaaaaaa!

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mixu

Eläköön se suuri ero. Se taitaa tällä hetkellä olla jotain 15 pojoo. Kis kis!

Niin, ja sitten itse pelistä. Tuntui kuin Oton henki olisi vienyt koko joukkuetta eteenpäin. Henkisesti hieno matsi.

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti pygmalion
jossa oikein mikään edellä luetelluista seikoista ei tunnu olevan kohdallaan.

Ei tunnu olevan ei. Ei tämä ihan sanattomaksi vedä, mutta tuota rusettiluistelua oli suorastaan ilo seurata. Tarkoitan nimenomaan Tepsin luistelua, tosin intoa ei tuntunut olevan edes sen rusettiluistelun verran. Jokerit vei, mutta TPS ei edes vikissyt. Kyllä hävettää, mutta ehkä juuri tätä kaivattiiin. Jollei ns. johtoportaassa olla totaalisen aivokuolleita, nyt on sopiva hetki alkaa ymmärtää asioista jotain.

Jokerien otteista tuli hieman mieleen ne vanhat hyvät ajat tuolta 90-luvun puolivälistä. Silloinkin TPS:ää höykytettiin nauravien narrien toimesta, mutta TPS osasi toisaalta antaa esim. seuraavassa ottelussa takaisin. Niitä aikoja rupeaa tosissaan kaipaamaan kun katsoo tuollaista sontaa. Noh, katsotaan kaikki tilanne nyt rauhassa, mihinkään ei ole kiire.

Alkaa tuntua vähän siltä, ettei J. Koivu äijämäisyydestään ja hyvästä pelisilmästään huolimatta saa tuota jengiä pelaamaan vaaditulla tasolla. Onko Jukan auktoriteetissa puutteita vai vaikuttaako esim. Kai Nurmisen loistava asenne noin paljon? Ja se helvetin Paukkunen...

Hyvästit ja virtuaaliset suosionosoitukset täältä Otolle, tuota raivostuttavaa virnettä on silloin tällöin ikävä. Standing O for you, number 91.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Voi helvatan helvatta mitä tuomaripeliä. Kyllä oli maksettu tuomari, että Jokerit voittaa juhlapäivänä TPS:n

Jokereilla ei olisi ollut mitään jakoa ilman tuomaria. TPS voitti ylivoimaisesti kaikilla osa-alueilla. Kulmaväännöt voitettiin, aloitukset TPS:lle, Jokerit hävisi luistelussa, tahdossa ja fysiikassa mennentullen. Kerrassaan mahtava esitys TPS:lta ja sitten joku &%¤#£$€ tuomari kääntää koko pelin Jokereille.

Sitten mä heräsin ja päästin kissan pihalle...

Mikä se valkopaitainen paskasakki siellä kentällä oli? Joku puulaakiporukka pälkäneeltä vai?

Jokerit sen sijaan on niiiiiiiiiin Jortikan näköinen joukkue että. Ei ole epäilystäkään kuka on kovin mestarisuosikki tällä hetkellä. Huhhuh.. viileää oli kyyti.
Tuli kyllä mieleen 90 luvun ajat, mutta vain arkkivihollisen hyvyydessä. Rispektiä. On se Jortsu vain äijä.

K

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Otto on kone!

Kaksi ammattimaisesti tehtyä maalia eilen mieheltä ja muutenkin hienoa pelinrakentelua. Luistinkikat eivät aina osuneet kohdalleen, mutta tuttu pelihuumori oli tallessa. Laidalla Keke oli tutun vaarallinen koko pelia ajan ja vanha tuttu patenttiharhautuskin toimi Taistoa vastaan. Ja toisella laidalla junnulla luistin kulki mainiosti - 5 vuoden soppari käteen vaan.

Jäähyttelymatsissa ponneton Tuto oli suupala huippuiskussa olevalle joukkueellemme.

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti mixu

Hehe, tämähän oli hyvä. Tappiosta katkera julli, joka avautuu Jokerien seuraavan murskavoiton jälkeen on aina kiva tavata. Mekin tykätään susta. Tommosesta jaksa edes välittää. :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy