Mainos

Jokerit - Tappara 28.11.2003 Hartwall arena

• 4 071
  • 42

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti JHag
Mitä helvettiä? Ei yhtään kommenttia, joten kaikki nikerifanit suunnistivat radalle?

Radalta palattu jo. Nopeasti sanottuna ihan OK peli, Jokerit voivat olla enemmän kuin tyytyväisiä voittoon, esityksen perusteella tasurikin olisi ollut OK.

Ensimmäinen erä oli snadisti jokeripainotteista, ei niin selvästi kun numerot osoittivat. Alussa pisti selkeästi silmään Vertalan ja Lepistön yritys. Vertsiähän tunnetusti ei saa kehua mutta vitut siitä. Kaveri repi, raastoi ja häiritsi vaikka pisteitä ei tullut --> HYVÄ!

Toinen erä...... huh huh. Hyvä alku Laineen maalilla mutta...

Monessa matsissa olen seuraillut Heleniusta mutta nyt olen päässyt lopulliseen tuomioon: Heleniuksen ei pidä pelata SM -Liigaa. Vauhti ei vaan yksinkertaisesti riitä näin isossa kaukalossa. Ainakaan jos ei parkkeraa oman maalivahdin eteen tarjoilemaan puutavaraa viholliselle.

Tapparan eka maalin synty lähti siitä, että Sami lähti ottamaan kiekollista pelaajaa Tapparan puolustusalueella, ei saanut kiinni ja hyökkääjä ajeli Samin tontilta läpi. Toki muiden olisi pitänyt paikata mutta kannattaako alimman pakin lähteä kiekollista pelaajaa vastaan hyökkäysalueella? Ei ainakaan tässä tapauksessa.

Kolmannessa erässä Tapparalla oli muutaman minuutin painostus jossa maali roikkui ilmassa. Onneakin oli mukana ettei johtomaalia kirvesrinnoille tullut. Voittomaali tuli snadisti sekavan tilanteen jälkeen mutta kaikki kai lasketaan.

Vertala, Lepistö ja Laine (maali ja pieni hanskaus) saavat plussat Jokereista. Häkkinen otti pari siistiä koppia mutta mielestäni pomputteli kiekkoja luvattoman paljon eteensä. Heleniukselle isoa miinusta. Oliko Warriner kentällä (ok, nivuset ja keskenkuntoisuus mutta silti)

Tapparasta eniten asennetta oli M. Ojasella ja maalivahti Lehto saa täyden tunnustuksen, siinä on varma maalivahti.

Eniten yössä oli Barkov... en edes huomannut kentälläoloa ennen ekaa rangaistusta.

Ei mitään loistavaa hokia (pahoittelen jutimaisuutta) mutta ihan OK. Ei se Tappara nyt NIIN paljoa kahvaa :)

Levonen... no. Levonen.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti cobol
Jos joukkue pelaa tuollaista kahvaa kuin Tappara pelasi tänään, niin kyllä pistää katsojaa vituttamaan.
Enpä tiedä, siihen kahvaamiseen alkaa jo ilmeisesti turtua, mutta jotenkin jäi hyvä maku tämän illan pelistä. Jokerit hallitsi hyvin peliä ja tämän kauden tyyliin anntettiin toisessa erässä aseet vastustajan käteen ja Tappara käytti paikkansa tyylikkäästi tekemällä kaksi komeaa maalia nopeista ja suoraviivaisista nousuista.
Levonen oli taas pihalla, mutta muihin kauden vihellyksiin verrattuna hyvä suoritus. Arvosanaa laskee eniten Laineen kymppi, joka oli tyypillinen tuomarivirheen jälkeinen "nyt en kestä kommentteja"-tuomio. edellisessä tilanteessa kun Laineen kypärä lyötiin miehen päästä ja huomattavasti pienemmästä tökkäsystä Laine istumaan ja harva olisi siinä ollut hiljaa ja mennyt tyynesti istumaan kakkua.
Mieleen jäi reilu taistelu, jossa käytettiin surutta tuomarin sallimat koiruudet puolin ja toisin, mutta mitään ylilyöntejä ei nähty.
Kaiken kaikkiaan hyvä peli ja tälläistä olisi kiva nähdä useamminkin, varsinkin kun voitto kolahti kotiin ja vielä upealla vedolla ylänurkkaan (vai pitäisikö sanoa ylämummoon).

Ja pikkujoulutkin olivat Ok.

Viimeksi muokattu:

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei Lehto minun mielestäni kyllä saa täysiä pisteitä ottelusta. Kaikki kolme maalia tulivat suhteellisen kaukaa ja rannelaukauksilla. Ensimmäisen veti Metro pakin jaloista heti siniviivan jälkeen, toinen ja kolmas olivat toistensa kopioita: Laine ja Pesonen luistelivat vauhdilla Tapparan kenttäpuoliskoa , kiertyivät keskelle ja ranteella ylänurkkaan. Maskiahan kaikissa tietysti oli, mutta pieni miinus jäi Lehdolle. No tulipahan taas todistettua että mieluummin ranteella tarkasti kuin lämärillä suojaverkkoihin.

Pientä miinusta tuli Häkkisellekin. Miehellä on tapana ennakoida tilanteita ja lähteä aikaisin liikkeelle. Siinä sitten voivat länget aueta kuten ensimmäisessä maalissa. Tämä tuli kyllä korjattua lopun taistelulla joka oli taas hienoa katsottavaa. Tällä menolla miehestä tulee yleisön suosikki-Pasi nro 2.

Tapparan liike oli varsinkin alussa huonoa ja Jokerit vei ajoittain kuin laskiämpäriä. Liekö siitä tullut pientä ylimielisyyttä ja joutavaa kikkailua (vrt. HIFK - TPS) kun Tappara karkasi peräkanaa ylivoimahyökkäyksiin ja oli äkkiä rinnalla. Lopputulos olisi voinut olla miten päin vain, nyt Jokereita onnisti.

Ylivoimat olivat surkeita, huippuna Jokereiden kaksiminuuttinen 5-3 ensimmäisessä erässä. Loputonta kiekonsiirtelyä ja päätteeksi huono ratkaisuyritys. Kun olisi yksi kunnon siniviivatykki! Onneksi Tappara vähintään yhtä surkea jollei surkeampi ylivoimalla, alivoima olikin sitten tosihyvää kummaltakin.

Samin kohdalla ei voi olla näkemättä että miehen itseluottamus ei ole kohdallaan. Hätäisiä ratkaisuja silloin kun niihin ei olisi tarvetta ja jotenkin epätietoisen oloista peliä kaiken aikaa. Jotain tarttis tehdä.

Tappara kyllä kahvasi varsinkin alussa kun ei kertä kaikkiaan muuten pysynyt perässä. Liike parani toisessa erässä, sähäkimmin liikkui ja yritti minun mielestäni Alanen.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Koskahan kirvesrinnoissa opitaan, että Jokereille ei tarvitse antaa sitä kahta maalia eteen ennen kuin ruvetaan pelaamaan. Ensimmäinen erä oli sitä samaa mitä se ilmeisesti oli torstaina Pelicansia vastaan. Liike puutteen vuoksi Tappara joutui rikkomaan ja kuluttamaan paljon jäähypenkkiä. Paremmalla alulla olisi Tappara voinut jopa kartuttaa pistepussia. Jokerit piti avauserän kiekkoa ja pyöritti, Tappara tarjosi kankeata roikkumista. Toisen erän alun jälkeen tapparakin pääsi peliin mukaan ja kahdella terävällä kiekon riistolla tasotti pelin. Komannessa erässä kirvesrinnoilla olisi ollut jopa paikkoja mennä johtoon ja lopussa tasoittaa, mutta pisteet jäivät tällä(kin) kertaa Heltsinkiin. Lehdolle meni yllätävän helpon näköisiä maaleja, tosin laukauset tulivat pahasta maskista.

Tulokseen voi toisaalta olla ihan tyytyväinen. Tapparalla on kuitenkin sivussa joukkueen kantavia voimia ja olihan vastassa sentään liigan paras kotijoukkue. Pistejakokaan ei ihan kauhea vääryys olisi ollut, mutta Jokeri voitto oli ansaittu, joten onnittelut siitä.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Jos joukkue pelaa tuollaista kahvaa kuin Tappara pelasi tänään, niin kyllä pistää katsojaa vituttamaan. Kun Levonen ei kahvasta jäähyjä puhaltanut, myös Jokerit aloittivat samanlaisen jääkiekon pilaamisen. Lopputulos oli se, että vauhdikkaan ensimmäisen erän jälkeen mailalla koukittiin yhä enemmän ja enemmän vauhtia vastustajalta pois. Pahimmillaan peli oli puuroa ja painia Tapparan tai Jokereiden maalin edustalla. Sellaista on vaan hirveä katsella, koska se on kuin puolipainin tuominen nyrkkeilykehään. Ja korostan sitä, että Jokerit syyllistyivät kahvaamiseen myös, aivan yhtä paljon. Mutta ehkä kuitenkin vasta sen jälkeen kun Tapparan esittämän kahvan edut selvisivät Jokereille... Jatkossa taitaa olla parempi jättää tällaiset kahvamatsit väliin. Niistä tulee jopa voitosta huolimatta paska olo. Voisiko Tappara muuttaa pelitapansa ja alkaa pelaamaan jääkiekkoa? En tiedä, mutta toivottavasti.

Höpö, höpö. Tappara oli alakynnessä huonon liikkeensä takia ensierässä ja siitä myös jäähyjen muodossa kärsivät. Toisessa erässä Tappara lisäsi vauhtia ja pääsi peliin mukaan, joten myös Jokerit joutui puolustus kannalle ja näin ollen joutuivat ajoittain rikkomaan peliä. Ei ne sitä kahvaa mistään vastustajan pelitavasta keksineet. Turha on kirvesrintoja syyttää painimisella pelin pilaamisesta, kun kummatkin siihen sortuvat ja jääkiekkohan on loppujenlopuksi sääntöjenrajamailla palaamista ja tuomarit piirtää sen rajan. Pelaajat pelaa niin kuin tuomarit antavat pelata. Eilen oli löysempi linja ja molempien pelistä se myös näkyi.

Sääli, ettei tuomaristo enään pelin kahdesa viimeisessä erässä viheltänyt jäähyjä yhtä herkästi, kun peli meni molemmin puoliseen painimiseen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Iceman
Radalta palattu jo.

Amatööri!

Loppujen lopuksi aika heikko matsi lukuunottamatta muutamaa minuuttia toisesta erästä.
Tapparalla ei löytynyt liikettä eilen millään. Näytti aika huvittavalta kun isot miehet polkevat ja polkevat mutta mitään ei tapahdu.
Tapparalla tulee olemaan kivinen tie jos ei liikettä ja taitoa saada lisää.Varis aivan yössä,pari hyvää kiekon ylöstuontia mutta ei muuta.Barkovin kannattaisi jo harkita lopettamista.Onko Kangasniemi aina yhtä heikko pakki kuin eilen. Järkyttäviä avausyrityksiä, ihme kompurointia jne. Dale Clarke pisti silmään positiivisesti,perusvarmaa peliä eikä juuri virheitä tullut lisäksi häneltä löytyy myös jalkoja joilla mennään eteenpäin.
Mä en ainakaan havainnut tässä pelissä sen suurempaa kiekottoman miehen estämistä paitsi Barkovin muutamat kaameat estämiset. Taitaa tämä Tapparan kahvaaminen ruumiillistua Barkoviin?!

Jokereista mieleen jäivät Filppula, loistavaa pelaamista läpi matsin. Harmi ettei saa enempää peliaikaa. Laine oli myös ok eilen.

Molemmat veskarit olivat eilen suht koht heikkoja. Luvattoman helposti meni ainakin kaksi ensimmäistä Lehdolle. Häkkinen olisi jomman kumman noista tapparan maaleista voinut ottaa.

axe

Jäsen
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Mä en ainakaan havainnut tässä pelissä sen suurempaa kiekottoman miehen estämistä paitsi Barkovin muutamat kaameat estämiset. Taitaa tämä Tapparan kahvaaminen ruumiillistua Barkoviin?!

Molemmat veskarit olivat eilen suht koht heikkoja. Luvattoman helposti meni ainakin kaksi ensimmäistä Lehdolle. Häkkinen olisi jomman kumman noista tapparan maaleista voinut ottaa.

Huomasitko kuinka Lepistö (#40) kaappasi kiekottoman Tapparan hyökkääjän syliinsä ja esti tätä pääsemästä kiinni kiekolliseen Pesoseen, jolla oli helppo työ kiertää laukaisusektoriin niittaamaan voittomaali?

Tai viimeisellä minuutilla kun Clarke yritti lähteä mukaan alivoimahyökkäykseen ja jäi armottomaan kahvaan kiinni? Tosin Clarke itse kuittasi sitten koukkaamalla kiekon pois Järventieltä ja sai vielä tilanteen aikaiseksi.

Eikä sitä Laineen maalia voi millään pistää maalivahdin piikkiin. Lainehan pääsi kiertämään täysin vapaasti keskelle neljään metriin laukomaan. Siinä ei voi molari kuin levittää itsensä ja vain toivoa että kuti sattuisi kopsahtamaan päin. Tällä kertaa livahti puikoista sisään.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TBK
Turha on kirvesrintoja syyttää painimisella pelin pilaamisesta, kun kummatkin siihen sortuvat ja jääkiekkohan on loppujenlopuksi sääntöjenrajamailla palaamista ja tuomarit piirtää sen rajan. Pelaajat pelaa niin kuin tuomarit antavat pelata. Eilen oli löysempi linja ja molempien pelistä se myös näkyi.

Oma näkemykseni pohjautuu siihen, että näen NHL-otteluita saman verran viikossa kuin SM-liigaakin. Tällä kaudella olen toistaiseksi joutunut tyytymään NHL-otteluissa canaliin zappeineen, mutta tosiasia ei muutu siitä mihinkään: SM-liigassa kahvataan karmealle tavalla ja koko Tapparan pelaaminen perustuu siihen, että mailalla koukitaan vastustajaa enemmän tai vähemmän koko pelin ajan.

Kyse on myös estetiikasta. Pohjalaisena paini on tuttua, samoin nyrkkeily, pesäpallo ja pikajuoksu. Ne kaikki ovat mielenkiintoisia lajeja, mutta eihän kukaan sovella painimista nyrkkeilyyn tai pesäpalloon. Pikajuoksusta puhumattakaan.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Useinhan se menee näin: vastustaja tiedetään vauhtia pitäväksi joukkueeksi varsinkin kotijäällään > pakko tappaa vauhti pelistä > milläs muulla se onnistuu kuin painimalla ja kahvaamalla? En väitä, että Tappara pelaisi näin aina kotonaan. Minulla ei ole kompetenssia moiseen väitteeseen, koska en yksinkertaisesti näe Tapparan kotiotteluita. Tosin tällaisen pikkuseikan puute ei yleisesti ottaen haittaa tämänkään saitin Yleistäjien Klubia: Karalahti on ihan sekaisin aina, Helenius on hidas aina, Tappara kahvaa aina...Näin sanotaan, vaikka näkymää kyseiseen asiaan olisi 2 kertaa kaudessa.

Oli miten oli, minä perustan näkemykseni kolmeen Tapparan otteluun pk-seudulla; Blues, HIFK ja Jok -matsit. Jokainen ottelu on ollut vauhdin pysäyttämisen juhlaa ylläolevin keinoin. Täysin paskaa katsottavaa oli eilinen ainakin vauhdikkaan HIFK-TPS:n jälkeen. Näin sanon, vaikka TPS sen veikin.

Mahtaisiko Tapparan ikä- ja kokorakenteella olla tekemistä asian kanssa? Ja Barkovista; venäläiset ovat mailahäirinnässä olleet aina MM-kisoissakin maailman eliittiä. Samaa valittavat Venäjän liigassa pelaavat ulkomaalaisetkin. Myös pieni ja (pitäisi jatkua: pippurinen, jätän pois)...siis pieni Cipruss (Latvia) oli järkyttävä kahvaaja sekä Jokereissa että meillä.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
SM-liigassa kahvataan karmealle tavalla ja koko Tapparan pelaaminen perustuu siihen, että mailalla koukitaan vastustajaa enemmän tai vähemmän koko pelin ajan.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että sm-liigassa kahvataan rajusti ja se viihdyttävyydeltään valovuoden päässä NHL:stä. Mitä muuhun tulee, niin älä nyt iso mies viitti, munat ja kaikki. Eihän kenenkään pelityyli voi perustua kahvaamiseen, tiedät sen varsin hyvin itsekkin. En edes ymmärrä miten eilisen jälkeen voit väittää vastaavaa, kun sielä kaukalossa oli kaksi joukkuetta, jotka roikku repi ja paini. Tosin ensimmäisessä erässä vain Tappara, mutta mitä enenmmän Tappara peliin mukaan pääsi, sitä enemmän oli myös Jokereissa nähtavissä näitä edellämainittuja piirteitä. Ja siksi toiseksi katseet kiekottoman estämisesta, koukkaamisesta yms. pitäisi kääntää ihna muualle, kuin yksittäiseen joukkueeseen. Ja jos yhden joukkueen pelityyli on koukkivaa ja repivää, niin miten hitossa se koko liigan pilaa?

Tapparan peli on pahasti sekaisin, uudet pelaajat, uusi valmennus, ketjujen jatkuvaa muuttelua, avain pelaajien pitkä sairaslista. Tapparan kenttäpeli ei tosiaan ole silmiä hivelevää, kuin silloin tällöin. Tappara on saanut pistensä lähinnä Lehdon loistopelien ansiosta. Kentällä tapahtuva on vielä pahasti hakusessa ja pelityylin perusajatus on hukassa. Kun Tapparan oma peli on hukassa, niin silloin se ei pysty kontrolloimaan peliään haluammallaan tavalla ja näin ollen se joutuu monessa ottelussa altavastaajan asemaan ja rikkomaan peliä. Joukkueenhan ei tarvitse turvautua kahvaamiseen yms. jos se itse kontrolloi ja halitsee peliä, mutta joutuessaan ahtaalle on peliä pakostakin rikottava.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TBK
Eihän kenenkään pelityyli voi perustua kahvaamiseen, tiedät sen varsin hyvin itsekkin. En edes ymmärrä miten eilisen jälkeen voit väittää vastaavaa, kun sielä kaukalossa oli kaksi joukkuetta, jotka roikku repi ja paini. Tosin ensimmäisessä erässä vain Tappara, mutta mitä enenmmän Tappara peliin mukaan pääsi, sitä enemmän oli myös Jokereissa nähtavissä näitä edellämainittuja piirteitä.

Juuri näinhän kirjoitinkin: "Pahimmillaan peli oli puuroa ja painia Tapparan tai Jokereiden maalin edustalla. Sellaista on vaan hirveä katsella, koska se on kuin puolipainin tuominen nyrkkeilykehään. Ja korostan sitä, että Jokerit syyllistyivät kahvaamiseen myös, aivan yhtä paljon."

Mulle jääkiekko-ottelu on mulle sellainen kokonaisuus, jonka pitäisi sisältää vauhtia, tilanteita, maaleja, taklauksia jne. Ei mua juuri kiinnosta, voittaako Jokerit runkosarjassa itselleen sijan 1 vai 6. Kyse on enemmänkin siitä, että pidän jääkiekosta. Käyn katsomassa aina kun aikaa riittää erityisesti HIFK:n kotiottelut ja jos hyvin sattuu, vieläpä IFK:n vierasotteluita. Ja joskus HPK:n ja Bluesin kotiotteluita. Mutta toki aina Jokereiden kotiottelut, vähintään.

Kun on tällainen kiekkohullu, niin kyllähän sitä haluaa nauttia jääkiekko-ottelussa jääkiekon pelaamisesta. Painia lähden katsomaan sitten Lapualle. Tapparan kahvan luoja Jukka Rautakorpi määritteli Tapparan pelin lähes sanatarkasti muistaakseni niin, että Tapparan peli perustuu aktiiviseen mailahäirintään. Mitä muuta aktiivinen mailahäirintä on suomeksi kuin kahvaamista?

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Tapparan kahvan luoja Jukka Rautakorpi määritteli Tapparan pelin lähes sanatarkasti muistaakseni niin, että Tapparan peli perustuu aktiiviseen mailahäirintään. Mitä muuta aktiivinen mailahäirintä on suomeksi kuin kahvaamista?

Minun korviini ei vastaavanlaista määritelmää ole tullut. JR:n aikainen pelityyli perustui lähinnä tiiviiseen keskialueen peliin, vastutajan pelin ohjaamisen kulmiin, kaksinkamppailujen voittamiseen ja kiekon riistoista iskemiseen. En tosiaankaan muista, että Jukka olisi mainitsemallasi tavalla sanonut, saatan olla väärässäkin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TBK
En tosiaankaan muista, että Jukka olisi mainitsemallasi tavalla sanonut, saatan olla väärässäkin.

Kuten myös minä saatan olla väärässä, vaikka kuinka muistaisin Rautakorven moisen määritelmän lohkaisseen. SM-liigassa ilmenevä kahvaus on kuitenkin arkipäivää jokaisessa liigaottelussa. Tosin joissakin otteluissa enemmän kuin toisissa. Kun katselee saman vuorokauden aikana liigapelin ja NHL-pelin, eron todella huomaa. Samoin Elitserienissä kahvataan mielestäni vähemmän. Ketjun aiheeseen tämä liittyy siksi, että sitä kuuluisaa kahvausta esiteltiin taas ketjua koskevassa ottelussa. Saisiko edes 1 taklaus per 10 kahvausta?

TBK ja muut Tapparan kannattajat puolustavat tietysti omaansa ja perustelevat kahvausta sillä, että muutkin joukkueet kahvaavat ja tuomarit sallivat jne. Itse olen tasan samaa mieltä. Silti en puolustele kahvaamista lainkaan. Koen sen jopa yhtenä suomalaiskiekkoilijoiden kansainvälisen kehityksen esteenä. Kahvaus ei tietenkään ole mikään merkittävä syy siihen, että suomalaishyökkääjät eivät enää onnistu murtautumaan NHL:ssä pinnalle. Mutta se saattaa olla yksi pieni tekijä. Oli sitten tai ei, kahvaus on ainakin tolkuttoman ikävää katseltavaa siksi, että se tappaa otteluista vauhdin, tilanteet ja tasapäistää joukkueet. Sehän se onkin kahvauksen todellinen tarkoitus, joten sen käyttämisesta on tavallaan tullut hyväksyttyä SM-liigassa. Aktiivinen kahvaus tappaa pelistä myös taklaukset ja se jos joku viduddaa kyllä meikeläistä.

Hannu Henriksson taisi lohkaista joskus, että Tappara käyttää mailahäirintää eniten SM-liigassa. Tänä päivänä sitä käyttävät muutkin joukkueet lähes yhtä paljon. Valitettavasti.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol

TBK ja muut Tapparan kannattajat puolustavat tietysti omaansa ja perustelevat kahvausta sillä, että muutkin joukkueet kahvaavat ja tuomarit sallivat jne. Itse olen tasan samaa mieltä. Silti en puolustele kahvaamista lainkaan. Koen sen jopa yhtenä suomalaiskiekkoilijoiden kansainvälisen kehityksen esteenä. Kahvaus ei tietenkään ole mikään merkittävä syy siihen, että suomalaishyökkääjät eivät enää onnistu murtautumaan NHL:ssä pinnalle. Mutta se saattaa olla yksi pieni tekijä.

Itseasiassa minä en puolustele kahvaamista, minä olen sotimassa sitä väitettä vastaan, jonka mukaan Tappara olisi se suurin ja ainoa rikollinen sm-liigassa joka edellämainittua toimintaa harjoittaa ja näin ollen tappaa kotimaisen kiekon ja laskee sen tasoa. Nämä kaikki ilmiöt varmasti sopivat nykypäivän kiekkooon ja varmasti myös tapparaan, mutta ei yksistään.

Olen kanssasi samaamieltä siitä, että kotimaisen keikon taso on laskenut. Itseasiassa tuntuu aina siltä, että joka vuosi on toistaan surkeampi. Tosin tämä on tuntunut jo 90-luvun alusta asti. Olen useasti miettinyt, että mitä pitäisi asialle tehdä, änestää jaloillaan vai? Minulta se ei ainakaan onnistu, veri vetä väkisin hallille. NHL-pelejä seuraa suurella kateudella, en tiedä helpottaisiko se oloa jos välistä näytettäisiin myös Venäjän sarjan pelejä.

Hannu Henriksson taisi lohkaista joskus, että Tappara käyttää mailahäirintää eniten SM-liigassa. Tänä päivänä sitä käyttävät muutkin joukkueet lähes yhtä paljon. Valitettavasti.
Heh, en nyt halua sinänsä disata Henriksonin lausuntoa, mutta jo pelaaja ajoillaa hän mainitsi vihaavansa Tapparaa yli kaikken. Tämä tuli esiin toimittajan kysyessä huhusta, minkä mukaan Tappara olisi osoittanut kiinostustaan Henriksonista. Muistaakseni samansuuntaisia lausuntoja oli luettavissa rivien välistä syksyllä 2001, jolloin hän aloitteli uraansa tuomarina. Mutta en sinänsä halunnut sen paremmin lausuntoja tällä tyrmätä, tulihan vaan mieleen.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Terveisiä landelta pikkujouluista. Piti soittaa Jyväskylään saakka , ennen kuin sain tietää tuloksen. Tippa tuli linssiin, koska en uskonut voittoon. Niin, matsista en tiedä mitään muuta kuin, että Laine maalasi ja Häkkinen pelasi hyvin.

Kiitos Jokerit!

Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Tapparan karmeat jäähymäärät / ottelu vaan jatkuvat illasta toiseen. Jokerit ei meinannut saada mistään vaikka roikku ja repi minkä kerkesi no ei sillä suurta väliä olekkaan kun toi oma ylivoima tökkii sen verran pahasti.
Tappara antoi siis narrien miljoonamiehistölle tasoitusta J.Ojasen, P.Saravon ja A.Kukin poissaoloilla sekä Tuomarin vielä avustaessa tuomioillaan ja silti nää statilaiset meinas ryssiä pelin vieraille ei mikään ihme, että Pelikaanifanien puheissa Jokerit on niiden pisteautomaatti.
Tämän perusteella vois sanoa jotta kylmät käy narripaidoille kevään ratkaisupeleissä. Pistäkää Jokerikannattajat nyt jo peukut pystyyn ettette saa Tapparaa vastaanne pudotuspeleissä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Kun katselee saman vuorokauden aikana liigapelin ja NHL-pelin, eron todella huomaa.

Kyllä siellä NHL:ssä myös kahvataan välillä todella rajusti ja ei sielläkään siitä tule läheskään aina jäähyjä vaikka näin täällä välillä annetaan ymmärtää. En tiedä sitten olenko onnistunut valitsemaan vain huonoja NHL-pelejä tuolta Canalin tarjonnasta (nuo viikolla tulevat yö matsit kun ei oikein nappaa kun pitää aamulla lähteä töihin) kun ainakin 1/5 niistä on ollut kauheaa kahvapainia, pahinpana muutama viikko takaperin tullut Montrealin ja Toronton välinen 1-0 räpellys - silloin herääminen 2:00 peliä katsomaan vitutti kuin pientä oravaa kun käpy oli jäässä.

No se kahvapainista nyt sitten tuohon Jokerit - Tappara peliin, joka oli mielestäni varsin erinomainen esitys meiltä ja varsin kaksijakoinen esitys Tapparalta.

1.erä oli mielestäni täysin Jokereiden hallintaa ja Tappara tyytyi (tai oikeastaan joutui) roikkumaan, mutta kun edes täydet 2 minuuttia 5-3 ylivoimaa ei tuottanut tulosta alkoi pieni pelko hiipiä puseroon että kohta Tappara iskee. Eipä sit kuitenkaan iskenyt vaan maalin tekikin Jokerit. Aivan liekeissä oleva Metropolit laukoi terävästi Tapparan pakin jaloista ja kun maalilla Lehto vielä hieman haparoi niin Jokerit siirtyi ansaitusti 1-0 johtoon.

Toinen erä jatkui siitä mihin ensimmäinen päättyi, eli Jokerit vei ja Tappara vikisi ja kun vielä erän alkupuolella Laine jatkoi hyvää virettään tekemällä läheltä 2-0 niin peli tuntui rullaavan mukavasti Jokereille. Mutta kuinka ollakaan noin 3 minuuttia myöhemmin vaihdon ollessa kesken Jokereiden Arto Tukio löi keskialueella ensiksi ohi kiekosta ja sitten kun lopulta osui kiekkoon niin se meni suoraan Tambijevsin lapaan ja Tappara ryntäsi nopeaan 2-1 vastaiskuun ja maalihan siitä tuli. Tuo maali herätti Tapparan ja kun Jokerit heti seuraavassa vaihdossa sähläsi hyökkäyspään aloituksessa ja päästi Tapparan jälleen 2-1 hyökkäyksellä tasoihin 2-2 niin peli olikin saanut alle minuutissa (39 sekunnissa) täydellisesti uuden, ja huomattavasti jännitävämmän, käsikirjoituksen. Tämän jälkeen peli oli hyvinkin tasaista ja jopa lievää Tapparan hallintaa, no enempää maleja erässä ei kuitenkaan nähty.

3.erässä peli oli hyvin tasaista ja molemmilla oli paikkoja siirtyä johtoon, ensimmäisenä niistä paikoista onnistui Jokerit ja maalintekijänä toimi hyvään vireeseen päässyt Jussi Pesonen. Pesosen unelmaveto meni hyvän maskin takaa aivan maalin ylänurkkaan ja Mika Lehto oli voimaton. Jokereiden 3-2 maalin jälkeen aloite siirtyi vieraille ja Jokerit yritti kaikin keinoin (myös roikkumalla ja kahvaamalla) pitää vihulaisen poissa maalinteosta, tästä huolimatta Tappara loi monen monituista huippupaikkaa ja Pasi Häkkinen joutui venymään parhainpaansa. Hienoinpana taisteluna mainittakoon Häkkisen tiikeriloikalla tyhjään maalin suoraa syötöstä tulleen vedon torjuminen. Ja vielä erän lopussa Jokereiden pelatessa ylivoimaa Tapparan Clark pääsi yrittämään vanhanaikaisella maalia mutta jostain jo tilanteessa pihalla ollut Häkä sai mailansa kiekon eteen ja Tapparan jo varmalta näyttänyt tasoitus jäi kuin jäikin syntymättä. Tämän jälkeen erän viimeiset 40 sekuntia Jokerit pelasi viisaasti kiekkoa siirrellen päästämättä Tapparaa enää kiekkoon ja pisteet jäi jännittävien ja vauhdikkaiden vaiheiden jälkeen Helsinkiin. Kaiken kaikkiaan ainakin Jokeri-näkökulmasta hieno taistelu ja hyvä voitto hallitsevasta mestarista.

Tänään sitten Kaanien kaatoon, vaikea peli luvassa ja jos arvata pitää niin tunnelma tässä pelissä tulee olemaan noin 1000 kertaa huononpi kuin oli perjantaina - ja hyvä on jos 5000 katsojan raja tänään rikotaan. No allekirjoittanut suuntaa joka tapauksessa peliin vaikka mitään suurta jääkiekon juhlaa tuskin onkaan luvassa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy