Jokerit takaisin Liigaan – seurantaketju

• 172 795
  • 1 162

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli siinä mielessä Dufva tekee juuri oikeita asioita nyt opettaessaan joukkueelle tota nihilistiä prosenttikiekkoa, jolla parempi vastustaja pystytään ehkä pimentämään.
Tässähän se oleellinen. Kokoonpanojen osalta tämä voi "pahimmassa" tapauksessa tarkoittaa käytännössä kahta jarruketjua. Tyyppisesti Lahnaviik-Henritius-Liuksiala ja Vainikainen-Lausniemi-Karvinen. Kuitenkin joka tapauksessa niin, että mikään ketju ei saa vuotaa omiin hyökkäämisen kustannuksella ja kokoonpanovalinnat tämän mukaan. Noin ylipäätään toivoisin Jokereiden räätälöivän tapansa pelata mahdollisimman vaikeaksi vastustajalle. Tämä ei kovin tyypillistä tämän organisaation historiassa ole ollut.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Oho tulipa pientä fiilistä tuosta Maikkarin pätkästä. Se onnistui tuomaan elävästi mieleen mitä nuo karsinnat parhaimmillaan on. Parhaimmillaan tai pahimmillaan. Ja nehän ovat saman kolikon kaksi puolta.

Itse olen kokenut Toverien nousun ja Porissa 2009 olin katsomassa yhtä karsintasarjan peliä. Ehkä väsynyt sanonta, mutta sanon silti, että jotain maagista noissa on. Ja sen tajuaa vasta kun itse kokee.

Jos/kun Jokerit paikkansa karsintasarjassa ottaa, niin pitää melkein lähteä yhtä peliä Helsinkiin katsomaan. Kai sinne päätyynkin mahtuu jos oikein tunkee?

Viimeksi muokattu:

hoedown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestäni, Jokereiden mahdollisuus voittaa Mestis on fifty-fifty...
Kyllä se tosiaan näin on, tasuriin se ei voi päättyä - jos sinne asti edes päästään.

Enemmän kyllä kiinnnostaisi kuulla perustelut mielipiteeseesi? Oletetaan että olet kuitenkin seurannut sarjaa koko kauden, ja tullut tähän johtopäätökseen, koska... Laita vielä joku perustelu, niin jatketaan pohdintaa.

Se ei poissulje sitä, ettäkö täällä ollaan itsekään todellakaan varmoja Mestis-voitosta - ei olla. Me (suurin osa) tosin perustellaan mielipiteemme nähtyämme jokainen sekunti tämän kauden Jokerit-matseista :D

e: pieni muutos alkuun.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jos Jokerit voittaa puolivälierän 90 % todennäköisyydellä, välierän 80 % todennäköisyydellä ja finaalin 70 % todennäköisyydellä, mestaruuden voiton todennäköisyys tässä vaiheessa on 50,4 % (0,9 x 0,8 × 0,7 = 0,504).

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oletettavasti Mikkelissä olisi enemmän Jokereiden kannattajia vieraissa kuin Helsingissä (riippumatta jäähallista) Jukureiden kannattajia. Kotikannattajien määrässä Jokerit voittaisi heittämällä.
En sinänsä ihmettelisi, vaikka jopa Mikkelissä olisi Jokereiden kannattajia enemmän, mitä Jukureiden. Kymmenen dösän supermatka, omatoimireissaajat ja Etelä-Savon punakeltaiset. :)

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Eli siinä mielessä Dufva tekee juuri oikeita asioita nyt opettaessaan joukkueelle tota nihilistiä prosenttikiekkoa, jolla parempi vastustaja pystytään ehkä pimentämään.
Nämä ovat tietysti nyanssieroja, mutta mielestäni Dufva on tehnyt oikeita asioita ihan riippumatta siitä, mietitäänkö liigajoukkueen kohtaamista tai ei. Jokerit puolustaa niin tiiviisti ja päästää niin vähän maaleja että se pelaa voitosta ihan joka ilta. Näin vaikka hyökkäyspeli olisi täysin jäässä, kuten on ollut useasti. Joukkue on kerännyt pisteitä jopa tekemällä nolla maalia ottelussa. Jonnet ei muista, mutta kaikki Jokereiden menestysjoukkueet ovat puolustaneet erittäin tiiviisti, jopa 90-luvulla kun oli Ottoa ja Teemua niin peli lähti siitä että meille ei tehty helpolla maaleja. Sitten kun perusta on luotu niin pitää saadaa hyökkäyspeliin nälkää ja juonikkuutta. Oli muuten Dufvan Jyp-jengeissäkin juuri näin. Niitä vastaan oli todella hankala pelata.

Mutta toki tämä nykyinen pelisysteemi on oikea myös mahdollisissa karsinnoissa. Siellä vastus on kovempi, jolloin pitää pystyä pelaamaan täydet seitsemän ottelua niin että vastustaja ei saa yhtään ylimääräistä tilannetta ja että jokainen lörö tai onnenkantamoinen oikeaan suuntaan on iso maali. Tässä vaiheessa katseet kohdistuvat isoihin nimiin ja yv-peliin (kuka sitä nyt sitten peluuttaa). Yleisön tuki mukaan ja homma on täysin hoidettavissa.

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä ovat tietysti nyanssieroja, mutta mielestäni Dufva on tehnyt oikeita asioita ihan riippumatta siitä, mietitäänkö liigajoukkueen kohtaamista tai ei. Jokerit puolustaa niin tiiviisti ja päästää niin vähän maaleja että se pelaa voitosta ihan joka ilta.

Tämä. Tällä hetkellä joukkueelle tulee peleissä todella vähän sellaisia "Oho!" - tilanteita, joissa kiekonmenetyksen jälkeen ei oltaisi valmiita ottamaan vastaan. Toki se syö hyökkäyspeliä, mutta on vastustajalle todella uuvuttavaa. Käytännössä ylivoimat ovat vastustajalle ainoa keino päästä kunnon maalipaikoille toisteisesti.

Vielä kun saataisiin oma YV kuntoon ja tuottamaan maaleja niin voiton resepti olisi täydellinen. Suhonen nyt toivottavasti on avain tähän.

Pelin viihdearvo on välillä kyllä tällä tavalla alhainen, varsinkin jos vastustajakin puolustaa hyvin. Mutta se on tällä pakkovoitto-kaudella asia josta itse olen valmis hetkeksi tinkimään.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä. Tällä hetkellä joukkueelle tulee peleissä todella vähän sellaisia "Oho!" - tilanteita, joissa kiekonmenetyksen jälkeen ei oltaisi valmiita ottamaan vastaan. Toki se syö hyökkäyspeliä, mutta on vastustajalle todella uuvuttavaa. Käytännössä ylivoimat ovat vastustajalle ainoa keino päästä kunnon maalipaikoille toisteisesti.
Kyllä. Toki tämä Mestiksessä. Liigajoukkueen väitän pääsevän maalipaikoille myös 5vs5 ja pakkeihin kohdistuva paine tulee olemaan paljon kovempi. Nyt rokitutot saavat Jokereiden avauspelaamisen jo täydeksi puuroksi. Liigajoukkueena löisin täyden karvauksen päälle per heti. Tähän liittyen väitän heikoksi kohdaksi myös osaa Jokereiden laitureista. Alkaen Lembergistä jatkuen Saloseen. Tämä siis nimenomaan pappissa kiekottomana. Uskaltaako Risto ottaa sentterin mukaan avauspeliin tilanteessa, jossa vastustaja karvaa erittäin korkealta viidellä? Vai mennäänkö edelleen laitojen ja pleksien kautta? Kääntäen jos tämän paineen pysty purkamaan teipistä teippiin avaa se paikkoja iskeä vastaan. Joka tapauksessa karsinta tulee vaatimaan pakeilta todella paljon. Odotettavissa on se, että ns.normaalit syöttölinjat on tukossa. Toki uskon, että näin tulee olemaan jo pleijareissa r1.
Vielä kun saataisiin oma YV kuntoon ja tuottamaan maaleja niin voiton resepti olisi täydellinen. Suhonen nyt toivottavasti on avain tähän.
Ongelma ja ratkaisu tähän on Aaltosessa ja Filppulassa. Jos sieltä ei tule tarpeeksi laukauksia niin ylivoima yskii. Tuomola laukoo, josta itse asiassa viime pelin yv-maalikin syntyi. Filppula ja Aaltonen vähemmän. Suhonen auttaa tässä varmasti. Jos taas 51 ja 50 keskittyy lätyttämään niin tulosta ei tule.
Pelin viihdearvo on välillä kyllä tällä tavalla alhainen, varsinkin jos vastustajakin puolustaa hyvin. Mutta se on tällä pakkovoitto-kaudella asia josta itse olen valmis hetkeksi tinkimään.
Näin se on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy