Yön yli nukuttuna jotain mietteitä ottelusta:
Plussat
- Martti Järventie: ottelun paras kiekollinen pakki. Hyviä syöttöjä, hyvä liike ja yksi upea nousu.
- Teemu Laine: ajoittain tosi hyvää liikettä, mutta liike pitäisi saada valjastettua niin, että tehojakin tulisi.
- Marko Jantunen: ennen kauden alkua ajattelin, että Jantunen olisi jo kehäraakki, mutta olin täysin väärässä. Kaveri syöttelee, laukoo, karvaa ja hoitaa puolustuspäässäkin oman roolinsa.
- Petteri Nokelainen: Mamma mia! Ekaa kertaa näin kaverin livenä kaukalossa ja olen jo fani. Kaveri näyttää tykkäävän taklaamisesta, sen verran suruttomasti pamautti niittejä nimekkäämpiin vastustajiinsa.
- Tomek Valtonen: En ole kaveria pitänyt koskaan maalintekijänä, mutta niin vain Tomekki teki pari ihan siistiä maalia. Hattutemppukin oli lähellä, kun joukkuekaverit yritti pelata hänelle paikkaa kolmannessa erässä.
Miinukset
- Pajunen: Helppo ottelu tuomarille, mutta onnistui sotkemaan senkin. Nielikäisen jäähy olisi kuulunut jäädä tulematta. Nyt Jokerit teki sen aikana tärkeän avausmaalin. Toinen virhe tapahtui vähän myöhemmin, kun Nielikäinen syyllistyi selvään ryntäykseen, eli taklaustilanteessa hän hyppäsi irti jäästä. Tuota taas Pajunen
- Sami Helenius: Vahvistus? Kaikkea muuta. Liike ei riittänyt ja syötöt surkeita. Tuli mieleen, että Heleniuksella olisi Bombic-tauti, eli koska liike ei riitä leveässä kaukalossa, menee kaikki hänen energiansa vauhdissa pysymiseen ja oikeaan sijoittumiseen ja siksi kovuutta ei pääse parhaalla tavalla käyttämään.
- Pasi Nielikäinen: Aika näkymätön. Odotin vähän näkyvämpää roolia.
- Vladimir Machulda: Täysin pimennossa, ilmeisesti vielä puolikuntoinen
- Juha Jokiraita: Junnupelaajilta voi antaa paljon anteeksi, mutta Jokiraita oli eilen pahin pujottelukeppi, mitä olen liigatasolla pitkään aikaan nähnyt.