McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Mutta koska McMulligan on nyt sitä mieltä, ettei pelaajien pitäisi lähteä maksimissaan kaksi kuukautta kestävälle työreissulle, koska eivät saa kotimaassaan harjoittaa ammattiaan, niin näin sen on sitten oltava.
Jokerit jätti jo yhden kauden kesken. Luuletko oikeasti, että siellä ollaan halukkaita jättämään toinenkin kausi kesken.
Sä nyt sekoitat muutaman asian keskenään. Se, että mun mielestä Venäjällä kotipelien pelaaminen kuvaa hyvin Jokereitten nykyistä imagoa ja pitäisi mun mielestä olla Jokereitten kannattajien kannalta täysin hyväksymätön tilanne, ei tarkoita, että Jokereitten pitäisi jättää pelit pelaamatta. Mun valinta silti olisi tasan jokainen kerta jättää pelit pelaamatta kuin pelata kotipelit Venäjällä - Jokereitten ei. Jokereiden nykyinen todellinen koti on Venäjällä, joten miksipä siellä oltaisiin Venäjällä kotipelien pelaamista vastaan. Mun Jokereitten koti on Suomessa ja tarkemmin ottaen Helsingissä, mutta valitettavasti tuo nykyinen organisaatio ei enää edusta näitä kyseisiä asioita ja kyseisiä asioita Jokereissa taas edustaa nykypäivänä enää pelkkä junnuorganisaatio.
Tuo ratkaisu kertoo enemmän Jokereista kuin minusta millään muotoa. Jokerit siirtyy nyt omistajansa syliin pelaamaan siksi, koska Venäjällä länsimaisista säännöistä ja ohjeistuksista ei tarvitse välittää tai vaihtoehtoisesti niistä rajoituksista pääsee rahalla ja suhteilla eroon. Pelaajia en ole syyllistänyt tuosta ratkaisusta missään vaiheessa, enkä niitä syyllistä nytkään, kun ovat enemmänkin tilanteen uhreja kuin syyllisiä. Vaikka toki jo sopimuksen allekirjoittaminen Jokereitten kanssa nykyisessä tilanteessa voidaan hyvinkin katsoa kyseenalaiseksi ratkaisuksi.
"Jokerit - Venäjän suomalaisin seura" olisi sopiva slogan tuolle joukkueelle.