Jokerit - Pittsburgh 2. lokakuuta 2008

  • 52 481
  • 149

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Näin varmasti oli ja se oli kyllä Hjallikselta suuuuuri virhe. Olis edes tarjonnut lippua Pens matsiin jollain naurettavalla 10€ hinnalla tms vakiokalustolle. Ikävä olla hiljaisessa hallissa.

Kausikorttilaisille itse asiassa tarjottiin etuosto-oikeutta lipuille ennen niiden varsinaista tuloa myyntiin, muistaakseni normaalihinnoin, eli jotain pientä etua kanta-asiakkaille.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
- Hallin kuuluttaja olisi pitänyt heivata jonnekin edes tämän pelin ajaksi.

Juu ei ollut ihan vahvinta näyttöä kuuluttajalta. Alussa mm. USA oli pariinkin otteeseen United States of AmericaN. Samoin muissakin kuulutuksissa enkku vähän takerteli liikaa...

Matsina eka erä ihan kuraa, tokasta eteenpäin ok.
Intensiteetti oli kyllä todella kaukana tosi peleistä, mutta olihan Crosbyn ja Malkinin kaltaisien taitureiden menoa ihan kivaa katsoa.

Parempi tasoista peliä kyllä odotin.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Pingviinit veivät pelin puolivaloilla. Ei löytynyt oikeen asennetta Penguins pakasta. Jokerit pääsi lähinnä Penguissien omista harha syötöistä hyökkäyksiin. Ylivoima Jokereilla pari pykälää huonompaa mitä vastustajalla. Ei ajettu maalille,ei ajettu äijää kunnolla ja laukaukset puuttui ylivoimasta penguis porukalta. Selvästi näki,että varotaan loukkaantumisia ennen kauden alkua.
 

Valtteri

Jäsen
Tomi Mäelle en näe käyttöä Jokereissa, tilalle tarvittaisiin joku taitoniekka.

Mäki on Hanlonin luottomiehiä. Pelaa paljon alivoimaa ja on koko alkukauden pelannut reilua 15min per matsi. Hyvä duunari, joka antaa varmasti kaikkensa jäällä ja on jokerikasvatti. Se on totta, että Mäen paikka ei ole 1-2 ketjussa, vaan 3-4 ketjussa. Yhtä stapletonia tuo hyökkäys huutaa...
 

Bedrock

Jäsen
Ilman mitään provoilua kysyn, että onko Areenalla aina noin huono äänentoisto? Ylä-äänet paukkuivat aika ikävästi ja tuntui, että kaiuttimista ei mitään muuta ulos tullutkaan, kuin diskantteja. Myös ottelun kuuluttajan ääni kuulosti ns. "venytyskohdissa" aivan järkyttävältä juuri huonon äänenlaadun vuoksi.
 

crosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalapa
- Penguins toi ajoittain kiekkoa ylös miellyttävän kevyesti, mutta näyttävää Fleurya lukuun ottamatta ketään ei tuntunut kiinnostavan koko touhu pätkän vertaa. Asennevammaista kävelyä maailmanluokan pelleiltä.
Ja tulos on 4-1. Eipä sitä voi olettaa että Penguins pelaisi tämmösiä matseja tosissaan joissa vastus on noin surkea, siitähän olisi seurannut 8-1 tyyliset lukemat niinkuin Rangers-Bern ja joku jokeri olisi saattanut buuata katsomossa. Sikäli eka erä oli kuitenkin selkeästi parempi kuin esim. viime vuotinen NHL All-Stars peli jossa ei pysynyt hereillä sitten millään. Kyllähän nämä taklauksettomat pelit on aina vähän ringetteä katsojille.

Anyways kiinnostava tapahtuma, toivottavasti jotenkin tuohon keksittäisiin vaan lisäpanosta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ilman mitään provoilua kysyn, että onko Areenalla aina noin huono äänentoisto? Ylä-äänet paukkuivat aika ikävästi ja tuntui, että kaiuttimista ei mitään muuta ulos tullutkaan, kuin diskantteja. Myös ottelun kuuluttajan ääni kuulosti ns. "venytyskohdissa" aivan järkyttävältä juuri huonon äänenlaadun vuoksi.

Pakko haukkua äänenlaatua myös, selvää meinannut saada millään yläkertaan, jotain kandeis tehdä.

Itse pelistä: Kuka oikeasti odotti mitään muuta kuin "rusettiluistelua" ja taidokasta kiekonkäsittelyä? Showtappelun tosin olisin kyllä mielelläni tässä pelissä (vaikka normaalisti niistä pidäkään liigakaukaloissa) nähnyt, Hanlonilta ihan hyvä peliliike pistää Helge ja The Pasi lopussa vielä kentälle, mutta eipä lähtenyt Penguins mukaan. Toki myös joku rankkarikisa pelin päätteeksi ei olisi haitannut.

Komeaa katseltavaahan herrojen Crosby & Malkin kiekonkäsittely oli ja lisäksi välillä myös Penguinsin viisikkopuolustaminen näytti komealta. Ero liigajoukkueen ja viimekauden NHL:n Stanley Cupin-finaalijoukkueen oli kyllä ihan kohtuullinen, vaikka Penguins puolivaloilla pelasikin. Allekirjoittanut silti todella tyytyväinen että sai nähdä oman NHL-suosikin vihdoin livenä + toki että sain Penguinsin paitakaupasta viimeisen Malkinin paidan ostettua kotio.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilman mitään provoilua kysyn, että onko Areenalla aina noin huono äänentoisto? Ylä-äänet paukkuivat aika ikävästi ja tuntui, että kaiuttimista ei mitään muuta ulos tullutkaan, kuin diskantteja. Myös ottelun kuuluttajan ääni kuulosti ns. "venytyskohdissa" aivan järkyttävältä juuri huonon äänenlaadun vuoksi.
Joissain kohdissa yläkätsomoa ei ainakaan kuule kuulutuksista mitään. Muutaman kerran olen istunut sellaisessa paikassa, johon ei ole suunnattu kajareita suoraan ja siihen ei oikeasti kuule yhtään mitään. Ihan ei vissiin ole onnistettu äänisuunnittelussa. Onneksi sentään jokaiselta paikalta näkee koko jään, toista se on Espoossa, jossa vain yläkatsomon kolmelta ensimmäiseltä riviltä näkyy koko kaukalo.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Paljon on tullut haukuttua Jokereitten pelityyliä tällä kaudella ja eilen ensimmäinen erä oli samanlaista kuraa kuin monessa ottelussa aiemmin jälkimmäiset erät. Nyt Jokerit kuitenkin ryhdistäytyi ja laittoi liikettä peliin toisesta erästä lähtien. Ties miten olisi käynyt, jos Lahden yläputkilaukaus olisi mennyt sisään. Peukku jengille hyvästä tsempistä, joka antoi varmasti lisää potkua myös meille faneille huomiselle Nääsvillen reissulle.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä yleinen muka konsensus siitä, että eilen pingviinit olisivat pelanneet puolivaloilla on paskapuhetta ja kateellisten mustamaalausta, joka ei tippaakaan muuta sitä faktaa, että tapahtuma oli kaikkineen erittäin onnistunut. Kaikesta näki, että pingviinien peli kärsi ennen kaikkea siitä, ettei pelejä ollut kovin paljoa alla ennen eilistä matsia. Haluttomaksi / veteläksi ei Pittsburghia voi todellakaan kuvailla. Edellisten sm-liiga matsien perusteella Jokerit voivat olla todella tyytyväisiä esitykseenä (1 erää lukuunottamatta) ja toivoa sopii, että tämäkin tapahtuma auttaa joukkuetta hitsautumaan paremmin kasaan.

Loistavaa pr:ää, tästä iso kiitos Hjallikselle.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Kylläpäs oli vahva esitys Lahden Jannelta. Ja Crosbyltä kyllä upea syöttö Fedotenkon maaliin. Saa nähdä riittääkö Pesosen Jannen näytöt alkavaan sarjakauteen. Uskoisin ainakin. että eilisen perusteella aloittaa ylhäällä.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä yleinen muka konsensus siitä, että eilen pingviinit olisivat pelanneet puolivaloilla on paskapuhetta ja kateellisten mustamaalausta, joka ei tippaakaan muuta sitä faktaa, että tapahtuma oli kaikkineen erittäin onnistunut. Kaikesta näki, että pingviinien peli kärsi ennen kaikkea siitä, ettei pelejä ollut kovin paljoa alla ennen eilistä matsia. Haluttomaksi / veteläksi ei Pittsburghia voi todellakaan kuvailla. Edellisten sm-liiga matsien perusteella Jokerit voivat olla todella tyytyväisiä esitykseenä (1 erää lukuunottamatta) ja toivoa sopii, että tämäkin tapahtuma auttaa joukkuetta hitsautumaan paremmin kasaan.

Loistavaa pr:ää, tästä iso kiitos Hjallikselle.

No kyllähän tuon nyt näki sillä kuuluisalla kolmannella silmälläkin, että Penguins alkoi pelailemaan puolivaloilla ekan erän jälkeen. Teki mieli ekassa erässä huutaa, että yrittäkää nyt edes jotain. Olisi kyllä kuulunut hyvin ympäri hallia koska, areenalla oli ajoittain hiljaista kuin kirkossa. Kaipa sitten alussa pelaajat puristivat mailaa hieman liian kovaa. Pelikatkoilla pyörineet Pittsburgin kannustus videot eivät oikein uponneet paikalliseen yleisöön. Tuntui että muutamalla Jokeripelaajalla oli tuo pitkä sääntö hieman hakusessa, etenkin Jokela tuntui olevan pihalla pari kertaa. Jännä juttu, mies on kuitenkin pelaillut meren toisella puolella.

Itse tapahtumahan jäi vähän torsoksi, olisi odottanut jotain ohjelmaa erien väliin ja ennen peliä. Ja vaikka rankkarikisaa pelin loppuun. Jotain miinuksia voisi antaa kuuluttajasta, jolla tuntui olevan hieman homma hakusessa etenkin englanninkielisten kuulutusten kanssa.

Yksi asia mikä huvitti oli englanniksi spiikattu NHL09 mainos. Oltiin sitä ihan niinkuin nhl ottelussa.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No kyllähän tuon nyt näki sillä kuuluisalla kolmannella silmälläkin, että Penguins alkoi pelailemaan puolivaloilla ekan erän jälkeen.

Eka erä oli huono esitys pingviineiltä ja karmea Jokereilta. Pelin tempo parani huomattavasti toisessa erässä. Toinen ja kolmas erä olivat hyvää kiekkoviihdettä, vaikkakin Pens alkoi puolustamaan samaan tapaan kuin Jokerit kolmannen erän puolivälistä lähtien.
 

Handyy

Jäsen
Loistavaa pr:ää, tästä iso kiitos Hjallikselle.
Mitä ihmeen loistavaa PR:ää tuo ottelu oli? Erätauoilla ei ollut minkäänlaista ohjelmaa (kuten esim. NHL-otteluissa on ja siellä viihtyy hyvin). Kuuluttaja oli aivan käsittämättömän huono, oli kyllä myötähäpeän tunne jokaisella vierustoverillakin huipussaan. Entäpä ottelun jälkeen? Massiivisten seremonioiden jälkeen... Ei kun sori, seremoniat taisikin puuttua kokonaan.

Tuohon kun lisää sen, että yleisössä meininki oli kuin hautajaisissa eikä joukkueita, etenkään Jokereita napannut hirveästi yrittää oli lopputulos hirveä floppi. Mikäli Suomeen roudataan kunnon NHL-ottelu, sellaista menen ilman muuta katsomaan, mutta tuollaisesta kurasta ei kyllä todellakaan viitsi toista kertaa maksaa.

Kumma juttu, mutta muualla Euroopassa järjestetyissä harjoitusotteluissa meininkiä näytti olevan ja pelikin oli ihan eri luokkaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensimmäisessä erässä Jokerit olivat jäällä selvästikin keräämässä vihkon täyteen nimmareita maailmantähdiltä, mutta toiseen erään tuli jäälle ihan eri Jokerit (vaikka varmasti vieläkin parempaan pystyvät) ja hyvä maku jäi sen vuoksi pelistä. Maalipaikoissa oli selvää hutilointia kylläkin, mutta muuten ihan jees esitys.

Taisi Penguins eilenkin pelata Ottawaa vastaan puolilla valoilla. Ainakaan mitään eroa Jokerit-peliin en juurikaan huomannut.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä ihmeen loistavaa PR:ää tuo ottelu oli? Erätauoilla ei ollut minkäänlaista ohjelmaa (kuten esim. NHL-otteluissa on ja siellä viihtyy hyvin).
Mistähän nämä kommentit irtoaa. Sen mitä minä olen NHL-kiekkoa katsellut, yksi kausi kausarilla SJ ja muutoin sitten LA, Anaheim ja NYR. Noilla kun ei ole yleensä mitään erätauko-ohjelmaa vaan silloin jonotetaan hodareita. Viime kaudella en toki nähnyt kuin muutaman SJ:n kotipelin ja silloin saattoi katsojia "viihdyttää" joku visailu, johon osallistujat arvottiin. Ei siellä mitään ilotulituksia näkynyt.

Entäpä ottelun jälkeen? Massiivisten seremonioiden jälkeen... Ei kun sori, seremoniat taisikin puuttua kokonaan.
Tähän sama, ne NHL pelit mitä minä olen nähnyt niin summerin jälkeen kiiruhdetaan autoille. Jäällä toki käy ne pelaajat, jotka saavat paikallisia tähtiä, luistelevat 10 metriä, moi ja näkemiin.

Tuohon kun lisää sen, että yleisössä meininki oli kuin hautajaisissa eikä joukkueita, etenkään Jokereita napannut hirveästi yrittää oli lopputulos hirveä floppi. Mikäli Suomeen roudataan kunnon NHL-ottelu, sellaista menen ilman muuta katsomaan, mutta tuollaisesta kurasta ei kyllä todellakaan viitsi toista kertaa maksaa.

Kumma juttu, mutta muualla Euroopassa järjestetyissä harjoitusotteluissa meininkiä näytti olevan ja pelikin oli ihan eri luokkaa.
Tämä viimeinen lainaus vain sen takia, että kaksi NHL-avausotteluahan näkyi "suorana" canalilta. Siellä JP Jalo ja Kölli totesivat moneen kertaan ja yhteen ääneen, että hiljaista on ollut Globenissa pelien aikana, vain Mats Sundinin pudottama aloituskiekko ja Börje Salmingin kuva screenillä saivat yleisössä meteliä aikaan.

Happamia saneli metsässä kävelevä kettu...
 

Handyy

Jäsen
Mistähän nämä kommentit irtoaa. Sen mitä minä olen NHL-kiekkoa katsellut, yksi kausi kausarilla SJ ja muutoin sitten LA, Anaheim ja NYR. Noilla kun ei ole yleensä mitään erätauko-ohjelmaa vaan silloin jonotetaan hodareita. Viime kaudella en toki nähnyt kuin muutaman SJ:n kotipelin ja silloin saattoi katsojia "viihdyttää" joku visailu, johon osallistujat arvottiin. Ei siellä mitään ilotulituksia näkynyt.

Tähän sama, ne NHL pelit mitä minä olen nähnyt niin summerin jälkeen kiiruhdetaan autoille. Jäällä toki käy ne pelaajat, jotka saavat paikallisia tähtiä, luistelevat 10 metriä, moi ja näkemiin.
Omituista. Mitä olen Pohjois-Amerikassa pelejä nähnyt, jokaisessa on kyllä ollut jos jonkinlaista erätaukoviihdettä ja hyvin on aika mennyt hymyssä suin. En minä mitään ilotulitusspektaakkelia kaipaa, vaan erätaukokilpailuja tai jotain muuta, millä saa yleisön hyvin viihtymään riittää aivan mainiosti. Mutta jos ei sitäkään vähää viitsitty tehdä, oliko tuo siis hyvää PR:ää? Ei millään pahalla, mutta JYPin uusitun hallin avajaisottelu vei tuon rävellyksen 100-0.

Kyseessähän oli harvinainen ottelu, jossa saadaan NHL-joukkue pelaamaan Suomeen. Pitäisikö sen silloin olla samanlainen kuin tavallinen Jokerien runkosarjan vääntö? Ei ainakaan minun mielestäni varsinkaan noilla lipun hinnoilla. Tavalliseen NHL-otteluun verrattuna - kuuluttaja mukaanlukien - viihdearvo oli kyllä aika surkeaa. Jos olet enemmänkin pelejä Pohjois-Amerikassa nähnyt, etkö tosiaan ole samaa mieltä?

Mutta hyvä jos ottelu viihdytti joitain. Itselleni jäi kyllä pettynyt fiilis, enkä menisi tuollaista "show'ta" katsomaan toista kertaa.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Makunsa, mieltymyksensä ja odotusarvonsa on kullakin matsiin suuntaavalla. Mulla odotusarvot oli kahden maailmanluokan pelurin näkemisessä ja siinä sivussa sen lopunkin kiinnostavan joukkueen. Peli oli odotun rentoa, mutta kyllähän sinne sekaan hienouksiakin oli ripoteltu. Pääosa illan odotuksista kohdistui itse kiekkoiluun, eikä mihinkään sirkustemppuihin. Ilotulitukset on nähty SM-kisoissa, sirkusta tarjosi Finlandia, rockia Maiden ja muuta viihdettä tulee jatkuvalla syötöllä joka tuutista. Nordiksen aikoina totuttiin tosiaan noihin voitasatahampurilaista -kisoihin ja olihan niitä Areenallakin aikoinaan, kuka niitä kaipasi tauko-ohjelmaksi siis ihan oikeasti? Tauolla screenillä pyöri Pittsburghin videoita, jotka olivat tarpeeksi viihdyttäviä.
 

Handyy

Jäsen
Pääosa illan odotuksista kohdistui itse kiekkoiluun, eikä mihinkään sirkustemppuihin.
Niin, mutta kun se itse kiekkoilukin oli todella huonotasoista...

Vaikka tuossahan se ongelma varmaan piileekin. Edelleen luullaan, että kaikki menevät hallille vain ja ainoastaan katsomaan kenttätapahtumia. Totuus on kuitenkin se, että sinne mennään nykyään viihtymään ja jos peli on huonoa, mitä siitä silloin jää käteen? Tuosta löytyy iso kuilu NHL:n ja SM-Liigan välistä, toisessa ymmärretään viihdyttää yleisöä. Otetaan nyt esimerkkinä yksi NHL-joukkue, jonka GM:lle kun laittoi suoraan sähköpostia niin pääsi tapaamaan pelaajia ottelun jälkeen pukuhuoneeseen. Siinä oli aika erinomaisen hyvää PR:ää. Toisen joukkueen PR-tiimin kohdalla tapahtui sama juttu, joskaan viesti ei kiertänyt ihan GM:n kautta.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Otetaan nyt esimerkkinä yksi NHL-joukkue, jonka GM:lle kun laittoi suoraan sähköpostia niin pääsi tapaamaan pelaajia ottelun jälkeen pukuhuoneeseen. Siinä oli aika erinomaisen hyvää PR:ää. Toisen joukkueen PR-tiimin kohdalla tapahtui sama juttu, joskaan viesti ei kiertänyt ihan GM:n kautta.
Tämän lisäksi kuulin jutun kuinka, kaverini serkun poikaystävän veli oli pääsyt Detroitiin kymmenen pelin try-outille suoraan pystymetsästä, kun vain pisti GM:lle sähköpostia. Olivat kuulemma maksaneet asumiset, opiskelut, naiset ja pelikamat sekä antaneet koko perheelle kausarit ja fanipaidat. Tosiaan mahdollisuuksien maa tuo Amerikka.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Niin, mutta kun se itse kiekkoilukin oli todella huonotasoista...

Vaikka tuossahan se ongelma varmaan piileekin. Edelleen luullaan, että kaikki menevät hallille vain ja ainoastaan katsomaan kenttätapahtumia.
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka vetävät kotona kunnon pohjat ja suuntaavat hallille jatkamaan ryyppäämistä. Enkä toisaalta ihmisiä jotka tulevat jääkiekko-otteluun seuraamaan erätaukojen täyteohjelmaa tai muuta ottelutapahtuman ympärille rakennettua showta. Sen mä ymmärrän että hallille suunnataan 60-minuutiksi katsomaan vaikkapa cheerleadereitä.
 

Handyy

Jäsen
Tämän lisäksi kuulin jutun kuinka, kaverini serkun poikaystävän veli oli pääsyt Detroitiin kymmenen pelin try-outille suoraan pystymetsästä, kun vain pisti GM:lle sähköpostia. Olivat kuulemma maksaneet asumiset, opiskelut, naiset ja pelikamat sekä antaneet koko perheelle kausarit ja fanipaidat. Tosiaan mahdollisuuksien maa tuo Amerikka.
Pelkälle try-outille? Huoh. No ei ole Detroitilla kovinkaan hyvä GM, vaikka menestystä näyttääkin tulevan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Omituista. Mitä olen Pohjois-Amerikassa pelejä nähnyt, jokaisessa on kyllä ollut jos jonkinlaista erätaukoviihdettä ja hyvin on aika mennyt hymyssä suin. En minä mitään ilotulitusspektaakkelia kaipaa, vaan erätaukokilpailuja tai jotain muuta, millä saa yleisön hyvin viihtymään riittää aivan mainiosti. Mutta jos ei sitäkään vähää viitsitty tehdä, oliko tuo siis hyvää PR:ää? Ei millään pahalla, mutta JYPin uusitun hallin avajaisottelu vei tuon rävellyksen 100-0.

En muista, että Montrealin peleissä olisi ollut mitään erikoista erätauko-ohjelmaa, sillä erätauolla jengi on Molson-jonossa.

EDIT: Nyt muistan, että sen verran oli ohjelmaa, että paikalliset F-junnut höntsäilivät jonkun parin minuutin ajan.

Sen sijaan, ennen peliä on luonnollisesti helvetin hienot hehkutukset ja erien "tv-taukojen" aikana saattoi olla jotain yleisön huudattamisohjelmaa, mutta siinä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän sen jo syksyllä näki, että Penguins vie Stanley Cupin, kun kerran Jokereitakin vei. Onko suomalainen SM-liigajoukkue ennen pelannut saman kauden Stanley Cup-mestareita vastaan vai oliko tämä ennennäkemätöntä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös