Jokerit mukaan Spengler Cupiin

  • 107 298
  • 748
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienosti järjestetty turnaus kun 30min Googleteltuani esim. team Kanadan kokoonpano on edelleen arvoitus ja nettisivut tuntuvat vaan olevan saksaksi.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Hyvä @attendo, kyllä minä ymmärrän ettei Spenglerissä pelaaminen ole jokereiden valinta. Ymmärrän KHL:n intressit peluuttaa Jokereita näyteikkunassa. Väitteesi ettei "Jokereilta varmaan ole edes asiasta kysytty" pitänee kaiketi sekin paikkansa. Ei sinun tarvitse niiden asioiden perusteluun käyttää aikaasi. Voit ihan rauhassa "luovuttaa rahan ja siihen liittyvän paskan edessä" ja tyytyä asioihin sellaisenaan vitutuksesi niellen. Ethän näe asiassa mitään ihmeellistä ja se kertoo samalla, kuinka laajasti asioita lopulta katsot.

Meille sana 'ymmärtää' näyttäytyy kuitenkin hieman eri muodossa. Mä en suostu ymmärtämään asiaa, jos olen asiasta voimakkaasti eri mieltä tai sen hyväksyminen on minulle pakon sanelemaa. En ymmärrä, niinkuin alusta asti olen kirjoittanut, että Jokereiden pitää kesken kauden pelata käskettynä merkityksetöntä harjoitusturnausta, koska rahamiehet sanoo että on pakko. En näe, että rahamiesten toiminta täyttää järjellisen toiminnan kriteerit tilanteessa, jossa sarjan imagoa yritetään nostaa yhden (tai no, kahden) joukkueen kilpailukykyyn kajoamalla. Ymmärrystä vaille jää moni muukin rahamiesten toiminta Jokereiden toiminnan pyörittämisessä, mutta tässä ketjussa keskustellaan Spengleristä.

Muista että tämä on keskustelupalsta. Jos jokin asia vituttaa, sen voi täällä kertoa ja sen syihin pureutua sen sijaan, että vain ilmoittaa tyytyvänsä tilanteeseen sellaisena kuin se on, koska ei sille kuitenkaan mahda mitään.

Ja lopuksi, en koskaan hermostunut sinulle ManU-vertauksestasi, mutta kun sen toistuvasti nostat esille, niin kerrottakoon etten ymmärtänyt seurajohdon toimintaa siinäkään tilanteessa. Seuran kilpailukyky ja urheilulliseen puoleen panostaminen pitää olla omistusportaan prioriteetti numero yksi. Sen jälkeen tulee viisi kuormaa heinää, ja sitten vasta fanipipojen myynti ja PR.

Sä olet sitkeä kaveri (tämä sanottu kaikella hyvällä) ihan niin kuin minäkin ja siksi me kai ollaankin jo useamman viestin verran "väännetty peistä" asiasta, josta periaatteessa olemme samaa mieltä. Kirjoitit sanasta sanaan " Mä en suostu ymmärtämään asiaa, jos olen asiasta voimakkaasti eri mieltä...." ja tuossa on mielestäni silloin jo lähtökohta sekä keskusteluun että asioiden kritiikittömään tarkasteluun helvetin huono, jos kerran lähtökohta on se, ettei suostu ymmärtämään kuin oman näkökantansa asioihin. Lisäksi muistutit minua siitä, että tämä on keskustelupalsta, jossa on syytä pureutua vitutuksen syihin eikä vain hyväksyä niitä. No jos minä tuon hieman toisenlaista näkökulmaa asioihin enkä ole heti tuomitsemassa KHL:n tai Rotenbergin toimia vaikka nyt Jokereiden osallistumisesta Spengleriin, niin eikö se ole juuri sitä vitutuksen syihin pureutumista? Kyllä täällä ihan kiitettävästi muiden nimimerkkien taholta tuomitaan KHL ja Rotenberg ilman minuakin, niin eikö ole hyvä tuoda myös toisenlaista näkökulmaa keskusteluun mukaan? Ja uskon muuten vilpittömästi, että ainakin niin kauan kuin Jokerit KHL:ssä pelaa, niin KHL:n etu on pitkässä juoksussa ja isossa kuvassa myös Jokereiden etu.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko sulla joku klippi tilanteesta jossa Juhis lopettaa puolustamisen jos kaveri on karkaamassa yksinläpi? Vai vaan periaatteen vuoksi tähän väliin sopi huutaa JMA?

Eipä ole klippejä laittaa tähän väliin. Jos olet yhtään silmät auki katsonut Aaltosen pelejä viime kaudella, niin en usko, että edes kysyisit mitään klippejä todisteeksi. Tai sitten on niin vahvat "vaarallisen" JMA:n värilasit päässä, että näkökenttä on täysin sumentunut. Mutta kuten @KuumaaKamaa arvasikin täysin oikein, kommentissa nyt sattui olemaan myös se hyppysellinen huumoria mukana.
 

67-76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienosti järjestetty turnaus kun 30min Googleteltuani esim. team Kanadan kokoonpano on edelleen arvoitus ja nettisivut tuntuvat vaan olevan saksaksi.
Meillä on varmaan eri Google koska löysin sen noin minuutissa ja ihan enklanniksi: https://www.spenglercup.ch/en/turnier/teams/team-canada

Itseäni ei kyllä kiinnosta tämä perinteinen/legendaarinen turnaus paskan vertaa.
Mutta varmaan aika turhaa Rotenbergiä tästä haukkua... eiköhän se kuitenkin ole herra Harkimo joka sinne on hinkunut?
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Mahtoi nolottaa kun ei miestä (?) sitten näkynytkään enää täällä hehkuttamassa tasaisin väliajoin vastustajien kertoimia, kun peli kääntyikin meille. Mikäs sulle tuli? Rahat tais mennä? Hahhaa.
Sammuin.
Rahatkin meni näköjään (mikä ei välttämättä jinxaajaa edes harmita).
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Kirjoitit sanasta sanaan " Mä en suostu ymmärtämään asiaa, jos olen asiasta voimakkaasti eri mieltä...." ja tuossa on mielestäni silloin jo lähtökohta sekä keskusteluun että asioiden kritiikittömään tarkasteluun helvetin huono, jos kerran lähtökohta on se, ettei suostu ymmärtämään kuin oman näkökantansa asioihin.

Väärin. Lähtökohta keskusteluun on mitä hedelmällisin. En missään vaiheessa sanonut, etteikö ymmärrys asiaan voisi löytyä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi, yllätys yllätys, Jokereiden pelaaminen Spenglerissä. Niin kauan kuin perusteet turneelle löytyy KHL:n PR-työstä tai uusien pelaajien sisäänajosta joukkueeseen, on mun vaikea ymmärtää kaikkea sitä vaivaa, kuluja ja riskejä joita nimenomaan Jokerit joutuu asian suhteen kantamaan, pakotetusti, miettimättä pelaajien ja seuran etuja tai ajankohtaa. Pelkkää vittuilua Erkalle ja koko Jokerilaumalle on lähettää jengi joulunvieton sijaan ulkomaille tahkoamaan peli per päivä -turnausta, kun materiaali on muutenkin kilpailijoihin verrattuna kapea, siirtoikkuna kiinni ja oma päätavoite eli KHL täysillä käynnissä. Jos kuitenkin vakuutat mut uskomaan, että Spengler on kaikkiaan hyvä juttu Jokereille, saavutan kaipaamani ymmärryksen. Valitettavasti toistaiseksi ollaan hyvin kaukana siitä. Ja mitä ihmettä on kritiikitön keskustelu? Myhäilyä ja selkääntaputtelua? Ei kiitos.

Lisäksi muistutit minua siitä, että tämä on keskustelupalsta, jossa on syytä pureutua vitutuksen syihin eikä vain hyväksyä niitä. No jos minä tuon hieman toisenlaista näkökulmaa asioihin enkä ole heti tuomitsemassa KHL:n tai Rotenbergin toimia vaikka nyt Jokereiden osallistumisesta Spengleriin, niin eikö se ole juuri sitä vitutuksen syihin pureutumista?

Mitä kummaa? Kirjoitit: "mua vitutaa Jokereiden osallistuminen (Spengleriin) sen takia, koska pelit ovat turhia eivätkä palvele Jokereiden valmistautumista kevääseen." Pureudu vaikka alkuun omiin sanoihisi, jos ei asioista päättävä taho ole mielestäsi kritiikkiäsi ansainnut. Sun logiikan perusteella Jokerit voidaan ilman vastalauseita lähettää milloin ja mihin vain, koska urheilu pyörii rahan ehdoilla, eikä asialle mahda mitään.

Kyllä täällä ihan kiitettävästi muiden nimimerkkien taholta tuomitaan KHL ja Rotenberg ilman minuakin, niin eikö ole hyvä tuoda myös toisenlaista näkökulmaa keskusteluun mukaan?

Kirjoitan tämän nyt varmaan kymmenettä kertaa. Tämä ketju käsittelee Spengleriä. Kokonaisuutena KHL on monelta osin Jokereille hyvä juttu. Pelin taso on korkea, joukkue vilisee mielenkiintoisia maajoukkuemiehiä ja yleisö löytää hallille sankoin joukoin. Jokerit-brändi on Suomessa vahva, vahvempi kuin kertaakaan liigassa. Positiivisia asioita on lukuisia, ja kokonaisuutena KHL:ssä pelaaminen on Jokereiden etu. Mutta kun se ei riitä perustelemaan tuota Spengleriin osallistumista, tai tekemään siitä yhtään sen järkevämpää, kuin mitä se kaikessa idioottimaisuudessaan nyt on. Ei edes sinun toisenlaisten näkökulmien kautta.

Ja uskon muuten vilpittömästi, että ainakin niin kauan kuin Jokerit KHL:ssä pelaa, niin KHL:n etu on pitkässä juoksussa ja isossa kuvassa myös Jokereiden etu.

Olisit kirjoittanut tämän lauseen heti alkuun, niin tätä keskustelua ei olisi tarvinnut käydä lainkaan. Pistää miettimään, mahdatko välittää Jokereista laisinkaan. Annetaan nyt järjestelmän vähän kairata saviruukkuun, kyllä se aikanaan alkaa hyvältä tuntumaan.

Olet kaikkiaan aika vaikea keskustelukumppani, eikä vähiten sen takia, etten oikein pysy kärryillä mitä lopulta ajattelet, koska kirjoitat niin paljon ristiriitaisia asioita. Jätän tämän osaltani tähän, ainakin tässä ketjussa. Jatketaan sitten vaikka yksityisviestein, mikäli näet ja koet siihen tarvetta. Hyvää alkavaa vuotta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Parahin @N.Vidic muutama kommentti täältä vielä kuitenkin. Kritiikitön keskustelu oli ehkä huono sananvalinta multa, mutta tarkoitin sillä sitä, että tarkastellaan asiaa vain yhdestä näkökulmasta ja lukkiudutaan siihen. Esimerkiksi nyt Spengler-cup ja siihen osallistuminen ja sen vaikutukset. Kyllä, mua vituttaa että Jokerit on tuolla pelaamassa, koska pelit eivät palvele valmistautumista kevääseen. Viekö tämä turnaus Jokereilta mahdollisuuden mestaruuteen? No ei todellakaan. Onko Jokereiden lähettäminen Sveitsiin kesken kauden vittuilua koko organisaatiolle? En usko, enkä näe sitä niin. Enkä ole vakuutamassa sua enkä ketään muutakaan yhtään mihinkään, miksi noin ylipäätänsä kirjoitit, en ymmärrä. Sinä ja muut samanlailla ajattelevat saatte olla jatkossakin aivan rauhassa sitä meltä, että kyseessä on pelkkää vittuilua Jokereita kohtaan. Ja voihan olla, että olette jopa oikeassa. En minä ainakaan tiedä mikä on totuus, mutta toisaalta tuskinpa kovin moni muukaan tällä palstalla sitä tietää. Olen koko ajan sanonut, että tuon toisenlaista näkökulmaa keskusteluun mukaan, enkä ole kertaakaan sanonut olevani oikeassa tai että minun mielipiteeni on ainoa oikea. Muistatko mistä koko pitkä kirjeidenvaihtomme lähti? Kommentoin sitä, että kun Jokerit taas pelaa Spengler-cupissa, niin taas porukkaa tulee heittämään juttua siitä kuinka Jokereita kampitetaan KHL:n toimesta ja kun Jokerit sitten puolivaloilla pelaten häviää, niin nauretaan KHL:n tasolle. Tähän tosiaan kommentoin, että on ymmärrettävää, että Jokerit Suomalaisena seurajoukkueena edustaa KHL:ää ja se on ollut tiedossa kauden alusta asti, enkä näe siinä mitään hämärää. Lisäksi kommentoin sitä, että on ymmärrettävää Jokereiden pelaaminen puolivaloilla eikä näistä peleistä voi vetää mitään johtopäätöksiä KHL:n tasosta. Yritin siis tuoda keskusteluun mukaan toisenlaista näkökulmaa, enkä suinkaan myymään mielipidettäni ainoana oikeana. Harmi, että olet kokenut keskustelun kanssani vaikeaksi ja vaimoni muuten sanoo usein samaa, joten ehkä olen sitten vaikea. Oikein hyvää alkavaa vuotta myös sinulle ja ennenkaikkea MaNulle.....;)
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jokerit näköjään lähtenyt tänään häviämään ja haluavat kotiin nopeasti, Omassa päässä pyöritään ja nyt on kyllä niin löysää tekemistä ettei mitään rajaa.

Ja sieltä myös Davos pääsee tekemään avausmaalin aivan rauhassa maalin edestä. Maalia toki edelsi ainakin 3 huippupaikkaa ja Jokerit ei ole kiekkoon vielä päässyt edes koskemaan kunnolla.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kokoonpano tänään:

18 Jesse Joensuu – 93 Peter Regin – 50 Juhamatti Aaltonen
10 Tim Kennedy – 12 Pascal Pelletier – 25 Pekka Jormakka
9 Niklas Hagman – 39 Niko Kapanen – 76 Jere Sallinen
19 Roope Talaja – 14 Tomi Mäki – 68 Saku Salminen
53 Frank Gymer

44 Jesper B. Jensen – 6 Topi Jaakola
55 Atte Ohtamaa – 3 Daine Todd
32 Arturs Kulda – 47 Ville Lajunen
22 Jere Sneck

31 Riku Helenius (1 Henrik Karlsson)

Erkalle lampaanpersettä junnujen peliajoista. Ainakin pelipaita on edellistä parempi vaikka Siemensin iso valkoinen mainos pilaa kokonaisuuden
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viimeksi muokattu:

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Todd tasoittaa rankkarista.

Onhan tää asetelma sinällään erikoinen, että voittamalla pelaat huomenna lisää ja tappion myötä tulisi 5 päivän tauko ja oletettavasti vapaapäiviä pelaajille lisää ennen seuraavaa KHL-ottelua maanantaina Zagrebissa.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todd rankkarista 1-1:een
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Harmittavasti ohi räpylän. Noh yksi on päästettävä vielä.
edit Sallisen näkee tänään jäällä
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Talaja hankkii Jokereille jo toisen ylivoiman tänään
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ei jumalauta. Jaakolalle veto jalkaan ja nilkutetaan vaihtoon.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Henkilökohtasesti oon monestikki onnistunu vetämään käteen ilman mainitsemiasi seurauksia. Haluan vaan sanoa että voi siinä joskus tulla happy endiki.

Ehkä minä vain teen jotain väärin
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Davosissa alkaa jää hajoamaan. Luovuttakaa vaikka niin ei mihinkään railoon kukaan loukkaa itseään
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koistinen vie Davosin ylivoimalla 2-1 -johtoon
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juhis 2-2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös