Nyt kun asiaa ja koko Jokereiden tilannetta on tullut makusteltua hetki, niin itseasiassa parin kauden Mestis-keikka kuulostaisi aika kliffalta hommalta tähän väliin!
Saataisiin koko organisaatio puhdistettua mädästä oikein perinpohjaisesti ja oikeasti uusi, raikas, alku Jokerilätkälle. Junnuja pystyttäisiin mukisematta ajamaan paremmin sisään Mestiksessä ja antaa ihan oikeasti isoa vastuuta ja roolia potentiaalisille omille junnuille, sekä siten koota sitä tulevaisuuden liiga-Jokereiden runkoa oikeasti Jokerisydämisistä kavereista.
Joo, puitteet, jäähallit, pelin taso, budjetti, vastustajat yms. yms. muut semmoset "pikkuasiat" ei olisi ihan niin hienosti kun Liigassa, mutta väittäisin että se faneille tärkein asia, eli Jokerihenkisyys, yhteenkuuluvuuden tunne ja joukkueen mukana eläminen ja hengittäminen pääsisi taas keskiöön.
Itse olen ollut jopa hieman väsynyt tähän hommaan ja siihen, että KHL-aikana fanit ja seura etääntyivät liiaksi toisistaan. Lätkä tai se mitä tapahtui kaukalossa ei ollut enää muuta kuin vain sivujuonne kaikessa muussa haloossa ja median ryöpytyksessä ties milloin mistäkin "kohusta" johtuen. Musta ei loppuvaiheessa tuntunut siltä, että seuraa edes kiinnosti fanien mielipiteet vähääkään, vaan hommaa pyöritettiin ihan muille tahoille kun katsojille, faneille tai jääkiekon ystäville. Seura oli unohtanut ruplanhimoissaan miksi tätä hommaa edes tehdään. On aika tuulettaa kunnolla ja aloittaa homma alusta.
Muutama Mestis kausi saattaisi myös tuoda faniporukan taas yhteen ja yhtenäistää kannattajakuntaa.
Tuo kauhealla tohinalla ja sähläyksellä Liigaan pyrkiminen olisi saattanut aiheuttaa pitkässä juoksussa vaan pahempia ongelmia. Nyt jäi semmonen kuva, että siellä on törkeällä kiireellä vasemmalla kädellä yritetty sohia jotain jääkiekko-organisaatiota etäisesti muistuttavaa sekoilu-korttitaloa kasaan, joka olisi saattanut vuoden parin päästä romahtaa kokonaan. Nyt on kuitenkin liigan asettaman pakon edessä pakko alkaa ajattelemaan asioita pitkän kaavan kautta. Ei vain kuukauden parin päähän, vaan fokuksen ja tavoitteiden tulee olla vuosien päässä tulevaisuudessa.
Jos Mestikseen menoa edes mietitään, niin silloin täytyy olla kyllä pitkäjänteisyyttä tekemisessä ja sitä aivan oikeaa ja todellista paloa sekä intoa tehdä asioita seuran parhaaksi, ei jonkun taustalla olevan mysteeri-megamiljardöörin kukkaron parhaaksi.
Muutama kausi Mestistä, siellä paketti kuntoon niin seuran kun fanienkin puolelta, sitten täydellä, terveellä uholla ja pöhinällä Liigaan, historiaa toistaen muutaman kauden jälkeen Kanada-maljaa nostamaan sekä uutta dynastiaa aloittamaan!
Olen mukana! Olen valmis! Camoon, let's go!!!