Tuotatuota...
Enpä tiedä, Stadin kundi, onko kateudesta kyse. Itse olen jo muutamana vuonna miettinyt tuota samaa "dynastian" hiipumisesta. Ja tuskin TPS:n kannattajan tarvitsisi menestyksen suhteen olla Jokereille kateellinen? :D Noh, läppä läppä.
Anyway, mennäänpäs ajassa muutama kausi taaksepäin, ihan kauteen 95-96. TPS oli keväällä -95 näyttänyt Narreille kaapin paikan Sakun, Raadon, Jeren ym. johdolla, ja sitten iskikin NHL Turkuun. Pois lähtivät Saku ja Jere, muiden levitessä milloin minnekin. Jokerit sen sijaan oli pelottavan vahva. Kauden 95-96 ensimmäisen Jokerit-TPS pelin tulen muistamaan ikuisesti, ja vielä Turun Sanomien otsikonkin tuon matsin jälkeen: "Jokerit koulutti nuorta TPS:aa". Tuo peli päättyi silloin käsittämättömästi 10-3, ja olin aika ällikällä. Tuosta, nimenomaan tuosta matsista lähtien aloin todella pelätä Jokereita.
Ja mites kävi tämän ko. kauden keväällä? Jokerit vei mestaruuden otteluvoitoin 3-1. Ja meitä vietiin. :(
Seuraavakin kevät meni Narri-merkkisesti, mestaruus suoraan 3-0.
Noiden kausien Jokereissa oli todella menoa ja meininkiä, Lind-Janecky-Varis -ketjun, pakkeina Strömberg-Immonen, pyörittäessä meitä poloisia mennen tullen. Janeckyn, Lindin ja kumppaneiden lähdettyä alkoi kaikki mennä pieleen, ainakin omasta mielestäni. Pakka hajosi, ja Jokereista tuli tähtien kokoelma, joka tuntui joukkueena pelaavan päin ***settä. Menestys oli sen mukaista (no, keväällä -00 meitä vastaan finaaliin, mutta muuten sija 5 tuntui tutulta? Ja se yksi pronssi? Pätkiikö muistini? :D). Oli Kvartalnovia, Tikkasta, Juhlinia ynnä muita. Olihan se taitava joukkue juu, mutta se "pelottavuus" oli kateissa. Kuten nytkin.
Tällä kaudella Jokerit on tosin ollut joukkueena parempi kuin vuosiin, ja valitettavaa oli Peltosen loukkaantuminen. Villellä on varmasti iso psykologinen vaikutus porukkaan. Paranemisia Villelle. :)